Αρχική » Μεταναστευτικό ή η σχιζοφρένεια της «Αριστεράς των Δικαιωμάτων»

Μεταναστευτικό ή η σχιζοφρένεια της «Αριστεράς των Δικαιωμάτων»

από Άρδην - Ρήξη

Μεταναστευτικό ή η κλινική σχιζοφρένεια της «Αριστεράς των Δικαιωμάτων»

Του Γιώργου Ρακκά

Με δηλώσεις του τύπου «οι πρόσφυγες λιάζονται στα πάρκα» και άλλες τέτοιες γελοιότητες που θυμίζουν αίσχιστου είδους λατινοαμερικάνικη δικτατορία, η «αριστερά των δικαιωμάτων» νομίζει πως μπορεί να διαχειριστεί το μεταναστευτικό ζήτημα της χώρας, την στιγμή μάλιστα που αυτό διολισθαίνει σε ανθρωπιστική κρίση.

51B

Γι’ αυτό και η πραγματικότητα τους εκδικείται αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι όλα αυτά τα κροκοδείλια δάκρυα που έχυναν και όλες αυτές οι υποκριτικές ανθρωπιστικές κορώνες που έβγαζαν γύρω από το μεταναστευτικό ζήτημα, ήταν για… ιδεολογική αυτο-επιβεβαίωση και ουδεμία σχέση δεν είχαν με το ίδιο το πρόβλημα.

Γι’ αυτό και τώρα, η «γραμμή» τους, μια ανθρωπιστική μετάλλαξη του νεοφιλελεύθερου Laissez faire, laissez passer αποδεικνύεται στην πράξη εφιαλτική τόσο για την ελληνική κοινωνία όσο και για τους ίδιους τους πρόσφυγες.

 Τι θα μπορούσε να γίνει, όμως, επί της ουσίας;

 Κατ’ αρχάς, το μεταναστευτικό ζήτημα εξελίσσεται στην χώρα μας εδώ και είκοσι χρόνια, και θα πρέπει να αξιοποιήσουμε θετικά τις εμπειρίες που παράγει.

Πρώτον, σε μεγάλο βαθμό, το ζήτημα κατέληξε σε αδιέξοδο επειδή ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας το χρησιμοποίησε ως όπλο στο πλαίσιο της παρατεταμένης εμφύλιας πολιτισμικής σύγκρουσης για το περιεχόμενο της ταυτότητάς μας.

Ανεξάρτητα από το τι ήθελαν οι ίδιοι, ή ίσως και ενάντια στην βούλησή τους, οι εθνομηδενιστές χρησιμοποίησαν τους μετανάστες στο πλαίσιο μιας ευρύτερης εκστρατείας αποδόμησης της ιστορικής ταυτότητας της χώρας. Μόνο οι αντίφα τόλμησαν να το γράψουν στους τοίχους, αλλά όλες οι συνιστώσες αυτής της πτέρυγας το εννοούσαν: «Έλληνες σκάστε!». Εξάλλου, όλοι οι πολιτικοποιημένοι μετανάστες, ανεξαρτήτως τοποθετήσεων, αντιλαμβάνονται πολύ καλά πως στο πλαίσιο αυτού του ψευδο-αντιρατσιστικού λόγου και πρακτικής οι ίδιοι πάντοτε ενέχουν θέση και ρόλο παθητικού αντικειμένου-αποδέκτη της μεγαλοθυμίας των «ευεργετών» τους.

Από την άλλη, οι ναζί και οι φασίστες εκμεταλλεύονται το ίδιο αδιέξοδο για να δυναμώσουν και να στρατολογήσουν κόσμο που ταλαιπωρείται στα δίχτυα του, προκειμένου να τον χρησιμοποιήσουν σε μια σχεδιαζόμενη νύχτα των μαχαιριών που θα εξαφανίσει όλους τους αντιπάλους. Ως προς αυτό, το πώς λειτούργησε η Χρυσή Αυγή στον Άγιο Παντελεήμονα είναι εξόχως ενδεικτικό. Έπαιξε με την απελπισία, και το τρομακτικό καθημερινό αδιέξοδο των κατοίκων, δυνάμωσε, και μετά χρησιμοποίησε την δύναμή της για να… πουλάει προστασία και να εγκαθιδρύσει μια “δυαδική εξουσία” στην περιοχή σε συνεργασία με τα κυκλώματα του τράφικινγκ.

Το αποτέλεσμα είναι ότι το αδιέξοδο εντείνεται, την ίδια στιγμή που η δημόσια συζήτηση εστιάζει πάνω σε αυτού με όρους εκατέρωθεν υστερίας –δημιουργείται δηλαδή μια εκρηκτική συνταγή που αν μη τι άλλο εγγυάται πως το ζήτημα δεν θα αντιμετωπιστεί ποτέ!

Δεύτερον, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχει μεταναστευτικό γενικά. Υπήρξαν δύο ρεύματα μετανάστευσης προς την ελληνική κοινωνία, και τώρα εξελίσσεται ένα τρίτο. Το πρώτο, με ανθρώπους προερχόμενους κύρια από τα Βαλκάνια, και την Ανατολική Ευρώπη λίγο ως πολύ ενσωματώθηκε στην ελληνική κοινωνία. Ή την εγκατέλειψε λόγω της κρίσης.

