Ανακοινώσεις, Εκλογές 2012

Η ανάδυση του ναζιστικού φαινομένου

του Γιώργου Καραμπελιά

Μέσα από τη σύγχυση της 6ης Μαΐου, αναδείχτηκε στο προσκήνιο της ελληνικής πολιτικής ζωής το φαινόμενο μιας συμμορίας που μεταβλήθηκε με αστραπιαία ταχύτητα σε ναζιστική απειλή. Αρχικώς, πολλοί πίστεψαν πως επρόκειτο απλά για μια αντισυστημική ψήφο αγανάκτησης και ότι σύντομα το κύμα θα καταλάγιαζε. Ωστόσο, οι έξι βδομάδες που πέρασαν κατέδειξαν πως έχουμε να κάνουμε –δυστυχώς– με κάτι βαθύτερο και μονιμότερο. Την εμφάνιση ίσως, για πρώτη φορά στην ιστορία μας, ενός μαζικού φασιστικού φαινομένου, το οποίο, στην περίπτωση που η κρίση στην Ελλάδα βαθύνει, μπορεί να λάβει ακόμα πιο επικίνδυνες διαστάσεις.

Σε αυτές τις έξι εβδομάδες, οι ναζιστικές συμμορίες επιδόθηκαν σε δεκάδες ρατσιστικές επιθέσεις ενάντια σε μετανάστες, με αποκορύφωμα την επίθεση στους Αιγύπτιους νόμιμους μετανάστες, ψαράδες του Περάματος. Παράλληλα, οι ναζί, ακολουθώντας την τακτική του Γκέμπελς, επειδή έβλεπαν πως κινδύνευαν να χάσουν ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων της 6ης Μαΐου, οργάνωσαν τα επικοινωνιακά «επεισόδια» στις τηλεοράσεις και στις δημόσιες εκδηλώσεις τους. Ο Κασιδιάρης μπορεί να είναι ψυχοπαθής αλλά το επεισόδιο στον Αντένα ήταν ηθελημένο, έτσι ώστε να ανεβάσει τους τόνους ενάντια στο «σύστημα» και τα «κομμούνια». Έτερο ανδράποδο, ονόματι Παναγιώταρος, απειλεί πως οι χρυσαυγίτες θα μπουν στη Βουλή για να δείρουν και θα μπουκάρουν στους παιδικούς σταθμούς για να διώξουν τα παιδιά των μεταναστών. Η Χ.Α., αντί να ακολουθήσει μετά τις εκλογές τη στρατηγική του «κατευνασμού», όπως πίστευαν πολλοί, σύμφωνα με την πεπατημένη του ΛΑΟΣ, ακολούθησε την ακριβώς αντίθετη στρατηγική, της έντασης. Και οι συνθήκες στην Ελλάδα είναι κατάλληλες για κάτι τέτοιο.

Α) Το πρωταρχικό στοιχείο είναι ότι καταρρέει το κοινωνικό κράτος –έστω και αυτό που υπήρχε–, η εργασία και το εισόδημα ευρύτατων κοινωνικών κατηγοριών. Και αυτή έγινε με βίαιο και καταιγιστικό τρόπο, όχι μέσα από μια έστω σταδιακή μετάβαση σε συνθήκες κρίσης, αλλά και με καθοριστική την ευθύνη του πολιτικού συστήματος. Το γεγονός δηλαδή ότι η κρίση του οικονομικού και κοινωνικού μοντέλου δεν επήλθε μέσα από τους μηχανισμούς της «οικονομίας», ως κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, αλλά ως άμεση συνέπεια των πολιτικών ενεργειών ενός απαξιωμένου και κλεπτοκρατικού πολιτικού συστήματος. Κατά συνέπεια, η απόρριψη των ελίτ πήρε τα χαρακτηριστικά μιας μαζικής αντιπολιτικής συμπεριφοράς. Έτσι, ακόμα και οι πολιτικοί της αριστεράς –ιδιαίτερα όσοι αποτελούν κομμάτι του επικοινωνιακού συστήματος, όπως η Κανέλλη– θεωρήθηκαν μέρος των «πολιτικών». Είναι εντυπωσιακά τα σχόλια λαϊκών ανθρώπων που επικροτούσαν τον Κασσιδιάρη και ταυτόχρονα δήλωναν πως θα ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ για «να φύγουν οι μνημονιακοί».

Β) Παράλληλα, η εθνική ταπείνωση, στην οποία μας υπέβαλαν οι «εταίροι» μας, και η αδυναμία του πολιτικού συστήματος να αντιμετωπίσει, εδώ και τριάντα οκτώ χρόνια μετά την εισβολή στην Κύπρο, τον τουρκικό επεκτατισμό, έχουν δημιουργήσει μια βαθιά υποδόρια πληγή στην εθνική αξιοπρέπεια και περηφάνια των Ελλήνων. Το γεγονός ότι όλα τα πολιτικά κόμματα αποδείχθηκαν ανίσχυρα και ανίκανα να αντιμετωπίσουν τη διολίσθηση, αρχικώς, και τη δραματική καταρράκωση σήμερα της διεθνούς θέσης της χώρας, αποτελεί μία δεύτερη και βασική πηγή των αντισυστημικών αισθημάτων που τροφοδοτούν το φασιστικό φαινόμενο.

Γ) Αν τα δύο προηγούμενα συνδυαστούν με τη διόγκωση του μεταναστευτικού, με τις τραγικές συνέπειες που έχει, ιδιαίτερα στις υποβαθμισμένες περιοχές του κέντρου των μεγάλων πόλεων, τότε συμπληρώνεται η τριάδα των αιτιών που εκτόξευσαν μια συμμορία νεαντερντάλιων στο κέντρο της πολιτικής σκηνής. Ιδιαίτερα το μεταναστευτικό αποτελεί ιδανική πηγή ενίσχυσης των ναζί, διότι στοχοποιεί, ως υπεύθυνο, όχι το κεφάλαιο και το πολιτικό σύστημα, που χρησιμοποίησε τους μετανάστες ως όχημα για τη μείωση του κόστους εργασίας και την αύξηση της μαύρης εργασίας, αλλά τους ίδιους τους μετανάστες, και μάλιστα τους πιο ανυπεράσπιστους απ’ αυτούς. Πράγματι, οι χρυσαυγίτες δεν τα βάζουν με τις οργανωμένες συμμορίες των Αλβανών κακοποιών ή των Νιγηριανών διακινητών, αλλά με τους «εύκολους» αντιπάλους, όπως συνέβη με τη ρατσιστική επίθεση στο Πέραμα.

Δ) Η Χ.Α., μετά την ουσιαστική κατάρρευση του ΛΑΟΣ, συγκεντρώνει και όλα τα υπολείμματα των παλιών ακροδεξιών ομάδων και των χουντικών, βασιλικών κ.ά., που είχαν βρεθεί στο περιθώριο της πολιτικής ζωής, σε όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης, και τρέφουν ένα βαθύτατο μίσος για τη δημοκρατία. Γι ’αυτό και ο Μιχαλολιάκος απευθύνεται πλέον και στους νοσταλγούς της χούντας, αναλαμβάνοντας την κληρονομιά του Παπαδόπουλου.

Το ερώτημα που τίθεται συχνά και προκαλεί πληθώρα αντιπαραθέσεων είναι το «ποιος ευθύνεται» για την άνοδο της Χ.Α.

Η αριστερά επικρίνει τη δεξιά και το ΠΑΣΟΚ ότι, με την πολιτική της, της «επικέντρωσης» στα προβλήματα της λαθρομετανάστευσης και της εγκληματικότητας, «ανοίγει τον δρόμο» για την ανάδυση της Χ.Α. Είναι όμως έτσι; Ή, αντίθετα, όλες οι πολιτικές δυνάμεις, η καθεμιά για τους δικούς της λόγους, υποβάθμιζε και υποτιμούσε το ζήτημα της μετανάστευσης και τις αλλαγές που επέφερε στην ελληνική οικονομία και κοινωνία; Πιστεύω πως το δεύτερο είναι εκείνο που συνέβαινε και γι’ αυτό η ανάδυση της Χρυσής Αυγής υπήρξε τόσο σαρωτική και βίαιη.

