Αρχική » Το ανιστόρητο μήνυμα Φίλη για την 25η Μαρτίου

Το ανιστόρητο μήνυμα Φίλη για την 25η Μαρτίου

από Άρδην - Ρήξη

Ένα σχόλιο για το ανιστόρητο μήνυμα του υπουργού Παιδείας για την 25η Μαρτίου!!!

Από την ιστοσελίδα geromorias.blogspot.gr
Το  διαβάσαμε, το ξαναδιαβάσαμε. Bάλαμε και τα πρεσβυωπικά γυαλιά μας και το ματακοιτάξαμε… ΤΙΠΟΤΑ!!!
Πουθενά η λέξη Τούρκος, δυνάστης, τύραννος!
Μα ούτε και σκλαβιά & λευτεριά, Ζάλογγο & Μεσολόγγι, Καραϊσκάκης & Κολοκοτρώνης.
Δεν υπάρχει κύριε υπουργέ μας, ούτε παρελθόν, ούτε μέλλον στο καινούριο έθνος σας με τέτοια ανάγνωση της ιστορίας, σκλάβοι του “πολιτικά ορθού” της σύγχρονης Ευρώπης, όπως την αποκαλείτε, οι σύγχρονοι νεοέλληνές σας.
Γιατί οι Έλληνες του Νικηταρά του Τουρκοφάγου και του Μακρυγιάννη καλά γνωρίζουν ότι το 1821 κατέκτησαν με την κόψη του σπαθιού την τρομερή τη λευτεριά τους, απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά.
Και ακόμη, η 25η Μαρτίου είναι μνημόσυνο ιερό κύριε “υπουργέ μου”, και η ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ιερή ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας του διαχρονικά αθάνατου ελληνικού έθνους.
ΓΕΡΟΜΟΡΙΑΣ
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:

Η 25η  Μαρτίου συμβολίζει τα γενέθλια της σύγχρονης Ελλάδας. Γι’ αυτό και τα γιορτάζουμε με δυναμισμό κάθε χρόνο, ανανεώνοντας τη ματιά μας στην Επανάσταση του 1821, καθώς τη στοχαζόμαστε μέσα σε νέες κάθε φορά συνθήκες.
Επίκεντρο της γιορτής, διαχρονικά, είναι το σχολείο, όχι μόνο γιατί τα παιδιά, ως οι νέοι πολίτες πρέπει να μάθουν να τιμούν και να σέβονται την πατρίδα τους, αλλά και γιατί η παιδεία έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση και στη δημιουργία της εθνικής μας συλλογικότητας.
Στα χρόνια πριν από την Επανάσταση υπήρξε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για το σχολείο και για το βιβλίο. Ακόμη και μικρές, απομονωμένες, ορεινές ή νησιωτικές κοινότητες, με τους πενιχρούς οικονομικούς τους πόρους, αναζήτησαν δασκάλους, συντήρησαν σχολεία, δημιούργησαν βιβλιοθήκες. 
Αλλά και αυτοί που έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους, από τον Κοραή έως τον Καποδίστρια – και παρά τις ιδεολογικές και πολιτικές τους διαφορές – στην ανάπτυξη της παιδείας συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον τους και αφιέρωσαν τις δραστηριότητές τους. Η εκπαίδευση υπήρξε ο μοχλός με τον οποίο η κοινωνία μας αναδύθηκε στη χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης. Μοχλός και κινητήρια δύναμη, τόσο πριν, όσο και έπειτα από την Επανάσταση.

Θα πρέπει κάποτε να τιμήσουμε τις χιλιάδες αφανείς δασκάλες και δασκάλους, που τον 19οαιώνα και ως τα μέσα του 20ου αιώνα, πήγαν στα πιο απρόσιτα μέρη, όπου δεν υπήρχε ακόμη συγκοινωνία, για να χτίσουν με τα χέρια τους σχολεία, να διδάξουν γενιές γενεών, να οργανώσουν μαθητικές κοινότητες, να γίνουν τα στηρίγματα των τοπικών κοινωνιών.
Θα πρέπει επίσης να ξανασκύψουμε στο έργο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμιστών, που συνέδεσαν την γλωσσική με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, παρά τους διωγμούς και τις λοιδορίες που υπέστησαν. Όλοι αυτοί αφιέρωσαν τις διανοητικές τους δυνάμεις, για να ξαναδώσουν σε μια εκπαίδευση αποστεωμένων γνώσεων το φιλί της σύγχρονης ζωής, για να συνδέσουν τη μάθηση με την απόλαυση του πολιτισμού.
Οι δημοτικιστές εκπαιδευτικοί ήταν επίσης ανάμεσα στους πιο δραστήριους οργανωτές της Αντίστασης στο φασισμό, στα χρόνια της Κατοχής, και πολλοί πλήρωσαν με χρόνια φυλακής, εξορίας, διώξεων. Μέσα από αυτούς τους αγώνες το αίτημα της Παιδείας, έγινε κεντρικό στους λαϊκούς και νεολαιίστικους αγώνες στη δεκαετία του ’60, και το σύνθημα Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία κυριαρχούσε στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.
Και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, με τις τεράστιες περικοπές στην εκπαίδευση, αλλά και τη δυσφήμιση που υπέστησαν, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες συμμετείχαν σε έναν άθλο που δεν τους έχει αναγνωριστεί: Ενώ είδαμε γύρω μας το κράτος να αποδιοργανώνεται και τους περισσότερους θεσμούς να καταρρέουν, αυτοί κράτησαν το σχολείο όρθιο.Μπόρεσαν επίσης, σε μεγάλο βαθμό, ακαθοδήγητοι και χωρίς θεσμική στήριξη, να απορροφήσουν και να ενσωματώσουν στο σχολείο τα παιδιά των μεταναστευτικών κυμάτων κατά τα τελευταία 25 χρόνια.
Αν λοιπόν στους δύο αιώνες της ελληνικής ανεξαρτησίας, η εκπαίδευση υπήρξε ο κεντρικός άξονας της εθνικής χειραφέτησης και της κοινωνικής προόδου, μπορεί σήμερα η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να αποτελέσει τη δύναμη εκείνη που θα βγάλει την ελληνική κοινωνία από τη βαθειά κρίση, που θα τη βοηθήσει να ανταπεξέλθει με ανθρωπισμό και αξιοπρέπεια στις νέες κρίσιμες συνθήκες που ορίζει η προσφυγική κρίση;
Πώς θέλουμε το σχολείο, τί πρέπει να κάνουμε για την εκπαίδευσή μας σήμερα;
Ποιό μέλλον θέλουμε για την κοινωνία μας και τι μπορεί να κάνει το σχολείο για να το προετοιμάσει;
Αυτά είναι τα ερωτήματα μέσα από τα οποία θα πρέπει να αναστοχαστούμε την επέτειο της Επανάστασης του 21, και τον ρόλο της εκπαίδευσης στην ιστορία μας, συνδέοντας κριτικά το παρόν με το παρελθόν, αλλά  και με το μέλλον. Γιατί αν μια κοινωνία χάσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της, χάνει επίσης την εκτίμησή της στο παρελθόν της. 
mesologgi-hroniko-2-728

