Αρχική » “Από τον Κ. Μοσκώφ και τον N.Σβορώνο* στη Μ .Ρεπούση και τον Π.Τατσόπουλο”

“Από τον Κ. Μοσκώφ και τον N.Σβορώνο* στη Μ .Ρεπούση και τον Π.Τατσόπουλο”

από admin

της Ομάδας Πολιτών Ευτοπία

Με αφορμή ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για τα γεγονότα στη Πρεμετή , όπου υπήρξε ωμή παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της έκφρασης των θρησκευτικών πεποιθήσεων εκ μέρους της Αλβανίας , θα θέλαμε να σχολιάσουμε τα εξής :

Στο “ουδέτερο” κείμενο του ΣΥΡΙΖΑ , ανεξαρτήτως άλλων σωστών επισημάνσεων, γίνεται λόγος για Ελληνισμό της Διασποράς της Αλβανίας και συνιστάται αυτοσυγκράτηση από τα δύο μέρη.

Θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τους ανιστόρητους και πολιτικά αναλφάβητους συντάκτες της ανακοίνωσης , ότι οι Έλληνες της Β.Ηπείρου-Ν. Αλβανίας αποτελούν Aυτόχθονη και Iστορική Kοινότητα και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν διασπορά.

Όσον αφορά τα περί “αυτοσυγκράτησης από τα δύο μέρη” , που αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ , αναρωτιόμαστε ποιά η ευθύνη και πού προκάλεσε η Ορθόδοξη Εκκλησία στο συγκεκριμένο θέμα.

Αναρωτιόμαστε επίσης εάν η σύνταξη του κειμένου αποτελεί προϊόν άγνοιας , βλακείας ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο ;

Αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι υπάρχει κάποιο υπόγειο νήμα που συνδέει τη νέα ηγεσία της Αλβανίας με την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ.

Ελπίζουμε ότι η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ θα κατανοήσει το συντομότερο δυνατόν τον κίνδυνο που δημιουργείται με την ανακοίνωση της , που προσφέρει ένα ακόμα δώρο στην ακροδεξιά.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα επαληθευθεί η άποψη ότι από τον Κωστή Μοσκώφ και τον Νίκο Σβορώνο , καταλήξαμε στη Μαρία Ρεπούση και τον Πέτρο Τατσόπουλο.

Ιωάννινα 22 Αυγούστου 2013

ΣΧΕΤΙΚΑ

18 ΣΧΟΛΙΑ

Μιχάλης Τσολάκης 23 Αυγούστου 2013 - 17:53

Πολύ θα ήθελα να διαβάσω την δήλωση αυτή του ΣΥΡΙΖΑ !

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σκαντζόχοιρος 23 Αυγούστου 2013 - 17:56

ιδού: http://left.gr/news/o-syriza-steketai-sto-pleyro-toy-ellinismoy-tis-diasporas-stin-alvania

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να απαιτούμε από ένα κόμμα της σουηδικής αριστεράς να έχει άποψη για τον ελληνισμό της Αλβανίας 🙂

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μιχάλης Τσολάκης 23 Αυγούστου 2013 - 19:43