Ουσιαστικά το πρόβλημα προκύπτει από τα άλλα δύο κύματα μετανάστευσης προς την χώρα μας, τα οποία προέρχονται από την Μέση Ανατολή, την Κεντρική Ασία και την Αφρική. Το πρόβλημα έχει δύο διαστάσεις που διαπλέκονται στενά μαζί τους. Κατ’ αρχάς, η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να απορροφήσει κι άλλους μετανάστες –κι ύστερα υπάρχει και πολιτιστικό χάσμα που αποτρέπει την ενσωμάτωση αυτών των ανθρώπων στην κοινωνία μας. Ας έχουμε επίγνωση, ότι πλέον η Ελλάδα βάλλεται άμεσα από την πολιτική της Δύσης σε αυτές τις περιοχές, καθώς οι επεμβάσεις και η αποδόμηση κρατών δημιουργεί ταχύτατα μεταναστευτικά ρεύματα προς την χώρα μας. Ο πόλεμος στο Αφγανιστάν έγινε το 2001, και ήδη από το 2005 άρχισε να πυκνώνουν οι αφίξεις μεταναστών από την χώρα –για να μην μιλήσουμε για την ταχύτητα που δημιουργούνται μεταναστευτικά ρεύματα από την Συρία.

Αυτά τα στοιχεία, συνεπικουρούμενα από τον χαοτικό χαρακτήρα εξέλιξης αυτών των ρευμάτων και τον επίσης χαοτικό χαρακτήρα της κρατικής πολιτικής δημιούργησαν και δημιουργούν διαρκείς, καθημερινές μικροσυγκρούσεις, ένα τεράστιο αρνητικό δυναμικό το οποίο δυναμιτίζει την εθνική συνοχή, την κοινωνική συνοχή, την λειτουργία της δημοκρατίας –αλλά αποτελεί πρωταρχικό λόγο διολίσθησης των ξενοφοβικών συναισθημάτων σε ρατσισμό. Είναι το πολιτιστικό χάσμα και η ανεξέλεγκτη μετανάστευση που παράγει αυτά τα φαινόμενα, και όχι το αντίθετο όπως ισχυρίζεται η αριστερά των δικαιωμάτων.

Τρίτον. Ο πολυπολιτισμός έχει αποτύχει σε όλον τον κόσμο. Λειτουργούσε (και λειτουργεί, γονατιστός, με το μαχαίρι του Τζιχάντι Τζον στο λαρύγγι) μόνον ως «ιστορικός πολυπολιτισμός» στην Συρία και τον Λίβανο, και λειτούργησε στα «έθνη εποίκων» (ΗΠΑ-Αυστραλία) επειδή έγινε γενοκτονία των ιθαγενών, και μόνο όταν τα μεταναστευτικά ρεύματα σταμάτησαν και υπήρξαν κάποιες δεκαετίες όπου συντελέστηκε ο εξαμερικανισμός των προηγουμένων. Κατά τα άλλα ο πολυπολιτισμός κλονίζεται από την διπλή, ταυτόχρονη υπονόμευση που του ασκεί ο ισλαμικός ολοκληρωτισμός και ο δυτικός μηδενισμός.

Από αυτά τα συμπεράσματα προκύπτει μια «μεγάλη εικόνα». Στην Ελλάδα μεταναστευτικό και δημογραφικό οδηγούν μαθηματικά στην λιβανοποίηση της κοινωνίας. Αν τα πράγματα συνεχιστούν έτσι όπως τώρα κατά τις επόμενες δεκαετίες, η Ελλάδα του 2050 θα είναι μια κοινωνία πολιτισμικά και κοινωνικά κατακερματισμένη, όπου θα βασιλεύει ο φατριασμός και ο πόλεμος των πολιτισμών. Το να νομίζει κανείς ότι μπορεί να στηθεί δημοκρατία, κοινωνική προκοπή και δικαιοσύνη μέσα σε τέτοιο περιβάλλον, ισοδυναμεί με απόλυτη παράνοια.

Αντιστοίχως, από την μεγάλη εικόνα προκύπτουν και οι προσανατολισμοί στους οποίους μπορούμε να κινηθούμε ως κοινωνία:

Πρώτον. Προϋπόθεση για οποιαδήποτε μεταναστευτική πολιτική είναι η ανάσχεση των μεταναστευτικών ρευμάτων. Γιατί η επισώρευσή τους εγκαθιδρύει στην ελληνική κοινωνία εστίες απόλυτης προσωρινότητας και χάους που υπονομεύουν οποιαδήποτε μεταναστευτική πολιτική. Άρα, οι πρόσφυγες θα πρέπει να προωθηθούν προς την Ευρώπη, ή να μεριμνήσει ο ΟΗΕ για την δημοκρατική κατανομή τους, τα δουλεμπορικά κυκλώματα θα πρέπει να παταχθούν, η Τουρκία που τους δίνει σχεδόν… κρατική κάλυψη (το ομολογούν οι ίδιοι οι Τούρκοι ακαδημαϊκοί πλέον) θα πρέπει να καταγγελθεί και να της επιβληθούν κυρώσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος, οι παράνομοι μετανάστες θα πρέπει να επαναπροωθούνται στο πλαίσιο μιας συλλογικής πολιτικής κρατών που θα συνδυάζει επαναπατρισμούς και συγκεκριμένη αναπτυξιακή βοήθεια (όχι μόνο χρήματα, αλλά δημιουργία δομών).