ΣΧΕΤΙΚΑ

21 ΣΧΟΛΙΑ

Χρήστος Καρυδάς 23 Μαρτίου 2016 - 19:53

…παιδιά, μια χαρά είναι το μήνυμα για τους μαθητές -έτσι, έπρεπε να είναι από πάντα. Μιλάει για σεβασμό στην πατρίδα -κι αυτό αρκεί.
Το άλλο που θα περιμένατε ας το βγάλει ο υπουργός άμυνας… (εξάλλου τα βιβλία της ιστορίας έχει σημασία τι λένε κι όχι ένας υπουργός…).
Διακρίνω όμως μια ‘εθνολατρεία’ στην κριτική που συνήθως χαρακτηρίζει δεξιές αποχρώσεις της αντίληψης για το έθνος.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χρίστος 23 Μαρτίου 2016 - 21:50

Η “δεξιά απόχρωση” στην έννοια του έθνους αποτελεί αποκύημα νοσηρού εθνομηδενισμού. Ντρέπομαι για λογαριασμό σου …

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Stdominic 24 Μαρτίου 2016 - 00:47

Αυτό το “καινούριο έθνος” είναι κάπως άκομψο για υπουργό, δλδ να παίρνει θέση σε ένα θέμα που δεν θα το έλεγα και “οριστικά και αμετάκλητα κλειστό”. Αλλα άν επιμένει στο καινούριο έθνος, τότε η μόνη άλλη εναλλακτική για την “συλλογικότητά” του είναι η θρησκεία, την οποία ούτε που αναφέρει. Επιστημονικά λοιπόν η δήλωσή του μπάζει απο παντού.

Συμφωνώ βέβαια, ποιός την χ@@ει την δήλωση του κάθε υπουργού…
Πάντως έσκασα στα γέλια με αυτό το “εθνική συλλογικότητα” 🙂

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χριστος Μαργαριτης 24 Μαρτίου 2016 - 08:21

Δεξια αποχρωση η αναφορα σε Τουρκους,επανασταση και απελευθερωση,ενω η χωρα μας βρισκεται παλι υπο κατοχη;μαλλον μπερδευτηκες,δεν ηθελες να μπεις σε αυτη την ιστοσελιδα,αλλα μαλλον στην αυγη η στο ιντιμιντια

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χριστος Μαργαριτης 24 Μαρτίου 2016 - 08:28

kai ξεχασα επισης τα περι ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ εθνους,αυτο πως το χαρακτηριζεις;ανιστορητο μηπως;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
xen 23 Μαρτίου 2016 - 21:52

Σοβαρά; Μια χαρά τα λέει; Όταν λεει ότι η επανάσταση δημιούργησε το ελληνικό έθνος, “Αλλά και αυτοί που έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους…” είναι μια χαρά; Τουλάχιστον πέρυσι ο προκάτοχος του είχε τοποθετήσει τη γέννηση του ελληνικού έθνους 50 χρόνια πριν, στη διακήρυξη της Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ, το 1776. Ο Φίλης πιο προωθημένος έκοψε 50 χρόνια και αν δεν είχε θεσμικό ρόλο και συνέχιζε να αρθρογραφεί στην Αυγή θα δηλωνε ότι το ελληνικό έθνος είναι δημιούργημα του Παπαρρηγόπουλου, όπως πιστεύουν οι “ιστορικοί” βουλευτές του Σύριζα και οι “ιστορικοί” που έχει διορίσει σε κυβερνητικές θέσεις.
Προσωπικά θα καλυπτόμουνα αν στο μήνυμα είχε κάτι από το πνεύμα της παρακάτω αράδας του Νίκου Σβορώνου:

Η αντιστασιακή διαδικασία παίρνει διάφορες μορφές: από την απλή προσαρμογή στις εκάστοτε συνθήκες, με προοπτική τη διείσδυση στους πολιτικοκοινωνικούς μηχανισμούς της κατάκτησης και τη μετατροπή τους σε όργανα εθνικής συντήρησης (εκκλησία-Φαναριώτες-κοινότητες-αρματολοί), και την ολοένα και περισσότερο ενεργό συμμετοχή στους οικονομικούς μηχανισμούς των κατακτητών και ιδιαίτερα των δυτικών δυνάμεων στην Ανατολική Μεσόγειο και στην Εγγύς Ανατολή, ως τη συνεχή παθητική ή ένοπλη αντίσταση (κλεφτουριά – αλλεπάλληλα, έστω και ξενοκίνητα, κινήματα) που κατέληξαν στην εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του ’21.

Νίκος Σβορώνος, Επισκόπηση της Νεοελληνικής Ιστορίας, Αθήνα 1976, σσ. 12-13.

