Στ. Φανός
στο οπισθόφυλλο κάθε τεύχους έχουμε τη διευκρίνιση της ονομασίας του περιοδικού: “έρρεε το αθάνατον αίμα της θεάς, ο Ιχώρ, γιατί τέτοιο ρέει από τους μακάριους θεούς” ΙΛΙΑΣ Ε (339-340), ενώ στο 8° τεύχος, σ. 15, διαβάζουμε εντός παρενθέσεως: (Ιχώρ = αίμα των προγόνων μας).
Από το Εκδοτικό Σημείωμα του 3ου τεύχους αντιγράφουμε: Σ’ αυτό το περιοδικό χωράνε όλοι οι Έλληνες που αισθάνονται υπερήφανοι, όταν ψάχνουν απεγνωσμένα τις ρίζες τους σε ένα αβέβαιο και σκοτεινό παρελθόν που κάποιοι θέλησαν να μείνει έτσι. [ ]
Το περιοδικό αποκρούει αμέσως από το ξεκίνημά του ευθαρσώς τη λογική κάποιων “Υπερελλήνων” για τον περιούσιο ελληνικό λαό, που υποκαθιστά τον περιούσιο εβραϊκό λαό. Γράφει γι’ αυτούς ο εκδότης στο ίδιο σημείωμα:
(…) Ας μας αφήσουν να κάνουμε έναν καλλίτερο κόσμο, ανθρώπινο και Ελληνικό. Δεν θέλουμε να είμαστε ούτε περιούσιοι Υπερέλληνες ούτε περιούσιοι Σιωνιστές. Θέλουμε να είμαστε απλά Έλληνες, θέλουμε να ενώσουμε τα σκόρπια κομμάτια μας και να σταθούμε πάλι δυνατοί στα πόδια μας, άξιοι συνεχιστές του έργου των προγόνων· μας, θέλουμε τη γνώση. [ ] Και θυμηθείτε το, καταλάβετέ το: Ο ΕΧΘΡΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΗΤΟΣ, ΠΟΤΕ ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ.
Ποιος είναι όμως ο εχθρός; Στο ίδιο τεύχος, ο μετέπειτα διευθυντής του περιοδικού Γιώργος Τσαγκρινός, στο άρθρο του “Η αιρετική Ιστορία του πλανήτη” προσδιορίζει τον εχθρό ως το “Νεοταξικό” και “Τευτοσαξωνοσιωνιστικό” “Ιερατείο του Βορρά”: ένα πλέγμα μυστικών εταιριών αποκρυφισμού και μαυρομαγικών κέντρων με πανάρχαιες ρίζες, το ίδιο που βρισκόταν πίσω από το ναζισμό. Μια “πλανητική Συναρχία”, που έχει άμεση σχέση με τις διαβόητες “Μπίλντεμπεργκ” και “Τριμερή” (οι οποίες ελέγχουν Τραπεζικούς κολοσσούς), που ευνόησε τη ιουδαιοχριστιανική εκδοχή του χριστιανισμού στο Βορρά μέσω του προτεσταντισμού, χτυπώντας παράλληλα τον ελληνοκεντρικό χριστιανισμό του νότου, δηλαδή τον Καθολικισμό και την Ορθοδοξία. Στον επίλογο του άρθρου διαβάζουμε:
Κατά τη γνώμη μου ο Νότος πρέπει να αφυπνισθεί και να αφυπνίσει και τον υπόλοιπο πλανήτη. Φιλελεύθεροι, Ορθόδοξοι, Καθολικοί και μη Σιωνιστές-μεγαλοϊδεάτες Εβραίοι, όπως και οικολογικά και μη νεοταξίτικα παγανιστικά κινήματα, καθώς και όλο το παγκόσμιο αναρχικό κίνημα και γενικά δεξιοί, αριστεροί και ουδέτεροι, καλό θα είναι να βρουν έναν κοινό τρόπο άμυνας. (…) Η Ελληνική σκέψη και το ελεύθερο πνεύμα κονταροχτυπιούνται με τον επερχόμενο “παγανογιαχβικού τύπου” μεσαίωνα. []
Ας συγκρατήσουμε το γεγονός, ότι στη συμπαράταξη εναντίον του κοινού εχθρού καλούνται εδώ και οι μη σιωνιστές Εβραίοι.
