Δραστηριότητες, Εκδηλώσεις-Βιβλιοπαρουσιάσεις

Εκδήλωση: Ελληνισμός και Χριστιανισμός, σύγκλιση ή αντιπαράθεση (βίντεο)

1

Συζήτηση με θέμα «Ελληνισμός – Χριστιανισμός» που έλαβε χώρα στην αίθουσα του ΑΡΔΗΝ, οδός Ξενοφώντος 4, Πλ. Συντάγματος, την Πέμπτη 4 Απριλίου 2013.
Ομιλητές: Αλέξανδρος Ασωνίτης, Γιώργος Καραμπελιάς, Φώτης Σχοινάς

5 Σχόλια

  1. Είναι λυπηρό, να βλέπουμε μεγάλο, ώριμο άνθρωπο, να συμμετέχει σε σοβαρή συζήτηση, και να χρησιμοποιεί το τετριμμένο, το κουραστικό, το παιδιάστικο πλέον κολπάκι που εισήγαγαν οι νεο-παγανιστές για να παρασύρουν οπαδούς, και αντί να λέει με θάρρος ότι ανέλαβε να μιλήσει για «δίωξη» της ειδωλολατρικής ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, εκείνος να μας λέει ότι οι βυζαντινές νομοθεσίες καταδίωξαν τους… ΕΛΛΗΝΕΣ σαν να αναφέρεται σε εθνότητα!!!
    Και το κάνει αυτό, ενώ ξέρει καλά και αυτός, αλλά και οι γάτες ακόμα, ότι οι νόμοι περιέγραφαν ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ.

    Διότι, ο κολπατζής φίλος, που μας μιλάει για τις νομοθεσίες άρα τις γνωρίζει, δεν ομολογεί το μικρό κολπάκι που ξεσκεπάζει την απάτη του, ότι η λατινική λέξη που αντιστοιχεί στο «Έλληνας» στα κείμενα των νομοθεσιών είναι το… Paganico, Paganis ή Paganorum!!
    Είναι χοντροκοπιά, να δέχεται κάποιος να βιντεοσκοπηθεί, θέλοντας να πείσει σκεπτόμενους ανθρώπους ότι οι όροι Paganico, Paganis ή Paganorum εννοούν αυτόν που ανήκει στο… ελληνικό έθνος!!! Έλεος πια! Και τυφλός βλέπει ότι οι όροι αυτοί αναφέρονται στον ΠΑΓΑΝΙΣΤΗ, έχουν δηλαδή ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ, λόγω της συνωνυμίας που είχε επικρατήσει Έλληνας= Ειδωλολάτρης, και μάλιστα όχι με ευθύνη των Χριστιανών…

    Δηλαδή, αγαπητοί φίλοι, δεν έχουν ακόμη αποκτήσει στοιχειώδη αξιοπρέπεια μερικοί άνθρωποι, και κοροϊδεύουν τον κόσμο μέσα στα μούτρα του, ότι οι Χριστιανοί είχαν δήθεν πρόβλημα με τους… Έλληνες ως Έθνος, τη στιγμή που ο χριστιανισμός εξαπλώθηκε κατεξοχή ανάμεσα σε Έλληνες και ελληνιστές!

    Προσέξτε ελληνιστές, μόνο μέσα από την Καινή Διαθήκη:
    Τιμόθεος (Πράξ. 16:1), Τίτος (Γαλ. 2:3), Τρόφιμος (Πράξ. 21:29), Φιλήμων (Φιλήμ. 1), Σώπατρος (Πράξ. 20:4) ή Σωσίπατρος (Ρωμ. 16:20), Γάιος (Πράξ. 19:29), Αρίσταρχος (Πράξ. 19:29), Σεκούνδος (Πράξ. 20:4), Ονήσιμος (Φιλήμ. 10), Στεφανάς (Α’ Κορ. 1:16), Επαφρόδιτος (Φιλ. 2:25).

    Και κάτι ακόμα επιτέλους:
    Ποιους περιόρισαν οι νομοθεσίες που περιγράφει ο κύριος; Μήπως τίποτε αθώα παιδάκια; Όχι αγαπητέ. ΑΘΩΟΙ ήταν μόνο οι χριστιανοί, που τους έκαναν τροφή για τα θηρία, τους έκαιγαν ζωντανούς, τους έδεναν σε κλαριά δένδρων και τους έσχιζαν στα δύο, βασανίζοντας και δολοφονόντας άνδρες γυναίκε ςκαι μικρά παιδιά.