Η πολιτική των νεοφιλελεύθερων και του κεφαλαίου, η πολιτική της κυβέρνησης Σημίτη, να χρησιμοποιήσουν μαζικά τους μετανάστες, και κατ’ εξοχήν τους λαθρομετανάστες, χωρίς χαρτιά και κοινωνικές ασφαλίσεις, ως φθηνό κρέας για τη μείωση του πληθωρισμού και τη μείωση του κόστους εργασίας, δημιούργησε μία κυριολεκτική εργασιακή ζούγκλα στην οικοδομή και τα εργοστάσια, ενώ μετέβαλε συχνά σε κόλαση τους χώρους κατοικίας στις λαϊκές γειτονιές των μεγάλων πόλεων, και προφανώς εκτίναξε την εγκληματικότητα και την ανασφάλεια. Το γεγονός, μάλιστα, ότι η αριστερά αδιαφορούσε ή και υπερθεμάτιζε, μαζί με τους νεοφιλελεύθερους, στη λογική των ανοικτών συνόρων, δημιούργησε το κατάλληλο έδαφος για να στραφούν οι συνοικίες του κέντρου ιδιαίτερα και ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων απ’ όλες τις λαϊκές γειτονιές προς τα δεξιά του πολιτικού φάσματος, ταυτίζοντας την αριστερά με την άκριτη πολιτική υπεράσπισης της λαθρομετανάστευσης.

Η απουσία της αριστεράς από μια συζήτηση για την τιθάσευση της λαθρομετανάστευσης και τη συνολική αντιμετώπιση του μεταναστευτικού είχε τραγικά αποτελέσματα, διότι επέτρεψε στις φυλετιστικές φασιστικές αντιλήψεις να κυριαρχήσουν, προβάλλοντας όχι πλέον την αντίθεση προς εκείνους που προωθούν και οργανώνουν την λαθρομετανάστευση (τους Τούρκους που τους σπρώχνουν στην Ελλάδα, τους διακινητές, τους επιχειρηματίες που τους χρησιμοποιούν και τους εκμεταλλεύονται) αλλά ενάντια στους ίδιους τους μετανάστες ως άτομα. Διότι η παρέμβαση της αριστεράς στο μεταναστευτικό θα επέτρεπε τόσο την αποφασιστική αντιμετώπιση του φαινομένου, όσο και την ανθρωπιστική συμπεριφορά απέναντι στους μετανάστες.

Η απουσία της Αριστεράς από τη συζήτηση για το μεταναστευτικό και, κυρίως, η ενοχοποίηση όποιων τολμούσαν να το θέσουν ως σημαντικό ζήτημα, ευθύνονται εν μέρει για την ανάπτυξη των ναζιστικών ομάδων, παράλληλα με τη νεοφιλελεύθερη στρατηγική της εκμετάλλευσης της μαύρης εργασίας. Το φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης και οι συνέπειές της είναι μια πραγματικότητα και δεν αποτελούν εφεύρημα κάποιας πολιτικής δύναμης.

Από την ιδεολογική προετοιμασία στον ναζιστικό ακτιβισμό

Εξ άλλου, αν παρακολουθήσουμε την ανάπτυξη του φασιστικού φαινομένου στην Ελλάδα, από τη δεκαετία του 1980, θα διαπιστώσουμε πως είναι μάλλον σταθερή και πέρασε από αρκετές φάσεις. Στη δεκαετία του 1970, ο ακροδεξιός χώρος κυριαρχείται από τα χουντικά υπολείμματα, εκφράζεται συχνά από βασιλικά κόμματα ή παραδοσιακά ακροδεξιά βασιλικά σχήματα (ΕΠΕΝ, Εθνική παράταξη). Οι λίγες ακραίες ναζιστικές ομάδες (όπως ο Καλέντζης κ.ά.) δεν μπορούν να αντισταθούν στο ανερχόμενο κύμα της μεταπολιτευτικής αριστεράς και κεντροαριστεράς (ΠΑΣΟΚ) και, εξάλλου, το γεγονός ότι η χούντα υπήρξε υπεύθυνη για την εθνική καταστροφή της Κύπρου είχε απομονώσει ολοκληρωτικά τους ακροδεξιούς και τους χουντικούς. Επιβιώνουν για ένα διάστημα αλλά, σύντομα, στη δεκαετία του ’80, θα εξαφανιστούν.

Έτσι, οι φασίστες αρχίζουν μια μακριά πορεία ιδεολογικής ανασυγκρότησης, με επικεφαλής τον Πλεύρη και την επικέντρωση στην ιστορία και κατ’ εξοχήν την αρχαία Ελλάδα. Οι φασίστες επιχειρούν να ανασυστήσουν μια ελληνοκεντρική ιδεολογική βάση, που θα τους επιτρέψει να βγουν και πάλι στο προσκήνιο. Σε περιοδικά, όπως ο Δαυλός και δεκάδες άλλα, καλλιεργείται ένας φυλετικός αρχαιολατρικός ελληνοκεντρισμός, που θα επιτρέψει την «ανανέωση» του χώρου – σε αντίθεση μάλιστα με μια άλλη «αριστερή» αρχαιολατρία, επικεντρωμένη στην Αθήνα και την άμεση δημοκρατία. Το σπαρτιατικό πρότυπο προβάλλεται ως το ιδεώδες που θα αποκαταστήσει έναν ελληνισμό σε κρίση. Και ήδη το ζήτημα της μετανάστευσης, από τη δεκαετία του 1990, αποτελεί ένα από τα κομβικά σημεία της ιδεολογίας αυτού του χώρου, την οποία, εξάλλου, η αναφορά στο φυλετικό στάδιο του ελληνισμού, δηλαδή την αρχαία Ελλάδα και κατ’ εξοχήν την Σπάρτη, μπορούσε να τροφοδοτεί αφειδώς. Οι σφοδρές αντιπαραθέσεις των «αρχαιολατρών» με την Ορθοδοξία κατέληγαν πάντα σε καταγγελία του «εβραϊκού χριστιανισμού», και έρχονταν να συναντηθούν τόσο με τη γενικευμένη δυσπιστία των Ελλήνων έναντι των Εβραίων, όσο και με το ναζιστικό μίσος κατά των Εβραίων.

 Και ενώ το φαινόμενο αυτό έκανε θραύση, επί δύο δεκαετίες τουλάχιστον, η κατεστημένη αριστερή διανόηση, κατ’ εξοχήν μηδενιστική, αγνοούσε παντελώς το τι συνέβαινε στις λαϊκές τάξεις και στρώματα, κλεισμένη στον γυάλινο πύργο των πανεπιστημίων, των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και των ενθέτων των εφημερίδων μεγάλης κυκλοφορίας. Και όμως, την ίδια στιγμή, η αρχαιολατρία μετεξελισσόταν σε ουφολογία και φυσιογνωμίες όπως ο Λιακόπουλος, ο Βελόπουλος, ο Γεωργιάδης, αναδείχθηκαν μέσα από τις «περιθωριακές» τηλεοράσεις και έντυπα, που περιφρονούσαν οι κύριοι και οι κυρίες που κινούνταν ανάμεσα στο Κολωνάκι, το Γκάζι και το Μεγάλο Κανάλι. Καθόλου τυχαία, το μόνο περιοδικό, που υπέβαλε σε συστηματική κριτική το φαινόμενο της αρχαιολατρίας, υποδεικνύοντας τις στενές του σχέσεις με τον ναζιστικό φυλετισμό και την ανάδυση του γερμανικού ναζισμού στη δεκαετία του 1920, ήταν το Άρδην (Βλέπε τα δύο σχετικά αφιερώματα του Άρδην).

Αυτή η φάση, της ιδεολογικής «προετοιμασίας», ολοκληρώνεται γύρω στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν το ΛΑΟΣ συγκροτείται ως ο χώρος που έχει ενσωματώσει ένα μεγάλο μέρος αυτού του νέου δυναμικού. Ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο Θανάσης Πλεύρης, ο Κυριάκος Βελόπουλος αποτελούν τη «συνεισφορά» του αρχαιολατρικού χώρου στον υπό διαμόρφωση ακροδεξιό πόλο του ΛΑΟΣ, που, στη συγκυρία της σύγκρουσης κράτους και εκκλησίας, επιχειρεί να πραγματοποιήσει μια σύνθεση ανάμεσα σε μία μερίδα αρχαιολατρών και τη Δεξιά της Ορθοδοξίας. Προς στιγμήν, μάλιστα, φάνηκε πως το ΛΑΟΣ είχε κερδίσει στην εσωτερική αντιπαράθεση, έχοντας ενσωματώσει ένα μεγάλο κομμάτι του δυναμικού των φασιστικών και ακροδεξιών ομάδων. Η Χ.Α. φαινόταν μάλλον περιθωριοποιημένη και έμοιαζε περισσότερο σαν μια ναζιστική ακτιβιστική ομάδα που εξυμνούσε ανοικτά τον Χίτλερ και τους Γερμανούς.