Στη συνέχεια γράφει για την αρχαία ελληνική θρησκεία τα εξής: Άκουσα πολλούς να μιλούν για πολλά και κυρίως για την ιερή Θρησκεία των προγόνων και θλίβομαι αφάνταστα. Με τηλεοπτικά αφιερώματα υπόπτων στόχων προσπαθούν να δώσουν μία φολκλόρ διάσταση σε ένα θέμα που έχει να κάνει με τη θεία ύπαρξη των όντων στο σύμπαν, προβάλλοντας διάφορους δραχμοφονιάδες ελλαδέμπορους, για να ακούσουμε περίπου ότι “ο Δίας είναι ηλεκτρισμός”, ή ότι η Ελληνική λατρεία είναι να “χαβαλεδιάζεις” με γραφικότητες στα ιερά μας βουνά.(…)
Από την εκεχειρία…
Στο 4ο τεύχος βρίσκουμε άρθρο του Μάριου Δημόπουλου με τίτλο “Τα προ Χριστού Χριστούγεννα”, όπου έχουμε την ευκαιρία να δούμε σπάνιες φωτογραφίες από τα προχριστιανικά θεία βρέφη, όπως άγαλμα της Ίσιδας με τον Ώρο να θηλάζει ή την Κυβέλη με τον κούρο Δία στην αγκαλιά της, στη στάση ακριβώς της βρεφοκρατούσας Θεοτόκου. Ο αρθρογράφος υποστηρίζει ότι ο Χριστός ήταν μια Ορφικοδιονυσιακή ηλιακή θεότητα. Μιλώντας για τις αρχαίες φυσικές θρησκείες “χαρακτηριστικό των οποίων ήταν ο σεβασμός της ετερότητας” καταλήγει:
(…) Έτσι βλέπουμε, δυστυχώς και σήμερα στη χώρα μας ορισμένους χριστιανοφάγους, χιτωνολάτρες “νεοπαγανιστές” και από την άλλη ορισμένους ελληνοφάγους βυζαντινιστές. Η χώρα μας όμως δεν έχει περιθώρια για έναν νέο διχασμό. Η ορθοδοξία είναι μέρος του Ελληνισμού και σε λαϊκό επίπεδο έχει μπολιασθεί με αρχαιοελληνικά στοιχεία, όπως εδείχθη στην παρούσα εργασία. Η δε αρχαία ελληνική θρησκεία είναι η γνησιότερη θρησκευτική έκφραση του Ελληνισμού και πρέπει να έχει το δικαίωμα της δημόσιας λατρείας. Ο αρχαίος (Διόνυσος) και νέος (Χριστός) Ήλιος της Δικαιοσύνης πρέπει να λάμπουν ανενόχλητοι. [ ]
Όπως θα δούμε παρακάτω, το περιοδικό […] ενώ ξεκινάει πολύ ελπιδοφόρα με το “σεβασμό της ετερότητας”, κάνοντας στροφή τον τρίτο χρόνο της έκδοσής του, θα προσχωρήσει στον πόλεμο εναντίον του Χριστιανισμού, παρασυρμένο από τη μισαλλοδοξία μιας ορισμένης πλευράς του Ιερατείου. [ ]
Στο Εκδοτικό Σημείωμα του 5ου τεύχους διαβάζουμε για τη διαμάχη των σύγχρονων Εθνικών με τους Χριστιανούς:
Ποιος μας χώρισε, φίλες και φίλοι, και ποιος ακόμα και σήμερα θέλει να μας χωρίσει; Αυτό θα έπρεπε να αναρωτηθούμε!
(…) Και βέβαια έγιναν σφαγές, και βέβαια έγιναν καταστροφές ναών, βιβλιοθηκών, έκλεισαν τα θέατρα και άλλα πολλά υπέστη ο Ελληνισμός, αλλά σήμερα ζούμε εδώ και μοιραζόμαστε όλοι τις αγωνίες για το μέλλον αυτού του τόπου, για τις αξίες των προγόνων μας, που έστω και κουτσουρουμένες, σε αδράνεια ή σε δράση ευρισκόμενενες, εξακολουθούν να υπάρχουν μέσα μας.
(…) Ας αναγνωριστεί επιτέλους η γενοκτονία των Ελλήνων τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, και από την άλλη ας παραμερίσουμε την απόλυτη, δογματική, άποψη ότι όλα όσα έγιναν την βυζαντινή περίοδο ήταν ανάξια λόγου.
Η αγωνία του περιοδικού για το διχασμό που αναβιώνει με τον εμφύλιο χριστιανών και “Υπερελλήνων”, τους οποίους αποκαλεί και “Ιουδαιοελληνίζοντες” φαίνεται και στο Εκδοτικό Σημείωμα του 8ου τεύχους: Τελικά, όπως φαίνεται κάποιοι επιδιώκουν σοβαρά τον διχασμό αυτού του λαού. Κάποιοι που μοναδική τους επιδίωξη έχουν θέσει να κόψουν τις όποιες γέφυρες επικοινωνίας, να συνεχίσουν τον σιωπηλό ακήρυκτο πόλεμο και, μέρα με τη μέρα, να στρατολογούν όλο και περισσότερους φανατικούς οπαδούς-χούλιγκαν στους “στρατούς” τους.