    Αυτοί και ΜΟΝΟ ήταν οι αθώοι.

    Άρα, όταν ήρθαν οι νομοθεσίες του Μ. Κων/νου, απλώς περιόριζαν ΕΝΟΧΟΥΣ ειδωλολάτρες! Ενόχους για την ανελέητη σφαγή δεκάδων χιλιάδων πρωτοχριστιανών μαρτύρων στους τρεις πρώτους αιώνες!

    Όταν έχεις αποδείξει σε όλους ότι είσαι σφαγέας, τότε η νομοθεσία θα σε περιορίσει γιατί αν δεν το κάνει θα σφάξεις και άλλους.

    Και φυσικά, οι νεοπαγανιστές «ξεχνούν» ότι αμέσως μετά την σύντομη ανάσα επί Μ. Κων/νου, ακολουθεί νέο σφαγείο για τους ορθοδόξους, από τους Αρειανιστές. Κωνστάντιος, Βάλης, Αλάριχος, ήταν αρειανιστές, και ανελέητα κατέσφαζαν τους οπαδούς της Νίκαιας, τους ορθοδόξους ενώ στη Δύση ειδικά, έδιναν προνόμια στους ιερείς των ειδωλολατρών! Μάλιστα, ο Βάλης χρησιμοποιούσε σαν τσιράκια του και τους ειδωλολάτρες για να διώκουυν τους Ορθοδόξους!

    Και τότε έρχεται ο Μ. Θεοδόσιος, και με νομοθεσίες πάλι περιορίζει τους αποδεδειγμένα ΕΝΟΧΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ και ειδωλολάτρες! Οι οποίοι με τον Αρβογάστη ετοίμασαν κίνημα, επιτέθηκαν να σφετεριστούν την εξουσία του Θεοδοσίου, και τότε οι ειδωλολάτρες ήρθαν σε ακόμα δυσχερέστερη θέση από τις βλακείες των ειδωλολατρών της Δύσης.

    Όμως, οι νομοθεσίες βρε ταλαίπωροι, δεν σημαίνουν… σφαγές! Σημαίνουν βούληση της πολιτείας να σταματήσει τις αυθαιρεσίες των ενόχων ειδωλολατρών και αιρετικών. Και την θαυμάσια εξήγηση μας τη δίνει ο Σωζομενός:

    «Ο δε βασιλεύς [δηλ. ο Θεοδόσιος] νομοθετών […] χαλεπάς τοις νόμοις ενέγραφε τιμωρίας. Αλλ’ ουκ επεξήει ου γαρ τιμωρείσθαι, αλλ’ εις δέος καθιστάν τους υπηκόους εσπούδαζεν» Σωζομενός, Εκκλησιαστική Ιστορία 7,12 (PG 67,1445C)

    Άρα λοιπόν, όπως μας λέει ο Σωζομενός, ο Θεοδόσιος συμπεριέλαβε στις νομοθεσίες βαριές τιμωρίες μόνο για να υπάρχει ο φόβος όμως δεν τις εφάρμοζε διότι δεν ήθελε να τιμωρούνται οι υπήκοοί του.

    Είναι αυτό ψέμα; Ασφαλώς, όχι, και η επιβεβαίωση έρχεται μια ομιλία του Χρυσοστόμου που εκφωνήθηκε δύο χρόνια μετά τις ΔΗΘΕΝ τρομερές νομοθεσίες του Θεοδοσίου!
    Και τι λέει ο Χρυσόστομος στο ακροατήριο του; Κρατηθείτε:

    «ουδείς των τα του Χριστού φρονούντων βασιλεύς δόγματα καθ’ ύμών έθηκε τοιαύτα, οία καθ’ ημών οι τα των δαιμόνων θεραπεύσαντες επενόησαν. Αλλ’ όμως τοσαύτης απολαύσασα ησυχίας και υπ’ ουδενός ενοχληθείσά ποτε της Ελληνικής δεισιδαιμονίας η πλάνη αφ’ εαυτής εσβέσθη και περι εαυτήν διέπεσε» (Λόγος εις τον μακάριον Βαβύλαν, PG 50,537]