Ένα ψήγμα έστω από αυτό που όριζε ο Σβορώνος ως αντιστασιακή υφή του Ελληνισμού

Μήπως βλέπετε και στον Σβορώνο δεξιά απόχρωση ως προς την αντίληψη περί έθνους;

Αλλά ο ανεκδιήγητος Φίλης ούτε την λέξη λαός δεν τολμα να εκστομίσει, όλο για κοινωνία και κοινωνία αναμασά.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
DK 23 Μαρτίου 2016 - 22:17

Αν τα καταφέρουν να είναι κυβέρνηση μέχρι του χρόνου, στο επόμενο μήνυμα της 25ης Μαρτίου, η απαρχή του Ελληνικού έθνους θα τοποθετηθεί με την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΒΑΣΙΛΗΣ APIS MELIFERA 24 Μαρτίου 2016 - 00:12

Aυτοί οι άνθρωποι έχουν τόσο χοντρό κόλλημα στο μυαλό, σε σημείο να μην μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει ουσιαστικά μαζί τους…..θα έλεγα πάσχουν από ιδεολογικό αυτισμό.
Πάντως για να μην τους αδικούμε θα ήταν καλοί να τους συναντήσεις καλοκαίρι , διακοπές σε κανένα μπαράκι στα Κουφονήσια για παρέα…ότι πρέπει , περί ανέμων και υδάτων…..

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Common sense 24 Μαρτίου 2016 - 00:28

Πολλή σημασία δίνετε σε έναν αμόρφωτο που τα μόνα βιβλία που έχει διαβάσει κι αυτά μισά είναι οι προκηρύξεις κι οι φυλλάδες του κόμματος… Η Ελληνική Επανάσταση έγινε για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία:

«Είναι θέλημα Θεού. Είναι κοντά μας και βοηθάει, γιατί πολεμάμε για την πίστι μας, για την πατρίδα μας, για τους γέρους γονιούς, για τα αδύνατα παιδιά
μας, για την ζωή μας, την λευτεριά μας…Και όταν ο δίκαιος Θεός μας βοηθάει ποιος εχθρός ημπορεί να μας κάνει καλά…;»
(Θεόδωρος Κολοκοτρώνης)

«Μάχου υπέρ πίστεως και Πατρίδος…Είναι καιρός να αποτινάξωμεν τον αφόρητον ζυγόν, να ελευθερώσωμεν την Πατρίδα, να κρημνίσωμεν από τα νέφη την
ημισέληνον, δια να υψώσωμεν το σημείον, δι’ ου πάντοτε νικώμεν, λέγω τον Σταυρόν…»
(Αλέξανδρος Υψηλάντης)

«…Έλληνες ποτέ μην ξεχνάτε το χρέος σε Θεό και σε Πατρίδα! Σ’ αυτά τα δύο σας εξορκίζω ή να νικήσουμε ή να πεθάνουμε κάτω από την Σημαία του Χριστού»
(Γρηγόριος – Δικαίος Παπαφλέσσας)

«Νέοι, πρέπει να φυλάξετε την πίστη σας και να την στερεώσετε, διότι, όταν επιάσαμε τα άρματα, είπαμε πρώτα υπέρ ΠΙΣΤΕΩΣ και έπειτα υπέρ ΠΑΤΡΙΔΟΣ…»

«Ως μία βροχή έπεσεν εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί μας και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι
και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση…»
(Θ. Κολοκοτρώνης)

Γι’αυτό ο Ελληνικός Ισοσκελής Σταυρός πάνω σε όλες μα όλες τις παραλλαγές της Ελληνικής Σημαίας. Γι’αυτό όλα τα Ελληνικά Συντάγματα ξεκινούν με την επίκληση “Εν Ονόματι της Αγίας κι Αδιαιρέτου Τριάδος…”:
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/f3c70a23-7696-49db-9148-f24dce6a27c8/syn06.pdf

Φτάνει πια με την παραπληροφόρηση και την προπαγάνδα της αριστεράς! Αν σε κάποιους αριστερούς δεν αρέσουν οι Έλληνες ας πάνε στην Κίνα, τη Β. Κορέα και την Κούβα να ζήσουν το όνειρό τους κι ας μας αφήσουν ήσυχους! Δε μπορούμε να αρέσουμε και σε όλους….

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Νικος Γατζοπουλος 25 Μαρτίου 2016 - 01:47

οσοι δεν ψηφισαμε στις εκλογες της 20/9/2015 (παρεα και ο υπογραφόμενος), δεν εχουμε δικαίωμα να παραπονιομαστε για το τι κοτσανες λενε οι ακραιφνείς πατριωτες του συριζα. εμεις, το 55% των αποσχοντων τον περασμενο σεπτεμβριο, τους δωσαμε το δικαίωμα. τι χτυπιόμαστε τωρα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
taxoumexamena 24 Μαρτίου 2016 - 01:11

Απλά γλείφει τους συριζαίους καθηγητές και τους ζητά να απορροφήσουν στις τάξεις τους και τους μετανάστες μαθητές στο τσάμπα. Τα υπόλοιπα είναι τα γνωστά συριζαίικα ντεσού. Ο τουρκικός λαός είναι φιλος μας, ο εθνικισμός σπρώχνει τους λαούς στον πόλεμο, δεν πρέπει να οξύνουμε την αγονη αντιπαράθεση, το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια και στους κολυμβητές κλπ κλπ.
Είμαστε κατά του μνημονίου, ε’ιπαμε το οχι ,αλλά μας ανάγκασαν, κάναμε ότι μπορούσαμε για τους δύστυχους πρόσφυγες και είμαστε ανθρωπιστές αλλά κάνουν πόλεμο στην αριστερή κυβέρνηση κλπ κλπ.
Προσοχή προκειμένου να καλύψουν την ασχετοσύνη και την αχρηστεία τους πουλάνε το παραμύθι του ανθρωπισμού και της αλληλεγγύης. Δηλαδή να συνεισφερουν οι πολιτες για τους πρόσφυγες για να μην πληρώσει το τίμημα η ανεπαρκέστατη κυβέρνηση και χάσουν την εξουσία.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
IOANNIS PAPAS ... 24 Μαρτίου 2016 - 01:50

