Κοινωνία

Καλύτερα να τραγουδάς, παρά να μιλάς


της Κατερίνα Αγγελιδάκη από το Ποντίκι 

Τι έγινε, βρε παιδιά; Τους έσφιξαν όλους τα ζόρια της κρίσης κι άμα δεν εκφραστούν, θα σκάσουν; Ή μήπως η ελευθερία της έκφρασης – σε ελεύθερη πτώση – εκθέτει ανεπανόρθωτα όποιον θέλει να το παίξει χαλίφης στη θέση του χαλίφη, πλην όμως δεν έχει τα προσόντα; Στον εγκέφαλο του συμπαθούς – κατά τα άλλα – Πλούταρχου «τα άκρα» εξισώνονται απολύτως, αφού όχι απλώς δεν φαίνεται να παρατηρεί καμιά διαφορά ανάμεσα στην «Άκρα Αριστερά» και την «Άκρα Δεξιά», αλλά θα μπορούσε, λέει, και να ψηφίζει τα κόμματα που τις εκπροσωπούν με την ίδια ιδεολογική άνεση αν έκρινε ότι λύνουν τα προβλήματα της χώρας.

Είναι να το ’χεις το ταλέντο της πολιτικής. Κι άμα το ’χεις, πώς να το κρύψεις; Ο διαδικτυακός χαμός που ακολούθησε τις δηλώσεις του τραγουδιστή και οι πληρωμένες απαντήσεις που έλαβε από επωνύμους και μη, εύχομαι να τον έβαλαν σε σκέψεις. Ότι, δηλαδή, χίλιες φορές καλύτερα να τραγουδάει παρά να μας εξηγεί ότι ουδόλως τον ενοχλεί η άνοδος των τραμπούκων. Πράγμα που καλό είναι να σκεφτούν και άλλοι ομότεχνοι αστέρες του πενταγράμμου – και όχι μόνο -, αφήνοντας όλους εμάς τους υπόλοιπους στην ησυχία μας.

Γιατί δηλαδή; Βλάκες είναι οι Χολιγουντιανοί αστέρες που αποφεύγουν να εκτίθενται όταν δεν διαθέτουν τα προσόντα ενός Ρέντφορντ, μιας Σάραντον, μιας Ρεντγκρέιβ ή μιας Μέριλ Στριπ (η οποία, ωστόσο, δεν απέφυγε εσχάτως τη γελοιοποίηση υπερασπιζόμενη τη Θάτσερ για τις ανάγκες των αμείλικτων στούντιο); Ακόμα και η Ατζελίνα Τζολί είναι πολύ προσεκτική όταν κάνει πολιτικές παρεμβάσεις, και όλοι θυμόμαστε τις συγγνώμες που ζήτησε η Σάρον Στόουν (με το υψηλότατο IQ) όταν έκανε την γκάφα της με τους Κινέζους. Σε αντίθεση με τη χλομή διευκρίνιση του κυρίου Πλούταρχου μετά το κράξιμο και τη χλαπαταγή.

Δυστυχώς, τίποτα δεν κατάλαβε ο αοιδός. Ούτε ότι η διεφθαρμένη «καπιταλιστική χούντα», την οποία σήμερα θεωρεί χειρότερη από τον φασισμό, ήταν εκείνη που τον έκανε πρώτη φίρμα.

8 Σχόλια

  1. Μάο-Τσε-Γκρικ

    Είστε ιδιαιτέρως επιεικείς. Ούτε να τραγουδάει ούτε να μιλάει. Μας φτάνει ο Πλούταρχος που δεν διάβασε ποτέ του, ο …Πλούταρχος

    • Το κείμενο το αναδημοσιεύουμε από άλλη σελίδα, και δεν φαίνεται η δική μας η θέση, που είναι ξεκάθαρη: να μην τραγουδά!!!!