Ωστόσο, το ΛΑΟΣ απεδείχθη ανεπαρκές ως φορέας του φασιστικού φαινομένου. Έμεινε περισσότερο εγκλωβισμένο σε μια παραδοσιακή δεξιά λογική, ενώ η συμμετοχή του στα «μεγάλα σαλόνια» της πολιτικής το απέκοψε απ’ τον ακτιβισμό των φασιστικών γκρουπούσκουλων. Είχε αρχίσει μια διαδικασία αποδυνάμωσής του, που ολοκληρώθηκε με την προσχώρησή του στο μνημονιακό στρατόπεδο και την υπουργοποίηση δύο πρώην ακροδεξιών στελεχών του, του Άδωνι Γεωργιάδη και του Μάκη Βορίδη. Μέσα στο κλίμα της μνημονιακής θύελλας και της κοινωνικής αποσύνθεσης των λαϊκών στρωμάτων, είχε έρθει η ώρα της Χ.Α., που παρέμενε αγκιστρωμένη στις φασιστικές αντιλήψεις, την καλλιέργεια του φυλετισμού και διατηρούσε την επαφή με τις λαϊκές γειτονιές και τα λαϊκά στρώματα. Στις δημοτικές εκλογές του 2010, θα μπει στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας και, το 2012, πανηγυρικά, στο Εθνικό Κοινοβούλιο. Από μια φασίζουσα ακροδεξιά είχαμε περάσει, μέσα στις συνθήκες της κρίσης όλων των ενδιάμεσων πολιτικών μορφών, σε ένα ναζιστικό κόμμα.

Ποιος μπορεί να αντιμετωπίσει το ναζιστικό φαινόμενο;

Η ιδεολογική και πολιτική αντιμετώπιση της Χ. Α. μπορεί να γίνει μόνο από δυνάμεις που είναι αντισυστημικές, πατριωτικές και λαϊκές, δυνάμεις που αναγνωρίζουν την προτεραιότητα των εθνικών ζητημάτων και επομένως μπορούν να αφαιρέσουν το έδαφος κάτω από τα πόδια των ναζί, υπενθυμίζοντας πως η διαδρομή του φασισμού στην Ελλάδα, ακριβώς γιατί δεν είμαστε μια ισχυρή ιμπεριαλιστική χώρα αλλά μια εξαρτημένη αποικιοκρατούμενη χώρα, δεν μπορεί παρά να είναι υποτελής και δεμένη με την εθνική προδοσία. Στην Κατοχή, ακριβώς επειδή η Αριστερά ανέλαβε το πατριωτικό καθήκον του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα, η άκρα δεξιά έμεινε στο περιθώριο ή μεταβλήθηκε σε λεγεωνάριους του κατακτητών.

 Γι’ αυτό και ο μεγάλος φόβος της φασιστικής ακροδεξιάς είναι η ανάδειξη μιας πατριωτικής εναλλακτικής δημοκρατικής πρότασης, που θα αφαιρούσε το έδαφος κάτω από τα πόδια της. Η Χ.Α. προτιμά να αντιμετωπίζει μια εθνομηδενιστική Αριστερά και έτσι να παρασύρει μαζί της ένα σημαντικό κομμάτι των λαϊκών στρωμάτων.

Η διαδικασία δεν έχει ακόμα παγιωθεί και πρέπει εμείς να αρχίσουμε έναν συστηματικό πόλεμο ενάντια στην ιδεολογία και πρακτική των εγχώριων ναζήδων. Σε αυτά τα πλαίσια, το Άρδην θα επιμείνει στη συστηματική εξέταση και αποκάλυψη του χαρακτήρα της Χ.Α., πραγματοποιώντας και ένα σχετικό αφιέρωμα στο αμέσως επόμενο τεύχος του περιοδικού.

31 Σχόλια

  1. To άρθρο είναι εξαιρετικό. Θα ήθελα να συγχαρώ τον συγγραφέα, τόσο γι’ αυτό, όσο και για προηγούμενο του αρθρο που τοποθετούσε – σωστα – τον ΣΥΡΙΖΑ ως ουσιώδες μέρος της μεταπολίτευσης, και μάλιστα αυτό που είχε την ιδεολογική ηγεμονία.

    Στέκομαι στη φράση
    «και η αδυναμία του πολιτικού συστήματος να αντιμετωπίσει, εδώ και τριάντα οκτώ χρόνια μετά την εισβολή στην Κύπρο, τον τουρκικό επεκτατισμό, έχουν δημιουργήσει μια βαθιά υποδόρια πληγή στην εθνική αξιοπρέπεια και περηφάνια των Ελλήνων.»

    και θέτω υπ’ όψιν σας ένα άρθρο που έχει αναρτηθεί σε διάφορα σημεία στο διαδίκτυο, εκκινώντας από το

    http://www.istorikathemata.com/2011/07/1974.html

    Αφορά σε κάτι παρόμοιο με αυτή τη φράση του άρθρου που απομόνωσα.

    Τους χαιρετισμούς μου,

    Κ.Δ. Κ.

  2. Το άρθρο έχει αναδημοσιευτεί στο antinews και όλα τα σχόλια είναι αρνητικά. Σημειώνω κι εδώ ότι διαφωνώ. Στο antinews θα διαβάσετε πάρα πολλούς λόγους σε πολλά σχόλια.

  3. Λίγοι τα πιάνουν και ακόμα λιγότεροι τα λένε. Μπράβο.

  4. Αποστολος Κατσιουλης

    Αγαπητέ Γιώργο Καραμπελιά και οι φίλοι που διαβάζεται το ΑΡΔΗΝ,
    το άρθρο ειναι εξαίρετο και χρήσιμο στην καθημερινή πρακτική, σε αντίθεση με τα «εμφυλιοπολεμικά γονίδια» που φέραν μόνο θολούρα.
    Θά σταθώ, πάραυτα, σε δύο σημεία-το ένα: η προδοσία της Κύπρου από τον βασανιστή δολοφόνο Εφιάλτη-Ιωαννίδη και το άλλο: την κοινωνική δραστηριότητά των χρυσαυγητών.
    Άς αρχίσουμε από το δεύτερο: συνεργάτης μου, αφηγήθηκε το πάρακάτω περιστατικό: γενομένης συνομιλίας με φίλο του από την Κρήτη του λέει ξαφνικά ότι, αυτός θα ψηφίσει χρυσή αυγή. Στήν αντερώτιση γιατί αυτή η αλλαγή, του διηγείται: ο γυιός του βρισκόταν για λίγες μέρες στο Νησί και όταν επέστρεψε στο διαμέρισμα που είχε νοικιασμένο στήν Αθήνα, το βρήκε κατειλημένο από αλλοδαπούς. Στήν Αστυνομία που απευθύνθηκε του είπαν ότι πρέπει να ακολουθήσει τη νόμιμη Οδό- δικηγόρους,δικαστήρια κλπ. Βγαίνοντας απο το γραφείο, ένας αστυνομικός που άκουσε τη στοιχομυθία, τον πλησίασε και του λέει: » πήγαινε στη χρυσή αυγή για να ξεμπερδέψεις γρήγορα». Πραγματικά, πάει σε αυτούς και σε μιση ώρα άδειασε το διαμέρισμα. Καί γι΄αυτό θά τούς ψήφιζε!
    Αυτό φαντάζει μεμονωμένο περιστατικό. Δέ είναι! Προσφέρουν «οικειοθελώς» προστασία στίς διάφορες γειτονιές στην Αθήνα, Πειραιά και διάφορες άλλες πόλεις που έχουν βάσεις. ΄Ετσι, δημιουργούν κοινωνικό πρόσωπο, ζητούν και πέρνουν ψήφους.
    Το πρώτο τώρα:
    Το τεράστιο μέγεθος της ανοικτής προδοσίας τής κύπρου από τήν κλίκα των δικτατόρων, με επικεφαλής τον αρχιβασανιστή Ιωαννίδη (Εφιάλτη), η λεγόμενη Αριστερά,το παραγνώρισε και το παραγνωρίζει, συστηματικά, ή μάλλον δεν το έλαβε κάν υπόψη της, γιατί θεωρεί το κυπριακό δευτερεύουσας και όχι ΥΨΙΣΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ εθνικό θέμα. Εκτός από το ΑΡΔΗΝ και την ομάδα ΕΝΩΣΗ στην Κύπρο κανεις δεν πολυενδιαφέρεται. Έτσι, είχε και έχει τη δυνατότητα όλο αυτό το κοινωνικό απόβρασμα να επιπλέει. Κανένας απο αυτούς τους ανεγκέφαλους Αλήτες δεν θα τολμήσει να αντισταθεί στον καταπιεστή και τον κατακτητή. Αυτοί εκπαιδεύονται και καραδοκούν τους νηστικούς μετανάτες και τα «κομμούνια. ΄Οπως ο Γκοτζαμάνης και οι όμοιοί του, την δεκαετία του «60, δολοφονούσαν εν ψυχρώ όποιον έφερνε αντίρρηση στην υπάρχουσα τάξη, έτσι και αυτοί τώρα. ΟΙ ΚΡΥΦΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.
    Ευχαριστώ!
    Α. Κατσιουλης