΄΄Ο ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζεται τα δημοκρατικά δικαιώματα του κάθε πολίτη, ειδικότερα στέκεται στο πλευρό του Ελληνισμού της Διασποράς στην Αλβανία και στο αναφαίρετο δικαίωμά του να ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα χωρίς κανένα εμπόδιο και φόβο. Θέλουμε να ζούμε ειρηνικά χωρίς αρρωστημένους εθνικισμούς και θρησκευτικές αντιπαραθέσεις. Παίζουν με τη φωτιά όσοι νομίζουν ότι μπορούν να οξύνουν τις σχέσεις των ανθρώπων με θρησκευτικούς και εθνικιστικούς φανατισμούς εξυπηρετώντας άλλους σκοπούς. – See more at: http://left.gr/news/o-syriza-steketai-sto-pleyro-toy-ellinismoy-tis-diasporas-stin-alvania#sthash.NFWAiBFK.dpuf΄΄
Έχω μια απορία, δεν είναι εμφανές ότι υποστηρίζει τους ομοεθνείς ? Και ποιους λέτε να κατηγορεί για εθνικισμό και θρησκευτική μισαλλοδοξία ? Η παραίνεση για ψυχραιμία είναι το πρόβλημα, όταν όντως απαιτείται αυτή την στιγμή ? Ή μήπως κάθε ανακοίνωση πρέπει να συνοδεύεται από …..παραλήρημα περί κόκκινης μηλιάς κτλ ? Από που βγαίνει ότι το κείμενο είναι …..ουδέτερο ? Υπονοεί μήπως ότι …..παραβιάστηκαν τα δικαιώματα των Αλβανών από την ελληνική μειονότητα ? Προσωπικά πιστεύω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε και εξακολουθεί να έχει σε αρκετό βαθμό ¨έλλειμμα΄΄ εθνικού οράματος αλλά νομίζω ότι οι κρίσεις που διαβάζω για το συγκεκριμένο θέμα είναι μακράν άδικες !

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χρίστος Μαργαρίτης 24 Αυγούστου 2013 - 14:50

Μιχαλη,η διασπορα,που λεει η ανακοινωση τι σημαινει για σενα;Δηλαδη,φτωχοι Ελληνες,εφυγαν απο δω και πηγαν να βρουν την τυχη τους στην Αλβανια;1 λαθος λοιπον.Επισης γιατι λεει ψυχραιμια και στους 2;Ποιοι δημιουργουν το προβλημα;Ρωτας ποιους κατηγορει για θρησκευτικη μισαλλοδοξια.Εγω αντιλαμβανομαι οτι αναφερεται και στους 2.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μιχάλης Τσολάκης 24 Αυγούστου 2013 - 23:21

Η διασπορά είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη ατυχέστατος όρος ! Θα έπρεπε να αναφερθεί σε ομογένεια ή ελληνική μειονότητα. Για την αυτοσυγκράτηση νομίζω πως θέλει να πει στο αλβανικό κράτος να μην προχωρά σε τέτοιου είδους ενέργειες και στην ελληνική μειονότητα να ρίξει τους τόνους παρά το καταφανές δίκαιο της. Για την μισαλλοδοξία έχω την αίσθηση πως η αναφορά πάει στους Αλβανούς που άλλωστε δημιούργησαν τα επεισόδια! Από που και ως που να αναφερθεί στους μειονοτικούς που πήγαιναν στον ναό τους να εκκλησιαστούν ! Και εγώ δεν πιστεύω ότι είναι τόσο ανεύθυνοι, είναι όμως πολύ ανοργάνωτοι και άρχισαν να ανακαλύπτουν ότι πρέπει να μιλούν και ……εθνικά σχετικά πρόσφατα ! Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλές φορές τρώνε αυτογκόλ χωρίς λόγο !

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χρίστος Μαργαρίτης 23 Αυγούστου 2013 - 20:47

Ειναι περιεργο να μην ξερουν τι γραφουν στον ΣΥΡΙΖΑ.Τοσο ανευθυνοι ειναι;μαλλον οχι.Οποτε γιατι τετοιο λαθος;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χρίστος Μαργαρίτης 23 Αυγούστου 2013 - 20:55

Επισης,τι εννοει,αυτοσυγκρατηση και απ τις 2 πλευρες;Τι πρεπει δηλαδη να κανουν οι Ελληνες;να λενε ναι;Δηλαδη σε λιγο θα πουν,οτι τους προκαλουμε.

