Ανακοίνωση του Άρδην

Η καταπάτηση της Αγίας Σοφίας από τον Ερντογάν αναπαριστά συμβολικά μια δεύτερη άλωση της Πόλης. Συμβολίζει τη νεκρανάσταση του οθωμανισμού.

Η Τουρκία πλέον δεν συμπεριφέρεται ως εθνικό κράτος αλλά ως αυτοκρατορία που παρεμβαίνει σε μια περιοχή που ξεκινάει από τα Βαλκάνια και φτάνει μέχρι τη Σομαλία, από τον Ινδικό μέχρι τον Ατλαντικό Ωκεανό. Στη Λιβύη, επιχειρεί να εγκαταστήσει ένα νεο-οθωμανικό προτεκτοράτο, στα πρότυπα εκείνων που υπήρχαν στα ίδια εδάφη μέχρι τον 19ο αιώνα. Στη δε κεντρική και δυτική Ευρώπη, παρουσιάζεται ως ο πάτρωνας των μουσουλμανικών μεταναστευτικών πληθυσμών.

Το γεγονός δεν θα έπρεπε να είχε συνταράξει μόνο την Ελλάδα αλλά ολόκληρο τον χριστιανικό κόσμο. Με αυτήν του την κίνηση ο Ερντογάν διαμηνύει στον πλανήτη, και ιδίως στον μουσουλμανικό κόσμο, ότι το Χαλιφάτο είναι και πάλι παρόν στην παγκόσμια σκακιέρα για να εκφράσει πολιτικά τον δημογραφικό και γεωγραφικό δυναμισμό του ισλάμ. Η νεο-οθωμανική Τουρκία επιβεβαιώνει και επισφραγίζει έτσι το γεγονός πως είναι πλέον μια ισλαμική επεκτατική δύναμη, σε αντιπαράθεση με τον χριστιανικό κόσμο.

Για τους Έλληνες, αυτή η νέα οθωμανική επέλαση περνάει κυριολεκτικά από πάνω μας: πάνω από τα πιο ιερά σύμβολα της πολιτιστικής κληρονομιάς του ελληνισμού –η Αγία Σοφία μαζί με τον Παρθενώνα ορίζουν τους δύο μεγάλους πνευματικούς πόλους του πολιτισμού μας– αλλά και πάνω από την ΑΟΖ, τα σύνορα και την κυριαρχία μας. Η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί θέλει να απαντήσει στον εορτασμό των διακοσίων χρόνων της Επανάστασης του 1821 από τους Έλληνες και να μας στείλει το μήνυμα πως η νεο-οθωμανική κυριαρχία επανέρχεται μετά από ένα «διάλειμμα» διακοσίων χρόνων ανεξαρτησίας.

Το δίλημμα έχει τεθεί προ πολλού, αν και η ελληνική πολιτική τάξη δείχνει προς το παρόν να αποφεύγει να το αντιμετωπίσει: η τουρκική υπερεπέκταση απειλεί με εξαφάνιση τον έσχατο ελεύθερο χώρο του ελληνισμού, ενώ το γεγονός ότι ο νεο-οθωμανισμός χρησιμοποιεί τη μετανάστευση ως εργαλείο «υποκατάστασης πληθυσμών» βαθαίνει την απειλή που αντιμετωπίζουμε. Απειλή υπαρξιακή, καθώς με αυτήν κρίνεται ο χαρακτήρας που θα έχει ο ελληνικός χώρος στον 21ο αιώνα, αν θα παραμείνει μια «χώρα των συνόρων», υψηλής πολιτιστικής δημιουργικότητας, ή αν θα ενσωματωθεί τελεσίδικα στην ισλαμική Ανατολή, κάτι σαν τον Λίβανο.

Η καταπάτηση της Αγίας Σοφίας στέλνει λοιπόν ένα μήνυμα στους Έλληνες: εάν θέλουν να παραμείνουν ένα ελεύθερο έθνος, θα πρέπει να οργανώσουν την κοινωνία και το κράτος τους στη λογική της ανάσχεσης της νεο-οθωμανικής απειλής. Η απάντηση στην τουρκική επιθετικότητα και η εθνική μας αυτοδυναμία θα πρέπει να καταστεί αντικείμενο μιας καινούργιας πολιτικής συναίνεσης μεταξύ της κοινωνίας, των κομμάτων και του κράτους.

