Αρχική » Pes’ ta sta ellinika

Pes’ ta sta ellinika

από Άρδην - Ρήξη

του Γ.Παπαδόπουλο – Τετράδη από το liberal.gr 

Ο κ. Τσίπρας έχει μια (από αρκετές) εμμονή. Να μη μιλάει ελληνικά όταν εκπροσωπεί τη χώρα του, είτε σε ξένους ηγέτες είτε σε διεθνείς Οργανισμούς. Όπως τώρα στη Συνέλευση του ΟΗΕ. Σε αντίθεση με όλους τους ηγέτες όλων των κρατών, που μιλάνε στη γλώσσα τους. Προφανώς κανείς δεν του έχει πει ποτέ ότι δεν εκπροσωπεί τον εαυτό του. Αλλά έναν λαό, μια ιστορία, έναν πολιτισμό, μια ταυτότητα. Έστω και ως καρικατούρα.

Ο κ. Τσίπρας δεν έχει μάθει από πουθενά, δεν έχει σκεφτεί και κανένας δεν του λέει ότι από το πρωί μέχρι το άλλο πρωί εκφράζει τα (όποια) συναισθήματα και διανοήματά του στα ελληνικά. Σιωπηρά ή προφορικά. Στα γραπτά δεν είναι καθόλου καλός.

Στα πλαίσια της … επαναστατικής ή και οικογενειακής παιδείας του έμαθε από μικρός να αντιπαθεί την Ελλάδα. Φαίνεται. Οι ημιμαθείς του έμαθαν ότι η Ελλάδα, η χώρα που έτυχε να γεννηθεί, είναι ταυτόσημη με τον φασισμό, την εθνικιστική αρχαιολατρεία, την πατριδοκαπηλία. Τη δεξιά και τον καπιταλισμό. Την Πατρίδα. Πατρίδα ίσον μίασμα. Αυτά έμαθε, αυτά ακολουθεί.

Είναι αργά πιά για να μάθεις σε κάποιον την αξία ενός πολιτισμού (όποιου) όταν δεν την ξέρει. Και την αξία της γλώσσας, με την οποία αισθάνεται (ναι, στη γλώσσα του αισθάνεται καθείς) και με την οποία εκφράζει αυτά που αισθάνεται ή σκέφτεται. Είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε κάποιον που δεν έχει ιδέα από ποίηση, γιατί ο Ελύτης ή ο Καβάφης ή και ο Σαίξπηρ είναι αδύνατο να μεταφραστούν χωρίς να χάσουν την ένταση και το βάθος, την ψυχή, των γραπτών τους.

Τέλος, είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε κάποιον που δεν έχει στοχαστεί ποτέ του, ότι αν γεννιόταν από τους ίδιους γονείς σε άλλη χώρα και μιλούσε άλλη γλώσσα, αυτό και μόνο θα τον έκανε έναν εντελώς διαφορετικό άνθρωπο. Έναν άλλον.

Ο κ Τσίπρας δεν έχει συνείδηση, ότι όταν μιλάει με ξένους ηγέτες και στα βήματα των μεγάλων Οργανισμών δεν εκπροσωπεί τον εαυτό του. Ούτε τα γούστα του. Εκπροσωπεί έναν λαό. Εκπροσωπεί μία Ταυτότητα. Αυτήν, που τόσο απλόχερα παρέδωσε στους Σκοπιανούς, νομίζοντάς την ως δευτερεύων ζήτημα. Εκπροσωπεί την ιστορία του λαού του και τον πολιτισμό του. Εκπροσωπεί τη μοναδικότητα του λαού του, ανάμεσα στις μοναδικότητες όλων των κρατών, λαών, φυλών του κόσμου.

