«Είναι πολλά τα λεφτά Άρη»…*
Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης
Μπορεί η Τουρκική «Δημοκρατία» να ελέγχεται σήμερα από φανατικούς τζιχαντιστές, παντουρκιστές και κανονικούς φασίστες (Ρ. Τ. Ερντογάν, Μ. Τσαβούσογλου, Φ. Χακάν, Ν. Μπαχτσελή, Ν. Περιντσέκ, Ι. Καλίν κ.α.), μπορεί το τουρκικό καθεστώς να έχει εξαπολύσει εδώ και ένα ολόκληρο χρόνο ένα αδυσώπητο υβριδικό πόλεμο εναντίον της Ελλάδος –και όχι μόνο,μπορεί η ειρήνη και η σταθερότητα σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο να κρέμεται από μια κλωστή και τις διαθέσεις ενός ψυχοπαθούς** , μπορεί ένας πρώην φυλακισμένος που παριστάνει τον υπουργό Εθνικής Άμυνας των φανατικών ισλαμιστών της Τουρκίας να δηλώνει με απροκάλυπτη θρασύτητα «Είμαστε ενάντιοι στις προσπάθειες για φυλάκιση της Τουρκίας στα χωρικά της ύδατα στο Αιγαίο» (12 Νοεμβρίου 2020) διατυπώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο και κρυστάλλινο τρόπο το φασιστικό δόγμαLebensraum των Γερμανών Ναζί, μπορεί η Τουρκία να έχει πραγματοποιήσει επάνω από ελληνικά νησιά, κατά την διάρκεια ενός χρόνου υβριδικού πολέμου, τόσες υπερ-πτήσεις όσες είχε κάνει μέσα σε δέκα χρόνια, μπορεί ο ισλαμοφασίστας** της Άγκυρας να χαρακτηρίζει με κυνισμό Ελλάδα και Κύπρο «κακομαθημένες» (ομιλία σε κοινοβουλευτική ομάδα ΑΚΡ, 11 Νοεμβρίου 2020) επειδή τολμούν να αρνούνται υποταγή στις νέο-οθωμανικές του φαντασιώσεις, μπορεί οι φανατικοί παντουρκιστές να ζητούν συνεχώς την αποστρατικοποίηση των ελληνικών νησιών του Αιγαίου, ώστε να γίνει πιο εύκολο το έργο της τουρκικής «Στρατιάς του Αιγαίου» που καραδοκεί στα Μικρασιατικά παράλια ακριβώς απέναντι από τα ελληνικά νησιά, στην Ελλάδα όμως υπάρχει ένας τηλεοπτικός σταθμός πανελλήνιας εμβέλειας (ΣΤΑΡ, συμφερόντων οικογένειας Βαρδινογιάννη) ο οποίος μεταδίδει καθημερινά, εδώ και χρόνια, τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, επιδεικνύοντας μια απίστευτη εθνική αναισθησία.
Η τουρκική προπαγάνδα που μεταδίδει καθημερινά μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ έχει την μορφή μιας τηλεοπτικής σειράς χιλίων επεισοδίων χωρίς αρχή, μέση και τέλος.
Όπως είναι γνωστό οι φανατικοί τούρκοι ισλαμοφασίστες χρησιμοποιούν κατά κόρον τουρκικές τηλεοπτικές σειρές για την ευκολότερη πολιτισμική τους διείσδυση και επιρροή με ψεύτικα «πρότυπα» σε χώρες – στόχους όπως η Ελλάδα, επιδοτώντας γενναία τις παραγωγές αυτές κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.
Στην Ελλάδα, εν όψει της κρισιμότητας των σχέσεων με την Τουρκία και την πρωτοφανή επιθετικότητα των τούρκων ισλαμιστών, όλοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας τον Ιούνιο του 2020 είτε ολοκλήρωσαν, είτε κατέβασαν, είτε ακύρωσαν την μετάδοση τηλεοπτικών σειρών τουρκικής προπαγάνδας σε πανελλαδική εμβέλεια.
Με μια και μοναδική θλιβερή εξαίρεση: Τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ συμφερόντων οικογένειας Βαρδινογιάννη.
Ένας πιθανός λόγος της θλιβερής αυτής εξαίρεσης είναι το άφθονο χρήμα: Τον Οκτώβριο του 2020 ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ μετέδωσε μόνο μέσα στην τηλεοπτική σειρά τουρκικής προπαγάνδας οκτακόσια δεκαπέντε (815) διαφημιστικά μηνύματα, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρών στην Ελληνική Τηλόραση.
Η σειρά τουρκικής προπαγάνδας του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ τους τελευταίους μήνες βρίσκεται συνεχώς στις τελευταίες θέσεις τηλεθέασης όλων των εκπομπών, όλων των τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας της απογευματινής ζώνης.
Παρ΄ όλα αυτά μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες (δυστυχώς και ελάχιστες ελληνικές), μεταδίδουν συνεχώς και σταθερά τα διαφημιστικά τους μηνύματα μέσα από την σειρά τουρκικής προπαγάνδας του ΣΤΑΡ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Procter & Gamble Hellas η οποία μετέδωσε τον μήνα Οκτώβριο 130 συνολικά διαφημιστικά μηνύματα αποκλειστικά και μόνο στην συγκεκριμένη εκπομπή του ΣΤΑΡ.
