Βιβλίο - Εκδηλώσεις - Πολιτισμός

Βιβλίο: «Συνωστισμένες στο Ζάλογγο» επανεκδόθηκε συμπληρωμένο

synostismenes

Συνωστισμένες στο Ζάλογγο, Οι Σουλιώτες, ο Αλή πασάς, και η αποδόμηση της ιστορίας

Σελίδες: 238

Β΄ έκδοση συμπληρωμένη

Στο βιβλίο έχει προστεθεί η ανταπάντηση του Γιώργου Καραμπελιά στην απάντηση της Βάσως Ψιμούλη, «Το Ζάλογγο της πατριδογνωσίας», που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Books’ Journal, τχ. 17, Μάρτιος 2012, σ. 70-73.

 

Από τον επίλογο του βιβλίου

Στον βαθμό που αναπτύσσεται και εδραιώνεται η «αποδομητική» ιστορική σχολή, θα πρέπει να αναμετρηθεί και με το αγωνιστικό/ανταγωνιστικό στοιχείο των προεπαναστατικών και επαναστατικών χρόνων. Θα πρέπει να «απομυθοποιηθεί» το κρυφό σχολειό, η 25η Μαρτίου, η Τριπολιτσά, τα Ορλωφικά, η ίδια η «κλεφτουριά»…

 

…να αποσιωπηθούν ή να υποβαθμιστούν τα επαναστατικά γεγονότα τα οποία προηγούνται της Επανάστασης. Διότι αυτά ακριβώς καταδεικνύουν πως η αφετηρία της δεν ήταν αποκλειστικώς οι λόγιοι και η «γαλλική Επανάσταση».  μια άλλη αποφασιστική συνιστώσα υπήρξαν οι ένοπλες συσσωματώσεις των Ελλήνων, από τον Κροκόνδειλο Κλαδά, τον 15ο αι., έως τους Σουλιώτες, τους Μανιάτες, την κλεφτουριά. Κατ’ εξοχήν, δε οι Σουλιώτες καταλαμβάνουν κεντρικό ρόλο, εξ αιτίας του μακρόχρονου αγώνα τους, επί δύο αιώνες, ενάντια στους Τούρκους και της συμμετοχής τους στην Επανάσταση.

 

Η αποδομητική σχολή επιχειρεί, λοιπόν, να καταδείξει, αν χρειαστεί, και δια του βιασμού των ιστορικών στοιχείων, πως οι Σουλιώτες δεν ήταν τίποτε άλλο παρά πρωτόγονες φάρες, αλβανικής καταγωγής και γλώσσας, οι οποίες δεν διέθεταν κάποια εθνική ή έστω πρωτοεθνική συνείδηση. Αν το επιτύχει, τότε θα έχει προσθέσει ένα ακόμα λιθαράκι στο βασικό ιδεολογικό της πρόταγμα: η εθνική συνείδηση είναι απούσα από τους Έλληνες πριν από την Επανάσταση, ενώ  το ελληνικό έθνος διαμορφώνεται, κυρίως, μέσω του κράτους. Οι Σουλιώτες «δεν είναι» Έλληνες, αλλά «εξελληνίζονται» επιγενέστερα!

 

Γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να «απομυθοποιηθούν» και να διαστρεβλωθούν γεγονότα-σταθμοί στην ιστορία των Σουλιωτών, αλλά και στη νεώτερη ιστορική συνείδηση των Ελλήνων: Η αυτοπυρπόληση του Σαμουήλ στο Κούγκι δεν έγινε ποτέ. είναι αμφίβολο εάν ανατινάχτηκε η Δέσπω στου «Δημουλά τον Πύργο». προπαντός, ο χορός του Ζαλόγγου, όχι μόνο αποτελεί «εθνικιστικό μύθο», αλλά είναι πιθανό οι Σουλιώτισσες να έπεσαν στο βάραθρο σπρωγμένες από τους ίδιους τους Σουλιώτες πολεμιστές! Συνωστισμένοι στη Σμύρνη, συνωστισμένες στο Ζάλογγο!

Ένα Σχόλιο

  1. Πάντα όταν κάποιος κατηγορείται με συγκεκριμένη κατηγορία,την αποποιείται και αντεπιτίθεται (στις μέρες μας συνηθίζεται αυτό περισσότερο το τελευταίο).Στην πράξη βέβαια άλλα γίνονται!Διδακτική η εμπειρία,του Νικολάου Καβάσιλα,νομίζω που καταγράφει ο Δημοσθένης Δανιηλίδης,για το γεγόνος ότι ο Καβάσιλας ήλεγξε δημόσια έναν τοκογλύφο(δεν το συσχετίζω με την Μέρκελ αν και θα έπρεπε)και αυτός δεν δέχθηκε την κατηγορία ότι ήταν τέτοιος,αποφεύγοντας την,ενώ στην πράξη ήταν τέτοιος.Όλοι αντιδρούμε στο ξεσκέπασμα μας,και τραβάμε το πάπλωμα πάλι πίσω να καλυφθούμε,συνεχίζοντας τα ύπουλα έργα μας στα σκοτεινά,ροκανίζοντας τον εχθρό μέχρι να τον σκοτώσουμε.
    Οι Εθνομηδενιστές εντέλει εκτός το ότι εκτελούν την δουλειά που τους αναθέτει το Κράτος να μηδενίζουν το έθνος και την ιστορία του-μέχρι και οι εμπειρικές μαρτυρίες βιάζονται και νοθεύονται,παύοντας να αποτελούν βάση έτσι της επιστημονικής έρευνας,πρακτική που κυλάει στον ανορθολογισμό και την αντι-επιστήμη-φανερώνουν την ανασφάλεια τους με το γεγονός ότι η κοινωνία απαιτεί από το Κράτος να φανεί αντάξιο του αναστήματος της,λόγω του παρελθόντος της,οπότε καλύπτουν με μπλάνκο το παρελθόν για να μην υπάρχει,να την πιέζει να γίνει επιτέλους Κράτος αντάξιο της κοινωνίας.Αν συγκρίνεται με 4000 χρόνια ιστορίας περίπου το ελληνικό Κράτος είναι χαμένο από χέρι.Καταδικάζεται στην χειρότερη ποινή.Να λοιπόν που αποσκοπεί ο βιασμό των πηγών,σε πολιτικές στοχεύσεις.Εξάλλου έχει ειπωθεί ότι πολύ περισσότερο από το Βυζάντιο,η ενιαία σκέψη έχει επιβληθεί στις μέρες μας περισσότερο από τότε.Εξού και οι διώξεις στους αντιφρονούντες όπως παλιά στους αιρετικούς.

    Σας ευχαριστώ

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*