  2. Aυτο που εχει ενδιαφερον στις περιπτωσεις Πλουταρχου και Σφακιανακη ειναι η οσμωση σκυλαδικου ψευτοαντριλικιου και ατομικισμου με τις αποψεις της Χ.Α

  3. Κάτι πολύ απλό συμβαίνει: είναι άνθρωποι και αγράμματοι, αλλά και χωρίς παιδεία, αυτό το σπουδαίο προσόν που δεν πηγάζει απαραίτητα από τη μόρφωση.
    Μας εντυπωσιάζουν οι βλακείες που λένε, επειδή «είναι διάσημοι και τους δείχνει η τηλεόραση».
    Ασφαλώς όμως, για τον ίδιο αυτό λόγο, μια βλακεία που λέγεται στην τηλεόραση ηχεί πολύ πιο δυνατά και δίνει πόντους στις δεξιές φασιστικές ορδές (διότι υπάρχουν και αριστερές φασιστικές ορδές, μην ξεχνιόμαστε)…

  4. Τα σκυλάδικα είναι (πέρα από κάποια παρακλάδια του μέταλ) το φυτώριο της ΧΑ. Κι αυτό φαίνεται από τον εν λόγω, από τον Σφακιανάκη (αρχαιοελληνικός χαιρετισμός), παλιότερα τις δηλώσεις διάφορων «σταρ» για «εβραϊκό έθιμο του Πάσχα». «Λαϊκό τραγούδι» (με το σημερινό του περιεχόμενο) συνεπάγεται τζάμπα μάγκες, κάγκουρους και τύπους που βαράνε τη γυναίκα τους, τσουλαρία και τσόκαρα (στις γυναίκες), ηθική νεόπλουτου, αστρολογία και ψέκασμα με Έψιλον-στάρετς, αμάθεια, 7 ώρες τηλεόραση την ημέρα και ανάγνωση αθλητικών εφημερίδων, καθώς και άλλα πολλά που «εντελώς τυχαία» συμβαδίζουν με τον θαυμασμό για τη σφαλιάρα στην Κανέλη ή για άλλες πράξεις της ΧΑ.
    Δυστυχώς η ξιπασιά των περισσότερων διανοουμένων, που μισούν κάθε τι ελληνικό, δεν επιτρέπει να διαφανεί η σχέση μεταξύ της παρακμής που 30 χρόνια καλλιεργεί το «λαϊκό» τραγούδι (καψουρο-μπιτ/σκυλάδικα) και της ύπαρξης 400 χιλιάδων ψηφοφόρων της ΧΑ.

  5. Ο Γ.Πλούταρχος δεν είναι ένα πρόσωπο με ιστορία στα πολιτικά πράγματα του τόπου. Συνεπώς η πολιτική του άποψη έχει την ίδια βαρύτυτα με τη άποψη ενός απλού ανθρώπου της καθημερινότητας. Το γνωρίζουμε όλοι αυτό αλλά παρ’ όλ’ αυτά θέλουμε να τον κάνουμε να σταματήσει να τραγουδάει. Μας ενόχλησε που εξισώνει την αριστερά προφανώς με τη ΧΑ (αν κάτι τέτοιο ήθελε να πεί).

    Πρώτα απ’ όλα η Κα Αγγελιδάκη θα έπρεπε να ξέρει ότι δεν επηρεάζει καθόλου τον τρόπο σκέψης μας το τι λένε οι διάφοροι «επώνυμοι» στην χώρα μας καθώς και οι Χολιγουντιανοί αστέρες στη χώρα της υποκρισίας.