(…) αυτό το περιοδικό που έχετε τώρα στα χέρια σας, από το πρώτο του τεύχος προσπάθησε, και θα συνεχίζει να το κάνει, να κρατήσει ψηλά τη σημαία της Ενότητας του Ελληνικού Έθνους. Αγωνίζεται με κάθε του άρθρο να καταδείξει την ιστορική αλήθεια, όχι προς όφελος κάποιου “στρατοπέδου”, αλλά προς τη σφυρηλάτηση νέας ταυτότητας του Έλληνα μέσα στα πλαίσια της σφοδρής ισοπεδωτικής παγκοσμιοποίησης και εκείνα της Ευρωπαϊκής κοινότητας, που άγνωστο είναι ακόμα που θα οδηγήσει και θα οδηγηθεί από τα γεγονότα. Μια νέα πραγματικότητα όμως είναι αναμφίβολο ότι γεννάται. Και αν αυτή η νέα πραγματικότητα, αν μας βρει διχασμένους, μας τσάκισε. Θα αφανίσει σαν ισοπεδωτικό μηχάνημα την κάθε αντίσταση, την κάθε ιδιαιτερότητα του λαού μας ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα τον καθυποτάξει στη “νέα τάξη πραγμάτων”. Και τότε θα μας πουν ότι θα πρέπει να είμαστε και ευτυχισμένοι, γιατί αυτό σημαίνει πρόοδο και εξέλιξη. Και θα το δεχτούμε, γιατί έτσι θα μας έχουν πείσει: ότι είναι συμφέρον για τη χώρα μας και τα δικά τους “ελληνικά ιδανικά και αξίες”. Δεν πειράζει αν έχουμε χάσει την γλώσσα μας, δεν πειράζει αν έχουμε δώσει τη Θράκη και τα νησιά μας· άλλωστε θα μας πείσουν ότι στο νέο κόσμο δεν υπάρχουν σύνορα, ότι δεν πειράζει αν τα 6/10 του πληθυσμού της χώρας μας δεν έχουν ελληνική καταγωγή, συνήθειες και ανατροφή, δεν πειράζει αν από τα υπόλοιπα 4/10 το μεγαλύτερο ποσοστό θα αγνοεί βασικές αξίες του Ελληνικού πολιτισμού, δεν θα πειράζουν πολλά τελικά, διότι θα είμαστε πλέον ομόσπονδο κράτος της Νεοταξίτικης ομοσπονδίας κρατών της υφηλίου.
Άλλωστε θα έχουμε σημαντικότερα πράγματα για να ασχοληθούμε, όπως γιατί οι Χριστιανοί έκαναν εκείνο ή γιατί οι Έλληνες, για αντίποινα, έπραξαν το άλλο. Και συζητήσεις επί συζητήσεων για γεγονότα που έγιναν πριν από 500, 1000, 1500 χρόνια κι απύθμενος φανατισμός (…). Και είναι δεδομένο, φίλες και φίλοι, ότι στα επόμενα χρόνια που θα ζήσουμε, τα δυο στρατόπεδα θα προσπαθούν απεγνωσμένα να στρατολογήσουν φανατικούς γενίτσαρους, και οι Ιουδαιοχριστιανοί και οι Ιουδαιο-ελληνίζοντες. Και θα επιχορηγούνται με κάθε τρόπο, κάπου κάπου θα φαίνονται και αδύναμοι, θα καλούνται όμως σε εκπομπές, θα διαφημίζονται στα Μ.Μ.Ε. και θα αρθρογραφούν σε περιοδικά, για να περνούν το μήνυμα: ΔΙΧΑΣΜΟΣ ΤΩΡΑ. [ ]
Στο 10ο τεύχος, από άρθρο του Γ. Τσαγκρινού με τίτλο “Ελληνική σκέψη και Χριστιανισμός” παραθέτουμε τα εξής: (…) Μοιάζει σαν ακόμη κι αυτά τα ευαγγέλια να είναι έξυπνα έως “πονηρά” καλοδουλεμένες διασκευές της Ομηρικής Οδύσσειας, των Διονυσιακών τελετουργικών παραδόσεων, καθώς και των παθών του Θεού, αλλά πολύ περισσότερο των παθών του Σωκράτους. Για παράδειγμα, ο Επιτάφιος του Διόνυσου-Άδωνη-Άττη, όλοι οι θρήνοι γύρω από τον θάνατο του Θεού της αμπέλου (ας μην ξεχνάμε και τον Χριστό που λέγει “εγώ ειμί η άμπελος”), όπως και η Ανάσταση του Θεού, που μαζί με την Θεά Δήμητρα μέσα από τα Ελευσίνια Μυστήρια περνούν και την ιερή αρτοκλασία και την θεία κοινωνία με τον οίνο-αίμα του Θεού, έχουν περάσει στην ορθόδοξη παράδοση. Η Δήμητρα είναι ο “άρτος”, ο Διόνυσος ο οίνος και μάλιστα το πνεύμα του οίνου.
(…) Φαίνεται ότι η Ορθοδοξία βρήκε πρόσφορο έδαφος σε περιοχές που ήδη είχε επικρατήσει η ορφικοδιονυσιακή θρησκεία. Όλη η Ιωνία είχε κέντρα λατρείας του Διονύσου, ενός Θεού που ήταν ο αγαπημένος του λαού. Όπως και ο Χριστός ήταν και αυτός ένας θνήσκων Θεός. Ένας Θεός, δηλαδή, που έμπαινε στο μαρτύριο τον πόνου και του θανάτου και έτσι κατανοούσε βαθιά την ανθρώπινη αδυναμία και απόγνωση.
(…) Μέσα από το κοσμικό αυγό, σπάζοντας το κέλυφός του, βγαίνει ο Φάνης Έρωτας Δημιουργός. Αυτός που φαίνεται, δηλαδή, ο θεός του φωτός. Ίσως εδώ να έχει την αρχή του το “εγώ ειμί το φως του κόσμου”.