Δεύτερον. Θα πρέπει να υπάρξει ολόκληρη πολιτική ενσωμάτωσης των μεταναστών που επιθυμούν να ταυτίσουν την μοίρα τους με την μοίρα της ελληνικής κοινωνίας. Πρέπει να θεσπιστεί υποχρεωτική εκμάθηση ελληνικών, που να αποτελεί και όχημα για την ένταξη των μεταναστών στην αγορά εργασίας. Επίσης, πρέπει να υπάρξει ένα αδιαπραγμάτευτο μίνιμουμ πολιτιστικής ομοιογένειας –τα κοινά συμφωνηθέντα υπονοούμενα του Σεφέρη. Και η διαφορετικότητα να εκδηλώνεται από εκεί και πέρα. Αυτό καταφανώς, έρχεται σε αντίθεση με τις μαζικότερες, και πιο ισχυρές σήμερα τάσεις του ισλαμισμού –εντούτοις θα πρέπει να αποφασίσουμε ως κοινωνία αν θα επιτρέψουμε να γυρίσουμε πίσω στην Τουρκοκρατία, όταν ένα μέρος των κατοίκων του ελληνικού χώρου είχε μονολιθική θρησκευτική συνείδηση. Ούτως ή άλλως, η κοινωνική συνύπαρξη και ο πολιτιστικός συγκρητισμός σφυρηλατείται μέσα από την όσμωση όμορων ή συγγενών ταυτοτήτων, εξ ίσου «ανοιχτών».

Τρίτον. Η ένταξη στην ελληνική αγορά εργασίας θα πρέπει να γίνει υπό έλεγχο, για να μην φτιάξουμε/επεκτείνουμε άτυπες ‘ειδικές οικονομικές ζώνες’, που δημιουργούν ένα ευρύτερο κλίμα συμπίεσης των μισθών προς τα κάτω, και εκτεταμένης προλεταριοποίησης. Γενικά, το κράτος πρέπει να καθοδηγήσει την ένταξη των μεταναστών, και να μην την εγκαταλείψει στην αόρατη χείρα της αγοράς. Οι μετανάστες θα πρέπει να διαχυθούν εντός του ελληνικού πληθυσμού, και να αποτραπεί η δημιουργία γκέτο και χωροταξικών διαχωρισμών. Το πάθημα του Αγίου Παντελεήμονα θα πρέπει απ’ όλες τις απόψεις να γίνει μάθημα στο ελληνικό κράτος. Προς το παρόν, βέβαια, ο ΣΥΡΙΖΑ διαπράττει τα ίδια λάθη που διέπραξε ως πολιτική δύναμη του 5% σε εκείνη την γειτονιά σε…. κυβερνητικό-πανεθνικό επίπεδο!

Τέταρτον. Προϋπόθεση για την επιτυχία μιας συνετής, δημοκρατικής μεταναστευτικής πολιτικής είναι η δημογραφική ανασυγκρότηση της χώρας, και η αναστροφή της φυγής των νεώτερων γενεών από την χώρα. Ειδάλλως, κάθε συζήτηση δεν έχει απολύτως καμία βάση. Ακόμα και το συνταξιοδοτικό, στο οποίο αρέσκεται να αναφέρεται αυτή η «αριστερά των δικαιωμάτων», δεν μπορεί να ‘σωθεί’ από τους μετανάστες όταν το κύριο κομμάτι της κοινωνίας φθίνει δημογραφικά και γερνάει ταχύτατα. Εκτός αν τα μεταναστευτικά ρεύματα έχουν γεωμετρική κλιμάκωση και γίνει εκτεταμένη υποκατάσταση των Ελλήνων εργαζόμενων από αλλοδαπούς ώστε να πάψει η φθίνουσα δημογραφία των Ελλήνων να επηρεάζει το όλο σύστημα. Τότε όμως δεν θα μιλάμε για χώρα, αλλά για χώρο.

Τέλος, πρέπει να έχουμε επίγνωση ότι όσοι σπεκουλάρουν πάνω στο μεταναστευτικό εξαπολύοντας ιερεμιάδες για τον ρατσισμό που θεριεύει ή θα θεριέψει αναφέρονται σε μια μόνο πτυχή ενός μέλλοντος που θα προκύψει πολύ γρήγορα αν δεν υπάρξει συστηματική, συνολική πολιτική. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εισαγωγή των εκτεταμένων πολιτισμικών συγκρούσεων που σοβούν στην Μέση Ανατολή, την Κεντρική Ασία και την Αφρική, στην μικρή ελληνική κοινωνία, γεγονός που θα την συνθλίψει από κάθε άποψη. Το γεγονός ότι η «αριστερά των δικαιωμάτων» δεν αντιλαμβάνεται αυτό το πράγμα σημαίνει πολύ απλά ότι διακατέχεται από σχιζοφρένεια, με την κλινική κυριολεξία του όρου. Πουθενά αλλού δεν μπορεί να αποδοθεί τέτοια διάσταση απόψεων, εκεί που μια ολόκληρη χώρα να βιώνει ανθρωπιστική κρίση, η αρμόδια υπουργός να βλέπει… πρόσφυγες που λιάζονται στις πλατείες.

* Το Άρδην στο πρόσφατο παρελθόν είχε κάνει δύο αφιερώματα στο μεταναστευτικό. Στο τεύχος 89, Μετανάστευση και δημογραφία και στο τεύχος 77, Ελληνικό έθνος και μετανάστευση. Τα περισσότερα κείμενα είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ

14 ΣΧΟΛΙΑ

Σκ. 16 Απριλίου 2015 - 14:15

Υπάρχει και κάτι άλλο, το οποίο ο συγγραφέας του άρθρου λησμόνησε να αναφέρει.