προς Αντμιν:βαλτο μαζι με το αλλο σχολιο μου

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σπύρος Δημητρίου 23 Αυγούστου 2013 - 21:33

Γερμανία και Ελλάδα, βίοι παράλληλοι. Ελεγχόμενος διπολισμός. NPD και DIE LINKE όπως Χρυσή Αυγή και ΣΥΡΙΖΑ. Στο ίδιο έργο θεατές οι λαοί της Ευρώπης.

http://omadaneoneforiakon.blogspot.gr/2013/07/blog-post_3951.html

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Κορνήλιος 23 Αυγούστου 2013 - 22:21

Ο Σαμαράς τι συζήτησε πριν λίγες μέρες στο γραφείο του με το νέο Αλβανό πρωθυπουργό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Common sense 23 Αυγούστου 2013 - 22:34

Συμφωνώ απόλυτα και με το κείμενο και με τον Σκαντζόχοιρο. Αλλά θα ήθελα να προσθέσω ότι ουδείς εύλογος πολίτης περιμένει από το Σύριζα και την παρέα του να ανακαλέσει, διορθώσει ή αναμορφώσει προς το αληθέστερο καθ’οποιονδήποτε τρόπο την ανακοίνωση που εξέδωσαν. Όπως ανέφερα και σε άλλο σχόλιό μου, πρέπει να το πάρουμε απόφαση: οι άνθρωποι της αριστεράς, στη συντριπτική τους πλειοψηφία αν όχι όλοι, εργάσθηκαν σκληρά κι ενσυνείδητα επί δεκαετίες με στόχο την κατάλυση των Ελληνικών εθνικών κρατών Ελλάδος και Κύπρου, διότι τα θεωρούν “αστικά” κι “εθνικιστικά”, δηλ. το απόλυτο κακό με βάση την ιδεολογία τους. Ας μην εθελοτυφλούμε λοιπόν ελπίζοντας ότι θα αλλάξουν πορεία τώρα που τα πράγματα έχουν δυστυχώς φθάσει σε απόσταση αναπνοής από τον ανομολόγητο πόθο και στόχο τους.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μάο-Τσε-Γκρικ 24 Αυγούστου 2013 - 08:02