KOINOTYPIES, PLADAROTHTES (sán tón syngraféa tou), AGRAMMATOSYNES — ENA “ISTORIKO” FAST FOOD GIA RAGIADES / GRAIKYLOYS / NENEKOYS … APO POY NA ARXISSEI KANEIS …

1. ALLO ENA ISTORIKO “MARGARITARI”:
“[Η εκπαίδευση υπήρξε ο μοχλός με τον οποίο η κοινωνία μας αναδύθηκε στη χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης.] Μοχλός και κινητήρια δύναμη, τόσο πριν, όσο και έπειτα από την Επανάσταση.”
DEN EXO TIPOTA ENANTION THS MORFOSSHS, ALLA, XONTRIKA, THN ELEYTHERIA MAS (AYTH TH LIGOSTH ELEYTHERIA POY APOKTHSAME TOTE, TO MOXLO THS “ANADYSSHS” MAS) TH XROSTAME STOYS AGRAMMATOYS ME TA GIATAGANIA KAI TIS FOYSTANELLES (Kolokotróni, Nikitará, Diáko, Androútso, Karaiskáki, Kanári klp) —
DEN TH XROSTAME STOYS MORFOMENOYS (Maurokordátos, Kollétis klp). PAROMOIA & STO 1940 …

2. EPISSHS, MILANE GIA PAIDEIA AYTOI OI AGRAMMATOI & XYDAIOI POY MISSOYN THN ARISTEIA …

AN AYTOI OI ATHLIOI EINAI KAI TOY XRONOY STA PRAGMATA, TOTE NTROPH MAS …

[YG: SYGGNOMH GIA TA GREEKLISH — TEXNIKH ANANGH, OXI EPILOGH]

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γκυ 24 Μαρτίου 2016 - 06:40

Ευτυχώς τα παιδιά δεν διαβάζουν τους φετφάδες των υπουργών μας. Ρωτήστε όποιο παιδάκι θέλετε εκτός ζώνης των ΒΠ, αν έχει ακούσει το διάγγελμα του Φίλη για το 1821. Προς το παρόν και με βάση την εκπαιδευτική ατμόσφαιρα στα περισσότερα σχολεία μας κάποιοι ελάχιστοι προσπαθούν να άρουν την αφήγηση για το πώς οι φοιτητές του Πολυτεχνείου μπούκαραν στο Βαλτέτσι για να μας απελευθερώσουν από τους Γερμανούς. Έχετε δει τον τελευταίο καιρό στα σχολεία τις εκθέσεις φωτογραφιών με τους ήρωες της επανάστασης του 1821 που έφυγαν χάριν του ορθού; Τελευταία φορά κάτι είδαμε στο δρώμενο (σπαγκέτι) της Ολυμπιάδας 2004…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Χριστος Μαργαριτης 24 Μαρτίου 2016 - 08:16

Οπως ειχε πει και ο Oργουελ,αυτος που ελεγχει το παρελθον, ελεγχει το μελλον,αυτος που ελεγχει το παρον,ελεγχει και το παρελθον.Οποτε ο Φιλης(και ολος ο ΣΥΡΙΖΑ γενικα) κανουν καλη δουλεια…..

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
v 24 Μαρτίου 2016 - 18:03

Δεν ειναι ατομικη θεση ειναι γραμμη Συριζα.
http://www.kozan.gr/post/256571

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΑΚΡΙΤΑΣ 24 Μαρτίου 2016 - 20:13

Η διαστρέβλωση και η παραχάραξη της Ιστορίας μας είναι από τη γέννηση του νεοελληνικού προτεκτοράτου ,που αντιπροσωπεύει ένα απειροελάχιστο ποσοστό εδαφικά,πληθυσμιακά ,πολιστιστικά του άλλοτε μεγαλειώδους και κυρίαρχου ελληνικού κ ελληνοΡωμαϊκού κόσμου , κατ ΄εντολή των μεγάλων ξένων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων . Το παρακάτω άρθρο διαφωτίζει την διαστρέβλωση της ιστορίας μας και εξηγεί τα αίτια της μόνιμης παρακμής και καθοδικής πορείας του ΕλληνοΡωμαϊκού κόσμου που έφθασε να αντιπροσωπεύεται από ένα πολύ μικρό κράτος σε μία από τις πολλές περιφέρειες-επαρχίες του .
Από το πολύ καλό ιστολόγιο ορθόδοξο και Ρωμαίϊκο http://www.romanity.org
http://www.romanity.org/htm/rom.e.05.kostis_palamas_kai_romiosini.01.htm
Kωστής Παλαμάς :Oι Ρωμαίοι είναι Έλληνες !
Η Ρωμηοσύνη και ο συγγραφέας
Έχουμε συνηθίσει στις 25 του Μάρτη κάθε χρονιά, γιορτάζοντας την έπέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας, ν’ αναφερόμαστε σε γεγονότα που έχουν σχέση με την λευτεριά του γένους ή, καλύτερα, με την δημιουργία του ελληνικού Κράτους.

Από έναν προπαρασκευασμένο σωβινισμό, γραμμένο απ’ τις μεγάλες δυνάμεις του 1821, μάθαμε να μιλάμε για την εποποιΐα των προγόνων μας, που τους δένουμε κατευθείαν γραμμή με την αρχαιότητα!

Πραγματικά για πολλά χρόνια γιορτάζουμε τούτη την απελευθέρωσή μας, χωρίς νάχουμε εξετάσει καλά καλά πώς την γιορτάζουμε. Εδώ υπάρχει κάποια παραδοξότητα. Γιορτάζουμε την απελευθέρωσή μας; Ποιά τάχα απελευθέρωση; Των αρχαίων Ελλήνων; Δηλαδή των προπατόρων μας του 4ου αιώνα π.Χ. ; Κι’ έπειτα; Τα επόμενα χρόνια τί γίναμε; Που βρισκόμαστε; Είμαστε ένα Έθνος με αρχαιότητα μόνο και σύγχρονη εποχή; Τα ενδιάμεσα χρόνια τί κάναμε;

Εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε μια ιστορική παραχάραξη. Όταν το 1453 έπεσε η Βασιλίδα των Πόλεων, η Κωνσταντινούπολη, στα χέρια των Οθωμανών δεν κατεκτήθη η αρχαιότης αλλά η πρωτεύουσα της Ρωμηοσύνης. Δηλαδή, η πρώτη πόλη της Ρωμαίϊκης Αυτοκρατορίας, κομμάτι της οποίας ήταν το μέρος που κατηκούμε.

