Τα Εξάρχεια, υπό την υψηλή εποπτεία του Αλέκου Αλαβάνου, τη συνεπικουρία του Αλέξη Τσίπρα, την ευμενή «ουδετερότητα» του ΓΑΠ και την ευγενική χορηγία των «νταβατζήδων», των ιδιωτικών καναλιών, τον Δεκέμβριο του 2008, αποπειράθηκαν να πραγματοποιήσουν μια μηδενιστική επανάσταση. Είχε ήδη αρχίσει και επιτάθηκε η μακρά πορεία αποσύνθεσης του αστισμού, των ελίτ, αλλά και της ίδιας της χώρας. Μέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια η χώρα κατρακύλησε στην εκπτώχευση, την αποσύνθεση, ακόμα και το έϊτζ. Τι ορίσαμε ως «μηδενιστική επανάσταση»; Μια κίνηση η οποία υπό το πρόσχημα ή ακόμα και την πεποίθηση μιας «αλλαγής», χωρίς στόχους και πρόγραμμα, αποδομεί την κοινωνία και καταστρέφει, χωρίς να προβάλει όραμα ή εναλλακτική πρόταση. Τότε υπήρξαμε σχεδόν μόνοι στην επισήμανση του μηδενιστικού και αποσυνθετικού χαρακτήρα του Δεκέμβρη, που εκθειαζόταν παντοιοτρόπως ως ο «Μάης»» της Ελλάδας.
Σήμερα, αφού τα δύο κόμματα των ελίτ-αλήτ των Αθηνών, υποδούλωσαν τη χώρα, ο Σύριζα του Αλέξη Τσίπρα μπαίνει στον πειρασμό να ολοκληρώσει το έργο τους, σε μια νέα, κοινοβουλευτικού χαρακτήρα, αλλά εξ ίσου μηδενιστική φυγή προς τα μπρός: Θέλει να οδηγήσει ένα ανέτοιμο λαϊκό κίνημα στην «εξουσία», ενώ η εντολή που έχει από τον κόσμο είναι να ανατρέψει το μνημόνιο. Μετά τις εκλογές εάν το συμφέρον της «πατρίδας», ήταν πραγματικό τους μέλημα, ο Σύριζα με τη στήριξη της ΔΗΜΑΡ, των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και την ανοχή ή την αποχή των δύο εταίρων του πρώην δικομματισμού, θα έπρεπε να αναλάβει την κυβέρνηση ή έστω να ορίσει ένα πρωθυπουργό της αρεσκείας του, που να επαναδιαπραγματευθεί εδώ και τώρα την καταστροφική πολιτική του μνημονίου.
Τότε θα συνέβαιναν δύο τινά. Είτε θα πετύχαινε σε αυτή την αποστολή και εν συνεχεία θα μπορούσε να ζητήσει θριαμβευτικά εκλογές, είτε θα αποτύγχανε εξ αιτίας της άρνησης των ευρωπαίων και των προσκομμάτων που θα έφερναν τα ελληνικά κόμματα, οπότε πάλι θα μπορούσε να προσφύγει στο λαό. Και στις δύο περιπτώσεις θα έδειχνε μια υπεύθυνη, ενωτική και αντιμνημονιακή στάση, αναδεικνύοντας τον Σύριζα σε ανατρεπτικό και σοβαρό πολιτικό πόλο στη χώρα. Αντ’ αυτού, αρνείται τη στήριξη των αντιμνημονιακών Ανεξαρτήτων Ελλήνων και θέλει νέες εκλογές, με το αίτημα μιας ανέφικτης «αυτοδυναμίας» και της ανασύστασης του παλιού διπόλου Δεξιάς-ΠΑΣΟΚ, αντικαθιστώντας απλώς το ΠΑΣΟΚ από τον Σύριζα, ενώ το πραγματικό δίπολο της ελληνικής κοινωνίας σήμερα και η λαϊκή εντολή είναι «μνημονιακοί-αντιμνημονιακοί». Έτσι αντί να εγκαινιάζει μια νέα εποχή σε ρήξη με τη τελειωμένη μεταπολίτευση, επιχειρεί να την αναστήσει και ας οδηγηθεί στα τάρταρα η χώρα. Την ίδια στιγμή ευνοεί την τακτική της Μέρκελ, υπονομεύει ακόμα και τον Ολάντ, διότι οι Έλληνες εμφανίζονται ως «ανεύθυνοι», και οδηγεί σε μια νέα εμφύλια διαμάχη και ενίσχυση μιας ρεβανσιστικής και φασίζουσας Δεξιάς.