Από τη μια η αυτοκέφαλη εκκλησία της Αλβανίας διεκδίκησε νόμιμα το δικαίωμά της να εντάξει το ναό της Πρεμετής στην περιουσία της την μεταβατική περίοδο αλλαγής της κυβέρνησης στην Αλβανία με τον Μπερίσα ακόμα ηγέτη του κράτους. Από την άλλη οι αδελφές εκκλησίες, Πατριαρχεία αλλά και άλλες θρησκευτικές κοινότητες της χώρας (Καθολικοί, Μπεκτασήδες, Μουσουλμάνοι) ήταν αυτοί οι επίσημοι φορείς που όφειλαν να πάρουν θέση μιας και το επίσημο αλβανικό κράτος επενέβη (βάση ψευδομαρτύρων και αναίρεσης της απόφασης του 98) όχι στην ΕΕΜ αλλά στην ορθόδοξη κοινότητα η οποία αποτελείται από έλληνες, αλβανούς και σλαβομακεδόνες της Αλβανίας, σε μια εποχή που ο ισλαμισμός στην Αλβανία έχει κρατικό πρόσημο. Τα γεγονότα του Αργυροκάστρου ήταν αυτά που έδωσαν λαβή προκειμένου ένα θρησκευτικό θέμα που υποκρύπτει το εθνικό να πάρει θέση το υπουργείο Εξωτερικών και στη συνέχεια οι ανεγκέφαλοι των συνόρων που ούτως ή άλλως ταλαιπωρούν συστηματικά και καψωνάρουν τους Αλβανούς μετανάστες με τις οδηγίες τους και στη συνέχεια να πάρει τη σκυτάλη η συνοριακή αστυνομία της Αλβανίας, καψώνια ένθεν και ένθεν που κράτησαν κάτι ώρες απ’ όσο γνωρίζω. Από την άλλη η επόμενη κυβέρνηση του Ράμα (με την οποία συνεργάστηκε το κόμμα της ΕΕΜ, το ΚΕΑΔ) που πραγματοποιεί συνδυασμό προσανατολισμών Ιταλίας-Ελλάδας-Τουρκίας, ένα βολικό συνδυασμό για την ΕΕ άρα προτεκτορατοποίηση της χώρας του (με την υπόμνηση για ένα μνημόνιο πιθανά αξιοποίησης του υπόγειου πλούτου της, του τουρισμού, των λιμένων, της καύσης απορριμμάτων κλπ.-από τι μισθούς και συντάξεις να κόψουν και τι ΔΕΚΟ να ιδιωτικοποιήσουν που δεν έχουν) θα αφήσει τις ακραίες πτυχές της Αλβανικής πολιτικής (τσάμηδες, Μπαλίστες, Ερυθρόμαυρη συμμαχία) να παίζουν μπάλα αντίστοιχα με τους εδώ που χρησιμοποιούν τη Χρυσή Αβγή (όπως αβγό) ατύπως.
Τα γεγονότα της Πρεμετής πρέπει να τα συνδέσουμε με την υπόθεση της Χιμάρας και το ετήσιο μνημόσυνο για τον Αριστοτέλη Γκούμα που δολοφονήθηκε από αλβανούς ρατσιστές έξω από το μαγαζί του αλλά και μια σειρά μνημοσύνων που πραγματοποιούνται επετειακά κάθε χρόνο (Μπουλεράτι, Κλεισούρα κλπ) στα οποία κλέβει την παράσταση η ΧΑ ενώ τα 2 τελευταία χρόνια πρωτοστατεί σε αντισυγκεντρώσεις η οργάνωση του Κρέσνικ Σπαχίου που συσπειρώνει Μπαλίστες και τσάμηδες και απαιτεί το διωγμό του Γιαννουλάτου ενός αρχιεπισκόπου που αν και ακροδεξιός στις αντιλήψεις (“να τα βάλουμε μέσα τα τανκς (στην Αλβανία) που έλεγε και ο σεβ. Κονίτσης αλλά πώς θα βγούμε μετά”; από παλιά συνέντευξη στο Ε της Ελευθεροτυπίας) λειτουργεί σε ένα πλαίσιο ευρωπαϊκό. Στα μνημόσυνα η ΧΑ παίζει ένα ρόλο διπλό.Κάνει μπίζνες στην παραλία (πχ Ρ. Χάιντι μεγαλοεπιχειρηματίας της ΧΑ http://parallhlografos.wordpress.com/2012/09/17/%CE%B1%CE%AF%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE/) της Χιμάρας και εξωτερική πολιτική αντίστοιχη με την σχεδόν επίσημη επί Μπερίσα και των ακραίων εκφάνσεών του. Από αυτήν την άποψη υπάρχουν συγκρούσεις των δυο μερών που δεν οδηγούν παρά στην καθήλωση των ελλήνων και αλβανών εξυπηρετώντας οικονομικά και πολιτικά σχέδια σαφώς ενάντια στη γέφυρα των δυο λαών που αυτήν την περίοδο μόνο η ορθόδοξη εκκλησία μπορεί να παίξει αυτό το ρόλο και δυστυχώς κανένας άλλος φορέας, π.χ. το κίνημα. Η δίκαιη ένσταση περί “διασποράς” (λες και οι ΒΗ είναι μετανάστες που παρέμειναν εκεί) και η “κατανόηση” των δυο πλευρών είναι απόρροια μιας ενιαίας λογικής συμψηφισμού σε ζητήματα ιστορίας και σύγχρονης πολιτικής, ενταγμένης σε ένα βολικό συνδυασμό αριστερού αντιεθνικιστικού λόγου και καπιταλιστικής Αγοράς. Τι άλλο είναι ιδεολογικά η σημερινή ελληνοσουηδική αριστερά;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μάο-Τσε-Γκρικ 24 Αυγούστου 2013 - 15:22