Ο κ Τσίπρας δεν έχει μάθει και δεν έχει σκεφτεί, ότι η κατάργηση της μοναδικότητας και η περιφρόνησή της στο όνομα ενός φαντασιακού διεθνιστικού πρότυπου, είναι στην ουσία η κατάργηση της βιοποικιλότητας, την οποία κατάργηση κάθε αριστερό κόμμα και κίνημα στον πλανήτη αντιμάχεται! Όπως καθένας που δεν έχει συλλογιστεί ποτέ αυτά που λέει ότι πρεσβεύει, ο κ Τσίπρας δεν ξέρει ότι μόνο ένας μηχανισμός παράγει απολύτως όμοια αντίγραφα, καταστρέφοντας όλα τα ανόμοια: Ο καρκίνος.

Δεν έχει σκεφτεί ποτέ προφανώς, ότι αν δεν σέβεσαι την ιδιαιτερότητα των χαρακτηριστικών της πατρίδας σου, δεν μπορείς να σεβαστείς την ιδιαιτερότητα καμιάς πατρίδας. Αν δεν ξέρεις την αξία της μιας δεν μπορείς να ξέρεις την αξία καμιάς. Αν δεν σέβεσαι τη μια, δεν σέβεσαι καμιά.

Ακόμα, ο κ. Τσίπρας δεν έχει καταλάβει, ότι όταν μιλάς σε μια ξένη γλώσσα δεν μπορείς να εκφράσεις με ακρίβεια και με πίστη και πάθος ούτε αυτά που σκέφτεσαι ούτε αυτά που αισθάνεσαι. Ακόμα κι αν τα διαβάζεις από ένα οτο κιου ή μια δακτυλογραφημένη μετάφραση.

Και δεν έχει σκεφτεί ποτέ, όπως και κανένας από τον συρφετό που έχει γύρω του, ότι όταν δεν μιλάς στη γλώσσα σου, δεν ακούγεται η γλώσσα σου! Μέσα στους Οργανισμούς και στις επίσημες ομιλίες στα διεθνή fora! Δεν ακούγονται τα ελληνικά επισήμως. Δεν υπάρχουν! Κι αυτό είναι μεγάλη προσβολή και υποτίμηση για τα 10 εκ. που τα μιλάνε ακόμα στη χώρα του, αλλά και για τα άλλα 10 που προσπαθούν να τα σώσουν με νύχια και με δόντια, μιλώντας τα έξω από την Ελλάδα.

Όταν δεν μιλάς τη γλώσσα σου δεν εκπροσωπείς το λαό σου. Ο Κάστρο, ο Μαδούρο, ο Γκαντάφι, ο Καμπιλά κι όλοι οι ξένοι ηγέτες, ασχέτως ιδεολογίες, έσπερναν και σπέρνουν τη γλώσσα τους με υπερηφάνεια στον ΟΗΕ και τα διεθνή fora. Η γλώσσα τους είναι ο λαός τους. Για τη συμπλεγματική δική μας κυβέρνηση η γλώσσα είναι στοιχείο εθνικισμού! Όταν πρόκειται για την ελληνική. Όταν πρόκειται για τα ισπανικά κουβανέζικα είναι άξια θαυμασμού και ο πρωθυπουργός κάνει και προσφωνήσεις σ’ αυτά!

Όταν δεν μιλάς τη γλώσσα σου περιφρονείς το λαό σου, αλλά και όλο τον Πολιτισμό και τα Γράμματα, που γεννήθηκαν απ’ αυτή και μ’ αυτή τη γλώσσα. Που, παρά τις αγράμματες φανατικές κραυγές των συντρόφων του κ Τσίπρα ότι είναι νεκρή γλώσσα, αποτελεί τα εννέα δέκατα (9/10) των λέξεων, που βγαίνουν από το φράγμα των δοντιών του πρωθυπουργού και του κάθε Έλληνα.

Ο πρωθυπουργός, αντί να είναι υπερήφανος γι αυτό το προνόμιο, γι αυτή την τύχη, και να αφήνει τα ελληνικά να απλώνονται στον αέρα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ … μιλάει αγγλικά!! Το ένα τρίτο των οποίων είναι με ελληνικές ρίζες! Με την ιατρική και τη βιολογία, να έχουν τα δύο τρίτα των λέξεων σε καθαρότατα ελληνικά.