Είναι καιρός ακόμα, αν θέλει να το κάνει, να ανακρούσει πρύμναν, να απορρίψει την μηδενιστική κληρονομιά του παρελθόντος και να μεταβληθεί στον εθνικοαπελευθερωτικό πόλο που χρειάζεται σήμερα η χώρα μας. Από τη μια πλευρά η αναπόφευκτη πορεία στο χάος, στις χειρότερες παραδόσεις μας, από την άλλη η συμβολή στην αντιστασιακή ανασύνθεση της πατρίδας.
23 ΣΧΟΛΙΑ
Ορθότατη ανάλυση για το τι ΘΑ έπρεπε να κάνει ο Σύριζα κι ο Τσίπρας. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι στοιχηματίσαμε στα λάθος άλογα…
Τι περιμένατε από τον Σύριζα και τον κ. Τσίπρα, το ξαδερφάκι ή κι αδερφάκι, του κ. Χριστόφια του “προέδρου που-λύσης” στην Κύπρο; Περιμένατε τίποτα περισσότερο από αριστερή μπουρδολογία, αερολογία, καιροσκοπισμό, λαϊκισμό και τυχοδιωκτισμό. Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι λάθος, μοιραίο και τραγικό, να περιμένουμε σωτηρία από εκείνους που έκαψαν την Αθήνα και την Ελλάδα το 2008 και που δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους τραμπούκους της ΧΑ παρά στο χρώμα των σημαιών που αναρτούν στα στυλιάρια με τα οποία δέρνουν.
Και τι περιμένατε από ένα λαό που μετά από μισό αιώνα πλύσης εγκεφάλου για την ηθική του ανωτερότητα, τις δημοκρατικές ευαισθησίες και παραδόσεις κλπ. δήθεν αρετές του κατάφερε να στείλει σε ευρωπαϊκό κοινοβούλιο το μεγαλύτερο ποσοστό ναζιστικού ούτε καν ακροδεξιού κόμματος τουλάχιστον μετά το Β!ΠΠ;
Αυτά κι η συνέχεια επί της σκηνής.
Μακάρι η απαισιοδοξία μου να αποδειχθεί λανθασμένη.
Πέτρος.
Προς τον Common sense:
Παραταύτα αυτό το κόμμα (τη Χρυσή Αυγή) το έστειλαν οι ψηφοφόροι του στην Βουλή σε μεγάλο βαθμό από άγνοια . Σχεδόν κανείς από τους πολιτικούς και “πνευματικούς” ταγούς δεν ενημέρωνε τόσα χρόνια το λαό για τον αποκρυφιστικό/ σατανιστικό του χαρακτήρα και για τις διασυνδέσεις του με τη Μαφία. Κάποιοι απλώς αρκούντο να τους καταγγέλουν αόριστα ως “εθνικιστές” ή “φασίστες”.
Αυτή είναι πράγματι μία αιτία. Η βαθύτερη ουσία, όμως, είναι κατά την ταπεινή μου άποψη είναι η φασιστικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας τουλάχιστον σε επίπεδο πρακτικών. Διότι ήτο φασιστική η κομματική πρακτική του παπανδρεϊσμού στο κράτος με τις κλαδικές κλπ. Φασιστική πρακτική η τακτική των αριστεριστών που έκαιγαν το Πολυτεχνείο, τα Εξάρχεια και αργότερα πόλεις ολόκληρες όποτε γούσταραν ή έκριναν σκόπιμο. Είναι δείγμα φασιστικής νοοτροπίας η επιλεκτική υποταγή στους νόμους της δημοκρατικής πολιτείας κι η ανυπακοή όποτε βολεύει. Είναι φασιστική πρακτική ακόμα κι ο τρόπος που οδηγούμε κι εν γένει συμπεριφερόμαστε ακόμα και σε μικρά πράγματα. Έτσι κάπως εθίστηκε η κοινωνία και τώρα είναι ώριμη να περάσει από την πρακτική στην ιδεολογία του φασισμού.
Καταρρίπτεται λοιπόν ο μύθος της ηθικά ανώτερης δημοκρατικής προσήλωσης, παράδοσης, νοοτροπίας κλπ. του ελληνικού λαού (φασιστική ιδεοληψία κι αυτή ούτως ή άλλως που αναιρεί τον εαυτό της). Όπως π.χ. κι οι γερμανοί, οι άγγλοι κλπ. έτσι κι οι Έλληνες μπορούν άνετα να είναι κα φασιστές, και ναζιστές και ρατσιστές κι εθνικιστές χωρίς κανένα ηθικό ιστορικό κλπ. ενδοιασμό αν βρεθούν κάτω από παρόμοιες συνθήκες.
Αυτά και να είσθε καλά γιατί τώρα χρειαζόμασθε περισσότερο παρά ποτέ ανεξάρτητες, ανυπότακτες φωνές ενάντια στο ρεύμα ακόμα κι αν οι προοπτικές τους δεν είναι ευοίωνες.
Πέτρος.