  5. ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΖΙΟΥΜΠΑΣ

    Μια προσθήκη μνόνο, πολιτικής φύσης: Η ανάδειξη της ΧΑ από το περιθώριο στο επίκεντρο της πολιτικής διεργασίας δεν είναι επίδοση μόνο δική της ή μόνο των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών. Υπήρξε σαφής προώθηση και δημοσιοποίηση της ύπαρξης και της δράσης της από πολλούς. Πρώτα απ’ όλα από το ΠΑΣΟΚ που έψαχνε να αναδείξει άλλους δεξιούς πόλους ώστε να αποσπαστούν από την ΝΔ τα ακροδεξιά δωμάτια της γαλάζιας πολυκατοικίας, και για του λόγου το αληθές θυμηθείτε το δημόσιο βήμα που δόθηκε απλόχερα στον Καρατζαφέρη από τα πασοκικά ΜΜΕ. Μερίδιο αυτής της δημοσιότητας έλαβε και η ΧΑ, με την προσδοκία παράλληλα ότι το «σοκ και δέος» της εικόνας των κανιβάλων θα ενίσχυε την πασοκική πρόταση καθεστωτικής «ευταξίας» στριμώχνωτας την δεξια σε ένα δίλημμα στήριξης ή σύγκρουσης με μια ιδεολογία που συγκινούσε κάποια κομάτια της. Με έναν συμμετρικό τρόπο, αριστερές και αντεξουσιαστικές συλλογικότητες έφεραν στο επίκεντρο την ΧΑ, τους καιρούς που αποτελούσε ένα περιθωριακό φαινόμενο, με στόχο να πλήξουν όχι την ίδια, αλλά την πατριωτική στάση του ελληνικού λαού, ταυτίζοντας την με τον φασισμό και τον ρατσισμό. Έχει έρθει τώρα ο λογαρισμός. Ο Γ.Κ. αναλύει την κατάσταση αναδεικνύοντας τις αναλογίες με την εποχή της Βαιμάρης. Ας δείξουμε ότι έχουμε βγάλει τα συμπεράσματα μας από την τραγική εκείνη εποχή.

  6. Κριμα ρε Καραμπελια που σε διαβαζα τοσα χρονια. Λυπαμαι τα λεφτα που εδωσα. Για πες μου, πως ξερεις οτι το χτυπημα στους αιγυπτιους ειναι απο την ΧΑ? Ησουν μαρτυρας? Γιατι τα φορτωνετε ολα στην ΧΑ. Τελικα θα με κανετε και εμενα να τους ψηφισω. Οσο για τους παιδικους σταθμους για πες μου ειναι δικαιο εγω με 20 χρονια ενσημα + 17 απο την γυναικα μου και αλλα 40 χρονια απο τον πατερα μου να μην μπορω να βαλω το δικο μου παιδι στον παιδικο σταθμο, επειδη θα βρεθει ολο και και καποιος αλλοδαπος ο οποιος συνειδητα δεν κολαει ενσημα ολο το χρονο και εμφανιζει ετσι μικροτερο εισοδημα απο εμενα, Στο τελος μου παιρνει την θεση. Ειναι δικιο αυτο? Απαντησε μου. Και υπόψιν δεν ειμαι βαρδινογιαννης.

    • Δεν τα φορτώνουμε όλα στη Χ.Α αλλά πισω από τα περισσότερα ειναι αυτή. Λες για τους Αιγύπτιους, σημερα βγήκε στο διαδίκτυο βιντεο που ο Λαγός της Χ.Α. πριν λίγες μέρες μιλούσε στο Περαμα και έλεγε ότι οι Αιγύπτιοι στο Πέραμα «κάνουν ότι γουστάρουν και πρέπει κάποιος να βρεθεί να τους βάλει στη θέση τους». Προχθες εγινε η επίθεση, συμφωνα με τη λογική του, κάποιοι τους «έβαλαν» στη θέση τους, εγω,δηλαδή ποιους να θεωρώ ότι τους την έπεσε, οι Ελ;
      Και εγώ έχω παιδί που πάει σε παιδικό σταθμό και εδω και τρεις μήνες τρώνε κάθε βδομάδα δυο φαγητα όλα και όλα κοτόπουλο, φακές, φακές, κοτόπουλο δηλ. θα λυθούν όλα τα ζητήματα αν διώξουν από τον παιδικό τα 6-7 παιδιά μεταναστών που ειναι στον παιδικό. Και εγω τη στέλνω σε παιδικό σταθμό στο Παγκράτι όχι σε καμια περιοχή που δεν έχει ματανάστες.
      Και κατι ακόμα αυτού του τύπου μετανάστες που ειναι με την οικογένεια τους με παιδιά κ.λπ. ειναι αυτοί που θέλουν πιο πολύ από όλους να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία. Στο σχολέιο που διδάσκει η γυναίκα μου, επίσης στο Παγκράτι, όλα τα μεταναστάκια κάθε απόγευμα πάνε Κατηχητικό.
      Άλλο θέμα είναι να περιοριστούν όσοι μπαίνουν στη χώρα και να επαναπατριστεί μεγάλο μέρος αυτών που ήρθαν τα τελευταία χρόνια και άλλο να λες να φυγουν όλοι και αυτοί που ειναι στη χώρα 10-20 χρόνια, έχουν οικογένεια, παιδιά, έχουν ενταχθεί κ.λπ.
      Τα συνθήματα της Χ.Α. του στυλ να «φύγουν όλοι» ειναι η καλύτερη προσφορά σε αυτούς που δεν θέλουν να γίνει τίποτα για το μεταναστευτικό.

    • Σκαντζόχοιρος

      Πανάγο άσε τα σάπια, εδώ δεν πιάνουν.

      Τι σημαίνει το ‘πώς ξέρεις ότι το χτύπημα στους Αιγύπτιους ήταν από την ΧΑ’; Την γκεμπελική κολοκυθιά θα παίζουμε τώρα; Ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η Χ.Α. και να πάει να κάνει στις τηλεοράσεις την αθώα περιστερά, όχι εδώ. Πρώτα εγκρίνουμε και ιδεολογικά σπρώχνουμε σε τέτοιες επιθέσεις, για να δημιουργηθεί κλίμα στις τοπικές κοινωνίες και μετά ‘αρνούμαστε κάθε ανάμειξη’. Κάνουν και τους έκπληκτους μπροστά στην τηλεόραση.

      Δε λέω, μελετημένη είναι η στάση και αποδίδει, βέβαια δνε περίμενα και τίποτα άλλο, ο Γκέμπελς είναι ο δάσκαλός τους ξέρουν καλά από προπαγάνδα, διαστροφή, επικοινωνιακό πόλεμο μέχρις εσχάτων και τα τοιαύτα. Όλα στημένα τα κάνουνε, και τα εγέρθητι, και τα σκαμπίλια του Κασιδιάρη, και όλα τα άλλα, εντάσσονται σ’ ένα κλίμα δημιουργίας εντυπώσεων.

      Το ότι είναι αφόρητη η κατάσταση στους παιδικούς σταθμούς θα την πληρώσουν δηλαδή τα παιδιά; Θα μπαίνουνε και θα κοπανάνε παιδιά για να αδειάσουν οι σταθμοί; Ρε που τα μάθατε αυτά και τα λέτε. Το πρόβλημα είναι η μαζική μετανάστευση και οι άθλιες συνθήκες που δημιουργούν στα κατώτερα στρώματα της κοινωνίας ιδιαίτερα, δεν είναι τα παιδάκια. Δειλοί και τιποτένιοι θα τα βάλετε και με τα παιδάκια τώρα, γιατί δεν έχετε τα κότσια να τα βάλετε με όσους πραγματικά δημιουργούν το πρόβλημα.

      Τρίτον, επειδή η κατάσταση είναι άθλια και μας αφήνουνε να πεθάνουμε από την ανασφάλεια και από την πείνα, αυτόματα αυτό κάνει την αθλιότητα που λέγεται Χρυσή Αυγή ‘δύναμη διαμαρτυρίας’;

      Τι αξίες πρεσβεύει η ΧΡυσή Αυγή; Τι αρχές; Τι αντιπροσωπεύει; Μόνο την λατρεία της δύναμης, και το νόμο του ισχυρού έχει να προβάλει… Τι θα πετύχει δηλαδή μ’ όλα αυτά; Το μόνο που θα καταφέρει είναι να καταστήσει τη βία και την ισχύ το μόνο τρόπο διευθέτησης των προβλημάτων μέσα στην κοινωνία, έναν πόλεμο όλων εναντίον όλων, δηλαδή.

      Θες να ζήσει το παιδί σου σε τέτοιο κλίμα; Θέλεις να μεγαλώνει το παιδί σου με όλα τα αρρωστημένα παραλληρήματα της Χρυσής Αυγής; Μήπως θέλεις να παραχωρήσουμε στη Χρυσή ΑΥγή τη γειτονιά σου για κάνα χρόνο, να δούμε αν θα σου αρέσει πώς θα τα κάνει; Μετά θα παρακαλάς εσύ να μεταναστεύσεις…

      Εάν δεν μπορείς να καταλάβεις ότι απέναντί σου έχεις μια δύναμη, που το μόνο πράγμα που μπορεί να υποσχεθεί απέναντι στην αθλιότητα που ζούμε είναι να προκαλέσει ένα καθολικό εμφύλιο, τότε είσαι άξιος της μοίρας σου.