Μπείτε και διαβάστε. Έχει πολύ ενδιαφέρον τόσο για τα ίδια τα γεγονότα και τους πρωταγωνιστές τους όσο και για την αφέλεια των καταπιεσμένων ορθοδόξων της Αλβανίας που ζουν την κατάσταση από κοντά με τις λεπτομέρειές της και τις αντιφάσεις της.
http://www.foniortodoksonkoritsas.com/2013/08/nje-opinion-tjeter-mbi-ceshtjen-e.html

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Common sense 24 Αυγούστου 2013 - 18:27

Συγχαρητήρια στο Μάο-Τσε-Γκρικ για τη διεξοδικότατη κι εύστοχη ανάλυση σχετικά με την ελληνική ανανεωτική αριστερά αλλά και τη σουηδική σοσιαλδημοκρατική αριστερά. Ας είναι καλά ο άνθρωπος.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μιχάλης Τσολάκης 25 Αυγούστου 2013 - 19:31

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63876696
Επειδή δεν το γνωρίζω ξέρει κάποιος αν ισχύει ?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μάο-Τσε-Γκρικ 26 Αυγούστου 2013 - 14:42

Βεβαίως και ισχύει το γεγονός του θεάτρου πατρίδας στη Χιμάρα που πουλάει η Χρυσή Αβγή (με “β” όχι με “υ”) κάνοντας παράλληλα και τις μπίζνες της (αντικαθιστώντας πλέον τον εξ Αθηνών κύριο Μπ. Καραθάνο που πλειοδοτούσε σε πατρίδα) και σας το γράφω σε ένα από τα σχόλιά μου στην παρούσα ανάρτηση. Στη φωτογραφία του εν λόγω δημοσιεύματος του Έθνους, ο πρώτος με το ξυρισμένο κεφάλι είναι ο κύριος Ρομπέρτο Χάιντης από το ελληνικό αλλά μη αναγνωρισμένο από τη συνθήκη για την ΕΕΜ, Λούκοβο, για τον οποίο ξαναέγραψα στο ίδιο σχόλιο επί της παρούσης. Ο Χάιντης ή Χάιντι (το όνομά του θυμίζει και την παλιά γιαπωνέζικη τηλεοπτική σειρά με το κοριτσάκι στις Άλπεις) είναι ιδιοκτήτης πολυτελούς ξενοδοχείου στη ριβιέρα της Νότιας Αλβανίας όπου έχουν γίνει τουλάχιστον τα καλλιστεία για τη στέψη της Μις Αλβανίας ενώ είναι και ιδιοκτήτης ΕΛΛΗΜΝΙΚΗΣ ΕΠΕΙΧΙΡΙΣΗΣ (όπως ακριβώς το γράφω) που πουλάει κάλτσες. Ο κύριος αυτός έγινε γνωστός στο πανελλήνιο για τη δράση του ως πρωτοπαλίκαρου του κυρίου Μπαρμπαρούση (ελληνική εκδοχή βασιβουζούκου Μπαρμπαρόσα) βουλευτή της Χρυσής Αβγής Αιτωλοακαρνανίας όταν επιτέθηκαν κατά μεταναστών σε λαϊκές αγορές της περιοχής τους. Για αυτόν έγραψε ο Παραλληλογράφος και στέλνω το συγκεκριμένο λινκ με τίτλο “Αίμα-Τιμή-Σημαία Αλβανική.(http://parallhlografos.wordpress.com/2012/09/17/%CE%B1%CE%AF%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE/) Τα επεισόδια στην Πρεμετή προέκυψαν μετά από αυτή την παρουσία και όντως συμπίπτει με την “βαθέως κράτους” πολιτική Μπερίσα. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά θα σταματήσουν επί Ράμα ο οποίος αναλαμβάνει από τις 9 του Σεπτέμβρη και ειδικά στην περίπτωση που η Αλβανία περάσει σε ένα τύπου μνημόνιο που πιθανώς να επιταθεί η κρίση της. Αντίθετα οι ακραίοι που περιέγραψα και στο σχόλιό μου είναι οι άτυπες ομάδες πίεσης προς την ελληνική πλευρά που ήδη έχει μαζί της της Χρυσή Αβγή για να κάνει εξωτερική πολιτική εντυπώσεων και χωρίς να έχει η ίδια την πολιτική ευθύνη.Σημαντική είναι στην περίπτωσή μας η στάση των ανθρώπων της μειονότητας που διαμένουν στην περιοχή του Νότου, είτε σε αναγνωρισμένα εδάφη είτε όχι, οι οποίοι χρηστικά άγονται και φέρονται ανάμεσα σε Χρυσή Αβγή, ΕΕΜ-ΚΕΑΔ, ΕΕΜ-ΜΕGA, Σοσιαλ.