Ο Τσαγκρινός θα προσθέσει ακόμη: Η εσωτερική μυστηριακή θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων (ορφικοδιονυσιασμός) φαίνεται ότι κληροδοτεί την ουσία σε ό,τι αργότερα θα εμφανισθεί σαν “ελληνορθοδοξία”. []
Στο 10ο τεύχος συναντάμε ένα εξαιρετικό άρθρο του Δρ της Ιατρικής και της Χημείας, και καθηγητή στο Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσ/νίκης, Αναστάσιου Κοβατζή, με τίτλο “Η συμβολή του Ακραγαντίνου Εμπεδοκλή στην περιγραφή του DΝΑ και στη σύγχρονη Βιολογία-Γενετική”, όπου παρατίθεται και το ρητό του Εμπεδοκλή: “Εξ ενός τα πάντα και εκ των πάντων εν”. [ ]
… στην αντιπαράθεση
Αίφνης όμως, στο 15ο τεύχος, ο Γ. Τσαγκρινός, σε άρθρο του με τίτλο “Απολλώνιος Τυανέας – Ποιοι τον μετέτρεψαν σε “Ναζωραίο”; – Μια παραχάραξη της ιστορίας της θρησκείας”, επιχειρεί την ταύτιση του Ιησού Χριστού με τον Απολλώνιο τον Τυανέα! Ακολουθώντας τις πληροφορίες του Φιλόστρατου, γράφει για τον Απολλώνιο (4 π.Χ.-100 μ.Χ.): Ήταν τόσο γνωστός στον κόσμο της εποχής του και θαυμαζόταν σε τέτοιο βαθμό που, παντού, σε όλη τη Ρωμαϊκή επικράτεια υπήρχαν αγάλματά του, εικόνες του, Ναοί αφιερωμένοι σε αυτόν, μέχρι και νομίσματα είχαν κοπεί με το πρόσωπό του. Ο Τσαγκρινός αναφέρεται στο βιβλίο του καθηγητή θρησκειολογίας R.W. Bernard, με τίτλο Απολλώνιος ο Ναζωραίος, από το οποίο παραθέτει μεταξύ άλλων και τα εξής: Το 325 ο Κωνσταντίνος και οι γύρω από αυτόν αποφάσισαν στη Νίκαια να εκμεταλλευθούν τη μεγάλη φήμη του Απολλώνιου του Τυανέα και, παραχαράσσοντας τις βασικές διδασκαλίες του Έλληνα σοφού, να τον υποκαταστήσουν μαζί με τον Πυθαγορισμό του με κάποιες δήθεν θεϊκές διδασκαλίες ενός υπερφυσικού Μεσσία, οι οποίες θα ήταν λιγότερο ριζοσπαστικές και περισσότερο συμφέρουσες για την αυτοκρατορία από ότι αυτές του Απολλώνιου. Έτσι, εκεί που μέχρι τότε κυριαρχούσε ο Απολλώνιος, εγκατέστησαν τον νεοδημιουργημένο Σωτήρα τους, δίνοντάς του το όνομα Ιησούς, ο οποίος τότε και εκεί άρχισε να πρωτοϋπάρχει σαν ιδέα μέσα στα μυαλά του Ιουδαιορωμαϊκού Ιερατείου, που αργότερα έγινε γνωστό σαν “Πατέρες της Εκκλησίας της Νίκαιας”. (…)
Αισθάνεται κανείς αμηχανία μπροστά σε τέτοιους απίστευτους ισχυρισμούς. Εάν ο Ιησούς Χριστός ήταν μια επινόηση της Συνόδου της Νίκαιας το 325, τότε πρέπει να πιστέψουμε ότι οι Εθνικοί Κέλσος (2ος αιών), Πλωτίνος και Πορφύριος (3ος αιών), που έγραψαν κατά των χριστιανών πολύ πριν το 325, έγραφαν κατά του Εθνικού Απολλώνιου και της θρησκείας του! Όμως αυτοί όλοι αναφέρονται βέβαια στον Ιησού Χριστό και ποτέ στον Απολλώνιο. Θα πρέπει ακόμα να πιστέψουμε, ότι τα έργα των χριστιανών Απολογητών του 2ου αιώνα είναι πλαστά, αφού αναφέρονται στο Χριστό και όχι στον Απολλώνιο. Θα πρέπει δηλαδή να παραδεχθούμε, ότι ολόκληρη η ιστορία του χριστιανισμού πριν τον Μ. Κων/νο, συμπεριλαμβανομένων των διωγμών, δεν είχε σαν κεντρικό πρόσωπο λατρείας τον Ιησού και τους 12 αποστόλους, αλλά τον Απολλώνιο, αφού ο Χριστός επινοήθηκε τον 4ο αιώνα! [ ]
Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο ο μεγάλος πατέρας της δυτικής Εκκλησίας, Αυγουστίνος, που είχε πολύ ψάξει τα πράγματα πριν γίνει χριστιανός, ομολόγησε ευθαρσώς ότι αυτό που λέμε χριστιανική θρησκεία υπήρχε πάντα στον κόσμο, και ότι το μόνο που της έλειπε ήταν η ενσάρκωση του Λόγου! Αντιγράφουμε από το 14ο τεύχος του Ιχώρος:
Η χριστιανική θρησκεία, που να την γνωρίσει και να την ακολουθήσει κανείς είναι το σωστότερο που θα μπορούσε να κάνει, ήταν γνωστή στους αρχαίους από την απαρχή του ανθρωπίνου γένους, μέχρι που ήρθε η στιγμή που ο Χριστός ενσαρκώθηκε. Από τότε η αληθινή θρησκεία που προϋπήρχε άρχισε να καλείται χριστιανική. [ ]
Στο ίδιο τεύχος, ο Γ. Τσαγκρινός συνεχίζει να επιμένει ότι ο Χριστός δεν υπήρξε και ότι κάποιοι μετέτρεψαν τον Απολλώνιο σε Ναζωραίο: Έχω γράψει ήδη, στο προηγούμενο τεύχος του “Ιχώρ” για τον Απολλώνιο τον Τυανέα και ποιοι και πώς τον μετέτρεψαν σε Ναζωραίο.
