από το Άρδην τ. 53, Απρίλιος-Μάιος 2005
Ἀγαπητοί φίλοι,
Κατ’ ἀρχήν συγχαρητήρια γιά τό ἀφιέρωμά σας στό τελευταῖο τεῦχος Ἰανουαρίου-Μαρτίου 2005. Ἐπ’ εὐκαιρία τῶν συνεχιζομένων serials τῶν τελευταίων ἠμερῶν ἀπό τηλεοράσεως καί τῶν ἐν πολλοῖς ἄδηλων στόχων τῶν, κατά τήν κοινή λογική, καθοδηγουμένων ἐμπνευστῶν τους καί ἐπειδή ἡ ὅλη ὑπόθεσι ὄζει συνωμοτική στήν κατά τά ἄλλα ἀνεξάρτητο Ἑλληνική Πολιτεία, θά ἤθελα νά κάνω δύο παρατηρήσεις πού ἀφοροῦν καί τήν ουσία τοῦ ἀφιερώματός σας, ὅπως αὐτό διαγράφεται ἀπό τό ἐξαίρετο κύριο ἄρθρο σας “Ἀπό τόν Καστοριάδη στόν Φουράκη”.
α) Ὁ ἁπλός λαός, ὁ ὁποῖος εὐτυχῶς ἀκόμη διαθέτει τόν κοινό νοῦ, παρά τίς ἄοκνες προσπάθειες τῶν τηλεοπτικῶν ἀστέρων τύπου Καρατζαφέρη, Τριανταφυλλόπουλου, Στάη, Πρετεντέρη κ.ἄ. νά τόν πολτοποιήσουν, ἀντιδρᾶ. Ἔτσι διερωτᾶται ὑπό ποία ἰδιότητα καλοῦνται στίς διάφορες ἐκπομπές οἱ γνωστοί ἀνθέλληνες καί ἀντιχριστιανοί Μπίστης, Κουναλάκης, Κολλάτος κ.λ.π. Ἤ οἱ δῆθεν “ἑλληναράδες” Μπεξῆδες καί Σία. Μόνο διά τόν λόγο ὅτι, οἱ περισσότεροι ἐξ αὐτῶν ἔχουν “προοδευτικό” ἤ “ἀριστερό”, κατά δήλωσί τους, παρελθόν; Δυστυχῶς γιά δεύτερη φορά ἐπαναλαμβάνετε καί σεῖς τό ἴδιο λάθος. Διότι ἐκτός τοῦ ἀπίθανου ἐκείνου ἀγενοῦς καί γραφικοῦ κ. Ρασσιᾶ ἐμφανίζεται ἀρθρογραφών στό ἐν λόγῳ τεῦχος σας καί κάποιος πρώην τραγουδιστής (ἴδε τήν ὡραιότατη κινηματογραφική ταινία Βαλκανιζατέρ ὅπου ἄδει, κακοφώνως μάλιστα,τό γνωστό ἆσμα Τερέζα) καί νῦν κατά περίπτωσι Φυσικός ἤ Μαθηματικός ἤ Συγγραφεύς ἤ Διευθυντής περιοδικοῦ καί ὁ ὁποῖος, πέραν τῆς πληθωρικῆς ἐμφανίσεώς του, διαθέτει καί πληθώρα ἀντιδιαλεκτικῆς συμπεριφορᾶς, σέ ὅποιον τυχόν θά τολμήσῃ νά διαφωνήσει μαζί του, ἀγνοών αὐτός ὁ ἑλληναρᾶς τήν θεία προτροπή τοῦ Πλάτωνος “Λόγον διδόναι καί δέχεσθαι”, συμβάλλοντας κατά ἄψογο τρόπο στήν τηλεοπτική μας δυσπεψία καί ὁ ὁποῖος ἀποφεύγει ἐπιμελῶς νά τοποθετηθῆ ἐπί τοῦ θέματος, προφανῶς γιά νά μήν δυσαρεστηθοῦν οἱ πελάτες τοῦ περιοδικοῦ του, ἐνῶ τοποθετεῖται ἐπί ἐξωφρενικωτέρων θεμάτων προλογίζοντας π.χ. τό βιβλίο τοῦ David Icke, Ἡ μεγάλη συνομωσία, τό ὁποῖο πραγματεύεται τήν κατάληψι τοῦ πλανήτου ἀπό δρακονιανούς.
β) Σήμερα ἡ πλειονοψηφία τῶν νέων ἀνθρώπων, ἡ πλειονότητα τῶν ὁποίων εἶναι ἐργατόπαιδα μέ ἐλάχιστες θεωρητικές καί γραμματικές γνώσεις, ὁ καλύτερος εἶναι ἀπόφοιτος Γυμνασίου, καί οἱ ὁποῖοι κρατοῦν ἀναμμένη τήν φλόγα τῆς ἀγάπης πρός τήν πατρίδα, τόν σεβασμό πρός τήν ἱστορία καί τήν παράδοσι, καί ἐπειδή ἡ παραδοσιακή ἤ μή Ἀριστερά ἀνέκαθεν ἔτρεφε μῖσος πρός τούς δύο βασικούς πυλῶνες τοῦ Ἑλληνισμοῦ, τήν ἀρχαία γραμματεία καί τήν Θρησκεία, καί ἐπειδή ἀδυνατοῦν νά κατανοήσουν θεωρητικά κείμενα πού ἀναφέρονται σέ τέτοια θέματα, στρέφονται πρός πιό εὐκολοχώνευτες ἀπόψεις, οἱ ὁποῖες ὅμως τούς δίνουν ἕνα ὄραμα, ἔστω καί ψευδεπίγραφο,τό ὁποῖο ζεσταίνει λίγο τήν καρδιά τους ἐν σχέσει μέ τήν καθολική παγωνιά πού ἐπικρατεῖ σήμερα. Αὐτό μοιραῖα τούς ὁδηγεῖ σέ ἀτραπούς πού δέν ταιριάζουν τουλάχιστον μέ τήν κοινωνική τους θέση καί γίνονται εὔκολη βορά στά δίχτυα ἐπιτηδείων οἱ ὁποῖοι ἐπιδιώκουν εἴτε τόν πλουτισμό μέσῳ συναφῶν ἐκδόσεων, εἴτε ἐξυπηρετοῦν πολιτικές λύσεις τύπου Παπαδόπουλου ἤ Μεταξᾶ. Ἔχω προσωπική ἐμπειρία ἀπό περιπτώσεις τέτοιων νέων οἱ ὁποῖοι εῖναι ἐξαιρετικά δύσπιστοι σέ ὁποιεσδήποτε ὀνειρώξεις τύπου Φουράκη ἤ Δαυλοῦ ἤ Ἰχώρ ἤ ὁ,τιδήποτε ἄλλο. Νομίζω λοιπόν ὅτι ἕνα κάποιο ἄνοιγμα πρός αὐτούς τού ἀνθρώπους μέ δημόσιες ἐκδηλώσεις θά τούς ἀπεγκλώβιζε ἀπό παρόμοιες καταστάσεις καί συγχρόνως θά τούς ἔδινε τίς σωστές διαστάσεις τῶν προβλημάτων καί τῶν λύσεών τους.
Μέ ἰδιαίτερη ἐκτίμησι
Μᾶρκος Ἀρ. Γραικούσης