Οι Ευρωπαίοι έχουν μια πολιτική γύρω από το μεταναστευτικό, να επιδοτήσουν την εγκατάσταση αυτών των πληθυσμών στην Ελλάδα, δηλαδή, να δημιουργήσουν ένα είδος κυματοθραύστη ανάσχεσης των μεταναστευτικών ρευμάτων, ο οποίος θα μεταβάλει την νότια βαλκανική από χώρα σε χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, θέλουν να υιοθετήσουν μια λογική αντίστοιχη με το ψευδο-οικολογικό ‘ο ρυπαίνων πληρώνει’. Ο αποικιοκράτης, λοιπόν, θα πληρώνει ένα μέρος του κόστους της πολιτικής του στην Μέση Ανατολή, με το να μεταβιβάζει πόρους στην Ελλάδα προς εγκατάσταση των προσφυγικών πληθυσμών.

Προφανώς αυτό είναι απαράδεκτο. Επομένως, η ‘διεθνοποίηση’ του μεταναστευτικού προβλήματος στο πλαίσιο της Ε.Ε. δεν είναι de facto θετική εξέλιξη. Θα γίνει μόνο εάν:

α) Αποφασίσουν οι ευρωπαϊκές δυνάμες να εγκαθιδρύσουν μια ασφαλή ζώνη εντός της Συρίας, όπου θα εγκατασταθούν οι πρόσφυγες του πολέμου -και να συντηρηθεί η ελπίδα ότι θα επανέλθουν σύντομα στις εστίες τους. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν αποτρέπεται το σχέδιο γενοκτονίας που εφαρμόζει το ISIS με την κρυφή υποστήριξη της Τουρκίας και του Κατάρ.

β) Αναλάβουν τις ευθύνες τους, εξασφαλίζοντας την παραμονή του μεγαλύτερου μέρους όποιων προσφύγων δεν μπορούν να παραμείνουν κοντά στις εστίες τους, στις δικές τους χώρες.

Σε διαφορετική περίπτωση, η ‘ευρωπαϊκή αντιμετώπιση του ζητήματος’ λειτουργεί απλά ως πρόσχημα για την αποδόμηση της Ελλάδας, μέσω της μετακύλησης του κόστους της αποικιακής πολιτικής των δυτικών δυνάμεων στην χώρα μας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οπισθοδρομικός 16 Απριλίου 2015 - 22:08

Είναι πολύ σωστή πάντως η σύνδεση του μεταναστευτικού με το δημογραφικό. “Η φύση δεν γνωρίζει κενά”, έλεγε σχετικά ο πατέρας μου προ 30ετίας. Χωρίς έλληνες, η χώρα θα γίνει “χώρος” ούτως ή άλλως, και το μόνο ερώτημα θα είναι “γεμάτος χώρος” με μετανάστες, ή “κενός χώρος”. Τώρα πώς λύνεται το δημογραφικό θα ήταν θέμα άλλου άρθρου προφανώς.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
George 17 Απριλίου 2015 - 01:01

Ο Συριζα οπως το παει συντομα θα πεσει στις εκλογες παλι στο 4%. Και μαλιστα πολυ παρακατω αφου θα χασει και αρκετους χαζοβιοληδες αριστερους, σαν και μενα, που τον ψηφιζαμε καποτε…
Κοιταξτε ομως…ερχονται οι καινουργιοι ψηφοφοροι του Συριζα… Οι μεταναστες θα εξασφαλιζουν στο Συριζα ενα ποσοστο τουλαχιστον 20% (για παντα) ο κοσμος να χαλασει. Οποτε οτι και να γινει αυτοι θα εξασφαλιζουν τις βουλευτικες τους εδρες ακομα και αν δεν τους ψηφιζει κανενας ελληνας τη καταγωγη.
Η μεταναστευτικη εισβολη θα ξαναδυναμωσει την ακροδεξια η οποια θα τους κυνηγαει και οι μεταναστες θα ψηφιζουνε Συριζα σαν το μονο ασφαλες καταφυγιο.
Γι’αυτο οι δεξιοι δεν αντιδρανε αρκετα…γιατι τους βολευει και αυτους.
Μια ερωτηση κυριε Ρακκα…ποσοι απο αυτους τους μεταναστες που εχουμε στην ελλαδα ανηκουν σε μουσουλμανικες φατριες που ειναι φιλικες προς την ελλαδα, πχ κοπτες, σε τι ποσοστο ειναι σουνιτες, σε τι ποσοστο σιιτες, κλπ…και σε τι ποσοστο ειναι πραγματικα κυνηγημενοι? Γιατι κατι μου λεει οτι οι τουρκοι κανουν τετοιο φιλτραρισμα ωστε οι κυνηγημενοι να μη φθανουν ποτε στην ελλαδα αλλα να περνανε μονο μουσουλμανικες φαρες που ειναι προσκιμενες στην τουρκια και οχι σε μας. Εγω προσωπικα οποιον μουσουλμανο εχω ρωτησει στην ελλαδα, ολοι σουνιτες μου λενε οτι ειναι. Δεν τα ξερω και καλα βεβαια. Λιγη διευκρινηση παρακαλω.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οπισθοδρομικός 17 Απριλίου 2015 - 12:31

