Κοινωνία

763 παραδοσιακά καΐκια καταδικασμένα σε θάνατο


46 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

Ο «Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών» με λύπη σάς γνωρίζει ότι η καταστροφή των ξύλινων παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών συνεχίζεται, λόγω επιδότησης της απόσυρσης της αλιευτικής αδείας, από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Από τις αμέσως επόμενες ημέρες αρχίζει νέα καταστροφή. Όταν θα ολοκληρωθεί αυτή η απόσυρση, η πολιτιστική μας κληρονομιά θα θρηνεί 13.785 αλιευτικά ξύλινα κυρίως παραδοσιακά σκάφη προς τις χωματερές.
Σύμφωνα με τα συγκεντρωθέντα στοιχεία, ήδη εγκρίθηκαν καταστροφές 763 αλιευτικών σκαφών και άλλες 522 αιτήσεις δεν προχώρησαν προσωρινά, λόγω έλλειψης του διαθέσιμου ποσού για τις υπόλοιπες καταστροφές. Όμως δεν έγινε κανένας έλεγχος για να διαπιστωθεί η πολιτιστική αξία των σκαφών που θα καταστραφούν από το κράτος, που κόπτεται για την πολιτιστική του ευαισθησία.
Οι προφορικές διαβεβαιώσεις σύσσωμου του πολιτικού κόσμου της Ελλάδος ότι «κάτι καλό» θα γίνει για τη μη συνέχιση της καταστροφής των ξύλινων αλιευτικών σκαφών ήταν απλά μια εξαγγελία για τη συσκότιση της υποθέσεως. Η αναλγησία που επιδεικνύει το υπουργείο Αγροτικής (δήθεν) Ανάπτυξης είναι εξοργιστική.
Όσοι αγαπούν την παράδοση της ελληνικής ναυπηγικής χειροποίητης τέχνης, των Ελλήνων καραβομαραγκών, πρέπει να συστρατευθούν για την αποτροπή αυτής της επαίσχυντης καταστροφής. Το υπουργείο Πολιτισμού παρακαλείται για τις δικές του κατ’ αρμοδιότητα ενέργειες, ώστε η διάσωση αξιόλογων παραδοσιακών ξύλινων αλιευτικών σκαφών να μη μείνει γράμμα άνευ λόγου και ουσίας. Ο Σύνδεσμός μας από πολλών ετών έχει προτείνει, αντί της καταστροφής τους, την αλλαγή χρήσης των αλιευτικών σκαφών σε ιδιωτικά ή επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, με αγορά τους μέσω της διαδικασίας εκποίησής τους μέσω του ΟΔΔΥ προς κάθε Έλληνα ή αλλοδαπό φίλο της ελληνικής παραδοσιακής χειροποίητης ναυπηγικής τέχνης. Απαιτούμε την έμπρακτη πολιτιστική ευαισθησία της Ελληνικής Κυβέρνησης. Αν θέλουν μπορούν, έστω και τώρα, να δοθεί η δίκαιη και σωστή λύση. Περιμένουμε έργα και όχι λόγια.
Το Δ.Σ. του Ελληνικού Συνδέσμου
Παραδοσιακών Σκαφών

Πηγή: http://traditionalboats.gr

Ένα Σχόλιο

  1. Προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με τους παράγοντες που εμπλέκονται στα ακόλουθα:
    http://www.wfdt.teilar.gr/papers/ptyxiakes/Mpizikoukis_Margeti.pdf
    http://www.na.teiath.gr/files/%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%9C%CE%91_%CE%A3%CE%A0%CE%9F%CE%A5%CE%94%CE%A9%CE%9D_%CE%99%CE%9F%CE%A5%CE%9D%CE%99%CE%9F%CE%A3_2011.pdf
    και ειδικότερα τους υπευθύνους των μαθημάτων:
    ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΧΑΡΑΞΕΙΣ
    ΕΙΔΙΚΕΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ ΣΚΑΦΗ
    Ίσως να μπορούν να βοηθήσουν να περισωθεί κάτι. Να είσθε καλά

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*