Σας ευχαριστώ για την απάντηση. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την ουσία των λεγομένων σας. Θα προσέθετα στις “φασιστικές πρακτικές” τα έργα και τις ημέρες των οπαδών ποδοσφαιρικών ομάδων (οι κακώς λεγόμενοι “χούλιγκανς”).
Απλώς θα ήθελα να τονίσω την διαφορά στη βαρύτητα μεταξύ μίας αγενούς, εγωιστικής και κουτοπόνηρης ατομικής συμπεριφοράς (π.χ. παράνομη στάθμευση) από την μία και την συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση του υποκόσμου (βλ. Χρυσή Αυγή) από την άλλη. Δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται εξίσου οι πρακτικές αυτές ως φασιστικές.
Ως προς τον ελληνικό λαό συμφωνώ. Κανείς δεν είναι δημοκράτης εκ γενετής. Απαιτείται παιδεία και εσωτερικός αγώνας για να κατακτήσεις αυτό το ιδανικό. Βεβαίως ο ατομισμός του Έλληνα συχνά τον παρεμποδίζει να ενταχθεί σε ομάδες όπου απαιτείται στρατιωτική πειθαρχία.
Για τους χούλιγκανς συμφωνώ απολύτως και μάλιστα το σκέφτηκα κι εγώ αλλά δυστυχώς μετά που απέστειλα το σχόλιο.
Όσον αφορά το σεβασμό των νόμων, την ενσυνείδητα έννομη τάξη και την εγκαθίδρυση δημοκρατκής πολιτείας ή καλύτερα Κοινού (ως μετάφραση του λατινικού όρου res publica = κοινό αντικείμενο-αγαθό που είναι αρκετά διαφορετικός από τον όρο δημοκρατία. Προσωπικά θεωρώ ότι ο όρος ρεσπούμπλικα δεν αποδίδεται ακριβώς με τον όρο δημοκρατία αλλά με αυτό που στην ελληνική αρχαιότητα ονομάζετο Κοινόν π.χ. των Αιτωλών κλπ. αλλά αυτό είναι μία άλλη συζήτηση) προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει άμεση σχέση και η συλλογιστική μου πηγάζει και ταυτίζεται με εκείνη της διδασκαλίας του Σωκράτη ο οποίος ζώντας σε μια παρηκμασμένη και ξεπεσμένη σε οχλοκρατία αθηναϊκή δημοκρατία μας έδειξε το δρόμο της ηθικής αναγκαιότητας στους κανόνες της Πολιτείας με την υποταγή του στην άδικη απόφαση της καταδίκης του.
Κι έχετε δίκαιο να λέτε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο παράνομο παρκάρισμα, την δωροδοκία δημοσίων λειτουργών και τη συμμετοχή σε εγκληματικές οργανώσεις (αριστερές, δεξιές, ποδοσφαιρικές, υποκοσμικές κλπ. δεν έχει σημασία) αλλά κατά τη γνώμη μου η διαφορά είναι μόνον ποσοτική. Ποιοτικά όλες αυτές οι συμπεριφορές είναι φασιστοειδείς πρακτικές διότι με αυταρχικό τρόπο επιχειρούν να επιβάλλουν την άποψη ή το συμφέρον ή κάποιων ατόμων ή ομάδων ενάντια στους κανόνες που το Κοινόν ή η Πολιτεία έχει θεσπίσει. Είναι δηλ. παρεκτροπές και επιλεκτική εφαρμογή νόμων κι αρχών κατά το δοκούν του ισχυροτέρου ή του επιτηδειεστέρου άρα συνειδητά ή ασυνείδητα υποβοηθούν την κατάλυση του Κοινού και της Πολιτείας.
Να είσθε καλά,
Πέτρος
ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ
τίποτε λιγότερο
δεν θα υπάρξει καμμία ανασύνθεση της “πατρίδας” αλλιώς
το αν θα τους βάλει ο τσίπρας να πληρώσουν είναι διακύβευμα
εδώ είμαστε
Κύριε Καραμπελιά,
αν περιμένετε από τον Τσίπρα να κάνει αυτά που λέτε τότε…ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω. Είστε από τους τελευταίους ανθρώπους στους οποίους χρειάζεται να το εξηγήσω αυτό. Θα επιμείνω στο σχόλιο που σας έγραψα στο προηγούμενο άρθρο σας και θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας. Πάντως, αν καταλαβαίνω σωστά όσα έχετε γράψει, ελπίζετε ότι η εθνομηδενιστική Αριστερά θα γίνει πατριωτική και μετά θα έχουμε κάποιο κόμμα για να υποστηρίξουμε ώστε να σωθεί η χώρα. Δηλαδή εναποθέτετε όλες τις ελπίδες σας σε ένα θαύμα. Όμως κανείς δεν αλλάζει αν δεν το θέλει και η Αριστερά το τελευταίο που θέλει είναι να γίνει ελληνική. Οπότε όσο πιο γρήγορα συνειδητοποιήσετε το ανέφικτο του πράγματος τόσο πιο γρήγορα θα προχωρήσετε σε πιο ρεαλιστικές προτάσεις. Μην ξεχνάτε ότι ο χρόνος κυλάει αντίστροφα. Αργά ή γρήγορα ο Σύριζα θα σχηματίσει κυβέρνηση και τότε είναι που θα διαλυθεί ό,τι έχει απομείνει όρθιο.