    Αλλά ας αφήσουμε το Γ.Πλούταρχο και ας ασχοληθούμε λίγο με την αριστερά. Η αριστερά τα τελευταία 20 χρόνια ασχολείται μόνο με τα αποτελέσματα και κάνει πώς δεν βλέπει τα αίτια. Η αποδίδει τα αποτελέσματα σε λάθος αίτια. Ενώ τα αίτια για τη σημερινή κατάσταση είναι η πολιτικές της παγκοσμιοποίησης στις οποίες περιλαμβάνονται τα ανοιχτά σύνορα ή εξαφάνιση της εγχώριας παραγωγής ή ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων σε σχέση και με την απάτη του «κοινού νομίσματος» τη μεγαλύτερη πολιτικο-οικονομική απάτη στην παγκόσμια ιστορία. Δεν ξανάγινε ποτέ μια κεντρική τράπεζα (η ΕΚΤ της υποτιθέμενης ενωμένης Ευρώπης) να δίνει χρήμα στις λεγόμενες «αγορές» αυτές με τη σειρά τους να δανείζουν τα κράτη και μετά μας λένε ότι τα χρωστάμε. Κουβέντα από την αριστερά (ΣΥΡΙΖΑ , ΚΚΕ, αριστεροί δημοσιογράφοι και πανεπιστιμιακοί κ.α.) για της ουσία της απάτης του δήθεν χρέους που νομιμοποιήθηκε με τη συνθήκη του Μάαστριχτ. Τι φταίει ; Φταίει γενικά και αφηρημένα ο … καπιταλισμός , οι . . . διεθνείς τοκογλύφοι των «αγορών» και βέβαια η … Γερμανία. Δεν πρόκειται για τοκογλύφους κύριοι της αριστεράς. Ότι τόκους υπογράψαμε στις δανειακές συμβάσεις που ήμασταν υποχρεωμένοι να κάνουμε με τις «αγορές» αυτά μας ζητάνε. Οσο για τη Γερμανία , ή χώρα αυτή τη συνθήκη του Μάαστριχτ επικαλείται. Κύριοι αυτό είναι το σύστημα που δεχτήκατε. Σύμφωνα με αυτό το σύστημα η ΕΚΤ απαγορεύεται να ενισχύσει τα κράτη με τη ρευστότητα που χρειάζονται. Μόνο να τα δανειστούν από τις «αγορές» μπορούν και στη συνέχεια να τα χρωστάνε σ’ αυτές. Η αριστερά εφόσον θέλει μια πραγματικά ενωμένη Ευρώπη θα έπρεπε πρώτα απ’ όλα να ζητάει την κατάργηση της συνθήκης του Μάαστριχτ και την υιοθέτηση ενός πραγματικά κοινού νομίσματος με μια πραγματική κεντρική τράπεζα στα πρότυπα της FED και μετά να τα βάζει με τη Γερμανία εφόσον αυτή δεν δέχεται κάτι τέτοιο. Δεν θέλει όμως να αγγίξει αυτό το σύστημα. Είναι πολύ πιο εύκολο να μιλάει για … τοκογλύφους. Δεν θέλω να υποπέσω στο … βαρύτατο αμάρτημα να συγκρίνω την αριστερά με τη ΧΑ αλλά και η ΧΑ συνεχώς για … τοκογλύφους μιλάει. Λέξη για την ουσία του συστήματος.

    Αλήθεια , ποιοί υπερ-προβάλλουν τη ΧΑ απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ. Μα οι αριστεροί δημοσιογράφοι των ΜΜΕ φυσικά. Ολος ο κόσμος ξέρει πολύ καλά ότι η αριστερά όχι μόνο δεν είναι αντισυστημική αλλά είναι ο μεγαλύτερος υπηρέτης του συστήματος. Τι άλλο μπορεί να είναι όταν αποδίδει τα αποτελέσματα σε λάθος αίτια και κατά συνέπεια οδηγεί την όποια αντίδραση σε λάθος κατεύθυνση. Αυτοί που θέλουν να ψηφίσουν αντισυστημικά όταν βλέπουν τους μεγαλύτερους υπηρέτες του συστήματος να κατηγορούν τη ΧΑ θεωρούν τη ΧΑ αντισυστημική και την ψηφίζουν. Αν πράγματι η ΧΑ ήταν πράγματι αντισυστημική δεν θα άκουγε κανείς το παραμικρό γι’ αυτή από την αριστερά και τους αριστερούς που κυριαρχούν στα ΜΜΕ. Θα ήταν σαν να μην υπήρχε. Ας είχε μπεί στη βουλή. Όπως δεν θα ακουστεί τίποτα στα ΜΜΕ αν δημιουργηθεί κάποιος φορέας από τον πατριωτικό – δημοκρατικό χώρο σαν αυτόν που ονειρευόμαστε οι αναγνώστες του Αρδην.

    Αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλό μας κύριοι της αριστεράς όπου κι’ αν γράφετε.Το ζήτημα είναι πολύ πιο βαθύ και έχει να κάνει με τον ψυχισμό σας. Δεν είναι οι δηλώσεις του Γ.Πλούταρχου που σας ενόχλησαν. Είναι πολύ απλά το ότι δεν σας αρέσει ο Πλούταρχος. Δεν σας αρέσει η ελληνική λαική μουσική. Τα ελληνικά τα θεωρείτε χαμηλού επιπέδου και τα ονομάζετε «σκυλάδικα». Σας αρέσει μόνο ή ξενόφερτη rock και το δήθεν ποιοτικό, το λεγόμενο «έντεχνο». Αλλά όπως είστε δήθεν ποιοτικοί έτσι είστε και δήθεν αριστεροί. Εμείς οι Ελληνες των … «σκυλάδικων» παρ’ όλη τη κακογουστιά και το κίτς που είναι φυσικό να υπάρχουν, είμαστε αληθινοί και δεν κρύβουμε τα ανθρώπινα ελαττώματά μας και τις φιλοδοξίες μας πίσω από ιδεολογικούς μανδύες. Και οι στίχοι των ελληνικών τραγουδιών, ακόμα και αυτών που είναι κακής ποιότητας, εκφράζουν πραγματικές καταστάσεις της ζωής του Ελληνα καλές και κακές. Αυτό σημαίνει πραγματικά πολιτισμός. Αλήθεια , από φιλοδοξία δεν πήγατε στην αριστερά από τα φοιτητικά σας χρόνια. Δεν θέλετε να το παραδεχτείτε ούτε στον ίδιο σας τον εαυτό. Μιλάω για εσάς που μείνατε στην αριστερά και αρθρογραφείτε για λογαριασμό του συστήματος. Γιατί οι περισσότεροι έχουν φύγει μόλις κατάλαβαν περί τίνος πρόκειται άσχετα με το τι ψηφίζουν.

    Ούτε εμείς δεν θα κρύψουμε τον ψυχισμό μας. ¨Όπως δεν μας «πάτε» εσείς δεν σας «πάμε» και εμείς. Εμείς βεβαια δεν ασχοληθήκαμε ποτέ με σας δεν μας ενδιέφερε ποτέ τι ακούτε και πώς ζείτε. Εσεις ξεκινήσατε να ασχολείστε με εμάς εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά χάσατε. Τα τελευταία χρόνια η πλειοψηφία των νέων διασκεδάζει με ελληνική μουσική.

    Ο Γ.Πλούταρχος θα συνεχίσει να τραγουδάει !!!

    • Δημήτρη,

      οφείλω να ομολογήσω ότι πιστεύω ότι είτε το κείμενό σου είναι μια απίστευτη τρολλιά είτε έπαθες ένα είδος παράκρουσης διαβάζοντας το κείμενο που δημοσιεύθηκε αρχικά στο «Ποντίκι» και κατάλαβες τα πράγματα από την αρχή λάθος.

      Θα τα πάρω ένα-ένα, με την ελπίδα ότι θα καταλάβεις το σκεπτικό τόσο του κειμένου όσο και το δικό μου που σου απαντώ. Ένα-ένα, λοιπόν, από την αρχή.

      Πρώτον και κύριον, κανείς εκ των τριών, τόσο το «Ποντίκι» όσο και το «Άρδην» ή η «Ρήξη» δεν απαίτησε από τον Πλούταρχο να σταματήσει να τραγουδά. Κάτι τέτοιο θα ‘ταν εντελώς άσκοπο εφόσον δε ρυθμίζουν αυτοί το ποιος θα κάνει τι. Ελπίζω αυτό να σου ακούγεται λογικό.

