Κοινωνία

Η εξάπλωση των «κόκκινων» ξενοδοχείων και η Fraport σήμερα

 

του Οικονομολόγου, Παναγιώτη (Τάκη) Κ. Μυλωνά, από τη σελίδα Τοπικοποίηση

Ενώ, οι 6 στις 10 ξενοδοχειακές μονάδες είναι στο κόκκινο, παρ’ όλα αυτά, οι επενδύσεις του τουρισμού, σημειώνουν συνεχή ρεκόρ, στην αύξησή τους και στην οικοδομική δραστηριότητα στις τουριστικές περιοχές.

Τα ρεκόρ αυτά, είναι μεγαλύτερα και από τα σημειωθέντα αντίστοιχα ρεκόρ, από τις αυξήσεις των αφίξεων των τουριστών. Και αυτό, παρά την ταυτόχρονη μείωση των κατά κεφαλή εσόδων των τουριστών, κατά -35%, την τελευταία δεκαετία (όπως δηλώθηκε και με τη σχετική ανακοίνωση του ΣΕΤΕ). Και συνέβηκαν αυτά, σε όλη την περίοδο της κρίσης και των μνημονίων. Οδηγώντας ως και στα φαινόμενα του «υπερτουρισμού», ορισμένες φορές. Γίνονται όμως, οι επενδύσεις αυτές, στον τουριστικό κλάδο, στη χώρα μας, με άδηλους και αδιαφανείς πόρους! Αλλά αυτό, είναι μια από τις μεθόδους και τις πρακτικές, του αθέμιτου ανταγωνισμού, που ασκούν οι Tour Operators. Με τις οποίες ρίχνουν κι άλλο τις τιμές στο τουριστικό μας προϊόν…

Ένας ακόμα παράγοντας, στη φετινή πτώση του τουρισμού, είναι και η πλήρης εφαρμογή των «σχεδίων ανάπτυξης της FRAPORT»… Κι εκτός, απ’ τη διαδεδομένη λαϊκή εντύπωση, για την υπεροχή, στην αποδοτικότητα, του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα, που αποτελεί τη δογματική αντίληψη, της μιας ή της άλλης πλευράς και φτάνει να προσεγγίζει μόνο την «Αλφα Βήτα» της προκατάληψης των αντιλήψεων που κυκλοφορούν σχετικά, υπάρχει και η διάσταση της συγκεκριμένης πραγματικότητας κάθε φορά… Και να, τί θέλω να πω σχετικά με την ύπαρξη και το ρόλο της «Αγίας Κρατικοεμπνεόμενης FRAPORT, του Γερμανικού Έθνους»:

Θέλω εδώ να συμπληρώσω, μία ακόμα εκδοχή, για την «επιτυχημένη» λειτουργία της μεικτής (Δημόσιας & Ιδιωτικής) αυτής εταιρίας, της FRAPORT. Αυτό που -κυρίως- «πέτυχε», η εταιρεία αυτή, είναι η  μ ε ί ω σ η του «μέσου αριθμού διανυκτερεύσεων, ανά τουρίστα». Και ο λόγος αυτός, είναι γιατί, η FRAPORT, ήταν και είναι μόνο ένα «χαρτί ευκαιρίας», σαν πολλές άλλες δικές μας, όπως είναι κάποιες Διαδημοτικές Αναπτυξιακές Εταιρίες… Είναι «ένα χαρτί», της ευκαιριακής σύμπραξης μιας στημένης κοινοπραξίας του Γερμανικού Δημοσίου, του Δήμου της Φρακφούρτης, της Λουφτχάνσα κ.λπ., μα χωρίς τα δικά τους χρήματα. Ως γνωστόν, πήραν δάνεια, απ’ τη χρεωκοπημένη Ελλάδα κι απ’ τις στεγνές ελληνικές τράπεζες -που είχαν κόψει κάθε άλλη χρηματοδότηση -πλην ξενοδόχων και FRAPORT- και εξαγόρασαν, έτσι, για να λειτουργήσουν, τα 14 ελληνικά αεροδρόμια…

Ο στόχος της συνωμοσίας τους αυτής ήταν: να ε λ έ γ ξ ο υ ν τη στρόφιγγα των ροών του τουριστικού μας ρεύματος, καθηλώνοντας τις τιμές πώλησης του προϊόντος της ελληνικής βιομηχανίας τουρισμού. Και αυτό το πέτυχαν και συνεχίζουν να το ενισχύουν, με τις διάφορες άλλες αθέμιτες πρακτικές, στον τουρισμό. Και έχοντας, ταυτόχρονα, εξασφαλίσει, στην τουριστική αγορά, τιμές του τουριστικού προϊόντος, πολύ κάτω του κόστους παραγωγής του. Κόστος, με το οποίο επιβαρύνεται η ελληνική πλευρά, η οικονομία και οι Έλληνες ξενοδόχοι.

Κι έτσι, ξοδεύουν λιγότερα οι χώρες τους, που τα επανεισπράττουν κιόλας, με τις εισαγωγές που πραγματοποιούν οι ξενοδόχοι μας, απ’ τις χώρες τους. Ακολούθως, έστρεψαν, στη συνέχεια, το ενδιαφέρον τους, στα ναύλα μεταφοράς των τουριστικών ροών… Επέλεξαν, σκόπιμα, λοιπόν, να αποστέλνουν στην Ελλάδα, τους φτωχότερους από τους τουρίστες τους, με τα λίγα χρήματά τους και με τις λιγότερες «διαθέσιμες μέρες» τους, για τουρισμό. Ώστε έτσι, να αυξήσουν τις αφιξαναχωρήσεις τους και τον αριθμό των μετακινούμενων, εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος.

Άλλωστε, ο μέσος όρος των διανυκτερεύσεων, ανά τουρίστα, την τελευταία δεκαετία, έπεσε, από 9,8 διανυκτερεύσεις, σε 6,9. Με την μέθοδο αυτή, μπόρεσαν να αυξήσουν τα εισιτήρια και τα έσοδά τους. Κι ενώ τα βάρη των χαμηλών τιμών, των ξενοδοχείων, τα επιβαρύνονται οι Έλληνες -κι ενώ θα ελαφρύνονται οι άλλες χώρες, απ’ τον φτηνό μας τουρισμό- τα έσοδα των εισιτηρίων -απ’ τα οποία επωφελούνται οι ξένες αεροπορικές εταιρείες- θα αυξάνονται, αυξανόμενου του αριθμού των εισιτηρίων και μόνο. Κι αυτό συμβαίνει ήδη! Μπράβο μας!

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*