Οι κόπτες δεν είναι μουσουλμανική φατρία. Είναι χριστιανοί, μονοφυσίτες τους λέγαμε αλλά τελευταία δεν το πολυχρησιμοποιούμε γιατί οι ίδιοι το αρνούνται, προσβάλλονται και μάλλον έχουν δίκιο. “Προχαλκηδόνιους” τους λέμε συνήθως, γιατί διασπάστηκαν εκκλησιαστικά από την Κωνσταντινούπολη και τη Ρώμη στην οικουμενική σύνοδο της Χαλκηδόνας, μαζί με τους Αρμένιους, τους Αιθίοπες και λίγους Ινδούς αυτόχθονες χριστιανούς, που πιθανότατα οι άνθρωποι λόγω των αποστάσεων δεν πήρανε καν χαμπάρι ότι γινόταν σύνοδος στη Χαλκηδόνα. Η κοπτική λατρευτική γλώσσα νομίζω πως είναι (ή θεωρείται) η γλώσσα των Φαραώ, πάντως δεν είναι αραβικά, είναι πολύ αρχαιότεροι στην Αίγυπτο από τους άραβες (και αποτελούν κάπου το 10% των Αιγυπτίων αν δεν κάνω λάθος).
Τώρα αν η Τουρκία επίτηδες μας στέλνει μόνο σουνίτες, δεν το ξέρω, πάντως δε θα είχε πολύ δύσκολη δουλειά να το κάνει, γιατί η (συντριπτική;) πλειοψηφία των μουσουλμάνων παγκοσμίως είναι σουνίτες (βασικά όλοι σουνίτες εκτός από τους Πέρσες, σημαντικό ποσοστό ιρακινών και ίσως ένα – δυο κρατίδια εμιράτα του Κόλπου και νομίζω δεν ξεχνάω κανέναν άλλον που να είναι σιίτης!).
Φαντάζομαι δεν τον πειράζει τον κύριο Ρακκά που απάντησα εγώ!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ν 17 Απριλίου 2015 - 13:09

..Το πρώτο(κυμα μεταναστευσης προς την Ελλαδα), με ανθρώπους προερχόμενους κύρια από τα Βαλκάνια, και την Ανατολική Ευρώπη λίγο ως πολύ ενσωματώθηκε στην ελληνική κοινωνία… ;;;;; Τι εννοουμε βασικα μ αυτο; Οτι απλως υπακοουν στους νομους;Γιατι ψυχικη ταυτιση η αισθηση κοινης μοιρας καθολου δεν υπαρχει.Τα παραδειγματα απειρα.Υπαρχουν ανθρωποι των οποιων οι προγονοι μεταναστευσαν τον 19 αιωνα κι ομως οι ιδιοι συνεχιζουν να ταυτιζονται με τον ελληνισμο.Αγνοουμε τον ρολο των εθνικων lobby;Και δεν ειναι μονο οι Ελληνες φυσικα.Δυστηχως η αγνοια της γλωσσας των μεταναστων δεν επιτρεπει στους Ελληνες να αντιληφθουν τα πληρη αισθηματα και τις αντιληψεις που κυριαρχουν στους μεταναστες.Η εχθροτητα ειναι καθοριστικη, για εναν Αλβανο ας πουμε η εναλλακτικη ενταξη στον αλβανικο εθνικισμο θα ειναι η ενταξη στους πυρηνες της φωτιας.Ο α\α χωρος ηδη εχει αναγει τους μεταναστες δευτερης γενιας σε ταργκετ γκρουπ και επαιρεται για την συμμετοχη τους σ αυτον.Τι εχει να κερδισει ο ελληνικος λαος απ ολη αυτη την ιστορια ; απλυτως τιποτα.Ανθρωποι που ποτε δεν χρειαστηκε να ανταγωνιστουν για ενα εργατικο η αγροτικο μεροκαματο κουναν το δαχτυλο στις λαικες ταξεις και τις επικρινουν για ρατσισμο και τους φαινεται παραξενο που γιναν χρυσαυγιτες.Ταυτοχρονως λογιω λογιω λαμογια της εκπασοκισμενης επιχειρηματικοτητας επεκριναν τους Ε. ως τεμπεληδες και προκριναν τους Α. ως δουλευταραδες.Οι κοινωνικες πολιτικες σ ολον τον κοσμο συχνα συναντουν αντιδρασεις μιας και στον βαθμο που εχουν συρικνωθει στα πλαισια φιλανθρωπιας που απευθυνονται σε εξαθλιωμενους αφορουν κατα βαση μεταναστες .Για τους γηγενεις που δεν εχουν προλαβει να πιασουν το τραινο της αναπτυξης κ της κοινωνικης ανελιξης στην προηγουμενη φαση μενει μονο η απελπισια.Κανενος λαου η επιλογη δεν υπηρξε να δεχθει μεταναστες .Ποτε.Ενα δημοψηφισμα εγινε για τους μεταναστες στην Ελβετια και ο λαος εκει ψηφισε τον περιορισμο κοντρα και στην αριστερα και στις ενωσεις εργοδοτων και στις απειλες της Ε.Ε. .Η απαξιωση της εργατικης δυναμης ειναι προφανης , η αλλοιωση της φυσιογνωμιας εξισου,η κοινωνικη διασπαση επισης.Το μονο που κερδιζουν οι λαικες ταξεις καθε χωρας ειναι ο λογαριασμος για περισσοτερη αστυνομια και για υπηρεσιες ενταξης.Αναρωτιεμαι τι νοημα εχει να μιλαμε για εκσυγχονισμο της παραδοσης κτλπ οταν συναινουμε στην εξαφανιση του υποκειμενου;Να το πω πιο απλα γιατι να με νοιαζει εμενα εμενα η Ελλαδα κι ο Ελληνισμος αμα δεν ζουν πια Ελληνες;Αν ειναι ακαδημαικο ενδιαφερον μπορω να ασχοληθω με τους φοινικες ,τους πετσενεγκους, τους αβαρους η τελος παντων μ οποιον αλλον λαο θεωρειτε πως χαθηκε στα ταρταρα της ιστοριας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σκ. 17 Απριλίου 2015 - 13:17

Είναι πρόβλημα να βγάζουμε συμπεράσματα βάσει της περιπτωσιολογίας.