Συμφωνώ. Πιο πιθανό είναι το ΚΚΕ να παίξει αυτό το ρόλο.
Μετά τη διεύρυνσή της εκλογικής του βάσης προς κόσμο με “χαμηλότερα ταξικά” χαρακτηριστικά από παλιότερα (προ δεκαετίας ιδίως, ο Σύριζα είχε την υψηλότερη ταξική διαστρωμάτωση απ΄όλα τα κόμματα), αλλά και κόσμο που προσδιορίζεται από αντιστασιακή, πατριωτική και εθνικοπελευθερωτική ταυτότητα, (Σπίθα, Σακοράφα, ακόμα και…Τράγκας), και το μεγάλο αριθμό βουλευτών που είναι εκτός μηχανισμού ΣΥΝ, ο Σύριζα έχει, σαφώς, ακόμα τη δυνατότητα μεταβολής από ένα κοσμολιτικομηδενιστικό πόλο σε εθνικοαπελευθερωτικό (γιατί άλλωστε να μιλάγαμε για δύο δρόμους).
Πρέπει να ξεπεράσουμε το μένος μας απέναντι στην κακή προϊστορία, και να συμβάλλουμε σε αυτήν τη μεταβολή. Είναι πιθανό, και το μέλλον του ελληνισμού να κρίνεται από αυτό το στοίχημα.
Είναι δε πιθανό να υπάρχει τέτοια προοπτική ΜΟΝΟ αν και εμείς, ξεπερνώντας τα συμπλέγματά μας συμβάλλουμε σε μια τέτοια μεταλλαγή.
Δείτε το παλμό και την έλξη του Τσίπρα, τον πώς το ζητάει ο κόσμος (βλέπε κανέναν άλλο με τέτοια δυναμική στην ηλικία του;) και σκεφτείτε ότι μπορεί να είναι είτε νέος Παπανδρέου, , είτε νέος Βελουχιώτης, αν παρά τη δυναμική του, τα διεθνή κατεστημένα προσπαθήσει προσπαθήσουν να ανακόψουν τη δυναμική του με αθέμιτα μέσα.
Ο Στέφανος Σαράφης, και τόσοι άλλοι πατριώτες, που συντάχθηκαν με το ΕΑΜ για να συμβάλλουν στην αντίσταση κατά της Γερμανικής κατοχής, παρά τα αρνητικά αισθήματα που ενδεχομένως να είχαν κατά του ΚΚΕ και του σταλινισμού, κάτι έχουν να μας διδάξουν.
Νέος Παπανδρέου; Τότε τη βάψαμε για τα καλά. Το ότι τα ΜΜΕ έξω δεν τον στηρίζουν σημαίνει ότι δεν είναι καλός για αυτά, όχι ότι είναι καλός για εμάς.Τι σχέση έχει ο Τσίπρας με τους αντιστασιακούς; Εκείνοι ζούσαν μέσα στις στερήσεις, όχι μέσα στις ανέσεις. Τον Τράγκα τι τον αναφέρετε, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα δημοσιογράφου που έχει φτιάξει μεγάλη περιουσία παριστάνοντας τον φίλο του λαού. Ποιο μένος και ποια προϊστορία; Το μένος το έχει η Αριστερά κατά του ελληνικού πολιτισμού (ιστορική μνήμη, εκκλησία, μη υλιστικός τρόπος σκέψης), τον οποίο και πολεμάει παντού. Και αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό (μόνο) της προϊστορίας της, τη χαρακτηρίζει σήμερα, τώρα που μιλάμε.
Δηλαδή είναι λογικό να περιμένουμε να κάνει μια μέγιστη υπαρξιακή στροφή ο Τσίπρας και οι φίλοι του; Μήπως εξακολουθούμε να πιστεύουμε το μύθο ότι αριστερά και δημοκρατικοί αγώνες πάνε μαζί επομένως αν έρθει κάτι καλό αναπόφευκτα θα είναι από το χώρο της αριστεράς; Δυστυχώς δεν μπορώ να επεκταθώ στο θέμα αυτό γιατί είναι τεράστιο, τα έχουν πει ο Κοντογιώργης, ο Γιανναράς και άλλοι για τις ιδεολογίες, την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων, τις διαφορές από τη Δύση, το γιατί κανείς δε ζητάει αλλαγή πολιτεύματος, κ.λ.π.
