Το Αρπαγείο Παιδείας, πέρσι τέτοιον καιρό, κλείνοντας συμφωνία με εταιρία χάρισε στους μαθητές δείγμα φρούτων, μαζί με σταφίδες οι οποίες είχαν υπολείμματα απαγορευμένου φυτοφάρμακου. Η πράξη αυτή ήταν για να μάθουν οι μαθητές να τρώνε σωστά και υγιεινά. (Δεν ανταποκρίθηκαν όλοι οι μαθητές-δεν ανταποκρίθηκαν όλοι οι δάσκαλοι)
Για το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς σε μια εποχή που δεκάδες μαθητών λιποθύμησαν σε αρκετά σχολεία της Ελλάδας εξ αιτίας της ασιτίας, ύστερα από την οργάνωση συσσιτίων σε άλλα μέρη, σε μια περίοδο κρίσης, το Αρπαγείο Παιδείας κλείνει συμφωνία με την ΝΤΟΛ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ, εταιρία που έχει στην κατοχή της φυτείες στη Λατινική Αμερική, εισάγει και εμπορεύεται μπανάνες, προκειμένου να τις προωθήσει μέσω της διαφήμισής της σε σχολεία. Μαθητές που θα ξεφλουδίσουν το εισαγώγιμο προϊόν της θα γίνουν οι ανεπίσημοι διαφημιστές της. Το κερασάκι στην τούρτα θα είναι το πρόγραμμα διατροφής μαζί με τη διανομή μπανάνας. Αυτοί θα έρθουν και σε σχολεία της Αίγινας.
Τι δεν φαίνεται όταν ξεφλουδίζουμε τη μπανάνα;
Φυτείες με ιθαγενείς που εργάζονται σε άθλιες συνθήκες, μεταφορές άγουρης παραγωγής σε ψυγεία, μεταφορά της μπανάνας σε φούρνους για την τεχνητή της ωρίμανση.
Χάθηκαν τα εγχώρια φρούτα και λαχανικά; Χάθηκε το αμύγδαλο, το καρύδι, το βερίκοκο, το ροδάκινο, η ντομάτα, το μαρούλι, το αγγούρι, το μήλο, το πορτοκάλι ,το μανταρίνι; Χάθηκαν τα βότανα της ελληνικής φύσης; Χάθηκε η ελιά, το σιτάρι, το καλαμπόκι, η πατάτα; Χάθηκε το γάλα, το τυρί ,το γιαούρτι; Χάθηκε ότι μας έθρεψε μέχρι να ανακαλύψουμε τα γαριδάκια, τα κρουασάν και τις συνθετικές τροφές που τρώνε τα παιδιά στην καθημερινότητά τους; Χάθηκαν οι γιατροί από το Κέντρο Υγείας που μπορούν να ενημερώσουν για τη σωστή και υγιεινή διατροφή; Είναι η μπανάνα η απόλυτη τροφή και οι διατροφολόγοι της εταιρίας οι μοναδικοί γνώστες της ανθώπινης υγείας; Για μια τσάμπα μπανάνα να γίνουν τα παιδιά διαφημιστές της εταιρίας;
Αυτά λοιπόν συμβαίνουν, σε μια εποχή κρίσης που οφείλουμε να επιστρέφουμε στην εγχώρια και τοπική παραγωγή λαχανικών και φρούτων και στην προώθησή της, σε μια εποχή που πρέπει να σπάμε τις πλάκες, το τσιμέντο και την άσφαλτο που έχουμε φυτέψει στις παλιές σχολικές αυλές και στους παλιούς σχολικούς κήπους, σε μια εποχή που θα έπρεπε να φτιάχνουμε σχολικούς κήπους να φυτεύουμε λαχανικά και καρποφόρα δέντρα και να μαθαίνουμε στα παιδιά να παράγουν την τροφή τους.
Ας μην τους αφήνουμε να μας περνάνε για μαϊμούδες.
Σχεδία στ’ ανοιχτά της Εκπαίδευσης