Κανείς δεν του είπε του κ Τσίπρα να αρχίσει να κομπορρημονεί για τα ελληνικά. Απλώς να τα σέβεται. Και να ξέρει ότι ένα μεγάλο μέρος από το σημερινό δυτικό οικοδόμημα στηρίζεται πάνω στα ελληνικά χειρόγραφα. Είτε αρχαία, είτε βυζαντινά, είτε αραβικά. Αυτή η γνώση δεν είναι για να καβαλήσεις το καλάμι. Αντίθετα, χρησιμεύει να σεμνύνεσαι που ξέρεις ελάχιστα από αυτά τα πλούτη σου. Όποιος κι αν είσαι.

Αντ’ αυτών, ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, μίλησε τώρα πάλι στην αίθουσα της Συνέλευσης του ΟΗΕ στα … αγγλικά! Όπως το συνηθίζει. Είτε γιατί θέλει να επιδείξει ότι έμαθε αγγλικά. Όσα έμαθε. Τα τελευταία 4 χρόνια, με επίπονη προσπάθεια ομολογουμένως. Είτε για να αισθάνεται ότι είναι κοντά στους ισχυρούς της άρχουσας english speaking ομοεθνίας και όχι εκπρόσωπος μιας μικρής χώρας. Είτε από ιδεολογική διαστροφή.

Ο κ. Τσίπρας δεν ξέρει, γιατί δεν έχει συναναστραφεί ποτέ στο παρελθόν με τον ξένο παράγοντα, ούτε καν έχει ταξιδέψει στον κόσμο, ότι σε όλο τον πλανήτη κανείς κυβερνήτης ή αξιωματούχος δεν σέβεται όποιον δεν σέβεται την πατρίδα του. Επειδή αυτοί τη σέβονται. Έτσι, δεν ξέρει ότι μπορεί να τον χαϊδεύουν, αλλά δεν τον σέβονται. Και στο πρόσωπό του δεν σέβονται την Ελλάδα.

Σ’ αυτό το επίπεδο, ο Έρντοαν και ο Ζάεφ αποδείχτηκαν χτες και προχτές στον ΟΗΕ πολύ πιο άξιοι εκπρόσωποι των λαών τους. Και πολύ πιο σοβαροί. Πολύ πιο πατριώτες. Κι αυτή είναι η αιτία, που καρπαζώνουν απανωτά τον κ. Τσίπρα και την κυβέρνησή του. Οι οποίοι αποδεικνύονται ανάξιοι και ανίκανοι να εκπροσωπήσουν τον πολιτισμό, την ιστορία και το λαό που κυβερνάνε. Εκπροσωπούν τα μεγάλα αφεντικά τους. In English.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

10 ΣΧΟΛΙΑ

ΚΟΥΛΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 27 Σεπτεμβρίου 2018 - 12:14

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΔΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΙΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ. ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΤΟΥ ΕΙΠΑΤΕ, ΑΛΛΑ «ΤΟΝ ΑΡΑΠΗ ΚΙ ΑΝ ΤΟΝ ΠΛΕΝΕΙΣ, ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΣΟΥ ΧΑΛΑΣ». ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΑΛΛΑΞΗ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ ΤΟΥ, ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Θοδωρής Πουλάκης 27 Σεπτεμβρίου 2018 - 18:11

Ποιός είναι αυτός ο tsipras και ποια είναι η καταγωγή του; Προφανώς θα κατάγεται από καμία άγνωστη χώρα του ειρηνικού ωκεανού…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μαρία 27 Σεπτεμβρίου 2018 - 19:07

Δεν είναι μόνο ο Τσιπρας δυστυχώς. Είναι μια ολόκληρη σειρά αριστερών ναρκισσιστων, που δεν σκέφτονται καθόλου…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Βασίλειος Λιάκος 27 Σεπτεμβρίου 2018 - 20:47