Η Ελλάδα καλείται να εκσυγχρονίσει τις ένοπλες δυνάμεις της, να επα­ναπροσδιορίσει τη διπλωματία της, να ανανεώσει το κράτος και τους θεσμούς, η ελληνική παραγωγή θα πρέπει να ενισχυθεί όπως και η ενεργειακή μας ασφάλεια, η συνοχή του κοινωνικού ιστού και η δημογραφία μας. Και πάνω από όλα να αποκτήσει ένα συλλογικό όραμα ολοκλήρωσης της ανολοκλήρωτης επανάστασής μας.

Εκείνο που απουσιάζει από ένα μεγάλο μέρος των πολιτικών, πνευματικών και οικονομικών ελίτ είναι η πολιτική βούληση για να συντελεστεί κάτι τέτοιο. Διότι ο επαναπροσδιορισμός της εθνικής μας ύπαρξης, ως απάντηση στην τουρκική απειλή, θα απειλήσει όλη την κανονικότητα του παρασιτισμού, την οικονομική ολιγαρχία που ζει από τη διαπλοκή με την εξουσία, τα πολιτικά τζάκια, το καρτέλ κομμάτων, ιδρυμάτων και ΜΚΟ που σφετερίζονται τη δημοκρατία μας.

Γι’ αυτό και η κατευναστική πολιτική είναι επί της ουσίας συνώνυμη με την Ελλάδα της χρεοκοπίας, της κατάπτωσης και της διαπλοκής.

Ο ελληνισμός της Ελλάδας και της Κύπρου θα πρέπει να επιβάλει άμεσα στις ηγεσίες του, όποιες και αν είναι αυτές, την ανάγκη μιας σθεναρής απάντησης στην υπαρξιακή πρόκληση που μας θέτει η Τουρκία Μόνο έτσι θα κατορθώσει σταδιακώς να αναδείξει και μια πολιτική και πνευματική ηγεσία προσαρμοσμένη στις ανάγκες του σήμερα.

Για το ζήτημα της Αγίας Σοφίας συγκεκριμένα: το να κλαψουρίζουμε επικαλούμενοι την UNESCO και άλλους παγκόσμιους οργανισμούς δεν ωφελεί. Στην Τουρκία θα πρέπει να επιβληθούν κυρώσεις, αντίποινα σε οικονομικό επίπεδο, με τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων για την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την ανάληψη υποχρέωσης από την ΕΕ να συμπαρασταθεί με όλα τα μέσα στα δύο μέλη της, την Ελλάδα και την Κύπρο. Η Ελλάδα θα πρέπει να απαιτήσει τη λειτουργία του μνημείου ως ναού-μουσείου, στα πρότυπα του Πάνθεον  της Ρώμης. Ένα αίτημα με το οποίο μπορούμε να πιέσουμε όλο τον χριστιανικό κόσμο να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του. Αρχίζοντας από το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης, που θα έπρεπε, παρά την αιχμαλωσία του, να πρωτοστατεί στην παγκόσμια κινητοποίηση, και φθάνοντας στο Βατικανό και τη Μόσχα που για την ώρα, αρκούνται σε χλιαρές διαμαρτυρίες.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση: ο τρόπος που πολιτεύεται ο Ερντογάν διαψεύδει κάθε πρόσχημα. Η Ελλάδα, για να υπάρξει από εδώ και πέρα, θα πρέπει να οργανωθεί ως κράτος-ακρίτας και να υπερασπιστεί την ακεραιότητα του κόσμου της. Και προφανώς ένα πρώτο βήμα υψηλού συμβολισμού από την πλευρά μας είναι να ξηλωθεί η ανεκδιήγητη Επιτροπή της Γιάννας Αγγελοπούλου, κατασκευασμένη ακριβώς στα πλαίσια της ενδοτικότητας και η αντικατάστασή της από μια Επιτροπή που να ανταποκρίνεται στο λαϊκό αίσθημα και την ιστορική πραγματικότητα, να στοχεύει στην αναβάθμιση του εθνικού φρονήματος και των εθνικών στόχων της χώρας· άλλωστε, τους ίδιους σουλτάνους αντιμετωπίζει και πάλι, τότε και σήμερα.