      Υ.Γ. Όχι και να μας πουλάει πατριωτισμό η Χρυσή Αυγή. Που τον εβρήκε; Έχει καμία σχέση με τις παραδόσεις και τις αξίες αυτού του τόπου; Μήπως έχει καμία σχέση με την ελληνική κοσμοαντίληψη;

      Καμία, δεν έχει. Ναζί χαμαιλέοντες είναι, που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να δυναμώνουν την οργάνωσή τους. Πριν από μερικά χρόνια, όταν το στοίχημα γι’ αυτούς ήταν να τσιμπήσουνε τίποτε πιτσιρικάδες, μέχρι και σατανιστές το παίζανε μπας και μαζέψουν κανέναν άσωτο μεταλλά. Όταν μαζεύανε μόνο νοσταλγούς του Χίτλερ, και χομπίστες του Ναζισμού του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, μέχρι και μνημόσυνο κάνανε στον Αδόλφο.

      Τώρα που ξανοίχτηκαν σε πιο μαζικά νερά, δώστου ορθοδοξίες, δώστου να λένε ότι το 1941 θα πολεμούσαν τους Γερμανούς, και ότι βάλει ο νούς σου, θα το πούνε. Βενζίνη πληρώνουνε; Το ζήτημα είναι να δυναμώνει η οργάνωση και να γίνεται η δουλειά, όλα τα άλλα είναι υποκρισίες και ψέμματα.

      • και επειδή ο φίλος Σκαντζόχοιρος εγραψε για τον πατριωτισμό που μας πουλάει η Χ.Α. διάβασε Πανάγο τι εγραφε η Χ.Α. για τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας το 1991.

        «Στο τεύχος 64 (Ιούλιος 1991) του περιοδικού «Χρυσή Αυγή» αναλύεται η θέση της σε άρθρο με τίτλο «Ο δρόμος της Σλοβενίας είναι ο δρόμος της Ιστορίας!» Η συνεργασία Σλοβένων και Κροατών με τους ναζί εκθειάζεται: «Το 1941 με την είσοδο των Γερμανικών στρατευμάτων στην περιοχή οι δύο λαοί εδέχθηκαν αυτά σαν ελευθερωτές από την σερβική καταπίεση. Οι Κροάτες μάλιστα έδωσαν ενεργά το παρόν τους στην διάρκεια του πολέμου στο πλευρό του Γ’ Ράιχ με αξιόλογα ένοπλα τμήματα».

        Μετά από τέτοια προσφορά στο Γ’ Ράιχ, δεν είναι δυνατό να μείνουν ασυγκίνητοι οι Χρυσαυγίτες: «Βλέπουμε με συμπάθεια την τιτάνια μάχη των Σλοβένων και Κροατών για ελευθερία όχι μόνο γιατί έχουν μαζί τους τα δίκαια της Ιστορίας, αλλά γιατί πιστεύουμε ακόμη ότι μακροπρόθεσμα η αποδυνάμωση της Γιουγκοσλαβίας ωφελεί την Πατρίδα μας». Ξεκάθαρα λοιπόν υπέρ του διαμελισμού της Γιουγκοσλαβίας και της Νέας Τάξης Πραγμάτων στα Βαλκάνια η Χρυσή Αυγή.

        Και τι θα γίνει αν τα Σκόπια ακολουθήσουν το παράδειγμα της Σλοβενίας και της Κροατίας και δημιουργηθεί «Μακεδονικό» κράτος; Καμία ανησυχία: «Όμως δεν είναι καθόλου ανάλογο ότι συμβαίνει σήμερα στην Σλοβενία και Κροατία με ότι πιθανώς συμβεί στο μέλλον στα Σκόπια. Αυτό γιατί είναι γνωστό ότι «Μακεδόνες» δεν υπάρχουν στα Σκόπια, αλλά βουλγαρόφρονες, που τους ονόμασε έτσι ο Τίτο με σκοπό να λύσει το εθνικό πρόβλημα της χώρας του σε αυτήν την περιοχή».

        Εμπνευσμένη στρατηγική δεν βρίσκεις; Σε όλα μέσα πέσαν και πάνω από όλα πατριωτική στάση, φυσικά για τη μητέρα-πατρίδα Γερμανία.

    • Μήπως ψάχνεις για άλλοθι για να ψηφίσεις τη Χ. Α. γιατί μάλλον αποφασισμένος μου φαίνεσαι γι’΄αυτό. Εμείς δεν θα σου το προσφέρουμε, γιατί οι φασίστες ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν για τα προβλήματα της χώρας, όσο και αν σκούζουν. Πάντα γερμανοτσολιάδες ήταν και τώρα προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη δίκαιη αγανάκτηση του κόσμου συντηρώντας τη σύγχυση και την αποπολιτικοποίηση. Είναι γνωστή η γκεμπελική μέθοδος που οδήγησε στην εξόντωση των Εβραίων: «Κάτω οι τραπεζίτες-οι τραπεζίτες είναι εβραίοι-κάτω οι εβραίοι»! Οι δικοί μας φασίστες ψάχνουν στους μετανάστες τους νέους εβραίους γιατί, βέβαια, όχι μόνο δεν έχουν τα κότσια να τα βάλουν με τους πραγματικούς υπεύθυνους για το φαινόμενο της μετανάστευσης (την παγκοσμιοποίηση και το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο) αλλά μάλλον αποτελούν τους στυλοβάτες τους.

      • Για να μην δημιουργηθούν συγχύσεις, η απάντησή μου αναφέρεται στο σχόλιο του Πανάγου, αλλά αναρτήθηκε σε λάθος σειρά. Ζητώ συγνώμη για το μπέρδεμα.

  7. Κύριε Καραμπελιά θαυμάζω και διαφημίζω το έργο σας αλλά διαφωνώ μαζί σας σε κάποια πράγματα.

    1-πώς λέγεται το φαινόμενο κατά το οποίο εκατοντάδες χιλιάδες άτομα διασχίζουν παράνομα κάθε χρόνο τα σύνορα μιας χώρας και εγκαθίστανται μόνιμα στην επικράτειά της; Και μετά, εκμεταλλευόμενα τη ‘συμπαράσταση’ των αριστερών (που κατευθύνουν τον ‘αγώνα’ των ‘προλετάριων’ από τις βίλες τους) και την ανοχή ενός κράτους που δεν εφαρμόζει το νόμο, απαιτούν και κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα;
    Εισβολή.
    Ο όρος ‘λαθρομετανάστευση’ (και όχι ‘μετανάστευση’) είναι παραπλανητικός. Λαθρομετανάστευση έχουμε και όταν πρόκειται για μερικές εκατοντάδες άτομα.

    2- πώς λέγεται το φαινόμενο κατά το οποίο δεκάδες συμμορίες ένοπλων κακοποιών (κυρίως αλλοδαπών) επιτίθενται στους κατοίκους μιας χώρας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της, μέρα και νύχτα, εδώ και χρόνια πλέον, και τους δέρνουν, τους αφαιρούν τα αγαθά τους ή και τους σκοτώνουν;
    Λεηλασία.

    3- λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, καθώς και ότι ο ¨Ελληνας συχνά δεν ψάχνει τι ψηφίζει (για αυτό π.χ. πολλοί χριστιανοί ψηφίζουν κκε αγνοώντας ότι αυτό μάχεται την εκκλησία τους), είναι πιο εύκολο να καταλάβουμε το εξής:
    πολλοί που (κακώς) ψηφίζουν τους γορίλες της αυγής δεν είναι ρατσιστές ούτε, πολύ περισσότερο, ναζί. Δηλαδή δεν ξέρουν ότι η αυγή θα χειροτερέψει τα πράγματα και δε θα τα βελτιώσει. Είναι άνθρωποι που έχουν αγαναχτήσει και δεν αντέχουν άλλο με τα φαινόμενα που αναφέρω στο 1 και στο 2. Το μόνο άλλο γνωστό κόμμα που ζητούσε μέτρα κατά της λαθρομετανάστευσης, δηλαδή ο λαός, συμμάχησε με τα κόμματα που άνοιξαν το δρόμο στη λαθρομετανάστευση, το πασοκ και τη νδ. Για αυτό αρκετοί άνθρωποι προσχώρησαν στη χρυσή αυγή νομίζοντας ότι αυτή θα φέρει στη βουλή το συγκεκριμένο ζήτημα και θα βοηθήσει να αντιμετωπιστεί από το κράτος.