Κόμμα, Δημ.Κόμμα όπως και σε επιχειρηματίες τύπου Ε.Κάλος ή επιχειρηματίες Γ&Β. Τάβος (με τον Ιλίρ Μέτα) ή στην επίσημη εκκλησία η οποία φέρεται “υπεράνω όλων” προς το παρόν, συντηρώντας βεβαίως τη φήμη της ως γεφυροποιού, αυξάνοντας την περιουσία της σταθερά και η οποία αποτελεί τον μοναδικό παράγοντα αυτής της επίπλαστης σταθερότητας. Από την άλλη είναι η Αλβανική κοινωνία στο σύνολό της που η ίδια θα απαντήσει αν μπορεί να ζήσει συντηρώντας όνειρα μεγαλοϊδεατισμού αν δέχεται να γίνει προτεκτοράτο της ΕΕ ή να μπει σε ένα βαλκανικό σχεδιασμό τύπου Μέσης Ανατολής με τις επιρροές της Τουρκίας. Αν θέλει να ζήσει πραγματικά μια συμφιλίωση με τον ελληνικό λαό, όχι στη βάση μιας εμπορικής συνδιαλλαγής αλλά στη βάση μιας δυνητικά πολιτικής συνεργασίας για να πετάξουμε από κοινού τους προστάτες μας. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για πολλούς λόγους αλλά όχι ακατόρθωτο. Αρκεί και μεις που πιστεύουμε στο κίνημα, να δημιουργήσουμε γέφυρες ειλικρινούς διαλόγου με Αλβανούς και Έλληνες της Αλβανίας με όλες τις δυσκολίες και αντιφάσεις που προϋποθέτει ένας διάλογος που μιλάει για τη διεκδίκηση της άμεσης δημοκρατίας, του φεντεραλισμού, της κοινοτικής οικονομίας, του του οικολογικού προσανατολισμού και της αποδέσμευσης από την ιμπεριαλιστική κηδεμονία. Ακούγεται πολύ δύσκολο αλλά αυτό είναι για το οποίο αξίζει να αγωνιστούμε, Διαφορετικά οι ένθεν και ένθεν κληρονόμοι του εθνικού ζητήματος θα παίζουν μπάλα και πιθανώς με τα κεφάλια μας.
ΥΓ1: Έχετε δίκιο ότι υπάρχει μια υπερβολή για την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε του κλ@.. ακούγεται σαν κανονιά και υπερεκτιμάται από τον παρών χώρο, μπροστά στο γεγονός ότι δεν υπάρχει σημαντικός κόσμος που να μπαίνει σφήνα ανάμεσα στον εθνοαποδομισμό, της ας πούμε αριστεράς και στον εθνοσοδομισμό, της ας πούμε δεξιάς. Αυτό πιθανόν να υποκρύπτει εκτός από την αδυναμία αυτή και μια ανάγκη ετεροκαθορισμού απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ που έχει πάψει να είναι ο παλιός … (φιου-φιου) ΣΦΥΡΙΖΑ.
ΥΓ2: Από το δημοσίευμα του Παραλληλογράφου μην πάρετε στα σοβαρά το ζήτημα της αμφισβήτησης της εθνικότητας του νεοφασίστα Ρομπέρτο Χάιντι αλλά ούτε και τις εξηγήσεις για το όνομά του (του δόθηκε, λέει, το βαφτιστικό όνομα κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας… σιγά ρε μεγάλε). Το “Ρομπέρτο” ήταν σε μια λίστα ονομάτων -ιταλικών κυρίως- που δίνονταν σε κάθε τοπική κοινότητα στην Αλβανία γενικότερα, στην υπηρεσία ονοματοδοσίας. Ήθελαν να μειώσουν τη διάδοση των μουσουλμανικών ονομάτων με έμφαση όμως στα ελληνικά. Συνήθως οι οικογένειες είτε δεν το έπρατταν αυτό, ακόμα και μετά την απαγόρευση των θρησκειών το 1967, με συνέπεια τις πολλαπλές πιέσεις είτε έδιναν σε ένα από τα παιδιά τους ιταλικό όνομα για να τις λιγοστέψουν αυτές. Έλληνας είναι, αυτός ο βορειοηπειρώτης ναζί και επιχειρηματίας της Αλβανίας και της Ελλάδας.
Δείτε όμως όλες τις παραπομπές που έχουν τα σχόλια: είναι ξεκαρδιστικές μέχρι δακρύων…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Common sense 27 Αυγούστου 2013 - 05:51