Δεν είμαστε όμως στον 19ο αιώνα. Η σχολή της αμφισβήτησης της ιστορικής ύπαρξης του Ιησού ή του Βούδα έχει πλέον εξαφανιστεί. Στο βιβλίο του, Ιησούς και Βούδδας – Διασταυρούμενα πεπρωμένα (Μπουκουμάνης, 1999, σ. 15), ο Δρ. των επιστημών των θρησκειών Οντόν Βαλέ (προτεσταντική έδρα θεολογίας, Παρίσι και Μονπελιέ), αντιμετωπίζοντας τις απόψεις περί ιστορικής ανυπαρξίας του Ιησού και του Βούδα γράφει: Σήμερα, η κριτική δεν υποστηρίζει πλέον αυτές τις θέσεις. Δια της εις άτοπον απαγωγής αποδεικνύεται ότι η φυσική ανυπαρξία τόσο του Ιησού όσο και του ιστορικού Βούδδα θα απαιτούσε έναν υπερβολικά μεγάλο αριθμό συμπτώσεων, που, μετά ακριβείας, θα έπειθαν ότι επρόκειτο για θαύμα. [ ]
Στο 25ο τεύχος βρίσκουμε άρθρο του Ευάγγελου Μπεξή για τα θαύματα του Απολλώνιου του Τυανέα· ο εκδότης παραπέμπει στην άποψη του Γ. Τσαγκρινού, όπως αυτή διατυπώθηκε στο τ. 15, υπέρ της θεωρίας της αντικατάστασης του Απολλώνιου από έναν επινοημένο, στη Σύνοδο της Νίκαιας, Χριστό. Μπορούμε λοιπόν να θεωρήσουμε, ότι αυτή είναι λίγο πολύ η επίσημη θέση του περιοδικού για το Χριστιανισμό.
Στο σημείωμά του στο 27ο τεύχος, ο εκδότης φαίνεται να ξεχνάει ότι στο 8ο τεύχος έγραφε ενάντια σε όσους γυρίζουν σε παλιούς διχασμούς τα εξής: Τελικά, όπως φαίνεται, κάποιοι επιδιώκουν σοβαρά τον διχασμό αυτού τον λαού. (…) Άλλωστε θα έχουμε σημαντικότερα πράγματα για να ασχοληθούμε, όπως γιατί οι Χριστιανοί έκαναν εκείνο ή γιατί οι Έλληνες, για αντίποινα, έπραξαν το άλλο. Και συζητήσεις επί συζητήσεων για γεγονότα που έγιναν πριν από 500, 1000, 1500 χρόνια κι απύθμενος φανατισμός (…).
Τώρα, χάνοντας την ψυχραιμία του, απευθύνεται σε κάποιους που “χρησιμοποίησαν άριστα τον Ιουδαιοχριστιανισμό σαν προκάλυμμα” και, κάτω από τον τίτλο, “ΟΙ ΑΝΟΧΕΣ ΜΑΣ ΤΕΡΜΑΤΙΣΤΗΚΑΝ”, γράφει:
Το έγκλημά σας, όμως, δεν θα μείνει ατιμώρητο. Οι σφαγές σας δεν θα μείνουν στην αφάνεια. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΜΑΘΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΑΔΙΚΟΧΑΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ, ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΟΥΣ ΑΙΜΑ: ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΟ.
Πράγματι, τα επόμενα τεύχη εμπεριέχουν πάντοτε άρθρα γεμάτα λεπτομέρειες από την επίθεση του βυζαντινού αυτοκρατορικού χριστιανισμού εναντίον των Ελλήνων, και ποικιλία καταγγελιών για τη θρασύτητα του σύγχρονου Ιερατείου. Ο παγκόσμιος εχθρός, όπως ορίστηκε στην αρχή, παραμένει, αλλά το περιοδικό διολισθαίνει συνειδητά πλέον στον εσωτερικό πόλεμο Εθνικών – Χριστιανών και στις “συζητήσεις για γεγονότα που έγιναν πριν από 500, 1000, 1500 χρόνια…”.