Δεχτήκαμε έναν ιστορικό συμβιβασμό παράξενο. Ωμολογήσαμε πώς η Πόλη δεν ήταν τάχα η πρωτεύουσα μας; Η αυτοκρατορική πόλη της Ρωμηοσύνης, αυτής που προέκυψε από το πάντρεμα της Ελληνικής αρχαιότητος και της Ρωμαϊκής; Και σήμερα ακόμη ο Οικουμενικός Πατριάρχης φέρει τον τίτλο του αρχιεπισκόπου Νέας Ρώμης, δηλαδή της Κωνσταντινουπόλεως. Και σήμερα ακόμη το Οικουμενικό Πατριαρχείο στα Τουρκικά γράφεται και ονομάζεται “Ρούμ Πατρικανεζί” που σημαίνει Πατριαρχείο των Ρωμαίων, δηλαδή των Ρωμηών. Γιατί οι Τούρκοι, όταν κατέκτησαν την Πόλη, λένε, και είναι σωστό, πώς κατέκτησαν την καρδιά της Ρωμηοσύνης.

Αυτές τις αλήθειες δεν τις μάθαμε ποτέ. Στα σχολειά μας διδάσκονται ιστορίες με ανακρίβειες, γραμμένες από τους ξένους σαν τον Π. ΤΟΥΝΒΕΕ και υιοθετημένες από μερικούς “φωτισμένους λόγιους”, γραικύλους. Αυτή την ιστορική παραχάραξη θέλησαν να κρύψουν φαίνεται οι μεγάλες δυνάμεις απ’ τους ρωμηούς, γι αυτό κι’ ωδήγησαν το Ρήγα Φεραίο στο θάνατο. Μια ματιά στο μανιφέστο του Βελεστινλή και τη χάρτα του θα δούμε καθαρά τί εννοούμε λευτεριά του γένους απ’ τον οθωμανικό ζυγό. Κι’ όταν εκείνος έγραφε ΡΟΥΜΕΛΗ εννοούσε ολόκληρα τα Βαλκάνια, γιατί ανήκαν στην Ρωμαίϊκη Αυτοκρατορία.

Τούτες οι αλήθειες, που σε πολλούς φαίνονται παράδοξες, γιατί μάθανε την ψεύτικη ιστορία, αποκαλύπτει σ’ ένα του βιβλίο ο κ. Ιωάννης Ρωμανίδης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, με τον τίτλο “Ρωμηοσύνη”.

Ο κ. Ι. Ρωμανίδης βαθύτατα Ρωμηός, γεννημένος στην Καππαδοκία, μεγαλωμένος στην Αμερική εκεί σπούδασε και ήταν καθηγητής. Αντιμετώπισε από προσωπικά του βιώματα την νοθεία της ιστορίας μας. Αναζήτησε την σκοπιμότητα, μελέτησε πηγές και κατέληξε σ’ ωρισμένα συμπεράσματα. Τέλος, αποκάλυψε στα βιβλία του την ιστορική απάτη, που γίνεται.

Ψάχνοντας στα κείμενα βρήκε πώς δυο μεγάλοι άνθρωποι ο Αργύρης Εφταλιώτης και ο δικός μας Κωστής Παλαμάς είχανε, στο καιρό τους, καταγγείλει τούτη την νοθεία. Μιλώντας γι’ αυτό βρήκαμε πολύ ενδιαφέρον. Έτσι σκέφτηκα πώς θα έπρεπε να βγουν τούτες οι αλήθειες στη δημοσιότητα. Έθεσα το θέμα στο συμβούλιο του συλλόγου “Κωστής Παλαμάς”, που με χαρά δέχθηκε να οργανώση μια διάλεξη στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου, στην καρδιά της δυτικής Ρούμελης, όπου ο διακεκριμένος καθηγητής κ. Ιωάννης Ρωμανίδης θα έφερνε στο φως τις γνώμες του εθνικού μας ποιητή, του Μεσολογγίτη Κωστή Παλαμά.

Έτσι, με πολύ συγκίνηση βρίσκομαι στην εξαιρετική τιμή να σάς παρουσιάσω τον ομιλητή, που με ιδιαίτερη χαρά δέχθηκε να εμφανίση την εργασία του “Κωστής Παλαμάς και Ρωμηοσύνη” πρώτο σε σάς εδώ στο Μεσολόγγι, αποτίοντας φόρο τιμής στους Ρωμηούς της μεγαλειώδους ΕΞΟΔΟΥ και πανηγυρίζοντας τα 150 χρόνια της Εξόδου, επέτειο κάποιων αγώνων της Ρωμηοσύνης. Αγώνων και πόθων που φαίνεται πώς δεν έσβυσαν.

Β. Α. Λαμπρόπουλος

Κωνσταντινούπολη Νέα Ρώμη,

5 Μαρτίου 1976

Η παρουσίαση έγινε στις 21 Μαρτίου στο Μεσολόγγι, την ημέρα της ομιλίας, στην αιθουσα τελετών του Δημοτικού Μεγάρου. Γράφτηκε στην Κωνσταντινούπολη, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής αποστολής του εισηγητού, με σκοπό να προλάβη την παρούσα έκδοση της οποίας χρησιμοποιείται και σαν πρόλογος. Το βιβλίο κυκλοφόρησε την ίδια μέρα, που έγινε η διάλεξη και δόθηκε στους ακροατές με ιδιόχειρη αφιέρωση του συγγραφέα και τη σφραγίδα του συλλόγου “Κωστής Παλαμάς”.