Τό άρθρο είναι εξαιρετικό καί απολύτως εύστοχο! Ο Τσίπρας, εν ολίγοις, ποτέ δέν χάνει τήν ευκαιρία νά αποδείξη ότι είναι ένας ανθέλλην που μισεί τήν Ελλάδα καί ό,τι τό ελληνικό, στόν αντίποδα τού μανικού του έρωτος γιά τήν εξουσία καί τά εξ΄αυτής προσποριζόμενα άνομα οφέλη.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Παναγιώτης Τζώρτζης 27 Σεπτεμβρίου 2018 - 21:20

Δευτερεύον ζήτημα, είναι ουδέτερο.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΑΠΛΗ ΛΟΓΙΚΗ 28 Σεπτεμβρίου 2018 - 02:26

Τι περιμένετε εσείς….
Ο άνθρωπος καλά καλά δεν ξέρει να σκέφτεται. Ούτε ελληνικά, ούτε αγγλικά ούτε σαν μηχανικός ούτε τίποτα! Πώς να μιλήσει λοιπόν; Ένα κομματόσκυλο-αφισοκολλητής είναι που τού’λαχε να παραστήσει και τον πρωθυπουργό παρέα με τον παιδοβούβαλο-στρατάρχη της συμφοράς…. Δείτε να καταλάβετε:
https://www.youtube.com/watch?v=uZIHcUCFWYE
https://www.protothema.gr/politics/article/513936/deite-ton-kammeno-san-allo-salaminomaho/
Και το καλύτερο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=waC8PxGUKUA

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
JONES JCC 28 Σεπτεμβρίου 2018 - 02:46

ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ LOWER – ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΒΗΜΑΤΑ. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ WE ATE THE CAMEL AND NOW ONLY THE CUE REMAINS ΦΑΓΑΜΕ ΤΟΝ ΓΑΙΔΑΡΟ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ Η ΟΥΡΑ. ΑΚΟΜΗ ΓΕΛΑΝΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΚΔΟΤΟ. ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΕΧΕΙΣ ΜΗΝ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΑΣ ΡΕ ΦΙΛΑΡΑΚΙ ΑΥΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΜΕΛΕΤΗ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΙΚΡΟΣ ΣΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Peggy 28 Σεπτεμβρίου 2018 - 02:53

Όλα καλά με το άρθρο αλλά τον τίτλο με greeklish τι τον ήθελε!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΖΙΟΥΜΠΑΣ 28 Σεπτεμβρίου 2018 - 11:32