    4- Επομένως το να μιλάμε για άνοδο του ναζισμού στην Ελλάδα είναι άτοπο. Ο πολιτισμός του Έλληνα, που έχει στον πυρήνα του τις αξίες της ελευθερίας και της φιλοξενίας, και τον οποίο πολεμάει λυσσαλέα η αριστερά, είναι το καλύτερο αντίδοτο προς το ρατσισμό και το φασισμό.

    5- Καλές σχέσεις με το φασισμό έχει όχι μόνο η χρυσή αυγή αλλά και η αριστερά, η οποία έχει καταφέρει να συνδεθεί άρρηκτα με την ιδέα των δημοκρατικών αγώνων. Όμως το να θέλεις να αλλάξεις την κοινωνία παρά τη θέλησή της και να καταστρέψεις την παράδοσή της είναι πιο κοντά στη δημοκρατία ή στο φασισμό;

    6- Το κκε δε μετείχε μόνο στην αντίσταση στους Γερμανούς. Ήταν επίσης το κόμμα που ζητούσε ανεξάρτητη Μακεδονία και Θράκη, έπαιρνε εντολές από τη σταλινική Ρωσία και ήταν συνυπεύθυνο για τον εμφύλιο. Ακόμη και σήμερα τηρεί αντεθνική στάση και μόνο συγκυριακά αναφέρεται σε εθνικά συμφέροντα, τα οποία άλλωστε δεν αντιλαμβάνεται όπως ο ελληνικός λαός. Σύμφωνα με την ‘αγωνίστρια’ λιάνα κάθε λαθρομετανάστης δικαιούται κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων. Προφανώς για τη λιάνα η Ελλάδα πρέπει να γίνει η πρώτη και μοναδική χώρα στον κόσμο χωρίς σύνορα και χωρίς κρατική εξουσία. Επομένως μόνο ως καθολική πηγή έμπνευσης δεν είναι κατάλληλο το κκε.

    7- στα αλήθεια πιστεύουμε ότι εκατομμύρια άτομα από τις πιο φτωχές χώρες του πλανήτη βρίσκουν ο καθένας τους μερικές χιλιάδες δολάρια και τα δαπανούν για να αφήσουν σπίτι, φίλους, οικογένεια και να πάνε στο πουθενά; δηλαδή τι είναι όλοι αυτοί, λοβοτομημένοι; μήπως θα πρέπει να υιοθετήσουμε μια πιο ορθολογική ερμηνεία του φαινομένου; Μια ερμηνεία που θα λαμβάνει υπόψη της ότι οι ισλαμικές κοινωνίες εδώ και 1300 χρόνια προσπαθούν να επεκταθούν στην Ευρώπη
    αφού η ιδέα της παγκόσμιας επέκτασης και του ιερού πολέμου είναι μέρος τη θρησκευτικής τους παράδοσης; Μήπως θα πρέπει να προσέξουμε ότι τα άτομα που μπουκάρουν μαζικά και με αυξανόμενους ρυθμούς στην Ευρώπη είναι στην πλειοψηφία τους άντρες νεαρής ηλικίας κι όχι αβοήθητες μητέρες με βρέφη στην αγκαλιά, που τρέχουν να σωθούν από τις βόμβες;

    8- άτομα που πιστεύουν ότι το έθνος είναι μια φαντασίωση που πρέπει να καταστραφεί για να προοδεύσουμε και που προσπαθούν δια της βίας να αλλάξουν τον τρόπο ζωής των ιθαγενών, προφανέστατα δεν μπορούν (γιατί δε θέλουν) να συμμετάσχουν σε κάποιο εγχείρημα εθνικής ενότητας.

    • Έχουμε άποψη για το μεταναστευτικό, έχουμε βγάλει δύο αφιερώματα στο Άρδην (στο τρέχον τεύχος και στο Άρδην τ. 77) και πολλά κειμενα στη Ρήξη, επομένως δεν ειμαστε από εκείνους που σφυρίζουν αδιάφορα για το θέμα. Δείτε τα κέιμενα μας, ειδικότερα του τεύχους 77 όλα τα κέιμενα ειναι αναρτημένα στη σελίδα http://ardin-rixi.gr/archives/805

    • Σκαντζόχοιρος

      Μου αρέσει ότι σε μια συζήτηση για τη Χρυσή Αυγή, έρχεσαι Δημήτρη και μας κάνεις κοινωνιολογική ανάλυση για τη μετανάστευση.

      Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Για το μεταναστευτικό να συζητήσουμε όσο θέλεις. Και ότι έλεγχος πρέπει να γίνει στα σύνορα, και περιορισμός των ρευμάτων, και επιστροφή των μεταναστών στις εστίες τους, και προώθηση άλλων στην Δυτική και την Κεντρική Ευρώπη, αλλά και ενσωμάτωση όσων θέλουν να ταυτίσουν τη μοίρα τους με την μοίρα αυτού του τόπου. Να γίνουν Έλληνες δηλαδή.

      Για τη Χρυσή Αυγή, όμως, είναι άλλου τύπου συζήτηση; Δηλαδή η Χρυσή Αυγή θα υποκαταστήσει το κράτος, το νόμο και την αστυνομία και θα αναλάβει τα πράγματα στα χέρια της; Αυτό θέλουμε;

      Σ’ ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου, τα πάντα μπορούν να ελεγχθούν, και να τεθούν περιορισμοί στην εξουσία, από χίλιες δύο μπάντες.

      Όταν μια γκρούπα ναζί πάει να υποκαταστήσει την εξουσία, με ποιά κριτήρια θα την ασκεί; Βάσει ποιών νόμων και ποιών αρχών; Θα ξαναγυρίσουμε δηλαδή στο στάδιο της βαρβαρότητας, όπου θα κυριαρχούν και θα εξουσιάζουν ομάδες τραμπούκων με σημαία την απόλυτη ασυδοσία, και το μίσος κατά πάντων;

      Δε λέω, πολύ ωραία αντιμετώπιση του προβλήματος, και όπως είπα και στον παραπάνω, πρόκειται για μια εξαιρετική πρόταση εξόδου από τη σημερινή κρίση.

  8. Αγαπητοί φίλοι,

    Δε νομίζω ότι ο Δημήτρης εκθέτει μια προβληματική η οποία ευνοεί τη ΧΑ ή υμνεί το ναζισμό κλπ. Αντιθέτως καταθέτει μία ερμηνεία με πολλά κοινά με εκείνες που βρίσκουμε από αρθρογράφους του Άρδην και της Ρήξης αλλά και με κάποιες σημαντικές διαφορές. Εντοπίζει σωστά κατά τη γνώμη μου τη συντονισμένη προσπάθεια εποικισμού κι αλλοίωσης της εθνολογικής σύνθεσης της Ευρώπης κι ειδικά της Ελλάδος από ισλαμικά στοιχεία τα οποία στο μέλλον θα παίξουν δραματικό και καίριο ρόλο που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην αποσύνθεση και την πτώση. Μιλάμε βέβαια για ορίζοντα δεκαετιών αλλά παρόλα αυτά η προσπάθεια υποστηρίζεται, ακόμα τουλάχιστον, και από τις ΗΠΑ ή κάποιους κύκλους τους έστω, ώστε να εξαλειφθεί το πλεονέκτημα της εθνολογικής συνέχειας κι ομοιογένειας που έχει πλειάδα ευρωπαϊκών κρατών, που μεταξύ τους είναι (ή έστω ήταν) κι η Ελλάς.
    Επίσης αγαπητέ Σκαντζόχοιρε δε νομίζω ότι από τα γραφόμενα τού Δημήτρη τουλάχιστον προκύπτει ότι είναι θιασώτης της άποψης «μια γκρούπα ναζί να υποκαταστήσει την εξουσία» με οποιαδήποτε κριτήρια ή ατζέντα. Δεν κατάλαβα κάτι τέτοιο, τουναντίον μάλιστα. Όμως για να είμαστε ειλικρινείς η Ελλάς έχει διέλθει από διαλλείμματα όπου γκρούπες (ακρο)αριστερών κι αναρχικών έχει υποκαταστήσει και καταλύσει, ευτυχώς προσωρινά μέχρι τώρα, την κρατική εξουσία επιβουλευόμενο την περιουσία και την ζωή πολιτών με τους οποίους δε συμφωνούσε ή δε συγχρωτιζόταν.
    Διότι κατά την ταπεινή μου άποψη ο ναζισμός κι ο φασισμός δεν είναι τόσο πολιτική ιδεολογία πλέον αλλά τρόπος του πολιτεύεσθαι δηλ. ένας μόντους οπεράντι που κατά καιρούς βλέπουμε πολλούς με διάφορες ιδεολογίες να υιοθετούν και να ασκούν με μακιαβελλικές σκοπιμότητες τύπου «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα».
    Φιλικά, Πέτρος.