Ο ΕΚΔΟΤΗΣ

[ Επιστροφή ]
ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΚΑΙ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ [ 1 ]

© Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης
α) αφιλοτιμία και χυδαιότης

Το 1901 εκυκλοφόρησε το έργον “Ιστορία της Ρωμιοσύνης” του Αργύρη Εφταλιώτη.

Ήτο εποχή που τα ονόματα Ρωμηός και Ρωμηοσύνη συγκινούσαν περισσότερον από σήμερον τους Ρωμηούς.

Τούτο διότι τα ονόματα Έλλην και Ελληνισμός εισαχθέντα συνταγματικώς κατά το 1822 δεν είχαν ακόμη επικρατήσει εις την συνείδησιν και την χρήσιν του λαού.

Παρά ταύτα ο Γεώργιος Σωτηριάδης έγραψε μίαν κριτικήν κατά της “Ιστορίας της Ρωμηοσύνης” του Εφταλιώτη όπου ισχυρίζετο ότι η χρήσις των ονομάτων Ρωμιός και Ρωμιοσύνη αντί των Έλλην και Ελληνισμός δείχνει έλλειψιν φιλοπατρίας και ότι η λέξις Ρωμιός πρέπει να αποφευχθή διότι έχει τάχα καταφρονεμένην σημασίαν “ανθρώπου ευτελούς και χυδαίου”.

Ο Μεσολογγίτης Ρουμελιώτης και επομένως υπερήφανος Ρωμηός Κωστής Παλαμάς έγινεν εξωφρενών. Με την πέννα του γεμάτη εκδίκησιν και ειρωνείαν απάντησεν εις τους κατά της Ρωμηοσύνης χλευασμούς του Σωτηριάδη με το έργον του “Ρωμιός και Ρωμιοσύνη”. [ 2 ]

Το έργον τούτο, αν και μικρόν εις έκτασιν, είναι από τα ωραιότερα του μεγάλου τούτου ποιητού της Ρωμηοσύνης.

[ Επιστροφή ]
β) το εισαχθέν όνομα

“Δεν απορεί κανείς, γράφει ο Παλαμάς, πώς ο Εφταλιώτης έγραψε Ρωμιός και όχι “Έλληνας”, έγραψε Ρωμιοσύνη και όχι “Ελληνισμός”. Απορεί πώς ο κ. Σωτηριάδης, με όλα τα δώρα της επιστήμης και της ευφυΐας που τον ξεχωρίζουν ανάμεσα σε πολλούς, έκρινε ότι πρέπει να κατακρίνει το συγγραφέα για το μεταχείρισμα των σωστών και των καλόηχων και των ωραίων όρων, και ερωτά ο Παλαμάς, “τάχα λησμόνησε (ο κ. Σωτηριάδης) πώς είναι ο άξιος μεταφραστής της “Ιστορίας της Βυζαντινής Λογοτεχνίας” του Κρουμπάχερ, και λησμόνησε πόσο καθαρά μας εξηγεί ο σοφός ιστορικός τη σημασία του κατηγορημένου Ρωμιού, σε λίγα λόγια ουσιαστικά, αμέσως από τα πρώτα φύλλα του έργου του; “Το όνομα τούτο (δηλαδή Ρωμαίος) διετηρήθη, γράφει ο Κρουμπάχερ, δια των φρικτών χρόνων της Τουρκοκρατίας μέχρι σήμερον, ως η πραγματική και μάλιστα διαδεδομένη επίκλησις του γραικικού λαού, απέναντι της οποίας η μεν σποραδικώς απαντώσα Γραικοί μικράν ιστορικήν σημασίαν έχει, η δε δια της Κυβερνήσεως και σχολείου τεχνικώς εισαχθείσα Έλληνες, ουδεμίαν”. [ 3 ]

[ Επιστροφή ]
γ) ειρωνεία και καταφρόνησις

Ορμώμενος από τα τοιαύτα του Κρουμπάχερ ως και από την καθημερινήν εμπειρίαν του λαού και την πρόσφατον ιστορίαν του έθνους, ο Παλαμάς τονίζει ότι όχι μόνον το Ρωμιός, αλλά και το Έλλην χρησιμοποιείται κάποτε με ουχί καλήν σημασίαν.

Γράφει ως εξής, “Ακόμη και τα ονόματα Έλλην, Έλληνες, ελληνικά Πράγματα κ.τ.λ κάθε που παρουσιάζονται στη ζωή, οπωσδήποτε βαλμένα, με όλο τους τον κλασσικό φωτοστέφανο, χρησιμοποιούνται κ’ εκείνα, κατά την περίσταση, ειρωνικώτατα και καταφρονετικώτατα. Όμως για τούτο κανενός δεν πέρασε από το νού να τα στείλη στο λοιμοκαθαρτήριο”. [ 4 ]

Φαίνεται σαφώς πώς το 1901 υπήρχεν ακόμη οξεία αντίθεσις μεταξύ εκείνων που υπεστήριζον την εκρίζωσιν της Ρωμηοσύνης, και εκείνων που ηγωνίζοντο, ως ο Παλαμάς, να διατηρήσουν την χρήσιν του Ρωμηός και Ρωμηοσύνη τουλάχιστον εις την δημοτικήν γλώσσαν.