Ο άνθρωπος δεν αλλάζει αν δε θέλει, το τονίζω, και το τι θέλει να είναι ο Τσίπρας και ο Σύριζα το δείχνουν κάθε μέρα υποστηρίζοντας τη λαθρομετανάστευση, το μεταμοντερνισμό και τον ιστορικό υλισμό. Και όποιος υποστηρίζει αυτά τα φαινόμενα δε θέλει να βοηθήσει τον ελληνισμό. Έχει άλλο τρόπο σκέψης, άλλο τρόπο αντίληψης του κόσμου, άλλες επιθυμίες, μη συμβατές με το περιεχόμενο και τις ανάγκες του ελληνισμού. Το να περιμένουμε ο εθνομηδενιστής, εκείνος που ανυπομονεί να εξαφανιστεί ο ελληνικός πολιτισμός ώστε να πραγματοποιηθεί το ανιστορικό όραμά του για μια παγκόσμια ‘κοινωνία’ χωρίς έθνη, να γίνει πατριώτης είναι λάθος. Και δε θα τον πειράξει να εξαφανιστεί η Ελλάδα γιατί αυτό ακριβώς θέλει. Για αυτό λέγεται εθνομηδενιστής, ο όρος δε δείχνει διαφορά σε γούστα και μικροεπιλογές, είναι ουσιώδης.
Δε σκοπεύω να υποστηρίξω κανένα ψευδοεγχείρημα σωτηρίας της χώρας. Η πλάνη δε θα φέρει λύσεις είτε την πιστέψουν λίγοι είτε πολλοί.
Αν δω τον Τσίπρα και το κόμμα του να μεταμορφώνεται προς την πλευρά της εξυπηρέτησης του συμφέροντος της ελληνικής κοινωνίας, ευχαρίστως
να τον ψηφίσω. Όχι όμως να τον ψηφίσω ελπίζοντας να μεταμορφωθεί στη συνέχεια.
Αν αυτά δειχνουν σύμπλεγμα τότε τι να πω, έχουν χάσει από καιρό οι λέξεις το νόημά τους…
Οι νέοι ψηφοφόροι του Σύριζα δεν έχουν χαμηλότερα ταξικά χαρακτηριστικά, κατά την άποψή μου τουλάχιστον αγαπητό δελφινάκι. Είναι απλά απογοητευμένοι (ή και αγανακτισμένοι αν θες) πρασινοφρουροί, άεργη παρασιτική δημοσιοϋπαλληλία, συνδικάλες κλπ. οι οποίοι βλέπουν στο Σύριζα το νέο ΠαΣοΚ και στον Τσίπρα τον νέο Ανδρέα που θα κατοχυρώσει τις εις βάρους του Ελληνικού λαού κι έθνους κατακτήσεις τους και πιθανώς θα τους επιτρέψει να συνεχίσουν τη νομή της εξουσίας τους πάνω στο πτώμα του Ελληνισμού και της Ελλάδος. Αυτή είναι η νέα εκλογική βάση του Σύριζα κι όχι χαμηλότερης ταξικής διαστρωμάτωσης “πόπολο”… Αυτούς τους κέρδισε μάλλον η ΧΑ δυστυχώς…
Όσον αφορά την (πρόσφατη αφού πέρασε πρώτα από όλα τα κατεστημένα κόμματα υπηρετώντας ωε υπουργός ακόμα και στην κυβέρνηση του Ψηλού) αντιστασιακή πατριωτική δραστηριότητα του Θεοδωράκη νομίζω τα γραπτά του μιλούν από μόνα τους για το ποιόν του ανδρός:
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=363027
Για την πατριωτική δράση της Σακοράφα αυτή είναι αναμφισβήτητη, όσον αφορά τους Παλαιστινίους και κυρίως τους ισλαμοφασίστες της Χαμάς:
http://www.sakorafa.gr/pages/
Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι με τη σοφότατη, για τον εαυτό της, κίνηση αυτοσυντήρησης να ταχθεί κατά του μνημονίου και να ενταχθεί στο Σύριζα εξασφάλισε τη βουλευτική της έδρα την οποία σίγουρα θα είχε χάσει αν παρέμενε στο ξεπεσμένο ΠΑΣΟΚ…. Αυτά και να είσθε καλά, Πέτρος.
Ο τσιπρας υποσχεθηκε την καταγγελια του μνημονιου, και ομολογω αν και εχω αντιρησεις για το λαθρομεταναστευτικο εψηφησα Συριζα και εχω την απαιτηση να σεβαστη την πολιτικη του υποσχεση καθως και την ψηφο εμπιστοσυνης που του εδωσα.