Εκτός όμως από την Procter & Gamble η οποία τον Οκτώβριο διαφήμιζε συνεχώς τα εισαγόμενα προϊόντα της Always, Fairy, Lenor, Ariel, Pampers, Pantene, Swiffer, Oral-B, Viakal, Head & Shoulders, Vicks, Gillette με 130 διαφημιστικά μηνύματα, ο Όμιλος Σαράντης κατέβαλε στην τουρκική σειρά την αξία 35 διαφημιστικών μηνυμάτων για τα εισαγόμενα προϊόντα Ava, Orzene, Lanes, Noxzema, Bioten, η Reckitt Benckiser Hellas κατέβαλε την αξία 25 διαφημιστικών μηνυμάτων για τα εισαγόμενα προϊόντα της Schollmed, Scholl, Vanish, Nurofen, Dettol, Finish, η JACOBS DOUWE EGBERTS Εμπορία Καφέ Ε.Π.Ε. κατέβαλε την αξία 18 διαφημιστικών μηνυμάτων για τα προϊόντα της JACOBS, Bravo, L’Or, η Bayer Ελλάς Α.Β.Ε.Ε. και η εταιρία φυσικού αερίου NRG ENERGY (μέλος του Ομίλου MOTOR OIL) κατέβαλαν την αξία 17 διαφημιστικών μηνυμάτων για το εισαγόμενο προϊόν Bepanthol η πρώτη και υπηρεσίες παροχής φυσικού αερίου η δεύτερη κ.ο.κ.
Αναλυτικά, όλες οι εταιρίες και όλα τα προϊόντα που «χρηματοδότησαν» έστω και με ένα διαφημιστικό μήνυμα την μετάδοση της τουρκικής προπαγάνδας μέσα από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ τον μήνα Οκτώβριο 2020 βρίσκονται εδώ.
Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α Τ Α : Φαίνεται πως αυτοί που παρακολουθούν τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ, θεωρούνται από μεγάλες πολυεθνικές κυρίως εταιρίες, πνευματικά και οικονομικά«κατάλληλοι» ώστε να πληρώνουν από την τσέπη τους την διαφήμιση που βλέπουν στην τουρκική σειρά!
Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς την επιμονή ορισμένων εταιριών να αρνούνται την εξαίρεση της τηλεοπτικής σειράς τουρκικής προπαγάνδας από την προβολή των διαφημιστικών τους μηνυμάτων – τώρα μάλιστα που βρίσκεται και στον πάτο της τηλεθέασης;
Άντε η σειρά να είχε την πάλαι ποτέ υψηλή τηλεθέαση, θα πρόβαλλαν ένα (σαθρό έστω) «επιχείρημα». Τώρα που η τουρκική προπαγάνδα βρίσκεται στον πάτο της τηλεθέασης όλων των εκπομπών της απογευματινής ζώνης, προσβάλλουν βάναυσα την νοημοσύνη ευαισθητοποιημένων πελατών τους όταν τους καλούν να πληρώσουν από την τσέπη τους την διαφημιστική τους παρουσία μέσα στην τουρκική προπαγάνδα του ΣΤΑΡ.
Πάντως η «εξαργύρωση» οκτακοσίων δεκαπέντε διαφημιστικών μηνυμάτων στα ταμεία του ΣΤΑΡ, μόνο τον μήνα Οκτώβριο, μόνο από την τουρκοσειρά που βρίσκεται στον πάτο της τηλεθέασης, σε συνδυασμό με την «ανταγωνιστική τιμή» με την οποία εξασφαλίστηκαν χίλια επεισόδια (χάρη στις επιδοτήσεις των τούρκων ισλαμιστών), ίσως και να αποτελεί την εξήγηση της εθνικής αναισθησίας του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ.
Πολύ δε περισσότερο αν υπολογίσει κανείς πέντε χρόνια, δηλαδή 60 περίπου μήνες συνεχούς μετάδοσης τουρκικής προπαγάνδας, με μηνιαία «υποστήριξη» από γνωστές πολυεθνικές ακόμα και την μισή από αυτήν που δόθηκε τον Οκτώβριο του 2020.
Πράγματι, είναι πολλά τα λεφτά Άρη* …
*Μια φράση που ακούστηκε στην ταινία «Λόλα» του Ντίνου Δημόπουλου (1964) και έκτοτε παρέμεινε σαν μια χαρακτηριστική έκφραση συμβιβασμού και θυσίας ιδανικών, πίστης, ηθικών αξιών κ.α. μπροστά στον πειρασμό του χρήματος, συμβολίζοντας την διαχρονική επιβολή των ισχυρών επί των αδυνάτων. Στην συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας, ο Σπύρος Καλογήρου απειλεί με μαχαίρι τον πρωταγωνιστή Νίκο Κούρκουλο. «Γιατί θες να με φας;», ρωτάει ο πρωταγωνιστής. «Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη», απαντάει ο πρώτος.
** Χαρακτηρισμοί που αποδόθηκαν στον Τούρκο πρόεδρο από διάσημες προσωπικότητες περιλαμβάνονται στα «Συμπεράσματα» του άρθρου «Τουρκικός επεκτατισμός και επιθέσεις σε Αρμενία, Ελλάδα, Κύπρο»
πηγή
TAGS STAR, ΣΤΑΡ, τουρκική προπαγάνδα, πολλά λεφτά, υβριδικός πόλεμος, φασιστικό δόγμα, παντουρκιστές, Procter & Gamble, Όμιλος Σαράντης, Reckitt Benckiser Hellas, JACOBS DOUWE EGBERTS, Bayer Ελλάς, NRG ENERGY.