Το Άρδην διοργανώνει την Τετάρτη 15 Ιουλίου 2020 στις 19.30 εκδήλωση με θέμα:

“Αγία Σοφία, η πρόκληση του νεο-οθωμανισμού και η απάντηση της Ελλάδας”

Θα μιλήσουν οι:

Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας – επικεφαλής Άρδην

Σάββας Καλεντερίδης, γεωπολιτικός αναλυτής

Παναγιώτης Παστουσέας, Αντιναύαρχος ε.α – Επίτιμος Υπαρχηγός Γ.Ε.Ν

Η εκδήλωση θα προβάλλεται διαδικτυακά από το livemedia.gr

Στον χώρο πολιτικής και πολιτισμού “Ρήγας Βελεστινλής”, Ξενοφώντος 4, 6ος όροφος.

Λόγω κορωνοϊου στην αίθουσα θα μπορούν να παραστούν μέχρι εβδομήντα άτομα, για αυτό παρακαλούμε όσοι/ες θέλουν να παρακολουθήσουν δια ζώσης να επικοινωνήσουν μέχρι την Τετάρτη το μεσημέρι στο 210-3826319 για να δηλώσουν συμμετοχή. Στην αίθουσα θα τηρούνται μέτρα προστασίας και θα παρέχεται μάσκα μιας χρήσης.

Χορηγός επικοινωνίας: Livemedia.gr

Ετικέττες:

6 Σχόλια

  1. Εξαιρετικη ανακοινωση απο το Αρδην.

    Και να προσθεσω και κατι ακομη. Η ημερομηνια που επελεξε ο Ερντογαν για να ξαναγινει τζαμι η Αγια Σοφια, δηλαδη η 24η Ιουλιου μονο τυχαια δεν ειναι, καθως εκεινη την ημερα υπεγραφη η Συνθηκη της Λωζανης. Ο συμβολισμος και το μηνυμα που μας στελνουν οι Τουρκοι ειναι ξεκαθαρο. Η Οθωμανικη αυτοκρατορια επεστρεψε, και απαιτει να ακυρωθει η Συμφωνια της Λωζανης.

  2. Πάνος Ηλιόπουλος says:

    Συμφωνώ πλήρως. 12-7-2020

  3. Μαρία Μαγγιώρου says:

    ΝΑΙ. «Η Ελλάδα θα πρέπει οργανωθεί ως κράτος-ακρίτας».
    Μόνο που αυτό προϋποθέτει Πολιτικό Νου, κάτι που έχασαν οι Έλληνες εξ αιτίας της πολιτισμικής κυριαρχίας της Δύσης.

    1) ως προς το (κράτος)-«ακρίτας»
    Ο περίφημος βυζαντινολόγος Στήβεν Ράνσιμαν φρόντισε να τονίσει το έλλειμμα στοιχειώδους πολιτικής σκέψης στους Δυτικούς: Τόσο η δική τους Άλωση της Πόλης, όσο και η ανοχή της Άλωσής της από τους Τούρκους αποδεικνύουν ανικανότητα συνειδητοποίησης του ρόλου του ακρίτα.
    Το να ανταποκριθούμε ως ΕΧΕΦΡΟΝΕΣ, δηλαδή ΠΟΛΙΤΙΚΑ, σημαίνει ότι μπαίνουμε στον κόπο να θυμηθούμε την ελληνική Φρόνηση που θα πει Συλλογικό συμφέρον (Φιλότιμο). Πράγμα που προϋποθέτει την ελληνική Σοφία του να βλέπεις το συλλογικό Είναι. Η Επιτροπή Αγγελοπούλου είναι αποτέλεσμα της στάσης ΟΛΩΝ μας: του ότι γίναμε δυτικόφρονες = απολίτικοι.

    2) ως προς το «κράτος» (-ακρίτας)
    Ο νέο-οθωμανισμός είναι το ακριβές αντίστοιχο του δυτικού νέο-μεσαιωνισμού.
    Έκλεισε ο κύκλος του Συστήματος Κρατών (των Συνθηκών της Βεστφαλίας)! Ο στόχος του Ερντογάν για Αυτοκρατορία είναι παρόμοιος με τον στόχο της Ευρώπης για επιστροφή στο πριν τον 17ο καθεστώς με μονάρχες, φεουδάρχες, προτεκτοράτα και στη θέση της παπικής Εκκλησίας τη Βιοεξουσία.
    Στη μετα-βεστφαλιανή εποχή, Το ΝΑΤΟ δεν έχει λόγο ύπαρξης, καμιά δυτική μεγάλη δύναμη δεν στηρίζει Κράτη αφού βλέπει μόνο «αποεδαφικοποιημένες» περιφέρειες.