Μεχρις στιγμης δεν μπαινει στον πειρασμο να κυβερνηση ντε και καλα και με οποιον ναναι οπως ο μπαρμπα Φωτης που το εχει αχτι να τον γραψει η ιστορια, πραγμα που με αφηνει παγερα αδιαφορο, και τα ποσοστα του Συριζα ανεβαινουν εντυπωσιακα, αρα αντιμνημονιακοι ειναι οι καινουργιοι κατα την δημοσκοπηση οι εκ προθεσεως ψηφοροι του.
Αλωστε καποιος πρεπει να κανει αντιπολιτευση, φανταζεσται ως αξιωματικη αντιπολιτευση την Παπαρηγα η την χρυση αυγη
Η ιστορία κυλάει. Δεν μπορούμε να ταυτίσουμε τη νομενκλατούρα του Συνασπισμού, και το 4% των έγκυρα ψηφισάντων, που το υποστήριζε, με το17% χθές, το 25% – 30% αύριο. Ούτε ο Γλέζος, η Σακοράφα, ο Κουρουμπλής, o Ρινάλντι, ο Χατζηλάμπρου, ο Αλέξης Μητρόπουλος, ο Γιώργος Σταθάκης, και πόσοι άλλοι ταυτίζονται με τον Τατσόπουλο, τον Κουράκη, τον Δραγασάκη και τον Παπαδημούλη.
Ο Σύριζα είναι, θέλουμε δε θέλουμε, σήμερα, το κέντρο των πολιτικών διεργασιών. Αν δεν μπούμε στη μάχη, συμφωνώ, θα το κερδίσουν οι εθνομηδενιστές, αν μπούμε όμως μέσα στον επόμενο μήνα, πιστεύω ότι μπορεί να γύρει η ζυγαριά.
Αν δεν κατάλαβες, ως Ανδρέα Παπανδρέου, δεν τον θέλουμε ούτε με σφαίρες. Πάντως, τελείως ενστικτωδώς, δίνει η φάτσα του την απόχρωση του Χριστόφια, του Ανδρέα, ή του Αλαβάνου; Μιλάμε για άλλη πάστα, κατά προσωπική μου γνώμη, και πιστεύω ότι μας διαβάζει…
Αγαπητό Δελφινάκι,
Κανείς, και σίγουρα όχι εγώ, δε θέλουμε ούτε να ρίξουμε το ηθικό αλλά και να δούμε τις απαισιόδοξες προβλέψεις μας να πραγματοποιούνται. Απλά όπως κι άλλοι και όπως καταλαβαίνω κι ο κ. Καραμπελιάς στο κείμενο του καταθέτουμε τον προβληματισμό μας κι ελπίζουμε.
Βλέπουμε κάποια σημάδια που από την εμπειρία μας και την ηλικία μας είναι τουλάχιστον κάπως ανησυχητικά. Τίποτε περισσότερο. Όπως σωστά λες, ο χρόνος τρέχει και θα δούμε που θα γείρει η πλάστιγγα πολύ σύντομα. Ας ελπίσουμε για το καλύτερο.
Και μια γρήγορη απάντηση στο φίλτατο Ηρακλή: Βεβαίως και με ενδιαφέρει ποιός θα είναι αντιπολίτευση αλλά πρωτίστως με ενδιαφέρει να υπάρχει κυβέρνηση αξιόπιστη και μαχητική. Και κατά την ταπεινή μου άποψη όλοι μα όλοι από τη ΧΑ μέχρι το Σύριζα αριστεύουν στην αντιπολίτευση αλλά πατώνουν και φοβούνται τη συμπολίτευση!
Να είσθε όλοι καλά και κουράγιο!
Πέτρος.
θελουμε ΣΥΡΙΖΑ για ανατροπη του μνημονιου και επιστροφη στη δραχμη ετσι ωστε ολοι να πεινασουμε! για ενα νεο ΕΑΜ !
