Από την σελίδα στο facebook, Δεν αγοράζουμε τουρκικά προϊόντα. Ακολουθήστε την σελίδα για πληρέστερη ενημέρωση.
Τα σύκα αποτελούν βασικό συστατικό της διατροφής των Ελλήνων από την Αρχαία Ελλάδα. Πρόκειται για ένα προϊόν με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, μαγνήσιο και βιταμίνη Α.
Στην Ελλάδα καλλιεργούνται κυρίως σε Πελοπόννησο (ονομαστά τα σύκα Καλαμάτας) και Εύβοια. Όμως η κατανάλωση στη χώρα μας αποξηραμένων φρούτων βασίζεται σε εισαγωγές, ως επί το πλείστον από Αμερική, Τουρκία και Γαλλία.
Σύμφωνα με στοιχεία της τουρκικής Ένωσης Εξαγωγέων Αιγαίου (EİB), από τις 30 Σεπτεμβρίου μέχρι 15 Νοεμβρίου 2020 έγιναν εξαγωγές αποξηραμένων τουρκικών σύκων προς 81 διαφορετικές χώρες.
Σε μια περίοδο 1,5 μήνα δηλαδή στάλθηκαν 18.157 τόνοı αποξηραμένα σύκα αξίας πάνω από 70 εκατομμύρια δολάρια.
Η πρώτη χώρα στις εξαγωγές της Τουρκίας ήταν η Γερμανία όπου στάλθηκαν σύκα αξίας 12 εκατομμυρίων δολαρίων. Τη Γερμανία ακολούθησε η Γαλλία με εξαγωγές αξίας 10,5 εκατομμυρίων δολαρίων και στην τρίτη σειρά βρίσκεται η Ιταλία με εξαγωγές αξίας 7,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εμείς έχουμε πιο πρώιμη παραγωγή από τους Τούρκους και προσπαθούμε να πουλήσουμε σε καλύτερες τιμές. Η ελληνική παραγωγή ξερών σύκων βγαίνει στις διεθνείς αγορές από τέλη Αυγούστου, ενώ η τουρκική από τα μέσα Οκτωβρίου. Όταν βγει το τουρκικό σύκο στις αγορές οι δικές μας εξαγωγές παγώνουν. Ακόμη οι Τούρκοι παράγουν ετησίως περίπου 60.000 τόνους σύκα, ενώ όλη η Ελλάδα μόλις 5.000 τόνους όταν έχουμε καλή παραγωγή.
Αναφέρουμε ακόμη ότι μέσα σε λίγους μήνες μόνο το 2018 κατασχέθηκαν πάνω από 400 τόνους τροφίμων από την Τουρκία. Ενδεικτικά κατασχέθηκαν 110 τόνοι νωπά φρούτα, 260 τόνοι λαχανικά και 30 τόνοι αποξηραμένα φρούτα.
Από την άλλη η αλυσίδα Lidl είναι γνωστό ότι είναι γερμανικών συμφερόντων. Έχει προσπαθήσει να οργανώσει μια στρατηγική έμφασης στα ελληνικά προϊόντα, στην «κοινωνική υπευθυνότητά της» (sic!) στην προβολή των επενδύσεων θα κάνει κ.ο.κ. Όμως πρόσφατη είναι η διένεξη μεταξύ ΕΒΟΛ και Lidl.
Ενδιαφέρον τέλος έχει ότι η εταιρεία με τα πάνω από 200 καταστήματα είναι Ο.Ε., πράγμα που σημαίνει ότι δεν υποχρεούται να εκδώσει ισολογισμό, άρα δεν υποχρεούται να δημοσιοποιεί τα οικονομικά της στοιχεία αντίθετα από τον ανταγωνισμό της.
Εν κατακλείδι: φίλος της σελίδας μας έστειλε την φωτογραφία που δημοσιεύουμε όπου φαίνονται αποξηραμένα σύκα Τουρκίας (ανάμεσα σε άλλα τουρκικά προϊόντα) που διαθέτει το Lidl. Αγαστή συνεργασία! Οι Γερμανοί της Μέρκελ χέρι-χέρι με τους Τούρκους του Ερντογάν. Θα τους πληρώνουμε;
Λέμε όχι στα τουρκικά προϊόντα, δεν ενισχύουμε την τουρκική οικονομία. Κάθε ευρώ σε αγορά τουρκικών προϊόντων ενισχύει την τουρκική επιθετικότητα.
Προτιμάμε τα ελληνικά προϊόντα!
Περισσότερα για το Lidl εδώ: https://ardin-rixi.gr/archives/14921