    Το οποίο σημαίνει:
    Η πίστη η δική μας τα έπαθε όλα αυτά, ενώ τη δική σας δεν την πολέμησε ποτέ κανείς γιατί δεν επιτρέπεται στους Χριστιανούς να καταστρέφουν την πλάνη με τρόπο αναγκαστικό και βίαιο, αλλά να φροντίζουν με την πειθώ και τη διδασκαλία και την πραότητα να οδηγούν τους ανθρώπους στη σωτηρία […] Αλλά όμως, αν και απόλαυσε τόση ησυχία και δεν ενοχλήθηκε ποτέ από κανένα η πλάνη της ελληνικής [δηλ. της ειδωλολατρικής] δεισιδαιμονίας, όμως από μόνη της έσβησε και παρήκμασε»!!!

    τα παραπάνω επιβεβαιώνουν απόλυτα τη μαρτυρία του Σωζομενού ότι οι νομοθεσίες είχαν μόνο προληπτικό χαρακτήρα, διότι διατυπώνονται σε ζωντανή ομιλία του Χρυσοστόμου που απευθύνεται σε ανθρώπους σύγχρονους των νομοθεσιών του Θεοδοσίου στους οποίους περιγράφει την πραγματικότητα που ΖΟΥΝ! Άρα, θα ήταν αδύνατο σε σύγχρονη ομιλία και με τους αντιπαγανιστικούς νόμους σε ισχύ, να λέει ο Χρυσόστομος άρες-μάρες-κουκουνάρες διότι θα τον περνούσαν για τρελλό…

    Και βεβαίως να προσθέσουμε ότι η μεγάλη δυστυχία των νεοπαγανιστών είναι το έργο του Ιουλιανού που μας μεταφέρει στα μέσα του 4ου αιώνα μια απίστευτη ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ των ειδωλολατρών για την πίστη τους, ενώ βλέπουμε να απειλεί και να φοβερίζει ο παγανιστής αυτοκράτορας τους ειδωλολάτρες ιερείς που δεν μπόρεσαν να κρατήσουν τις γυναίκες και τα παιδιά τους να μην ασπαστούν τον Χριστιανισμό (Επιστολή Ιουλιανού Προς Αρσάκιο της Γαλατίας).

    Γεια σου λοιπόν φίλε μου!
    Σε χαιρετώ, σου εύχομαι Καλό Πάσχα, με την ευχή και την ελπίδα αν θες να υπερασπιστείς τον νεοπαγανισμό, να βρεις έναν σοβαρότερο τρόπο να το κάνεις…

    Η Ορθοδοξία διώχθηκε στους τρεις πρώτους αιώνες από τους ειδωλολάτρες, διώχθηκε από Αρειανιστές, διώχθηκε από Μανιχαίους, διώχθηκε από σφαγείς εικονομάχους, διώχθηκε από παπικούς και φιλοπαπικούς, διώχθηκε από Τούρκους και Οθωμανούς, διώχθηκε από άθεους στις δικτατορίες του Λένιν, του Στάλιν, του Τρότσκι και των λοιπών, όμως επιβιώνει έως ΣΗΜΕΡΑ. Άρα, η Ορθοδοξία επιβίωσε και όταν είχε και όταν δεν είχε την στήριξη της πολιτείας.

    Άρα, μην κοροϊδεύετε τον εαυτό σας…

    Της ειδωλολατρίας που με μαρτυρία του Ιουλιανού εξαφανίσθηκε μέσα σε ελάχιστα χρόνια, είναι φανερό ότι δεν της έφταιξαν οι αντιπαγανιστικές νομοθεσίες. Και κακώς κατηγορείς τον Dodds, διότι ορθά λέει ότι ο παγανισμός τον 4ο αιώνα μοιάζει ήδη με πτώμα που διαλύεται όταν σταματούν να τον στηρίζουν οι αυτοκράτορες…