το ΣΥΡΙΖΑ θελει να παρουσιαστει σαν ενα νεο ΠΑΣΟΚ ενω στη παραγματικοτητα ειναι νεο ΚΚΕ
@ δελφινάκι
Γράφεις συνεχώς ότι πρέπει να “συμβάλλουμε στη μεταλλαγή”, “να μπούμε στη μάχη” για την αλλαγή του ΣΥΡΙΖΑ, κλπ. Δεν μπορώ να εννοήσω πώς θα γίνει αυτό και με τι όρους. Δεν εξηγείς πουθενά τη μέθοδο. Με μια δηλαδή ψυχολογικού ή συναισθηματικού τύπου υποστήριξη θα βοηθήσουμε το μέχρι χθες παρακμιακό γκρουπούσκουλο Εξαρχείων-Κολωνακίου να γίνει απελευθερωτική δύναμη; Ως ευσεβείς πόθοι μου φαντάζει αυτό. Ή μήπως θα πρέπει να δώσουμε ανευ όρων πολιτική υποστήριξη στις ακροβασίες της ηγετικής ομάδας του ΣΥΝ και του Τσίπρα. ΚΑΝΕΙΣ από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν μας ζήτησε την υποστήριξή του, ούτε εμείς σαν οργανωμένος ιδεολογικά και πολιτικά χώρος πρέπει να είμαστε διατεθιμένοι να τη χαρίσουμε. Όχι για μικροκομματικές και οργανωτικίστικες σκοπιμότητες αλλά γιατί αυτοί που είχαν επί 20 χρόνια τη “λάθος γραμμή” πρέπει να αποδείξουν ΕΜΠΡΑΚΤΑ ότι το κατανόησαν και αλλάζουν και όχι μόνο επειδή έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία και συνεργάστηκαν με 5-10 ανθρώπους έξω από τις γκρούπες τους και ο αρχηγός τους κόντρα στην επίσημη γραμμή του κόμματός του θυμήθηκε προεκλογικά “πατρίδα”, “ανεξαρτησία”, κλπ. Εμείς οφείλουμε να υποστηρίξουμε την κατά τη γνώμη μας ΟΡΘΗ πολιτική γραμμή για τον δοκιμαζόμενο λαό και την πατρίδα μας. Οφείλουμε να καταθέτουμε με παρρησία και χωρίς σκοπιμότητα την άποψή μας. Οφείλουμε να κάνουμε αυτό που κάναμε και προεκλογικά και κάνουμε και τώρα: να αναλύουμε την πραγματικότητα, να επισημαίνουμε τις αδυναμίες, να κάνουμε προτάσεις. Αυτό πραγματικά οφελεί τις δυνάμεις μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ που επιθυμούν μια κατεύθυνση προς τα εκεί που λες. Όπως ακόμα θετικότερο ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση θα παίξει και αν καταφέρουμε, ρίχνοντας όλες μας τις δυνάμεις, να συγκροτήσουμε μαζί με άλλους φίλους, συναγωνιστές και οργανώσεις έναν ΤΡΙΤΟ ΠΟΛΟ εθνικής απελευθέρωσης, κοινωνικής χειραφέτησης και λαϊκής κυριαρχίας, ο οποίος θα πιέσει για αλλαγές τόσο τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ όσο και διάφορες ΠΑΣΟΚογενείς δυνάμεις.
Στην ιστορική μας διαδρομή ούτε οι “χαρισματικοί ηγέτες” ούτε το “ρεύμα της εποχής” ούτε οι “συσχετισμοί” μας εξανάγκασαν ποτέ να γίνουμε ορντινάτσες του ενός ή του άλλου πολιτικού ή κυβερνητικού χώρου. Δεν βλέπω τι έχει αλλάξει σήμερα για να αλλάξουμε στάση και να γίνουμε βαστάζοι ενός χώρου που ακόμα δεν ξέρει τι θέλει και που πρέπει να το πάει. Εμείς πρέπει να νιώθουμε δικαιωμένοι για τις αναλύσεις μας και τις προβλέψεις μας και όχι αυτοί που καλούνται σήμερα να αλλάξουν τον ίδιο τον εαυτό τους αν θέλουν πραγματικά να βοηθήσουν το λαό μας και όχι την οργανωσούλα τους και τις ιδεολογικές έξεις τους.
Ας ασχοληθούμε λοιπόν με τα σοβαρά και τα αναγκαία και μέσα από αυτό θα συμβάλλουμε κι εμείς στο να αλλάξουν παλαιοί δεινοσαυρικοί οργανισμοί και να δημιουργηθούν νέοι που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής και του λαού.
Έξοχη ανάλυση από τον κ. Θοδωρή Ντ.
Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω ότι η ηγεμόνευση της αστικής τάξης είναι ετερογενής, δηλαδή για να πετύχει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποδοχή της, ενσωματώνει αξίες και ιδέες των υποτελών τάξεων. Ετσι καταρίπτεται η μαρξιστική αντίληψη που διέκρινε την ιδεολογία σε δύο αντίπαλους ταξικούς πόλους με ένα μανιχαιστικό τρόπο. Αυτό αποτελεί μια προσπάθεια ανασκευής των παραδοσιακών αντιλήψεων για τον πολιτισμό γενικότερα, της ιδεολογίας ειδικότερα, που ανάλυσε το Centre for Contemporary Cultural Studies του Birmingham, με θεωρητική αφετηρία τις απόψεις του Αntonio Gransci. Ετσι λειτούργησε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. απο το 1974 μέχρι σήμερα, ενώ βλέποντας ότι καταρρέει δημιουργεί πολιτικά, χώρους αναψυχής και εκτόνωσης δια πάσαν νόσον και πάσαν μ… Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι να αφανιστεί μόνο το ΠΑ.ΣΟ.Κ. αλλά και τα κάθε λογής parking-κόμματα. Ας αποδείξουμε οτι δεν είμαστε το παθητικό θύμα της μαζικής κουλτούρας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αλλά οτι διατηρούμε τη δυνατότητα μας για αντίσταση και κριτική, δικαιώνοντας τον Uberto Eco και την απορριπτική του θέση για την χειραγώγηση και αποπροσανατολισμό της μαζικής κουλτούρας σε μια εύπιστη κοινωνία.