(Ξενοφών Ζολώτας, 1959, σε συνέδριο της Διεθνούς Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης)
“Kyrie,
It is Zeus’ anathema on our epoch and the heresy
of our economic method and policies that we should
agonize the Skylla of nomismatic plethora and
the Charybdis of economic anaemia.
It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic
but my diagnosis would be that politicians are
rather cryptoplethorists. Although they emphatically
stigmatize nomismatic plethora, they energize
it through their tactics and practices. Our policies
should be based more on economic and less on political
criteria. Our gnomon has to be a metron between
economic strategic and philanthropic scopes.
In an epoch characterized by monopolies, oligopolies,
monopolistic antagonism and polymorphous inelasticities,
our policies have to be more orthological, but
this should not be metamorphosed into plethorophobia,
which is endemic among academic economists.
Nomismatic symmetry should not antagonize economic acme.
A greater harmonization between the practices
of the economic and nomismatic archons is basic.
Parallel to this we have to synchronize and harmonize
more and more our economic and nomismatic policies
panethnically. These scopes are more practicable
now, when the prognostics of the political end
economic barometer are halcyonic.
The history of our didimus organization on this sphere
has been didactic and their gnostic practices
will always be a tonic to the polyonymous and
idiomorphous ethnical economies. The genesis of
the programmed organization will dynamize these
policies.
Therefore, I sympathize, although not without criticism one
or two themes with the apostles and the hierarchy
of our organs in their zeal to program orthodox
economic and nomismatic policies.
I apologize for having tyranized you with my Hellenic
phraseology. In my epilogue I emphasize my eulogy
to the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan
metropolis and my encomium to you Kyrie, the stenographers.”
Και η «μετάφραση»:
Κύριοι,
Είναι “Διός ανάθεμα” στην εποχή μας και αίρεση της οικονομικής
μας μεθόδου και της οικονομικής μας πολιτικής
το ότι θα φέρναμε σε αγωνία την Σκύλλα του νομισματικού
πληθωρισμού και τη Χάρυβδη της οικονομικής μας
αναιμίας.
Δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να είμαι ειρωνικός
ή σαρκαστικός αλλά η διάγνωσή μου θα ήταν ότι
οι πολιτικοί είναι μάλλον κρυπτοπληθωριστές. Αν
και με έμφαση στιγματίζουν τον νομισματικό πληθωρισμό,
τον ενεργοποιούν μέσω της τακτικής τους και των
πρακτικών τους. Η πολιτική μας θα έπρεπε να βασίζεται
περισσότερο σε οικονομικά και λιγότερο σε πολιτικά
κριτήρια. Γνώμων μας πρέπει να είναι ένα μέτρο
μεταξύ οικονομικής στρατηγικής και φιλανθρωπικής
σκοπιάς.
Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από μονοπώλια, ολιγοπώλια,
μονοπωλιακό ανταγωνισμό και πολύμορφες ανελαστικότητες,
οι πολιτικές μας πρέπει να είναι πιο ορθολογιστικές,
αλλά αυτό δεν θα έπρεπε να μεταμορφώνεται σε πληθωροφοβία,
η οποία είναι ενδημική στους ακαδημαϊκούς οικονομολόγους.
Η νομισματική συμμετρία δεν θα έπρεπε να ανταγωνίζεται
την οικονομική ακμή. Μια μεγαλύτερη εναρμόνιση
μεταξύ των πρακτικών των οικονομικών και νομισματικών
αρχόντων είναι βασική.
Παράλληλα με αυτό, πρέπει να εκσυγχρονίσουμε και να εναρμονίσουμε
όλο και περισσότερο τις οικονομικές και νομισματικές
μας πρακτικές πανεθνικώς. Αυτές οι θεωρήσεις είναι
πιο εφαρμόσιμες τώρα, όταν τα προγνωστικά του
πολιτικού και οικονομικού βαρομέτρου είναι αλκυονίδων
ημερών αίθρια.
Η ιστορία της δίδυμης οργάνωσης σε αυτήν την σφαίρα
είναι διδακτική και οι γνωστικές τους εφαρμογές
θα είναι πάντα ένα τονωτικό στις πολυώνυμες και
ιδιόμορφες εθνικές οικονομίες. Η γένεση μιας προγραμματισμένης
οργάνωσης θα ενισχύσει αυτές τις πολιτικές.
Γι’ αυτόν το λόγο αντιμετωπίζω με συμπάθεια, αλλά
όχι χωρίς κριτική διάθεση, ένα ή δύο θέματα με
τους αποστόλους της ιεραρχίας των οργάνων μας
στον ζήλο τους να προγραμματίσουν ορθόδοξες οικονομικές
και νομισματικές πολιτικές.
Απολογούμαι που σας τυράννησα με την ελληνική μου φρασεολογία.
Στον επίλογό μου δίνω έμφαση στην ευλογία μου,
προς τους φιλόξενους αυτόχθονες αυτής της κοσμοπολίτικης
μητρόπολης καθώς και το εγκώμιό μου προς εσάς,
κύριοι στενογράφοι.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μιχάλης 27 Οκτωβρίου 2018 - 12:43

Απαράδεκτες μπούρδες!!! Και οι Γερμανότσολιά δες αυτά είχαν σημαία τους!!!!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