Γιατί κάποιος άλλος θα σου πει, ότι ένα κομμάτι νέων δεύτερης γενιάς μεταναστών αλβανικής καταγωγής συμμετείχε στην Χρυσή Αυγή, και στις δραστηριότητές της στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα.

Προφανώς, ο αλβανικός αλυτρωτισμός και άλλοι παράγοντες αποτρέπουν κάποιους από το να ενταχθούν. Ωστόσο, λόγω της κρίσης, πολλοί από αυτούς έφυγαν από την χώρα (που είναι άραγε σήμερα ο Τσενάι;).

Ένας πολύ μεγάλος όγκος έχει ενσωματωθεί, επί της ουσίας, και άλλοι έχουν εγκαταλείψει την χώρα.

Κανείς δεν υποστηρίζει ότι δεν υπήρχαν ή δεν υπάρχουν προβλήματα στην ενσωμάτωση των μεταναστών του πρώτου κύματος. Αυτό όμως που μπορεί να ισχυριστεί, είναι ότι αυτά τα προβλήματα είναι διαχειρίσιμα, σε αντίθεση με τα προβλήματα που προκύπτουν από το δεύτερο και το τρίτο κύμα που είναι μη διαχειρίσιμα –ακριβώς γιατί υπάρχει μεγάλος βαθμός πολιτιστικής ανομοιογένειας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Νοματαίος 17 Απριλίου 2015 - 13:29

Εξαιρετικό σχόλιο κύριε “V’.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ν 17 Απριλίου 2015 - 15:26

Συγνωμη αλλα εσυ περιπτωσιολογεις.Υπαρχουν εκθεσεις απο τις υπηρεσιες ασφαλειας πανευρωπαικα που ειναι αποκαλυπτικες για τη διαρθρωση της αλβανικης μαφιας και την διαπλοκη της με τον uck.H δομη και το δικτυο βασιζεται στις πολυαριθμες οικογενειες που εμφανιζονται να διαβιουν ως ενταγμενες.Σ οτι αφορα τη σχεση ανταρτικων πολης αντεξουσιαστικου χωρο κτλπ με τους μεταναστες δευτερης γενιας δεν θα ειναι καθολου δυσκολο να βρεις περηφανες αναφορες απο τον ιδιο τον χωρο.Απεναντι σ αυτα η μονη αναφορα που μπορει να υποστηριξει τα περι αλβανων στην χ.α. ειναι η συζυγος ενος ελληνα και ενας βορειοηπειρωτης.Δεν μπορουμε να μιλαμε για α. αλυτρωτισμο καθως δεν υπηρχαν αλβανικοι πλυθυσμοι στην Ελλαδα ,μιλαμε για ξεκαθαρο επεκτατισμο.Και φυσικα μην ξεγιελιεσαι οτι δεν εντασονται επειδη εχουμε συνορα και παρελθον συγκρουσεων τα ιδια συμβαινουν πανευρωπαικα δες αυτο http://www.defencenet.gr/defence/item/%CE%B1%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C-%CF%89%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%AE%CE%BA%CE%BF%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%8D%CF%88%CF%89%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%B1 .Δεκαρα δεν δινω για τον καθε Τσεναι.Αντιθετα με κοφτει ο καθε κυριαζιδης που φυτοζωει στη Δραμα η ακομα περισσοτερο ο καθε Παπανικολαου που αναγκαστηκε να μεταναστευσει στο Αμβουργο και ο οποιος δεν εντασσεται καν στις αφηγησεις περι brainstorm μιας και ο ιδιος αποτελει ακλαυτο bodydstorm. H συγχρονη μεταναστευση αποτελεσε επιλογη του διεθνοποιημενου κεφαλαιου ενιοτε και του εθνικου και εμπεδωθηκε χαρη στους αριστερους πλασιε και στα κοντοφθαλμα μικροσυμφεροντα συμπολιτων μας.Δεν καταλαβαινω γιατι οι λαικες ταξεις θα επρεπε να πληρωνουν το κοστος μιας ενσωματωσης η οποια αποτελει αποτοκο της μεταναστευσης την οποια δεν ζητησαν ποτε.Το πρωτο κυμα ειναι αυτο που ανοιγει το δρομο και στα επομενα.Π.χ. Σε πιο σωμα θα προσπαθησεις να ενταξεις εναν Συριο οταν στη γειτονια που θα εγκατασταθει θα μενουν Αλβανοι;Στο ονομα ποιων λαικων αναγκων θα καλεσεις εναν Ελληνα απο τα υψηλοτερα στρωματα να αγωνιστει μαζι σου; Στην κοινη αναγκη να γιορταστει και φετος απ ολους αξιοπρεπως το μπαιραμι;;Θεωρω πως ιστορικα οι πιο δημοκρατικες μορφες οργανωσης κοινωνιων λειτουργουν σε συνολα το δυνατον ομοιογενη .Οσο πιο πολυ ξεμακραινει ενα συνολο απ αυτο χανεται η ικανοτητα ελεγχου της εξουσιας και οδηγειται σε ολιγαρχιες τυρρανιες κι αυτοκρατορες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ν 17 Απριλίου 2015 - 16:18

braindrain και bodydrain προφανως χαχα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σκ. 17 Απριλίου 2015 - 17:55

– Σύμφωνα με την Süddeutsche Zeitung, περί τους 180.000 Αλβανούς επέστρεψαν στην χώρα τους ή μετανάστευσαν για αλλού κατά την διετία 2009-2012. Το φαινόμενο έχει ενταθεί, όπως έχει επισημάνει η κοινωνική έρευνα σε σχολεία της πρωτεύουσας -με τους διευθυντές των σχολείων να δηλώνουν ότι ένα μεγάλο κομμάτι Αλβανών μεταναστών δεύτερης γενιάς εγκατέλειψαν την Ελλάδα λόγω απουσίας προοπτικής. Άρα ο επαναπατρισμός ή η μετανάστευση των Αλβανών για τρίτη χώρα δεν είναι περιπτωσιολογία αλλά στατιστικό γεγονός (αντίστοιχες έρευνες έχουν δημοσιευθεί και στον ελληνικό τύπο).