      Δεύτερον, σαφώς το κείμενο που αναρτήθηκε στο Ποντίκι έχει σαν σκοπό να σχολιάσει την ανόητη εξίσωση του ΣΥΡΙΖΑ με τη Χρυσή Αυγή (ούτε καν της Αριστεράς γενικότερα) πράγμα που αποτελεί ατόπημα, όπως κι αν το δει κανείς, εκτός αν είναι χαζός. Το εν λόγω «επιχείρημα» αποκαλείται «Θεωρία των 2 άκρων» κι έχει σαν σκοπό να θέσει αφ’ ενός μεν ένα νέο δίπολο (εμφυλιακό θα το ‘λεγα εγώ προσωπικά) κι αφ’ ετέρου δε, έχει σαν σκοπό να τρομάξει τον κόσμο ότι αν δε δεχτούν την σουπερ-ντούπερ κυβερνητική, τρικομματική χούντα Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη, είτε θα ‘ρθουν οι «κουμμουνισταί» να τους πάρουν τα σπίτια και τα χωράφια, είτε οι φασίστες να επιβάλλουν χούντα και να μας στείλουν εξορία. Ελπίζω κι αυτό ν’ ακούγεται λογικό.

      Τρίτον, το κατά πόσο οι διάφοροι διάσημοι επηρεάζουν τις απόψεις του κόσμου είναι σχετικό. Άλλοι σαφώς επηρεάζονται κι άλλοι όχι. Προσωπικά, δε με αφορά αν ο οποιοσδήποτε βγει και πει ότι στηρίζει τον τάδε, δεξιό, αριστερό, κεντρώο ή οτιδήποτε. Άποψή του, άποψή μου. Παραδέξου, όμως, ότι αυτό χρησιμοποιείται συστηματικά από τη ναζιστική γκρούπα. Εάν δεν το ξέρεις, απλά ρίξε μια ματιά στο site τους, όπου υπάρχει σχετικό δημοσίευμα για το «Ποιοι επώνυμοι στηρίζουν τη Χρυσή Αυγή». Μπορεί να σου φαίνεται αστείο ή αδιάφορο , εμένα προσωπικά μου θυμίζει τους κατασκευαστές πλυντηρίων που συνιστούν Calgon (ή όπως αλλιώς διάολο λέγεται) αλλά όντως συμβαίνει, χρησιμοποιείται για προπαγανδιστικούς λόγους.

      Περνώντας στο τέταρτο κι ίσως ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα τα τελευταία χρόνια, αυτό με την αριστερά και τα 20 χρόνια ηγεμονίας της (???), σου θέτω ένα ερώτημα: πότε κυβέρνησε η Αριστερά αυτό τον τόπο. Και βασικά, τι εννοείς «Αριστερά»; Αριστερά είναι το σοσιαλπατριωτικό ΑΣΚΕ, αριστερά είναι οι αναρχικοί, αριστερά είναι το σκληροπυρηνικό (για μένα φασιστικό) ΚΚΕ, αριστερά είναι ο συστημικός ΣΥΡΙΖΑ, αριστερά είναι οι μηδενιστές κι οι ουλαχές τους για άμεση καταστροφή των πάντων, αριστερά είναι οι εθνομηδενιστές τροτσκιστές, η Ρεπούση, ο Κουβέλης και το σκυλολόϊ τους, το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα, του Σημίτη ή του ΓΑΠ;;; Τι είναι, επιτέλους, η Αριστερά; Αναρωτιέμαι κι εγώ, που έχω πάψει ν’ αυτοαποκαλούμαι αριστερός εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα εξαιτίας κάποιων συμπεριφορών που έχουν ταυτιστεί με τον όρο αυτό.

      Το πώς εξηγεί την κρίση η Αριστερά είναι ένα άλλο ζήτημα που δεν είναι για συζήτηση από εδώ. Άλλωστε, κάθε άτομο στην αριστερά έχει κι άλλη ανάλυση αλλά γενικότερα, ναι, Δημήτρη, δεν είναι ούτε οι «κακοί Γερμανοί», ούτε οι αεροψεκασμοί, ούτε οι «κακοί Εβραίοι». Είναι ο καπιταλισμός κι η παγκοσμιοποίηση. Η εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο και της γης από τον άνθρωπο. Το αν αυτό γίνεται με μεροκάματα, δουλεία, πολιτισμική αλλοτρίωση, τανκς ή τράπεζες είναι άλλο ζήτημα.

      Η Χρυσή Αυγή, αγαπητέ, είναι αποτέλεσμα της πολιτισμικής αλλοτρίωσης. Κι όχι της προβολής της ή μη από διάφορους, αριστερούς και δεξιούς. Η Χρυσή Αυγή είναι το νόθο παιδί συστήματος και συστημικής νοοτροπίας.