Ένα αντιφατικό στίγμα
Στο ίδιο σημείωμα διαβάζουμε: (…) θα φέρουμε στο φως και άλλες αποδείξεις για την τρομακτικού εύρους πολιτισμική εξάπλωση των Πελασγών, που χάνεται στα βάθη της προϊστορίας (…). Πράγματι, οι κύριοι Δωρικός και Χατζηγιαννάκης, σταθεροί συνεργάτες του περιοδικού από την αρχή, έχουν αναλάβει αφενός να αποδείξουν ότι οι Πρωτοέλληνες Πελασγοί εξαπλώθηκαν σε όλη τη Γη, αφετέρου να ανιχνεύσουν τη γλώσσα τους ως “πρωτογλώσσα” σε όλες τις γλώσσες του πλανήτη. Στη μελέτη τους στο παρόν τεύχος για τις γλώσσες του Ειρηνικού Ωκεανού (Μαδαγασκάρη, Ινδονησία, Φιλιππίνες, Μαλαισία), καταλήγουν:
Η ιδιαίτερη παρουσία χρήσης λεκτικών όρων ή σύνθετων, κατά το πρότυπο της αρχαίας ελληνικής μορφολογίας και συντάξεως στις γλώσσες αυτές, αναδεικνύει σχέσεις ταυτότητας, καταγωγής και προελεύσεως εκ της ελληνικής(…).
Ομοίως, στο 28ο τεύχος θα διευκρινίσουν ότι η πρωτοπελασγική είναι η μητρική γλωσσική μορφή των γλωσσών του κόσμου: Οι υπογράφοντες το παρόν έχουν ασχοληθεί από πολλού χρόνου με την ετυμολόγηση αρχαιοτέρων και νεωτέρων γλωσσών με βάση την αρχαία ελληνική (…) ενισχύεται η θεώρηση της ελληνοπελασγικής πρωτογενούς γλώσσας και ομογλωσσίας, ως μητρικής γλωσσικής μορφής των γλωσσών τον κόσμου(…).
Στο 29ο τεύχος ο εκδότης σημειώνει ενθουσιασμένος: Προείπαμε σ’ αυτό το σημείωμα —και το έχουμε ξαναπεί και θα το λέμε συνέχεια— αυτή η τωρινή πολιτισμική εθνεγερσία των Ελλήνων δεν έχει προηγούμενο τα μεταχριστιανικά χρόνια. Χιλιάδες, εκατομμύρια Ελλήνων αφυπνίζονται σταδιακά και, προοδευτικά καθημερινά, αυξάνεται η δύναμή μας. Και βρισκόμαστε μόλις στο πρώτο στάδιο. Το στάδιο του διαφωτισμού.
Στο 31ο τεύχος, με αφορμή την εισβολή των Αμερικανών στο Ιράκ, βρίσκουμε μια αντιπαράθεση της ιδανικής Αθηναϊκής Δημοκρατίας, όπως την περιγράφει ο Περικλής στον Επιτάφιό του, και της περιόδου της δημαγωγίας και της παρακμής, κατά την οποία ο αθηναϊκός ιμπεριαλισμός εκδηλώθηκε αδυσώπητος εις βάρος κάποιων συμμάχων με αποκορύφωμα τη σφαγή των Μηλίων και την αισχρή Σικελική εκστρατεία, που κατέληξε στην καταστροφή των Αθηναίων. Ο Μπους κι η κυβέρνησή του παραλληλίζονται με την περίοδο της παρακμής και των δημαγωγών τύπου Κλέωνος: Έτσι, λοιπόν, ο κ. Μπους και η παρεούλα του –για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, και τα συμφέροντα του παγκόσμιου σιωνιστικού κατεστημένου– αποφάσισαν να “κοπιάρουν” τη λανθασμένη εν γνώσει τους και συμφέρουσα περίοδο διαστροφής του δημοκρατικού πολιτεύματος στην Αθήνα, και να την εμφανίσουν ως την αυθεντική δημοκρατία. Γιατί ποιες οι διαφορές του φιλοπόλεμου Κλέωνος από τον Μπους; Ποιες οι διαφορές στη σφαγή των Μηλίων από εκείνη της Βαγδάτης;
Ιδού, λοιπόν, που κάποιοι έχουν την παρρησία να αναφέρονται, έστω και περιστασιακά, στις αρνητικές πλευρές του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Σ’ αυτό το τεύχος βρίσκουμε ένα πολύ ενημερωτικό άρθρο του Γ. Τσαγκρινού για τα πρόσωπα γύρω και μέσα στο Λευκό Οίκο που προωθούν τα συμφέροντα του Ισραήλ, τα οποία και προετοίμασαν την εισβολή στο Ιράκ· επίσης, για την αφύπνιση μέσα στην Αμερική γύρω από την πραγματικότητα αυτή. Ο αρθρογράφος κάνει τη διάκριση ανάμεσα στο σιωνισμό και στον εβραϊκό λαό χτυπώντας τη χυδαία αντίληψη –που δυστυχώς στη χώρα μας έχει μεγάλη πέραση– ότι για όλα φταίνε οι Εβραίοι:
Δυστυχώς, είναι αλήθεια ότι συνεχίζουν να υπάρχουν κάποιοι υπερσυνωμοσιόπληκτοι που, σύμφωνα με την αντίληψή τους, για όλα φταίνε οι Εβραίοι, από την άλλη όμως υπάρχει και μια υγιής έρευνα από αναθεωρητές κυρίως ιστορικούς, όπου αποδεικνύουν, ότι τουλάχιστον οι σκληροπυρηνικές σιωνιστικές οργανώσεις ευθύνονται πολύ για την παραχάραξη διαφόρων πτυχών της Ιστορίας. Ο εβραϊκός λαός είναι και αυτός ένας λαός με ιστορία, παραδόσεις και προσφορά, πολλές φορές όμως έχει πέσει θύμα των κάθε είδους ξενόφοβων, αλλά ακόμα και των “αδελφών” ακραίων Σιωνιστών.