– Επίσης, όλες οι έρευνες που έχουν γίνει σε ακαδημαϊκό επίπεδο στον Άγιο Παντελεήμονα, και στις γειτονιές όπου εντάθηκε η ένταση μεταξύ ντόπιων και μεταναστών, δεικνύουν δύο πράγματα: Ότι οι άνθρωποι που πρωτοστάτησαν στα γεγονότα, μέσα από επιτροπές κατοίκων κ.ο.κ., δήλωναν κατηγορηματικά ότι ποτέ δεν υπήρξε αντίθεση με τους Αλβανούς μετανάστες. Δεύτερον, κοινωνική έρευνα σε σχολεία της περιοχής, έδειξε ότι ο ‘διάχυτος χρυσαυγιτισμός’ είναι μόδα στα σχολεία και μεταξύ μεταναστών δεύτερης γενιάς που προέρχονται από την ευρωπαϊκή ήπειρο. Ακόμα υπάρχουν μαρτυρίες ανθρώπων που δέχτηκαν επίθεση από ‘ομάδες κρούσης’ που μιλούσαν στα αλβανικά. Τέλος, υπάρχουν ρεπορτάζ, που δείχνουν ότι σε κάποια πορεία ‘μνήμης’ για τα Ίμια εμφανίστηκε μπλοκ της Χρυσής Αυγής με αλβανικές σημαίες. Συμπέρασμα; Χρυσαυγίτες δεν είναι μόνον οι βουλευτές.

Κανείς δεν αρνήθηκε ότι ο αλβανικός αλυτρωτισμός αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην ενσωμάτωση του πρώτου κύματος μεταναστών στην Ελλάδα. Αυτό που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, είναι η ταύτιση του κομματιού που κατέφθασε στην Ελλάδα μετά την εξέγερση στην Αλβανία, και το άνοιγμα των φυλακών, με το σύνολο των 640.000 Αλβανών μεταναστών που προήλθαν στην χώρα. Και πάλι, έρευνες από τον χώρο της εκπαίδευσης, δείχνουν ότι η πλειοψηφία των αλβανών μεταναστών δεύτερης γενιάς, κατά κύριο λόγο στην πρωτεύουσα και τα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αποσυνδεθεί από την κουλτούρα καταγωγής τους, και έχουν ενσωματωθεί πλήρως στην νεοελληνική κουλτούρα (της δικής μας εποχής, με ό,τι στραβό ή καλό συνεπάγεται αυτό).

Ο αλυτρωτισμός που ενεργοποιείται στην ΠΓΔΜ, και στο Κόσοβο μεταδίδεται ως αναζωπύρωση του εθνικισμού μεταξύ μερίδας των αλβανών μεταναστών της Ελλάδας. Υπ’ αυτήν την έννοια χρησιμοποιήθηκε στην απάντηση.

Η διαφορά του πρώτο μεταναστευτικού κύματος από το δεύτερο και το τρίτο, ήταν ότι στο πρώτο κυριαρχούσε η οικογενειακή εγκατάσταση, ενώ στο δεύτερο και στο τρίτο είχαμε κυρίως άνδρες, που τελούσαν σε συνθήκες ολοκληρωτικής προσωρινότητας. Έπαιξε κι αυτό τον ρόλο του στην εξέλιξη του μεταναστευτικού αδιεξόδου μετά το 2005.

Τέλος, έχεις δίκιο ότι ένα κομμάτι της ελληνικής εργατικής τάξης χτυπήθηκε εξ αρχής από την μετανάστευση (μικρό είναι η αλήθεια). Επαληθεύεται και στατιστικά αυτό, με έρευνες που έχουν γίνει για την οικονομική επίδραση της μετανάστευσης στην Ελλάδα. μέχρι το 2005, όμως, όλα τα υπόλοιπα στρώματα κέρδιζαν (αγρότες, μικροαστοί και μεσοαστοί των πόλεων, αφεντικά κ.ο.κ.).

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χριστος Μαργαριτης 17 Απριλίου 2015 - 22:18 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ν για Σκ. 18 Απριλίου 2015 - 03:37