Ο Παλαμάς παρουσιάζει και άλλα παραδείγματα ονομάτων με διπλήν σημασίαν, καλήν και ουχί τόσην καλήν, ανάλογα με την περίστασιν όπου χρησιμοποιούνται – Μωραΐτης, Αρβανίτης, Καραϊσκάκης, κλέφτης, Εβραίος και το Γραικός των Φραντσέζων, που ημπορεί να είναι οι ένδοξοι Περικλής, Μάρκος Μπότσαρης, Κανάρης, “αλλά και κάθε αλιτήριος”. [ 5 ]

[ Επιστροφή ]
δ) πραγματικά Ρωμιοί

“Ανάλογη, λογική, συνεχίζει ο Παλαμάς, ακολουθούμε και στο μεταχείρισμα των όρων Ρωμιός και Ρωμιοσύνη. Η μόνη διαφορά είναι πώς και τα δύο τούτα λόγια, επειδή δε μας έρχουνται, ίσα ολόϊσα, από την εποχή του Περικλή, παραμερίστηκαν αγάλια, αγάλια, από την επίσημη γλώσσα, καθώς κι’ όλα τα λόγια τα δυσκολομέτρητα της ζωής και της αλήθειας. Έλληνες, για να ρίχνουμε στάχτη στα μάτια του κόσμου, πραγματικά, Ρωμιοί. Το όνομα (Ρωμιός) κάθε άλλο είναι παρά ντροπή. Αν δεν το περιζώνει αγριλιάς στεφάνι από την Ολυμπία, το ανυψώνει στέμμα ακάνθινο μαρτυρικό και θυμάρι μοσκοβολά και μπαρούτη. Δείχνει ίσα ίσα τη ζωή και την πραγματικότητα της λέξης το ότι αυτή μας ήρθε πρόχειρα στην ειλικρινή μας και στην πιο φωτεινή μας ψυχική κατάσταση – στη συνείδηση του ξεπεσμού μας – για να διαλαλήσουμε τον ξεπεσμόν αυτό, πιο πολύ από το γιορτιάτικο και από το δυσκίνητο τ’ όνομα Έλλην, ακόμη και από το όνομα Έλληνας, που είναι κάπως πιο δυσκολορρίζωτο από το Ρωμιός, και κρατούσε ως τα χτές ακόμη την αρχαία ειδωλολατρική σημασία. “Η μάννα τ’ είταν Χριστιανή κι ο κύρης τ’ είταν Έλλη(ν)”, λέει ο Κυπριώτης ποιητής, και σημαίνει κι ως την ώρ’ ακόμη, για τον πολύ λαό, τον αντρειωμένο, το γίγαντα”. [ 6 ]

[ Επιστροφή ]
ε) έξωθεν επιβολή

Ήδη απεκάλυψεν ο Παλαμάς τους λόγους των φαινομένων τούτων όταν εδήλωσε την συμφωνίαν του με τον Κρουμπάχερ ότι το όνομα τούτο εισήχθη “διά της Κυβερνήσεως και του σχολείου τεχνικώς”. Αλλά και την έξωθεν επιβολήν του ονόματος τούτου αποκαλύπτει ο Παλαμάς με την εξής συνέχειαν, “Κ’ έτσι, σε νέο μαρτύρεμα, ο Ρωμιός φορτώθηκε στη ράχη του τις ξένες αμαρτίες των συνταγματικών Ελλήνων. Κ’ έτσι έγινε ο εξευτελισμένος Ρωμιός των φωνακλάδων των καφενείων, ο φασουλής Ρωμιός των σατυρογράφων, ο ασυνείδητος Ρωμιός μέσα στο ψευτοβασίλειο που Ρωμαίϊκο το λένε”. [ 7 ] Και έτσι καταλαβαίνει κανείς τί θέλει να πη ο Παλαμάς με τα ανωτέρω, “Έλληνες, για να ρίχνουμε στάχτη στα μάτια του κόσμου, πραγματικά, Ρωμιοί”.

[ Επιστροφή ]
στ) Κοραής κατά Ρωμηοσύνης

Εκείνος που ήρχισε τον πόλεμον κατά της Ρωμηοσύνης ήτο ο Αδαμάντιος Κοραής. Ως εθνικά ονόματα υπεστήριξεν ή το Γραικός ή το Έλλην. Γράφει ότι “Έν από τα δύο λοιπόν ταύτα είναι το αληθινόν του έθνους όνομα. Επρόκρινα το Γραικός, επειδή ούτω μας ονομάζουσι και όλα τα φωτισμένα έθνη της Ευρώπης”. [ 8 ]

[ Επιστροφή ]
ζ) τα κριτήρια

Δια να καταλάβωμεν την προτίμησιν αυτήν του Κοραή πρέπει να ίδωμεν το θέμα μέσα εις τα ιστορικά του πλαίσια. Εκτός από την Ευρώπην του Κοραή πρέπει να χρησιμοποιήσωμεν ως κριτήριον πρωτίστως και ασφαλώς τον εαυτόν μας, δηλαδή την ιδικήν μας εσωτερικήν εθνικήν παράδοσιν, ως κάμνει ο Παλαμάς, και κατά δεύτερον λόγον την παράδοσιν όλων των εθνών της Ευρώπης, ως και των εθνών εκτός της Ευρώπης.

Οι Αραβες και οι Τούρκοι μας ονομάζουν μέχρι σήμερον Ρωμαίους εις τα Πατριαρχεία Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων. Οι Πατριάρχαι μας εις τα μέρη αυτά λέγονται Πατριάρχαι των Ρωμαίων. Και πριν οι Φράγκοι αρπάξουν δια της βίας το Πατριαρχείον της Πρεσβυτέρας Ρώμης ο Ρωμαίος τότε Πάπας ήτο και αυτός ένας από τους Πατριάρχας των Ρωμαίων. Όταν το 1009 οι Φράγκοι οριστικώς πλέον έδιωξαν τους Ρωμαίους από το Πατριαρχείο της Πρεσβυτέρας Ρώμης, ο Πάπας από τότε δι’ ημάς τους Ρωμαίους είναι και λέγεται όχι Ρωμαίος αλλά Λατίνος και Φράγκος και η εκκλησία του όχι των Ρωμαίων, αλλά των Λατίνων και Φράγκων.

Πρό της Νορμανδικής κατακτήσεως της Αγγλίας το 1066 οι εκεί Κέλται και Σάξωνες μας ονομάζουν Ρωμαίους. Μέχρι της αλώσεως οι Σκανδιναυοί και αι ελεύθεραι ιταλικαί πόλεις μας ονομάζουν και αυτοί Ρωμαίους. Οι Συρόφωνοι του μεσαίωνος και οι Αιθίοπες μας ονομάζουν πάντοτε Ρωμαίους. Και οι Ρώσοι προ της αλώσεως μας ονομάζουν Ρωμαίους.