  2. Γιάννης Ταχόπουλος

    Μερικὲς παρατηρήσεις στὰ ὅσα εἶπε ὁ κ. Ἀσωνίτης:
    1. Ὅ,τι λένε οἱ ἑλληνιστὲς Ἰουδαῖοι, γιὰ λογοκλοπὴ μὴ ἑλληνικῶν ἰδεῶν ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες τῆς κλασσικῆς Ἀρχαιότητας συνιστᾶ τόσο ἐπίθεση κατὰ τοῦ Ἑλληνισμοῦ ὅσο συνιστᾶ ἡ ἄποψη πάμπολλων ἀρχαίων Ἑλλήνων ποὺ λένε ἀκριβῶς τὸ ἴδιο (ἀντιγραφὴ ξένων ἰδεῶν τῶν Αἰγυπτίων/Ἀσιατῶν ἀπὸ τοὺς ἀρχαίους Ἕλληνες).
    2. Ὁ Τατιανὸς ἐκφράζεται μὲ προκατάληψη γιὰ τὸν Ἑλληνισμὸ ἐπειδὴ ἦταν Σύρος, ἀκριβῶς ὅπως ὁ Σύρος ἐθνικὸς Ἰάμβλιχος καὶ μπορεῖ κανεὶς νὰ ἀνατρέξει στὸ Περὶ Μυστηρίων γιὰ νὰ τὸ καταλάβει.
    3. Ἐπειδὴ οἱ Ρωμαῖοι ἤθελαν νὰ δημιουργήσουν ἑνα νέο τύπο ἀνθρώπου, προώθησαν τὸ Χριστιανισμό: Τοὺς τρεῖς πρώτους αἰῶνες, κατὰ τοὺς ὁποίους δὲν προωθοῦσαν τὸ Χριστιανισμό, πῶς στέκει ἡ ἄποψη αὐτή;
    4. Δὲν εἶναι δυνατὸ νὰ ἀγνοεῖται τί πίστευαν οἱ τοτινοὶ μὴ χριστιανοὶ γιὰ τὸν Ἐπίκουρο. Μόνο ὅποιος δὲν τὸ ξέρει, τὸν ἀντιπαραβάλλει στὸ Χριστιανισμό. Τὸν Ἐπίκουρο ἀντιπαθοῦσαν τόσο οἱ ἐθνικοὶ (ποὺ ἀντιπαθοῦσαν τὸ Χριστιανισμὸ) ὅσο καὶ οἱ χριστιανοί.
    5. Ἡ ἀναφορὰ σὲ νόμο τοῦ 319 τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου εἶναι ἀτυχής: ὁ νόμος ἔκανε διάκριση μεταξὺ νόμιμης καὶ παράνομης μαγείας, ὅπως γινόταν καὶ ἀπὸ προγενέστερους μὴ χριστιανούς (τουλάχιστον ἔτσι ἰσχυρίζεται ὁ Chuvin). Γιὰ παράδειγμα, ὁ Τιβέριος «ἀπαγόρευσε στοὺς πάντες νὰ συμβουλεύονται μυστικὰ ἢ χωρὶς μάρτυρες τοὺς μάντεις» (Σουητώνιου, Τιβέριος, 63), γιατὶ φοβόταν ὅτι μέσω μυστικῶν μαντικῶν χρησμοδοσιῶν κάποιοι ἐπίδοξοι στασιαστές θὰ παροτρύονταν νὰ στασιάσουν ἐναντίον του. Ὁ Ἁδριανὸς ἔφραξε μὲ πέτρες τὴν «προφητικὴ» πηγὴ τῆς Κασταλίας ὥστε νὰ ἐμποδίσει ἄλλους νὰ λάβουν χρησμὸ σχετικὰ μὲ τὸ ἂν θὰ γίνονταν αὐτοκράτορες, ἐπειδὴ κάποτε ὁ ἴδιος, πρὶν γίνει αὐτοκράτορας, εἶχε ζητήσει καὶ λάβει ἀπὸ αὐτὴν χρησμὸ σχετικὰ μὲ τὸ ἂν θὰ γινόταν αὐτοκράτορας (Ἀμμιανός, XXII, 12, 8).