      Τι εννοώ;

      Ποιοι τη στηρίζουν τη Χρυσή Αυγή (εάν εξαιρέσεις τους κατοίκους των γκέτο της Αθήνας), για πες μου; Δεν είναι άραγε αυτοί που το πρωί ξυπνούσαν, περίμεναν απ’ τη γυναίκα τους τον καφέ έτοιμο, πηγαίνανε να «μαστιγώσουν» τους Αλβανούς κι Ασιάτες «σκλάβους» τους στα χωράφια ή διέταζαν στην Ρωσίδα ή την Αφρικανή «δούλα» να μαζέψει το σπίτι, κυριολεκτικά για ένα πιάτο φαΐ; Δεν είναι αυτοί που το βράδυ ντύνονταν κυριλέδες και γύριζαν με αγορασμένα με δάνεια σπορ αμάξια και κάμπριο από σκυλάδικο σε σκυλάδικο για να πετάξουν λουλούδια και να πιουν μέχρι αηδίας για την 18χρονη με την οποία ήταν καψουρεμένοι; Αυτοί που ξέχασαν ότι οι πατεράδες τους χορεύανε τσάμικο και τώρα πλήρωναν Ρωσίδες για να τους χορεύουν αισθησιακά στα στριπτιτζάδικα; Αυτοί είναι, αγαπητέ. Κι αυτοί ακούγανε τους Σφακιανάκηδες και τους Πλούταρχους και τους Κιάμους. Κι αυτό δεν είναι ελληνισμός, είναι αμερικανιά, όσους «στίχους» κι αν γράψει στα ελληνικά ο κάθε σκυλάς. Και μη σε ξινίζει αυτό, γιατί είναι η αλήθεια, όσο άσχημη κι αν ακούγεται. Τώρα που χρεοκόπησε το σύστημα, δε θέλουν την αλλαγή του. Δε θέλουν να συνειδητοποιήσουν ότι θα ζήσουμε με αυτά που η ιερή μας γη μάς παρέχει αλλά θέλουν να ξαναγυρίσουμε πίσω στα «εθνικά μεγαλεία» του 2004. Γι αυτό και «φταίνε οι κακοί 300». Γι αυτό και τόση χολή στην Αριστερά αλλά και σ’ όσους το ‘χουν συνειδητοποιήσει αυτό. Δε θέλω να κάνω το δικηγόρο της Αριστεράς κι εμένα μ’ έχει απογοητεύσει αλλά δεν κυβερνούσε, φίλε μου, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, τα Μ-Λ, το ΑΣΚΕ κλπ. τόσα χρόνια… Το ΠΑΣΟΚ κι η ΝΔ κυβερνούσαν γιατί ακριβώς αυτοί που ψηφίζουν Χ.Α. κι ακούνε Πλούταρχο και «τα σπάνε» από ‘κει προέρχονται. Δεν είναι μήπως τα πάρτι της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ στα Πανεπιστήμια που καλούν τον κόσμο για ν’ ακούσουν το «Παιδί Γενναίο»; Είναι.

      Τέλος, στο πέμπτο τμήμα όλης της έκθεσης που έγραψα, σου απαντώ γι αυτά που λες για το αν οι αριστεροί γουστάρουν Πλούταρχο και τέτοια. Όταν η πρώην μου με κεράτωσε δίχως αύριο, άκουγα Παντελίδη. Το ότι έφτασα σε σημείο να πάω και σε live του μ’ έκανε να γνωρίσω τη νυν μου κι η ζωή συνεχίζεται. Και προφανώς, όπως είπα προηγουμένως, κατά κάποιο τρόπο θεωρούμαι «αριστερός» (άσχετα αν όπως είπα, δεν το δέχομαι πλέον). Καταλαβαίνεις, λοιπόν, ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα με το αν και τι τραγουδά ο κάθε Πλούταρχος, εφόσον επιλέγω αν θα τ’ ακούσω ή όχι. Και μεταξύ μας, τον προτιμώ από τους Rage against the machine (που θεωρούνται επαναστάτες) ή τη μέταλ. Όπως μ’ αρέσει ν’ ακούω την «ξενόφερτη ροκ», έτσι μ’ αρέσει ν’ ακούω και τον Σιδηρόπουλο ή τον Παπακωνσταντίνου. Το έντεχνο το ‘κοψα περίπου την εποχή που έχασα την παρθενιά μου (και κατά συνέπεια την κλάψα μου), για να σου μιλήσω ωμά αλλά ειλικρινά. Εάν τώρα, θεωρείς το «Φωτιά με φωτιά» του Κιάμου ή το «Ασ’ το» του Τσαλίκη ελληνική μουσική, τότε ή εθελοτυφλείς ή μας δουλεύεις ή δεν ξέρεις τον Αζίζ, στο οποίον ανήκουν τα τραγούδια πριν διασκευαστούν στα ελληνικά (την αττική αργκό, για την ακρίβεια) με άθλιο -προφανώς- στίχο.