  9. Στην εξαιρετική ανάλυση του κ. Καραμπελιά περί των αιτιών της πολιτικής ανόδου της Χρυσής Αυγής, θα μπορούσε να προστεθεί στις τρεις βασικές αιτίες που αναφέρονται (κατάρευση κοινωνικού κράτους, εθνική ταπείνωση από Ευρωπαίους και Τούρκους, μεταναστευτικό) ακόμα μία σημαντική αιτία:
    η αντίδραση στον ανηλεή ιδεολογικό πόλεμο εναντίον κάθε εθνικού ή πατριωτικού συναισθήματος επί είκοσι τουλάχιστον χρόνια.

    1) Όταν κατακλύεται όλη η Αθήνα με αφίσες (δαπανηρές στην εκτύπωση) του ΟΑΚΚΕ που γράφουν:
    – για εισβολή των Ελλήνων στην Κύπρο το ’74
    – για «μακεδονικές», «βλάχικες» κλπ μειονότητες
    – για τα καθάρματα τους μικροαστούς που εκμεταλλεύονται τους καϋμένους τους ξένους

    2) Όταν η κα Κουτσίκου ούσα υπουργός Παιδείας μας εγκαλεί δια ρατσισμό και εθνικισμό

    3) Όταν οι συνωστισμοί της Ρεπούση περιλαμβάνονται στα επίσημα σχολικά και επιστημονικά βιβλία

    4) Όταν οι κυρίαρχες αρχιτεκτονικές τάσεις αποκλείουν τον νεοκλασσικισμό ως δήθεν εκλεκτικιστικό και παρωχημένο ρεύμα

    5) Όταν υπάρχει η εκπομπή του ΣΚΑΙ για το ’21 (και άλλες αντίστοιχες)

    6) Όταν ο (συμπαθής κατά τα λοιπά) μακαρίτης Βασίλης Ραφαηλίδης σάρκαζε που φάγαμε τα μούτα μας στο Σαγγάριο (το μπέρδευε με το Αφιόν Καραχισάρ)

    7) Όταν ο μακαρίτης ο Κύρκος έλεγε πως δεν το νοιάζει αν γυρίσει η Ελλάδα στην Μελούνα

    8) Όταν ο Συνασπισμός επί Κωνσταντόπουλου είχε κεντρικό σύνθημα «Αιγαίο: Ελλάδα – Τουρκία συνεκμετάλλευση»

    9) Όταν ο Μισέλ ντε Γκρες γράφει σκανδαλοθηρικά μυθιστορήματα με την (Αλβανίδα κατά τον ίδιο) Μπουμπουλίνα

    10) Όταν τα σήριαλ είναι τούρκικα κλπ

    πολύ θέλει να «τρελαθεί» ο απληροφόρητος πολίτης που έχει καταπιεσμένο επί 20ετία τουλάχιστον το εθνικό συναίσθημα και να πάει να ψηφίσει την συμμορία της Χρυσής Αυγής ;

    Μία τελευταία παρατήρηση:
    Γιατί κανένας δημοσιογράφος δεν ρώτησε ποτέ τον Μιχαλολιάκο από που βγαίνει η ονομασία «Χρυσή Αυγή»;
    Γιατί κανείς από αυτούς που κατευθύνουν την κοινή γνώμη δεν αναδεικνύει την συσχέτιση της Χ.Α. με την αποκρυφιστική «Golden Dawn Society» του Aleister Crowley;

    Και πάλι συγχαρητήρια στον κ. Καραμπελιά για τον αγώνα που δίνει μαζί με λίγους συνοδοιπόρους.

  10. Αγαπητέ Κόρτο Μαλτέζε πολύ καλή η λίστα των σημείων που προσθέτεις στη συζήτηση. Ένα ακόμη, που υποστηρίζει την άποψη τη δική σου και του Δημήτρη αν τις κατάλαβα καλά είναι ότι τη… συνεκμετάλλευση του Αιγαίου την υποστηρίζει κι ο μέγας πατριώτης και αντιμνημονιακός…. Θεοδωράκης:
    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=363027
    Και για του λόγου το ασφαλές, ιδού κι η ανεκδιήγητη πόζα με τον ΓΑΠ και τον Ερντογάν με φόντο την… Ακρόπολη:
    http://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2010/05/blog-post_6006.html
    Αυτοί είναι οι επαγγελματίες πολιτικοί που μας έφεραν εκεί που μας έφεραν και οδηγούν τον κόσμο στα «λεβεντόπαιδα» της ΧΑ και τον «πατριώτη» Τσίπρα. Να τους χαιρόμαστε….

    • Προς Common sense:
      Ευχαριστώ πολύ για τις ορθές επισημάνσεις. Είναι αλήθεια δυστυχώς ότι και ο Μίκης Θεοδωράκης έχει εκφράσει τέτοιες απόψεις. Αλλά τι να πρωτοθυμηθούμε τώρα από τόσες δημόσιες αντεθνικές εκφράσεις όλα αυτά τα χρόνια;
      Να θυμηθούμε την ραδιοφωνική συζήτηση Ανδρουλάκη – Θεοδωράκη, όπου ο πρώτος τόνιζε ότι ο ελληνικός στρατός στην Μικρασία έκανε σφαγές και ο δεύτερος δεν ξεκαθάρισε τα πράγματα;
      Να θυμηθούμε το κάψιμο της σημαίας στο Πολυτεχνείο και το «κουρελόπανο» του Βασίλη Διαμαντόπουλου;
      Να θυμηθούμε τη στήριξη στο σχέδιο Ανάν από τον Νιόνιο;
      Τον Σεραφείμ Φυντανίδη ο οποίος από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων αυτό που συγκράτησε ως ενδιαφέρον είναι το πέρασμα από το «προ – ελληνικό» στοιχείο στο ελληνικό (υπονοώντας ότι ο μινωικός και κυκλαδικός πολιτισμός δεν ανήκουν στην ιστορική μας διαδρομή);
      Τον «Ιό της Κυριακής» του «Ε» της Ελευθεροτυπίας;
      Τον τραγουδιστή του μουσικού συγκροτήματος «Χαϊνηδες» που μιλούσε για αυτόνομη Κρήτη;
      Τον Γεωργουσόπουλο που (ατεκμηρίωτα πιστεύω) προβάλλει την δήθεν εβραϊκή καταγωγή του Διονυσίου Σολωμού;

      Κυριολεκτικώς οι έχοντες δημόσιο λόγο (διανοητές, καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι κλπ) επί δύο δεκαετίες ανταγωνίζονταν σε εθνομηδενισμό.

      Ωραία τα κατάφεραν. Η δράση (αντεθνική προπαγάνδα) φέρνει αντίδραση (Χ.Α.). ΔΥΣΤΥΧΩΣ!

      • Απλά υποκλίνομαι στη μνήμη σου που μεταφράζει τη διάχυτη αίσθηση που έχω σε γεγονότα και τοποθετήσεις που έγιναν στο παρελθόν και σημάδεψαν το θυμικό μου…

  11. Σε ευχαριστώ πολύ! Πιστεύω ότι ο διάλογος ο δικός μας και των άλλων φίλων του «Άρδην» πάνω σε αυτά τα θέματα θα συνεχιστεί τις επόμενες μέρες μετά τις εκλογές και θα είναι εξαιρετικά γόνιμος…

  12. Κ Καραμπελια σας παρακολουθω απο το 80 στο Χημειο
    Το αρθρο σας ειναι εκπληκτικο και εξηγει το φαινομενο της ανοδου της χρυσης αυγης.
    Σαν κατοικος του κεντρου ομως σας λεω οτι αργησατε 20 χρονια.
    Μεχρι να δημιουργηθει αυτος ο πολος το νεο εαμ βρε αδερφε θα μου επιτρεψετε να ψηφισω αυτη τη συμμορια γιατι ηταν η μονη που σταθηκε στο πλευρο μας.

  13. Σκαντζόχοιρος

    Να δούμε ποιό άλλο ψευδώνυμο θα χρησιμοποιήσετε για να γράψετε ότι ξέρετε τον Γ.Κ. από παλιά αλλά τώρα θα ψηφίσετε Χ.Α…

    Την δουλεύετε καλά την προπαγάνδα στο διαδίκτυο, δε λέω, αλλά δεν περνάνε αυτά εδώ.

    Από την πρώτη στιγμή το Άρδην μίλησε γι ατο μεταναστευτικό, και το ανέλυσε διεξοδικά, από την πρώτη στιγμή κατήγγειλε τα γκέτο και την υποβάθμιση του κέντρου, και μάλιστα μ’ έναν τρόπο πολύ πιο ολοκληρωμένο και συστηματικό, δίχως μάλιστα να διολισθαίνουμε στην μισαλλοδοξία και τον ρατσισμό.