Τι να περιμένει κανείς από το “μαύρο” το Ρομπέρτο Χάιντι ;
Ένα χρυσό αυγό κουρεμένο σύριζα σε ειδική επειχήρηση της ελλημνικής διασποράς είναι.
Με τα πολλά ρο-μπερδεύτηκε. Χαιντ-έφτε τον λίγο μπας και συνέλθει…..

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μάο-Τσε-Γκρικ 28 Αυγούστου 2013 - 07:58 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Common sense 28 Αυγούστου 2013 - 18:54

Τώρα για να λέμε και του στραβού το δίκιο ούτε ο Σύριζα ούτε η ΧΑ φέρουν την ευθύνη για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη Β. Ήπειρο. Κανένα από τα μορφώματα αυτά δεν υπήρχε την εποχή που δημιουργήθηκε το πρόβλημα. Απλά, δοθείσης κάθε ευκαιρίας, αποκαλύπτουν το πραγματικό τους πρόσωπο και τις πραγματικές τους επιδιώξεις τουλάχιστον σε όσους Έλληνες δεν εθελοτυφλούν και δε φορούν παρωπίδες δεξιές ή αριστερές.
Στην Ελλάδα και τον Ελληνισμό δόθηκαν δύο χρυσές ευκαιρίες να λύσει το πρόβλημα σύμφωνα με τα Ελληνικά συμφέροντα και την επιθυμία αυτοδιάθεσης του αυτόχθονου Βορειοηπειρωτικού πληθυσμού: μία το 1914 με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας και μία το 1940-41 με τον ελληνοϊταλικό πόλεμο. Και στις δύο περιπτώσεις οι διχόνοιες των Ελλήνων και η αδυναμία των Ελλαδικών κυβερνήσεων οδήγησε στην απώλεια της Β. Ηπείρου και κατά συνέπεια στα σημερινά προβλήματα. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στην ακύρωση του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας το 1921 και την ντε φάκτο αποποίηση των Ελληνικών δικαιωμάτων στην περιοχή, την οποία απελευθέρωσε ο Ελληνικός Στρατός κατά το Αλβανικό Έπος, λόγω του Εμφυλίου μεταξύ 46-49.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