Η συνέχεια στο εξαιρετικό ιστολόγιο!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
tasos 24 Μαρτίου 2016 - 20:18

Είμαστε σε Κατοχή,ιδιότυπη ναι μεν βέβαια αλλά ΚΑΤΟΧΗ!!
https://www.youtube.com/watch?v=sOr6xkxQOCA
Δ.Καζάκης : «Είμαστε υπό ΚΑΤΟΧΗ… ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΡΑ»
http://www.triklopodia.gr/%CE%B4-%CE%BA%CE%B1%CE%B6%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%85%CF%80%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF/

Αφού ο πρωθυπουργός και το κοι(υ)νοβούλιο δεν λαμβάνει αποφάσεις μόνο του αλλά ψηφίζει ότι τους στέλνουν απ’ έξω, ας μην ξεχνάμε τι είπε ο Ρωμανιάς:
https://www.youtube.com/watch?v=JwE1jl-Bui8

Ρωμανιάς: Στέλνουν νομοσχέδια από τις Βρυξέλλες

http://www.best-tv.gr/koinonika/item/29756-romanias-oi-daneistes-mas-stelnoun-etoima-ta-nomosxedia-rizikes-anatropes-sto-asfalistiko
Ρωμανιάς: Οι δανειστές μας στέλνουν έτοιμα τα νομοσχέδια – Ριζικές ανατροπές στο Ασφαλιστικό 3 Νοεμβρίου 2015
Ιδού η απόδειξη ότι μας στέλνουν στα αγγλικά τα νομοσχέδια!
http://www.avantipopolo.gr/2014/08/blog-post_937.html

Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014
Ιδού η απόδειξη ότι μας στέλνουν στα αγγλικά τα νομοσχέδια!
Τις αποδείξεις ότι μας στέλνουν τα νομοσχέδια έτοιμα από το εξωτερικό και εμείς περιοριζόμαστε στην μετάφρασή τους παρουσίασε ο αντιπρόεδρος των Εφοριακών Τρύφωνας Αλεξιάδης, ο οποίος είχε κάνει και την σχετική καταγγελία, η οποία προκάλεσε σάλο και σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Όπως αποκαλύπτει το φορολογικό νομοσχέδιο συντάχθηκε από
τον σύμβουλο του ΔΝΤ Geerten Michielse. Ο Τρ. Αλεξιάδης παρουσίασε το προσχέδιο του φορολογικού νομοσχεδίου όπως αναρτήθηκε στο taxheaven.gr στις 17/7/2013 http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/14173.

Αν “κατεβάσει” κανείς το σχετικό συνημμένο από το διαδίκτυο και κοιτάξει στις ιδιότητες του εγγράφου, φαίνεται ως συντάκτης ο Tax Advisor του ΔΝΤ Greeten Michielse.

Και η κυβέρνηση Σαμαρά απλώς μεταφράζει τα νομοσχέδια!!!

ΑvantiPopoloGR

Ότι έκανε η Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου κάνει και η Κυβέρνηση ΣΑΝΕΛ…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
tasos 24 Μαρτίου 2016 - 20:37

Βέβαια ο Τρύφων Αλεξιάδης άλλα έλεγε τότε άλλα λέει τώρα…
Ο πραγματικός Πρωθυπουργός είναι ο Maarten Verwey

Η πρώτη Αριστερή κατοχική κυβέρνηση
https://tolimeri.wordpress.com/2015/09/25/%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7/

Guardian: Αυτός είναι ο πραγματικός Πρωθυπουργός της Ελλάδας

http://www.alexiptoto.com/guardian-%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%89%CE%B8%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81/

Το εκλογικό πραξικόπημα της 20ης Σεπτεμβρίου
Η νέα κυβέρνηση διορίστηκε τον Αύγουστο αλλά οι εκλογές έγιναν τον Σεπτέμβριο – Πώς έβαλαν πλάτη τα κόμματα για να γίνει Αποικία η Ελλάδα.
http://www.stontoixo.com/2015/09/20.html

«Όποιος και να βγει από τις κάλπες άλλοι διοικούν” Όποιος κι αν είναι ο ένοικος στο Μέγαρο Μαξίμου τη Δευτέρα, άλλος θα διοικεί πραγματικά τη χώρα, επισημαίνει σε άρθρο του ο Guardian, μιλώντας για έναν «κοστουμαρισμένο Ολλανδό με εξουσίες άνευ προηγουμένου”.

Πρόκειται για τον Maarten Verwey, έναν ανώτερο δημόσιο υπάλληλο στο Ολλανδικό Υπουργείο Οικονομικών ο οποίος εισήλθε στην Κομισιόν το 2011 και οδήγησε το πρόγραμμα της Κύπρου. Ο Verwey, με τον τίτλο του Γενικού Διευθυντή της Υπηρεσίας Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων είναι αυτός που αποφασίζει ποια ποσά θα διατεθούν στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι στη χώρα ελάχιστοι έχουν ακούσει το όνομά του.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αντώνης Λαμπίδης 25 Μαρτίου 2016 - 01:25

Απλά, απλούστατα “τρικυμία εν κρανίω”.
Σημεία και τέρατα των καιρών. Μάταιος ο σχολιασμός.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Βασίλης Μπαρτάς 26 Μαρτίου 2016 - 14:51

Οι ανακοινώσεις των ανεκδιήγητων νεογενίτσαρων και εθνομηδενιστών τύπου Φίλη είναι για τον κάλαθο των αχρήστων, έτσι απλά.
Το Ελληνικό Έθνος είναι προαιώνιο και αυτή είναι η μόνη Ιστορική αλήθεια!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πιρογας 27 Μαρτίου 2016 - 13:05

Φίλοι κι αδέρφια, μην τα παίρνετε στα σοβαρά , χαλαρώστε! Τους έχουν κυριολεκτικά και μεταφορικά “γραμμένους” τόσο οι δάσκαλοι και οι δασκάλες όσο και οι μαθητές!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