      Όπως καταλαβαίνεις, καψουροτράγουδα μπορώ ν’ ακούσω κι εγώ, ανάλογα την περίσταση και δεν έχω ούτε ιδεολογικά κολλήματα, ούτε τίποτα. Αυτό το ντύσιμο της μουσικής, πολύ μ’ ενοχλεί. Όσοι καπνίζουν πού και πού μαριχουάνα πρέπει ν’ ακούνε Marley, όσοι είναι ακροδεξιοί ν’ ακούνε black και death metal, όσοι είναι ακροαριστεροί ν’ ακούνε reggae και rage against the machine, όσοι ακούνε Καζαντζίδη και Μητροπάνο είναι ξενέρωτοι κι άλλα τέτοια. Αηδίες μου ακούγονται.

      Τέλος πάντων, εύχομαι όσα έγραψα να σε κάνουν ν’ αναθεωρήσεις την κριτική σου κατά πάντων.

      Υ.Γ.: Εσύ λες να συνεχίσει να τραγουδά ο Πλούταρχος, εγώ λέω όχι. Ο Πλούταρχος ούτε καν θα ψιλιαστεί ποτέ ότι έχει γίνει μια τέτοια κουβέντα, οπότε μην το συζητάς καν.

      Φιλικά, Παναγιώτης

  6. Αγαπητέ Σμυρνιέ.
    Εχεις απόλυτο δίκιο στην παράγραφο που εξηγείς τη «Θεωρία των δύο άκρων».

    Τη κρίση και βέβαια την εξηγεί με διαφορετικό τρόπο ο κάθε αριστερός ή πρώην αριστερός αλλά κοινή συνισταμένη όλων των απόψεων (μιλάμε πάντα γι’ αυτές που παρουσιάζονται στα ΜΜΕ) είναι ότι φταίει γενικά και αφηρημένα ο … καπιταλισμός και όχι συγκεκριμένες πολιτικές. Αλλά αυτό είναι ένα ζήτημα με το οποίο έτσι κι’ αλλιώς ασχολείται κατά κόρον το Αρδην και δεν υπάρχει λόγος να αντιπαρατεθούμε γι’ αυτό μέσα από σχόλια.

    Η αριστερά μπορεί να μην κυβέρνησε, ηγεμονεύει όμως ιδεολογικά σε σχολεία , πανεπιστήμια, ΜΜΕ. Είναι ή αιχμή του δόρατος του συστήματος. Στο σχόλιό μου φαίνεται πολύ καθαρά για ποια αριστερά μιλάω και ποιούς αριστερούς εννοώ. Το ξέρω ότι ο καθένας έχει την δική του πορεία στη ζωή και στην ενασχόληση με την πολιτική και ότι δεν είναι όλοι ίδιοι. Δεν ήθελα να προσβάλλω όλους αυτούς που από διαφορετικούς δρόμους πέρασαν από την αριστερά αλλιώς θα πρόσβαλλα και τον εαυτό μου. Δυστυχώς όταν μέσα από ένα σχόλιο θέλεις να επικεντρωθείς στην ουσία είναι πολύ δύσκολο να αποφύγεις τη γενίκευση. Εκανα την παραδοχή ότι όσοι θα το διάβαζαν θα καταλάβαιναν τι και ποιούς ακριβώς εννοώ. Αλλωστε το ξεκαθαρίζω αυτό στο τέλος.

