Αρχική » Νέα Κυκλοφορία: “Εκκλησία και Γένος εν Αιχμαλωσία” του Γ. Καραμπελιά

Νέα Κυκλοφορία: “Εκκλησία και Γένος εν Αιχμαλωσία” του Γ. Καραμπελιά

από Άρδην - Ρήξη

Τίτλος: Εκκλησία και Γένος εν Αιχμαλωσία

Συγγραφέας: Γιώργος Καραμπελιάς

Εναλλακτικές Εκδόσεις 2018

Σελ. 368

Κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία

Για ηλεκτρονικές παραγγελίες επισκεφτείτε το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο των Εναλλακτικών Εκδόσεων.

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου

Σε ολόκληρη τη μακρά περίοδο των έξι ή επτά αιώνων της κατοχής, τουλάχιστον μετά το 1204, η ορθοδοξία αποτελεί τον κατ’ εξοχήν φορέα της διατήρησης της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων, ακριβώς διότι η ελληνική ιδιοπροσωπία, κατέναντι των των Τούρκων αλλά και των Λατίνων, αναδεικνύεται, πρωταρχικώς, ως θρησκευτική ιδιοπροσωπία. Τα εκατομμύρια των εξισλαμισθέντων της Μικράς Ασίας και των Βαλκανίων χάθηκαν οριστικά για την ελληνισμό. Συναφώς, ο ρόλος της Εκκλησίας υπήρξε αποφασιστικός: ο ελληνισμός επιβίωσε διά της ορθοδοξίας.
Στη Δύση, η καθολική θρησκεία αποτέλεσε επί πολλούς αιώνες τον αντίπαλο της εθνικής συγκρότησης των ευρωπαϊκών λαών, ο διαφωτισμός θα στραφεί κατ’ εξοχήν εναντίον του Πάπα και της καθολικής Εκκλησίας, η δε εθνική ταυτότητα θα επιβεβαιωθεί, συχνά, μέσω της σύγκρουσης με την Εκκλησία.
Αντίθετα, ο ελληνικός κόσμος δεν αντιμετωπίζει μόνο μια διπλή κατοχή –την Τουρκοκρατία και τη Φραγκοκρατία–, αλλά και μια διττή πνευματική απειλή: Η τουρκική κατοχή είναι ταυτοχρόνως και ένα διαρκές εγχείρημα επιβολής του ισλάμ, διά των εξισλαμισμών και του παιδομαζώματος, ενώ η φραγκική παρουσία δεν περιορίζεται στα κατεχόμενα εδάφη αλλά και επιχειρεί να μεταβάλει τον ελληνικό κόσμο σε θρησκευτικό-πνευματικό παράρτημα της Δύσης.
Παράλληλα, λοιπόν, με τη διαρκή αντίσταση στα μέτωπα των πολεμικών συγκρούσεων, ο ελληνισμός θα διασωθεί ακουμπώντας στις μείζονες πνευματικές παρακαταθήκες του, στην ορθόδοξη πίστη, τη γλώσσα, τη συνείδηση της ιστορικής του διαχρονίας και, τέλος, τη λαϊκή παράδοση. Και η Εκκλησία, ως ο σημαντικότερος θεσμός του υπόδουλου γένους, θα διεξάγει έναν αδιάκοπο «διμέτωπο» αγώνα για να διασφαλίσει την ορθόδοξη-ελληνική ιδιοπροσωπία.
ISBN: 960-427-197-9

ΣΧΕΤΙΚΑ

3 ΣΧΟΛΙΑ

Σωκράτης 3 Δεκεμβρίου 2018 - 10:53

ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ.ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ,ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΎΓΕΝΝΑ.ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΝ ΩΡΑΙΟ ΑΥΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑ.ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΤΙΜΗΤΟ. ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΔΗΝ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΕΙΘΕ Η ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΗΣΕΙ ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΘΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΤΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Νοστος 3 Δεκεμβρίου 2018 - 23:57

“There is no difference Between men but superiority is given by the severity of the school.” (Archidamos King of Spartans)

Η συγχρονη Ελληνικη Εκκλησια ειναι ο μονος ελληνικος θεσμος που διατηρηθηκε απο το 1204 εως τωρα. Ειναι ο μονος θεσμος δηλαδη που θα μπορουσε να φωτισει ολους τους υπολοιπους και να δωσει στο ελληνικο κρατος την ωθηση και το πλεονεκτημα. Δεν το εκανε ομως.
Εχει καποια υστερηματα τα οποια κατα τη γνωμη μου εχουν οδηγησει και την κατασταση του εθνους ως εδω:

1) Ενω στο μεσαιωνα ηταν πιο προοδευτικη, φιλελευθερη και γοητευτικη τωρα μυριζει οπισθοδρομηση, περιορισμους και προκαταληψη και μουχλα. Με αποτελεσμα να εχει μηδενισθει η επιρροη της στην κοινωνια.

2) Οσον αφορα την εκπαιδευση του γενους περιορισθηκε στο κρυφο σχολειο . Επιπεδο δηλαδη πρωτων ταξεων δημοτικου . Δεν προχωρησε στο να φτιαξει δικα της πανεπιστημια στην ελλαδα και αφησε την ανωτερη εκπαιδευση του εθνους στους δυτικους. Τουλαχιστον απο το 1821 και μετα.

3) Σε σχεση με την πολιτικη και την πολιτικη συμπεριφορα που θα πρεπει να εχουν οι ελληνες δεν περασε κανενα μηνυμα στο κοσμο. Οτι δηλαδη θα πρεπει να μην λειτουργουν και ψηφιζουν με ορους διαφθορας αλλα αξιοκρατιας και αγαπης και φροντιδας για το κρατος. Δεν λεω να συγκυβερναει η’ να προτινει κομα αλλα να καμει τους πολιτες να ψηφιζουν με πιο σωστο σκεπτικο αλλα και τους δημοσιος να λειτουργουν με φροντιδα για τη χωρα και το λαο.

.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Α.Δ.Δ. 4 Δεκεμβρίου 2018 - 14:12

Καλή επιτυχία στην νέα έκδοση του Γ.Κ.!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