    6. Δὲν ἐξηγεῖται ἀπὸ τὸν κ. Ἀσωνίτη ὅτι στὴ νομοθεσία τοῦ Ἰουστινιανοῦ Ἕλληνας σημαίνει τὸν ἐθνικό – ἀρκεῖ μιὰ σύγκριση μὲ τὸ ἀντίστοιχο λατινικὸ κείμενο. Ὅπως καὶ ὅτι οἱ μὴ Ἕλληνες ἐθνικοὶ ἔκαναν τὴν ἀρχὴ ἐπανανοηματοδοτῶντας τὸ Ἕλληνας ὄχι ἐθνικὰ ἀλλὰ θρησκευτικά.
    7. Ἡ ἐπανάληψη τῶν νομοθετημάτων ἐπὶ 200 τόσα χρόνια, δὲν κάνει τὸν κ. Ἀσωνίτη νὰ ἀναρωτηθεῖ (ἢ νὰ συμπεράνει, ὅπως γνωστοὶ ἱστορικοί, λ.χ. ὁ Trombley) γιὰ τὴν περίπτωση μὴ ἐφαρμογῆς ἢ ἐλάχιστης ἐφαρμογῆς τῶν νόμων αὐτῶν. Καὶ ἀκριβῶς γιὰ αὐτὸ ὑποστηρίζει ὅτι τὰ αὐτοκρατορικὰ διατάγματα ἦταν ἡ αἰτὶα τῆς χριστιανικῆς ἐπικράτησης.
    8. Εἶναι προσβολὴ κατὰ τὸν κ. Ἀσωνίτη ἡ ἄποψη ὅτι μέχρι τὸ Χριστιανισμὸ ἡ ἀνθρωπότητα ἔνοιωθε ἕνα κενό, «ἔβλεπε μὲ ἕνα μάτι» κ.λπ. Αὐτὸ σημαίνει: Ὅλα τὰ εἶχαν πεῖ καὶ σκεφτεῖ οἱ Ἕλληνες. Αὐτὸ θέλει νὰ πεῖ, προκειμένου νὰ ἐμφανιστεῖ ἡ χριστιανικὴ ἄρνηση τοῦ ἀπίθανου ὡς προσβολή. Ὥστε «θεωροῦμε τοὺς Ἕλληνες χαζοὺς» ἂν δεχτοῦμε ὅτι ἔσφαλλαν σὲ κάποια ζητήματα, ἀλλοῦ περισσότερο κι ἀλλοῦ λιγότερο. Ἀλλὰ τὸ δεύτερο δὲν συνεπάγεται τὸ πρῶτο.
    9. Ἦταν εἰδωλολάτρης ὁ Ἀριστοτέλης, κατὰ τὸν κ. Ἀσωνίτη – μόνο ποὺ ὁ Ἀριστοτέλης ὑποστηρίζει ὅτι δὲν πρέπει νὰ παίρνουμε στὰ σοβαρὰ ὅσους ὑποστηρίζουν μυθολογικὲς ἐξηγήσεις καθὼς καὶ τοὺς ποιητές τῆς ἀρχαίας θρησκείας. Ἐπιπλέον κατηγορήθηκε γιὰ ἀσέβεια ἀπὸ τὴ θρησκεία του. Τὸ ὅτι «ἔσφαζε κριάρια» δὲν ἀναιρεῖ ὅλα τὰ παραπάνω, γιατὶ εἶναι ἄγνωστο ὅτι ἦταν κρατικὸς νόμος ἡ ὑποχρέωση κάθε πολίτη νὰ «σφάζει κριάρια» στὴν Ἀρχαιότητα.

