Αρχική » «Πλυντήρια» είναι οι υποστηρικτές του ξυλολίου

«Πλυντήρια» είναι οι υποστηρικτές του ξυλολίου

από Νίκος Ντάσιος

του Νίκου Ντάσιου

Η υιοθέτηση του σεναρίου περί παράνομου φορτίου δεν είναι προς το συμφέρον των οικογενειών και των συγγενών των θυμάτων του δυστυχήματος, ούτε ευρύτερα των φτωχότερων τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας που επιλέγει την χρήση του σιδηρόδρομου ως μέσο μετακίνησης. Η ενορχηστρωμένη μετάθεση του ενδιαφέροντος της κοινής γνώμης στο λαθρεμπόριο καυσίμου όλο το προηγούμενο διάστημα άφησε εκτός συζήτησης τις ευθύνες των υπουργών που είχαν την ευθύνη για την υλοποίηση της συμβάσεως 717, την υποστελέχωση του ΟΣΕ μετά το ξεπούλημα του από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τις ευθύνες του σταθμάρχη και των υπολοίπων που είχαν βάρδια εκείνο το μοιραίο βράδυ, αλλά και την γενικότερη προοπτική του σιδηροδρόμου στη χώρα.

Καθόλου τυχαία, η υποβάθμιση του σεναρίου του παράνομου καυσίμου το τελευταίο διάστημα λειτούργησε επιταχυντικά ως προς την διερεύνηση της ουσίας του δυστυχήματος. Η δικογραφία έφτασε επιτέλους στη Βουλή, όπου θα αναζητηθούν ποινικές ευθύνες για τον Καραμανλή και τον Σπίρτζη, μετά την παραπομπή Τριαντοπούλου στο δικαστήριο. Ο Κυρανάκης επισπεύδει μια σειρά μέτρων για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και των συστημάτων ασφαλείας του, ενώ επανέρχεται αναβαθμισμένη η αξιολόγηση στο δημόσιο. Η Κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη την υλική βάση του ογκούμενου αντισυστημισμού προβαίνει σε σειρά κοινωνικών παροχών, όπως της επιστροφής ενός ενοικίου ετησίως, παρά τις δομικές ελλείψεις σε ολοκληρωμένες κοινωνικές επενδύσεις. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης οφείλουν σε αυτά τα επίπεδα να συμβάλλουν εποικοδομητικά με θέσεις και προτάσεις αφήνοντας την συνωμοσιολογία και την τοξικότητα στα πολιτικά άκρα που την εισήγαγαν και την διατηρούν στο δημόσιο διάλογο.

Γιατί το πραγματικό σκάνδαλο, η αντιμετώπιση του οποίου θα αποτελούσε πεδίο ουσιαστικής αντιπολίτευσης στο σύστημα εξουσίας, δεν είναι το ξυλόλιο αλλά η μόνιμη υποβάθμιση του σιδηροδρόμου προς όφελος των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς, των νταλικών και της ναυσιπλοΐας που είναι συνδεδεμένα με συμφέροντα εισαγωγέων, εμπόρων και εφοπλιστών, διαχρονικά. Η αναβάθμιση των σταθερών μέσων μεταφοράς στον αιώνα μας καθίσταται κρίσιμη δεδομένης και της ευρύτερης προοπτικής χάραξης των νέων εμπορικών και ενεργειακών δρόμων, όπου η χώρα θα μπορούσε να καταστεί κόμβος διασύνδεσης της Ινδίας και της Μέσης Ανατολής με την Ευρώπη.

Το μεγάλο στοίχημα λοιπόν είναι η δίκη να διεξαχθεί άμεσα και όχι μετά από δυο χρόνια όπως επιδιώκουν οι υποστηρικτές του παράνομου φορτίου, για πολιτικά οφέλη κατά την διεξαγωγή των εκλογών του 2027. Μια δίκαιη δίκη για την απόδοση δικαιοσύνης στα θύματα και τις οικογένειες τους που θα καταστήσει το τραγικό αυτό δυστύχημα αφορμή ενός νέου εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου μετα από εκείνον που πραγματοποίησε για τελευταία φορά ο Ελευθέριος Βενιζέλος στα 1918.

ΣΧΕΤΙΚΑ

5 ΣΧΟΛΙΑ

Ηλίας 5 Μαΐου 2025 - 10:35

Επιτέλους ένα σωστό άρθρο

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Θεοφάνης Ι. Βορεινάκης 6 Μαΐου 2025 - 07:04

Συγχαρητήρια για την ανάλυσή σας. Βεβαίως διαπλεκόμενα συμφέροντα εμπόδιζαν τόσες δεκαετίες την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην χώρα μας, των οποίων την χρήση θα πρέπει να θεωρούμε πράξη συλλογική, αντιΙΧίδικη και οικολογική………

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