Σίγουρα, η διάκριση ανάμεσα στο σιωνισμό και στον εβραϊκό λαό πρέπει να πιστωθεί στα υπέρ του Ιχώρος. [ ]
Στο 39ο τεύχος, με αφορμή την είδηση ότι αναγνωρίσθηκε επίσημα από τη Δανική Κυβέρνηση η θρησκεία του Οντίν και του Θωρ, ο εκδότης γνωστοποιεί ότι: (…) ευρωβουλευτές από αρκετές χώρες διεκδικούν και για τους Έλληνες πιστούς της πατρώας θρησκείας των προγόνων μας, το ίδιο δικαίωμα του ελευθέρως θρησκεύεσθαι, της ανεγέρσεως ναών (…) και ειδικότερα ζητούν την επίσημη αναγνώριση από το ελληνικό κράτος της προγονικής ελληνικής θρησκείας.
Στη συνέχεια, απευθυνόμενος στο ιουδαιοχριστιανικό κατεστημένο, επιτίθεται:
(…) 1700 χρόνια θρησκευτικών διωγμών, 1700 χρόνια καταισχύνης και κάτω το κεφάλι, 1700 χρόνια μαύρης και στυγνής δικτατορίας, 1700 χρόνια κατοχής του Ελληνισμού και των αξιών του… Θέλησαν να μας σβήσουν, να μας αφανίσουν, να μας τσακίσουν και να μας γελοιοποιήσουν. (…) 1700 χρόνια υποταγής και εξαθλίωσης στους απατεώνες του λόγου, στους δημαγωγούς του παραμυθιού. Τώρα όμως τέλος! (…) Γιατί τόσο μισήσατε μια λατρεία που προϋπήρχε του Χριστιανισμού για τόσες χιλιετίες;
Όμως, ποια πλευρά του “Χριστιανισμού” είναι αυτή; Γνωρίζει ο εκδότης του Ιχώρος πόσοι από τους μεγάλους πατέρες και αγίους υπήρξαν αληθινά ερωτευμένοι με την ελληνική φιλοσοφία και την ελληνική λογοτεχνία; Όσο για το μίσος προς την αρχαία λατρεία, στο κλίμα της ύστερης αρχαιότητας επικρατούσε η ειλικρινής πίστη των τότε χριστιανών ότι ο παγανισμός είχε αλωθεί από τους δαίμονες. Αυτή, άλλωστε, ήταν και η πίστη της Μεταρρύθμισης για τον Καθολικισμό, μια χιλιετία αργότερα, και η πίστη πολλών νεοεθνικών σήμερα για τον Ιουδαιοχριστιανισμό!
Στο 41ο τεύχος και ενώπιον των εκλογών της 7.3.04, ο εκδότης διακήρυσσε την απόλυτη ουδετερότητα και αποστασιοποίηση του Ιχώρος από το κομματικό κατεστημένο. Τέλος, στο 42ο τεύχος ο εκδότης ομολογεί ευθαρσώς ότι έχει ενδώσει στον πόλεμο που η άλλη πλευρά επέβαλε: (…) κερδίζουμε ό,τι ζητάμε μόνο με το σπαθί μας και με πόλεμο, γιατί κάποιοι μας ανάγκασαν να συρθούμε σ’ αυτόν όταν ξεκίνησαν τον αγώνα για τη βιολογική και πνευματική υποταγή μας στην εξουσία και το δόγμα τους.
Εδώ βλέπουμε την ομολογημένη επιστροφή στην παλιά αντιπαράθεση. Αυτή ακριβώς την αντιπαράθεση αρνήθηκε σθεναρά το περιοδικό στο ξεκίνημά του, καταγγέλλοντάς την ότι οδηγεί σε διχασμό. Στην πορεία ο κύριος εχθρός -η παγκόσμια Νέα Τάξη με τα Ιερατεία της- ξεθώριασε και τη θέση του πήρε ο εσωτερικός εχθρός, ο οποίος δυστυχώς δεν περιορίζεται στην εβραϊκή πλευρά του Ιερατείου, αλλά περιλαμβάνει συλλήβδην την Ορθοδοξία και τους μεγάλους πατέρες. Αυτοί κρίνονται μόνον με ένα κριτήριο: τι το αρνητικό μπορεί κανείς να βρει στα γραπτά τους για τον αρχαίο κόσμο. Και, συχνά, αυτά τα αρνητικά σταχυολογούνται από την εποχή του εμφυλίου και της μεγάλης σύγκρουσης… Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, ο εκδότης δεν κρύβει τη χαρά του για την έκδοση του βιβλίου του Γ. Σιέττου Ο Ανθελληνισμός στα Πατερικά και Εκκλησιαστικά κείμενα, έργο που επιλέχθηκε για να εγκαινιάσει τις εκδόσεις ΕΥΑΝΔΡΟΣ, ωσάν ο εκδότης να ήθελε να συμβολίσει, με αυτή την κίνηση, τη νέα στάση του περιοδικού.