    Όσο για τις κυρώσεις για ζήτημα πολιτισμικό, καλύτερα να το ξεχάσουμε. Αν ήταν για οικονομικό ζήτημα, θα θεωρείτο υπαρκτό. Αλλά το πολιτισμικό χρειάζεται πολιτική σκέψη…

  4. Κανείς Έλληνας στην Τουρκία για τουρισμό ή για όποια άλλη συναλλαγή, εκτός πολύ σοβαρού λόγου (ομογενείς που θέλουν να επισκεφτούν τους εναπομείναντες συγγενείς τους κλπ). Ειδικά στην Κωνσταντινούπολη οι Έλληνες παρέχουν μεγάλο κομμάτι της πίτας του τουρισμού στην Τουρκία.
    Μόνο από τα εισιτήρια στην Αγιά Σοφιά, οι Τούρκοι κονόμησαν πέρυσι 370.000.000 τούρκικες λίρες (σχεδόν 48.000.000 ευρώ).
    Τέλος. Από εμάς ούτε δραχμή.
    Τουριστικό εμπάργκο χωρίς δεύτερη σκέψη.

  5. ΑΠΛΗ ΛΟΓΙΚΗ says:

    Καταλαβαίνω την οργή, τον θυμό, την απογοήτευση και την θλίψη των απανταχού Ελληνορθοδόξων και τις συμμερίζομαι απολύτως.
    Αλλά, η κυνική αλήθεια είναι ότι: (α) την περίοδο 1920-22 χάσαμε την ευκαιρία να απελευθερώσουμε και την Δ. Μικρά Ασία (Ιωνία) και την Πόλη. Αυτή την στιγμή την νέμονται οι τούρκοι και μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. (β) Από το 22 και ειδικά το 74 και μετά η Ρωμηοσύνη κι ο Ελληνισμός φθίνουν ενώ ο παντουρκισμός, οθωμανσιμός κλπ. κερδίζουν. Καθώς οδεύουμε προς μία νέα περίοδο είναι σαφές ότι η Τουρκία έχει ανεβεί κατηγορία στην διεθνή σκηνή (συνομιλώντας ίσος προς ίσο με τις μεγάλες δυνάμεις αντί ως υποδέεστερος που ζητά στήριξη και βοήθεια όπως η Ελλάς κι η Κύπρος) ενώ τα εναπομείναντα Ελληνικά κράτη ψελλίζουν για διεθνές δίκαιο, σεβασμό συνόρων κλπ. ενώ συνεχίζουν να επαναλαμβάνουν ότι δεν διεκδικούν τίποτα! Άρα αφού δεν διεκδικούμε τίποτα ούτε στην Πόλη ούτε πουθενά αλλού γιατί μας πειράζει που οι τούρκοι ασκούν το κυριαρχικό τους δικαίωμα ως κατακτητές να νέμονται τα κατακτημένα και καταπατημένα κατά το δοκούν;
    Μόνον μία συμπεριφορά και μακρόπνοο σχέδιο δράσης στα χνάρια εκείνου που ακολούθησαν οι Εβραίοι και το κράτος του Ισραήλ για την εκπλήρωση των εθνικών τους πόθων και ειδικά την προσάρτηση των Ιεροσολύμων στον εθνικό τους κορμό μπορεί να περισώσει ό,τι Ελληνικό, Ορθόδοξο και Βυζαντινό έχει απομείνει ακόμα τόσο στην Πόλη όσο και στην Μικρασία, τον Πόντο, την Β. Ήπειρο κλπ. Αλλοιώς αν δεν έχουμε τα κότσια και την υπομονή και την θέληση ας κοιτάξουμε να περισώσουμε μία Κιβωτό του Ελληνσμού και της Ρωμηοσύνης για να επιβιώσει η μνήμη τους και μετά το ιστορικό τους τέλος…..

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

elGreek
elGreek