    Η ανάλυσή σου όσον αφορά ποιοί ψηφίζουν ΧΑ είναι γενικά σωστή. Είναι περισσότερο κοινωνιολογική και εξετάζει τη νοοτροπία των ανθρώπων που κοιτάνε μόνο τις ευθύνες των άλλων και όχι τις δικές τους. Η απόσυρση των ευθυνών από εμάς και το ρίξιμο αλλού είναι χαρακτηριστικό της ανθρώπινης συμπεριφοράς και μας αφορά όλους περισσότερο ή λιγότερο όχι μόνο αυτούς που ψηφίζουν ΧΑ. Δεν είναι όπως αυτό το οποίο εξετάζουμε. Άλλο ποιοί ψηφίζουν και άλλο το ποιοί στηρίζουν πολιτικά τη ΧΑ. Η στήριξη βέβαια δεν γίνεται με δηλώσεις αλλά με τον τρόπο που ανέφερα στο δικό μου σχόλιο. Με τη αρνητική υπερ-προβολή. Γιατί απ’ ότι φαίνεται τους συμφέρει η ύπαρξή της σε σημαντικά ποσοστά. Ένας από τους λόγους βέβαια – υπάρχουν και πολλοί άλλοι λόγοι – είναι η διάδοση της «Θεωρίας των δύο άκρων» και η κατασκευή του ψεύτικου δίπολου που εξηγείς θαυμάσια στην παράγραφό σου.

    Οσον αφορά τους «επώνυμους» συμφώνω με τα γραφομενά σου. Επειδή όμως είμαι παρορμητικός – το έχεις καταλάβει – δεν ανέχτηκα το ύφος της Κα Αγγελιδάκη στην εφημερίδα «Το Ποντίκι». Νομίζω ότι μας κάνει σύσταση. Σαν να μας λέει «Προσέξτε τι λένε οι επώνυμοι. Και αυτοί κατηγορούν τον Πλούταρχο στα blogs αλλά αυτός δε βάζει μυαλό. Για προσέξτε κι’ εσείς. Θα σας κάνουν ντα οι επώνυμοι ».

    Από τη δεκαετία του 70 γενικά οι αριστεροί τοποθετούσαν πολιτικά εμάς τους διασκεδαστές των νυχτερινών κέντρων στη δεξιά. Μικρό το κακό. Τώρα βέβαια που δεν υπάρχει πια δεξιά έχουν αρχίσει σιγά-σιγά να μας τοποθετούν στη ΧΑ. Γι’ αυτούς είναι έγκλημα το το να προσπαθεί κάποιος να τους ταυτίσει με τη ΧΑ. Όταν όμως ταυτίζουν εμάς με τη ΧΑ δεν πρέπει να λέμε κουβέντα. Βέβαια θα μου πεις γιατί ενοχλείσαι. Δεν αποτελούμε πολιτικό φορέα ούτε αρθρογραφούμε πουθενά αλλά μια απάντηση τουλάχιστον δεν πρέπει να πάρουν.

    Στην αρχή χρησιμοποιείς τη λέξη «τρολλιά». Δεν έχω ξανακούσει αυτή τη λέξη. Ηχεί πολύ κακόηχα στ’ αυτιά μου όπως ακριβώς ηχούν κακόηχα στα δικά σου αυτιά ορισμένα (όχι όλα) από τα τραγούδια που ακούω. Σίγουρα προέρχεται από έναν κόσμο (πάντα σε ότι αφορά τον τρόπο που κινούμαστε και διασκεδάζουμε) με τον οποίο δεν έχω καμία σχέση. Θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις τη γνώστη σε όλους λέξη ή κάτι χειρότερο. Δεν παρεξηγούμαι ούτε ενοχλούμαι από αυτά τουλάχιστον.

    Τέλος δεν έγραψα το σχόλιο για να το διαβάσει ο … Πλούταρχος, αλλά γιατί απλά θύμωσα.

    Φιλικά , Δημήτρης.

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*