  3. Μερικές ακόμα παρατηρήσεις για τον κο Ασωνίτη:
    1. Η σφαγή που έκανε στη Θεσσαλονίκη ο Θεοδόσιος δεν σχετίζεται με τις αντιπαραθέσεις χριστιανών – εθνικών, αλλά με την αντιπαράθεση Ελλήνων – Γότθων. Οι Έλληνες της Θεσσαλονίκης στασίασαν σκοτώνοντας μερικούς Γότθους στρατιωτικούς διοικητές διορισμένους από τον Θεοδόσιο και ο Θεοδόσιος έδωσε την άδεια στους Γότθους διοικητές να τιμωρήσουν συλλογικά την πόλη. Αυτοί έκλεισαν στον Ιππόδρομο τον κόσμο και έσφαξαν αδιακρίτως (χριστιανούς και εθνικούς) 15.000 άτομα (ή 7000 κατά άλλες πηγές). Μεγάλο έγκλημα του Θεοδοσίου, αλλά δεν έχει σχέση με τη διαμάχη εθνικών – χριστιανών, όπως υποστηρίζει ο κος Ασωνίτης.
    2. Ο κος Ασωνίτης υποστηρίζει ότι για την ήττα του παγανισμού δεν οφείλεται η ιστορική του εξάντληση, αλλά η άσκηση βίας από τους Χριστιανούς. Ας μας εξηγήσει τότε πως κατάφερε μια χούφτα αγράμματων Ιουδαίων (ψαράδες οι περισσότεροι) να κατακτήσουν ιδεολογικά σε ένα διάστημα 3 αιώνων το ισχυρότερο κράτος όλων των εποχών τότε τη Ρωμαική αυτοκρατορία και να επικρατήσουν απέναντι στο αρχαίαο ελληνικό πνεύμα. Σημειωτέον το αρχαίο ελληνικό πνεύμα έχει κάνει όλες τις εποχές και τον κόσμο να χάσκει από θαυμασμό και να θεωρεί τα πάντα ως ανόητες απομιμήσεις αυτών που οι Έλληνες πρώτοι δημιούργησαν. Ωστόσο αυτοί οι αγράμματοι, όχι μόνο δεν υποτάχθηκαν στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα, αλλά το είδαν αφ΄ υψηλού, πήραν ότι τους ταίριαζε, το χρησιμοποίησαν δημιουργώντας μια νέα σύνθεση – φιλοσοφία – ιδεολογία και ότι δεν τους ταίριαζε το απέρριψαν. Μάλιστα αυτά τα κατάφεραν παρά το ότι τον αρχηγό τους τον καθάρισαν οι Ρωμαίοι μια βδομάδα μόνο πρόλαβε να κηρύξει στην Ιερουσαλήμ. Επίσης αυτός που συνέβαλλε τα μέγιστα ήταν ο Σαούλ – Παύλος ένας φανατικός πρώην διώκτης που μεταστράφηκε – ε δεν γίνονται αυτά εύκολα. Η διάδοση και η επικράτηση του Χριστιανισμού είναι με τεράστια διαφορά το μεγαλύτερο αίνιγμα και παράδοξο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Επομένως είναι πολύ απλοικό να υποστηρίζει κανείς ότι ο Χριστιανισμός επιβλήθηκε δια της βίας (που εφαρμόστηκε από τον Θεοδόσιο και μετά) και όχι επειδή απαντούσε στις πνευματικές ανάγκες των ανθρώπων. Αλλά ακόμα και αυτή η δεύτερη εξήγηση νομίζω ότι δεν είναι αρκετή από μόνη της να εξηγήσει ικανοποιητικά το παράδοξο, το οποίο δεν εξηγείται με τίποτα.