Σκ. Κανεις μια αναφορα σε δημοσιευμα γερμανικης εφημεριδας.Δεν βαζεις το λινκ.Υποθετω (λαθος ; )οτι αφορα τη μεταναστευση Α. στην Γερμανια και οχι στην Ε. Εντωμεταξυ αυτο που βρισκω ειναι α) http://en.wikipedia.org/wiki/Albanians_in_Germany και β) http://www.dw.de/%CE%AE%CF%81%CE%B8%CE%B1%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1/a-16182172 κι απ τα δυο ειναι φανερο οτι ειναι πρωταθλητες ως υποκειμενα απελασεων.Ετσι κι αλλιως αυτο αφορα τη Γερμανια και δεν αποτελει ενα κοινο φαινομενο αλλα δυο διαφορετικα.Οταν λες κοινωνικη ερευνα υποθετω οτι παλι αναφερεσαι σε δημοσιευμα .Σιγουρα καποιοι εχουν φυγει.Στοιχεια παντως δεν βλεπω σε καμμια απο τις αναφορες που κανεις.Μοιαζουν και λιγο με trollies.Εκανα copy paste μπλοκ της χ.α. με αλβανικες σημαιες κι ακομα γελαω.Το πολυ να ηταν καμμια κοκκινη βυζαντινη .Το οτι υπαρχουν μεταναστες που ειναι εχθρικοι η ρατσιστες εναντι σε αλλους μεταναστες ειτε για λογους εθνικους ειτε για λογους φυλετικους ειτε για οτιδηποτε αλλο δεν ειναι κατι καινουριο.Πολυ πιθανον αυτη τη στιγμη ομαδα Ρωσων και ομαδα Ουκρανων να σφαζονται κυριολεκτικα καπου στη Αθηνα για τα ματια της Οδησσου.Οι εφηβοι συχνα ελκονται απο καθε ειδους καταστασεις αρκει να φαινονται ριψοκινδυνες και ριζοσπαστικες . Η ιδια η πιεση για ενσωματωση καποτε ειναι αρκετη .Οπως επισης ειναι πιθανη και η αδιορατη αλληλεγγυη μεταξυ μεταναστων διαφορετικης καταγωγης εναντι των γηγενων.Οποιος εχει υπαρξει μεταναστης τα γνωριζει.Το τι λεγαν στον Αγ.Παντελεημωνα δεν εχει ιδιαιτερη αξια μπορει να σημαινει 100 διαφορετικα πραγματα και τιποτα,να ηταν γραμμη του κομματος ,να ηταν προσωπικη αποψη,να ειναι συμφωνια μεταξυ συμμοριων,να προερχεται κι απ τις διαφοροποιημενες συμπεριφορες που εχουν η αναγκαζονται να εχουν οι α μεταναστες απο τους β.Η ταυτιση που ανεφερες δεν με αφορα ποτε δεν την εκανα, δεν με απασχολουν οι ποιοτητες των ανθρωπων μεχρι να αποδειχτει οτι η μεταναστευση ηταν αναγκαια για καποιο λογο που αφορα το κοινο καλο και για μενα δεν αποδειχτηκε.Θεωρω οτι δεν υπηρχε καμμια αναγκη σε επιπεδο παραγωγης κι οτι οχι μονο οι εργατες χασαν αλλα συνολικα οι Ελληνες απλως σε καποιες ερευνες οπως σ αυτην που φαινεται να εχεις υπ οψιν σου δεν μετραν χιλιαδες αλλους παραγοντες και εναλλακτικες… και μεσα σ αυτους ειναι και οι ιδιες οι ζωες των μεταναστων.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
berlinathen 18 Απριλίου 2015 - 16:08

Η “υποδοχή” ξένων χωρίς συγκροτημένα προγάμματα ενσωμάτωσης είναι καταδικασμένη σε αποτυχία και δυνάμωση της ακαταστασίας σε κοινωνία και πολιτική. Στην Γερμανία που ζω απο το 1960 με τα προβλήματγα αυτά καταπιάνονται λειτουργούσες και έμπειρες υπηρεσίες και με χρήματα, τα περισσότερα απο τα οποία προέχρονται απο ταμεία της ΕΕ, όπου υποβάλλονται οι σωστές αιτήσεις. Για τον σκοπό αυτό η Γερμανία διατηρεί στις Βρυξέλλες εκατοντάδες και χιλιάδες λομπυίστες. Και έτσι βλέπουμε τους απαστράπτοντες σιδηροδρομικούς σταθμούς, αυτοκινητοδρόμους, την ανακαίνιση πλατειών και ιστορικών κτιρίων που γίνονται στο μεγαλύτερο μέρος τους με κονδύλια της ΕΕ. Ξέρουν τι θέλουν, ασκούν πιέσεις και τα καταφέρνουν, ενώ εμείς έχουμε μόνο κάποιους ευρωβουλευτές, που το μόνο που κάνουν είναι να κατηγορούν την εκάστοτε κυβέρνηση. Έτσι δεν γίνεται τίποτα. Εγώ όταν πάω στην Ξάνθη για διακοπές βλέπω μόνο την πλατεία ξαναφτιαγμένη, κάποιες γιορτές και κάποια πανηγύρια και αυτό είναι όλο.
Στο βασικό θέμα της υποδοχής ή μη και της ενσωμάτωσης των όσων έρχονται στην Ελλάδα – και όπως φαίνεται προσεχώς θα αυξηθούν σε μεγάλο βαθμό – παραπέμπω στα παρακάτω άρθρα μου:
“Brain Drain ή οι ανοιχτές φλέβες της Ελλάδος”
http://www.berlin-athen.eu/index.php?id=205&tx_ttnews%5Bswords%5D=braindrain&tx_ttnews%5BbackPid%5D=219&tx_ttnews%5Btt_news%5D=2821&cHash=615339575d621574ecf2d09bddd110ed
και
“Κακούργα μετανάστευση…”
http://www.berlin-athen.eu/index.php?id=205&tx_ttnews%5Bswords%5D=%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7&tx_ttnews%5BbackPid%5D=219&tx_ttnews%5Btt_news%5D=3819&cHash=d60a89c0d9f2650319b2ce2416655d5d

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χριστος Μαργαριτης 19 Απριλίου 2015 - 14:58

Τι εννοει ο Γ.Ρ. με το μονολιθικη θρησκευτικη συνειδηση και οσμοση ανοιχτων ταυτοτητων,ποιες ειναι αυτες δηλαδη οι ταυτοτητες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