εχω μπερδευτη, διαβαζω πολλα και δεν ξερω ποιος εχει πει εκεινο και ποιος το αλλο, γιαυτο δεν θα αναφερθω προσωπικα απλα θα πω τι πιστευω.
Ειναι λαθος να κρινουμαι την τακτικη του συριζα γιατι απλα κανουν οτι δεν κανανε τοσα χρονια, διεκδικουν την διακυβερνηση.Η τακτικη του συριζα ειναι κατα-στροφικη για ολα τα αλλα κομματα, τα εχει βαλει στην γωνια γιατι το μονο οπλο που εχουν ειναι οι εικασιες για το τι μπορει η τελικα θα κανει εαν παρει την κυβερνηση η ως τζερεμεδες κινδινολογοι προσπαθουν να τρομοκρατησουν τους ψηφοφοπους σε μια εποχη που οτι ηταν να παθουν το επαθαν. Γιατο κκε δεν συζηταμε το εχουν ριξει στις προφητειες μετα την ανικανοτητα τους να προβλεψουν την πτωση του σοβιετικου μπλοκ ολα τα μελοντα τα ξερουν μην κανουμε και εμεις το ιδιο λαθος. Εδω αξιζει να θυμηθει κανεις τι απαντησε η παπαρηγα οταν την ρωτησαν για την πτωση του υπαρκτου σοσιαλισμου στο ντουμπεϊκτσι των εκλογων του 2007….ειχε πει “αιφνηδιαστηκαμε ..αλλωστε δεν το γραφουν τα βιβλια” και ασφαλως εαν δεν γραφουν ως μη προβλεπομενην την πτωση δεν μπορουν να γραφουν τι κανουν μετα και ετσι το κκε εχει μλοκαρει κανονικα. Η μονη ελπιδα τους ειναι η παλαια διαθηκη γιαυτο ισως το εχουν ριξει στις προφητειες.Ενας απο τους αρχαιους κινδυνολογους που προφητευε λιμους σεισμους καταποντισμους ηρταν ο ιεραμια η τζερεμαϊα εξου και το τζερεμες που αποδιδεται στους γκρινιαρηδες κατα-στροφολογους.
Μην προσπαθουμε να προφητεψουμε την ντε και καλα εξελιξη του Συριζα σε ενα νεο Πασοκ οπου θα καταστρεψει και διαστρεψει το αντιμνημονιακο κινημα αλλα ας τονισουμε τις διαφωνιες μας για τα αιτια. Τοσο καιρο δεν λεμε οτι εφθασαμε εδω μεσα απο μια διαδικασια εθνοαποδομησης; αυτο καιμονο εαν εχει γενησει μια σειρα προβληματων ας αντιπαραθεσουμε μια σειρα προτασεων, και εαν υπαρχει η δυνατοτητα δημιουργιας ενος εκλογικου συνδιασμου με τις ιδιεταιρες προτασεις ενος πατριωτικου ελληνικου αριστερου κινηματος, αλλωστε υπαρχει ενα 35% αποχη. Ισως αξιζει να διερευνηθη στην πραξη με την συμμετοχη στις εκλογες η πραγματικη δυναμικη ενος κινηματος εναντια στην εθνοαποδομηση.
να μην παρεξηγηθω δεν αμφισβητω τον πατριωτισμο κανενος απλα αναφερομαι στην ιδεολογικη ιδιεταιροτητα μιας μεριδας της πατριωτικης αριστερας
υγ.τετοια ωρα 3:14πμ λαθη και παραληψεις γινονται
Οι ακραίοι αντιμνημονιακοί πιθανότατα θα καταπιούν τη γλώσσα τους εαν έρθουν στα πραγματα διότι δεν έχουν αξιόπιστο σχέδιο παρά μόνο κραυγές.
ετοιμαστειτε ολοι για τα χειροτερα, η αντιστροφη μετρηση αρχισε
Ηρακλή η καλώς εννοούμενη αγωνία σου για τον τόπο είναι έκδηλη και μπράβο σου. Αν οι πολιτικάντηδες, μνημονιακοί ή μη, κατείχοντο από το ένα δέκατο της δικιάς σου και πιστεύω όλων μας ανησυχίας κι η χώρα θα ήταν πολύ καλύτερα κι εμείς λίγο λιγότερο ανήσυχοι. Αλλά αυτοί την πάρτη τους κοιτάνε και πως θα καπελλώσει ο ένας τον άλλο κι όλοι μαζί το έθνος,
Να είσαι καλά.
Πέτρος.