  4. ΤΙ ΑΝΕΚΟΨΕ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

    Είναι μια ερώτηση που θέλω να βάλω στα χείλη όλων όσων θέλουν να λέγονται Έλληνες και αισθάνονται ότι είναι Έλληνες.
    Την σημερινή εποχή που ζούμε μοιάζει σαν να έχουμε επιβιβαστεί σε ένα υπερσύγχρονο όχημα και τρέχουμε και τρέχουμε και ηδονιζόμαστε απολαμβάνοντας τα επιτεύγματα και τα θαύματα της σύγχρονης τεχνολογίας, η οποία βελτίωσε κατά πολύ την ποιότητα της ζωής μας. Έχουμε κατακτήσει ένα πολιτισμό που η γνώση και οι ιδέες είναι ελεύθερες, ξεφύγαμε από τις εποχές που οι διανοητικώς ανάπηροι έκαιγαν τα βιβλία δημοσίως.
    Αυτόν το πολιτισμό υπάρχει περίπτωση να τον χάσουμε; θεωρητικά ναι, και αυτό θα συμβεί μόνον αν καταστραφεί ο πλανήτης Γη, δηλαδή πρέπει να συμβούν άκρως συνταρακτικά γεγονότα. Άρα ένας πολιτισμός και μια τεχνογνωσία δεν χάνονται γιατί πέρασε η μόδα του.
    Τι λοιπόν ανέκοψε και παρά λίγο να εξαφανίσει τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό, για τον οποίο υπερηφανευόμαστε και κομπάζουμε ότι δώσαμε τα φώτα του πολιτισμού σε όλο τον κόσμο. Οπωσδήποτε πρέπει να συνέβησαν συνταρακτικά γεγονότα, όχι βέβαια η καταστροφή του πλανήτη Γη από κάποιο Αστεροειδή, αλλά κάτι άλλο εξίσου συνταρακτικό : η δια πυρός και σιδήρου επιβολή του Χριστιανισμού από τους Βυζαντινούς αυτοκράτορες, που κανένας τους δεν είχε Ελληνική συνείδηση, πλην του Ιουλιανού, και με εκτελεστικά τους όργανα, τους (αγίους) πατέρες, το παπαδαριό, τις ορδές των καλογέρων, και τους Αλάριχους, επίσης τις δολοφονίες των ανθρώπων του πνεύματος, και τα χριστιανικά κρεουργία, κατά των Ελλήνων, όπως η Σκυθούπολις. Οι διανοητικώς ανάπηροι (Άγιοι) πατέρες αυτοί οι νανίσκοι που νόμισαν ότι αυτοί είναι οι εκλεκτοί που είδαν το φως το αληθινό και μη δυνάμενοι να συγκριθούν με το εκθαμβωτικό φως που εξέπεμπαν οι γίγαντες της Ελληνικής διανόησης, επιδόθηκαν σε μία άνευ προηγουμένου Γκεμπελίστικη μέθοδο συκοφαντίας κατά των σοφών προγόνων μας. Οι λέξεις Έλλην και Ελλάς δαιμονοποιήθηκαν. Και κάθε τι το Ελληνικό ετέθη υπό διωγμό. Ακόμη δε οργάνωσαν ορδές καλογέρων, καταστρέφοντας έργα τέχνης πραγματικά αριστουργήματα του Ελληνικού πολιτισμού.
    Σήμερα μόνο ένα ποσοστό 5% των Ελλήνων έχουν σαφή εικόνα το τι οδήγησε στην καταστροφή. Η πλειοψηφία των Ελλήνων έχει υποστεί την πλύση εγκεφάλου με τη γελοία δικαιολογία των βυζαντινολάτριδων ρασοφόρων, και των συνοδοιπόρων των, απογόνων αυτών των διανοητικώς ανάπηρων που έκαιγαν τα βιβλία δημοσίως, ότι ο πολιτισμός αυτός έκανε τον κύκλο του και παρήκμασε. Μα τι λένε οι γελοίοι μόδα ήταν η τότε τεχνογνωσία και πέρασε και χάθηκε για 16 Αιώνες.
    Μέσα από ένα πλήθος τεχνολογικών επιτευγμάτων των προγόνων μας να υπενθυμίσω μόνο 2 την πρώτη ατμομηχανή που κατασκεύασε το 150 π. χ. Ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς , και από τότε πέρασαν 1950 χρόνια μέχρι που ο WATT στη Σκωτία, κατασκευάσει τη δεύτερη. Καθώς και τον πολύπλοκο μηχανισμό των Αντικυθήρων, κατασκευασμένο το 100 π. χ. πιθανών από τον Ίππαρχο τον Ρόδιο, με τον οποίον μπορούσες να προβλέψεις τις εκλείψεις του ηλίου και της σελήνης, αλλά και ασφαλή πλοήγηση των πλοίων στη Μεσόγειο θάλασσα. Ο μηχανισμός αυτός αποτελεί το πρώιμο στάδιο των σύγχρονων ηλεκτρονικών υπολογιστών.
    Οι δύο αυτές κατασκευές που ανέφερα, μαρτυρούν το πόσο είχαν προάγει την τεχνολογία οι αρχαίοι Έλληνες. Αλλά δυστυχώς για τους Έλληνες, και την ανθρωπότητα η βιομηχανική και τεχνολογική επανάσταση που βήμα βήμα ετοιμάζονταν να πραγματοποιήσουν, τουλάχιστον 1000 χρόνια νωρίτερα, σκόνταψε στον απηνή διωγμό των, και στις θρησκευτικές μπουρδολογίες των (αγίων) πατέρων.