    • Κ.Σκατζοχοιρε θελω ενα πλανο που πρεπει να εφαρμοσθει για να παρουμε το κεντρο της πολης
      πισω
      Μεχρι να το παρουσιασετε θα ψηφιζω Χρυση Αυγη
      Δεν χρησιμοποιω ψευδονυμο και παντα θυμαμαι
      τις συνελευσεις που παρακολουθουσα σαν πρωτοετης
      στο χημειο το 80-81
      Τσιρωνης Φωλιας για να ζεσταθει το κοινο και μετα
      ο Καραμπελιας στο προσωπικο του ρεσιταλ
      Καλες οι αναλυσεις φιλε μου αλλα η χρυση αυγη
      εστω και πρωτογονα κερδιζει δημοσιο χωρο
      εκφραζει ενα μερος της κοινωνιας και βαζει στην ατζεντα την λαθρομεταναστεση
      Μην μιλατε με απαξια για τους ψηφοφορους της
      χρυσης αυγης,δεν ξερετε ποση δυναμι μας δινετε.

      • Κε Γιώργο νομίζω ότι ο Σκαντζόχοιρος σας απάντησε σχετικά με το μεταναστευτικό και τη Χρυσή Αυγή, αλλά η Χρυσή Αυγή δεν είναι μόνο μεταναστευτικό. Η Χρυσή Αυγή ειναι μια οργάνωση 30 χρόνων, τότε που είσασταν στο Χημείο υπήρχε, και ειναι μια ναζιστική οργάνωση. Ο σκληρός μικρός πυρήνας της γυρω από τον Μιχαλολιάκο είναι νεο-ναζί, σίγουρα η μεγάλη πλειοψηφία αυτών που την ψήφισε δεν είναι ναζί, άλλωστε συμφωνα με έρευνα της Public issue μόνο το 14% των φηφοφόρων της την ψήφισε για το πρόγραμμα της, αλλά και στη Γερμανία στα τέλη της δεκαετίας του ’20 το μονοψήφιο ποσοστό Γερμανών που ψήφιζαν Χιτλερ δεν ήταν ναζί και δεν μπορούσαν να φανταστουν τι θα συνέβαινε στη χώρα τους. Όμως με αυτή τη μαγιά ο Χίτλερ και εκμεταλλευόμενος τις συγκυρίες που διαμορφώθηκαν στις αρχές του ’30 αναρριχήθηκε στην εξουσία. Εγώ δεν θα πω τι προκάλεσε ο ναζισμός στους εβραίους, στους Ρώσους, τους Έλληνες, τους Σέρβους, τους διανοητικά καθυστερημένους, τους αθίγγανους, κ.λπ., αλλά τι στην ίδια τη Γερμανία. Οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν ότι από το 1943, άλλοι λένε το ’42, ο πόλεμος για τη Γερμανία ειχε χαθεί και όμως ο Χίτλερ τον παρέτεινε για άλλα 2-3 χρόνια, χωρίς να έχει καμια προοπτική ανατροπής και από ένα σημείο τον συνέχιζε μόνο και μόνο για να τιμωρήσει τους Γερμανούς, που μέσα στην ιδεολογική του τρέλα, του πίστευε ότι δεν ήταν πια ένας λαός αντάξιος του οράματός του. Ο ναζισμός κατέστρεψε πρώτα και κύρια το λαό εκείνο που υιοθέτησε το ναζισμό και μέσω του ναζισμού πίστεψε ότι θα κυριαρχίσει στον κόσμο. Μην έχετε καμια αμφιβολία ότι και ο καλυμμένος, τον τελευταίο χρόνο, ναζισμός του Μιχαλολιάκου ίδια καταστροφικά αποτελέσματα θα είχε και για τη χώρα μας, οπως και η Χούντα από θεματοφύλακας των εθνικών θεμάτων κατάφερε να προκαλέσει την εθνική καταστροφή στην Κύπρο.
        Οι Ελλάδα έχει πολλά προβλήματα εθνικά, το μεταναστευτικό, το δημογραφικό, κοινωνικά αλλά λύσεις τύπου Χρυσή Αυγή μεσοπρόθεσμα όχι μόνο δεν είναι λυση, αλλά καταστροφή. Αυτό προσπαθούμε να πούμε.

  14. Σκαντζόχοιρος

    Κύριε Γιώργο,

    Πλάνο για την απογκετοποίηση του κέντρου πρέπει να κάνει άμεσα η αστυνομία σε συνεργασία με ανθρωπιστικές οργανώσεις, φορείς του υπουργείου υγείας κ.ο.κ.

    Επίσης, το υπουργείο εξωτερικών πρέπει να αναλάβει την επιστροφή των παράνομων μεταναστών στις εστίες τους, και βέβαια να απαιτήσει συντονισμένη βοήθεια από την Ευρώπη ώστε να μετριαστεί το φαινόμενο.

    Κι ύστερα κάτι πρέπει να γίνει με τα σύνορα. Διότι όσο και να προσπαθείς να υλοποιήσεις τα παραπάνω, αν η Τουρκία δεν σταματήσει συστηματικά να κατευθύνει τα μεταναστευτικά ρεύματα προς τα εδώ, δεν γίνεται τίποτα. Είναι σα να γεμίζουμε νερό έναν κουβά δίχως πάτο.

    Αυτό υποκρύπτει και η Χρυσή Αυγή. Μια απλή ανάγνωση των στατιστικών και θα καταλάβει κανείς ότι το φαινόμενο από εδώ και πέρα θα γίενται ολοένα και πιο έντονο. Έχει παγκόσμιες αιτίες και δυστυχώς το 2050 θα έχουμε 500 εκατομμύρια μετανάστες σε όλον τον πλανήτη.

    Η χώρα μας λόγω γεωγραφικής θέσεις είναι μεταναστευτικός διάδρομος. Οι πιέσεις που δεχόμαστε τώρα θα επιταθούν. Θέλουμε συντονισμένη προσπάθεια -μια πολύπλευρη μεταναστευτική πολιτική που να διαθέτει απ’ όλα. Δηλαδή, και πιέσεις σε πολιτικό επίπεδο σε τρίτες χώρες και παγκόσμιους οργανισμούς να συμβάλουν (γιατί είναι διεθνές φαινόμενο), και επαναπατρισμό των παράνομων μεταναστών, και μέριμνα για να μην έχουμε γκέτο, και ενσωμάτωση όσων θέλουν να ενσωματωθούν.

    Δυστυχώς, μπορούμε να ελέγξουμε και να περιορίσουμε το φαινόμενο της μετανάστευσης, όχι να το εξαλείψουμε μ’ ένα πολυβόλο -όπως υπόσχεται η Χ.Α.

    Ούτε το κέντρο μπορεί να ‘καθαρίσει’ έτσι όπως το υπόσχεται. Αν δει κανείς τα μεγέθη και τις προβλέψεις για τα μεταναστευτικά κύματα θα καταλάβει κανείς ότι βρισκόμαστε μπροστά ίσως στην μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών στην ανθρώπινη ιστορία -είναι αστείο να λες ότι μπορείς να την αποφύγεις. Το μόνο που θα καταφέρει η Χρυσή ΑΥγή, είναι να εγκαταστήσει ένα μόνιμο σκηνικό βίας στο κέντρο της Αθήνας. Έναν πόλεμο όλων εναντίον όλων. Και πάλι το κέντρο θα είναι αβίωτο, ενώ θα έχουμε προσθέσει κι έναν επιπλέον νταβατζή πάνω από το κεφάλι μας.

    Μπορείς όμως να την αντέξεις ενισχύοντας τον εθνικό και τον κοινωνικό σου ιστό. Να μην γίνεις Λίβανος των Βαλκανίων, αλλά να οργανωθείς και να διαχειριστείς το φαινόμενο.

    ΓΙα να το κάνεις αυτό πρέπει να έχεις κράτος και θεσμούς που να λειτουργούν.

    Τι θέλω να πω; Ότι η Χ.Α. δεν μπορεί να υποκαταστήσει το κράτος, ούτε την αστυνομία. Θα πρέπει η πολιτεία να αναδιοργανωθεί ώστε να αντιμετωπίσει το φαινόμενο.

    Υ.Γ. Ψηφίζετε ένα κόμμα, που έχει μια πολύ περίεργη αντίληψη για την πολιτική. ΘΕωρεί ότι πολιτική είναι, να δικάζεις, να καταδικάζεις και να εκτελείς αυτοστιγμή, βάσει μιας εντελώς τυφλής αντίληψης περί συλλογικής ευθύνης.

    Το πρόβλημά μας, όμως, είναι η μετανάστευση και όχι οι μετανάστες. Και κύριοι υπεύθυνοι είναι οι άρχουσες τάξεις που μας οδήγησαν μέχρι εδώ. Δεν γίνεται όλοι αυτοί να γλυτώνουν επειδή η Χ.Α. εκτονώνει το πρόβλημα σε απάνθρωπες επιθέσεις, σε μεμονωμένους κακομοίρηδες

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*