Όμως, με την ίδια λογική πρέπει και οι Ορθόδοξοι να απορρίψουν συλλήβδην τους πνευματικούς γίγαντες του νεοπλατωνισμού και του Στωικισμού, όπως τον Πλωτίνο, τον Πορφύριο, τον Πρόκλο, τον Επίκτητο, τον Κλεάνθη, τον Ζήνωνα ή τον Μάρκο Αυρήλιο, επειδή κάποιοι από αυτούς απέρριψαν τον χριστιανισμό και έγραψαν εναντίον του (ο τελευταίος, μάλιστα, έκανε και κάποιους διωγμούς). [ ]
Εάν το περιοδικό παρέμενε στην αρχική του γραμμή (η οποία συνιστούσε εκ των πραγμάτων και ένα συγκεκριμένο ήθος) ενάντια στον εσωτερικό διχασμό, θα μπορούσε να ανιχνεύει και να πολεμάει τα ανθελληνικά στοιχεία της Ορθοδοξίας και των Πατέρων, φροντίζοντας παράλληλα να κατανοεί τις συνθήκες της ύστερης αρχαιότητας: Μιας μεταβατικής περιόδου, κατά την οποία ο κόσμος, συμπεριλαμβανομένης της αρχαίας θρησκευτικότητας, αλλά και του πρώτου χριστιανισμού, άλλαξε τελείως μέσα από σκληρές συγκρούσεις. Και θα μπορούσε να το κάνει αυτό με τη διάθεση να αναδεικνύει ταυτοχρόνως και να χαιρετίζει τα ελληνικά στοιχεία όπου τα έβρισκε, φτιάχνοντας γέφυρες για την εθνική ενότητα και βοηθώντας το ελληνικό πνεύμα να ελευθερώσει τον εγγενή πλουραλισμό του, μέσα στον οποίο δεν θα μπορούσε βέβαια να αποκλειστεί καμιά από τις πιθανές συναντήσεις του με το πνεύμα του Χριστού.[…]
Κι εν πάση περιπτώσει, αφού το περιοδικό δέχεται ότι Έλληνες δεν είναι μόνον οι Εθνικοί αλλά εξίσου και οι Χριστιανοί, γιατί δεν του αρκεί να χτίζει την ταυτότητά του πάνω στην αγάπη και την έρευνα για την αρχαία Ελλάδα και έχει την ανάγκη να περιχαρακώνεται αντι-χριστιανικά; Αν δεν του αρέσει η ασέβεια που εκφράζει μια μηδενική αριθμητικά “χριστιανική” μειοψηφία προς την ελληνική παράδοση, γιατί πράττει το ίδιο ασεβώντας προς τη χριστιανική παράδοση του ελληνικού λαού; Γιατί δεν κρατάει μια κριτική στάση προς αυτή την παράδοση αλλά επιλέγει τη χλευαστική απόρριψη; Τι είδους λογική είναι αυτή: “σέβομαι εσένα ορθόδοξε πατριώτη, αλλά χλευάζω την παράδοση σου”; […]
Εν κατακλείδι πρέπει να επαινέσουμε το περιοδικό για το ευρύ του πνεύμα σχετικά με τον ορισμό του Έλληνα, ορισμός που μένει μακριά από συνέχειες αίματος και ρατσισμούς. Ομοίως για την απόρριψη της ιδέας περί “ελληνικού εκλεκτού και περιούσιου λαού”, για το δημοκρατικό του πνεύμα και τον αληθινό του πατριωτισμό, και για τη μελέτη όχι μόνο της κλασικής περιόδου αλλά και της Βυζαντινής Ιστορίας μέσα από τις εργασίες του Βασίλη Μισύρη, οι οποίες αναδεικνύουν τον μεσαιωνικό Ελληνισμό σε Ανατολή και Δύση. Η πλούσια εικονογράφηση, τα σχέδια και οι χάρτες είναι ομολογουμένως εντυπωσιακού επιπέδου και, γενικά, η επιμέλεια πολύ προσεγμένη. Επίσης πρέπει να σημειώσουμε, πως το περιοδικό αποφεύγει την αντιπαράθεση με τις άλλες τάσεις και έντυπα του ίδιου χώρου.
* Από το βιβλίο του συγγραφέα, Οδηγός των βιβλίων για την Αρχαία Ελλάδα, Β΄ Τόμος, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Κίνηση Ιδεών” (σελ. 878-898).