του Ευάγγελου Μουρνιανού
Για τετάρτη συνεχή χρονιά οργανώνεται από το δήμο στην πρωτεύουσα της ελληνικής μεγαλονήσου Κρήτης-Ηράκλειο το φεστιβάλ «Κρήτη, μια ιστορία, πέντε συν ένας πολιτισμοί».
Ήδη το 2017 είχαμε ασκήσει κριτική στην ιδεολογία και στόχευση του φεστιβάλ όπως, δηλωνόταν στον πρόλογο του προγράμματος του κύριου Λαμπρινού (δήμαρχος) και Αριστέας Πλεύρη (αντιδήμαρχος πολιτισμού).
Τότε καταγγέλλαμε πως η ψηφισμένη ηγεσία της πόλης ανακήρυσσε αυθαίρετα και ετσιθελικά την Κρήτη ως «πολυπολιτισμική». Έτσι και φέτος ο δήμαρχος ευθαρσώς επαναβεβαιώνει ότι «το φετινό πρόγραμμα, αφιερωμένο στη διαχρονική άλλα και εξόχως επίκαιρη έννοια της συνύπαρξης των λαών περιλαμβάνει και πάλι πληθώρα εκδηλώσεων… που προσφέρονται δωρεάν στο κοινό και αναδεικνύουν τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του Νησιού μας.»
Φυσικά η λέξη και έννοια «ελληνικός-ορθόδοξος πολιτισμός» δεν υπάρχει πουθενά. Ούτε η λέξη Ελλάδα. Δια της επαναλαμβανόμενης προώθησης του πολυπολιτισμού φαίνεται ότι η ηγεσία τση Κρήτης έχει αποφασίσει το παρόν και το μέλλον της… πρώην ελληνικής μεγαλονήσου! Όμως ο δήμαρχος κος Λαμπρινός έχει βαθύτερο και …στρατηγικό όραμα για τον πολιτισμό. Έτσι μας υπενθυμίζει λοιπόν τη ρήση: «ο αληθινός πολιτισμός βρίσκεται εκεί όπου κάθε άνθρωπος αναγνωρίζει σε όλους τους άλλους, κάθε δικαίωμα που διεκδικεί για τον εαυτό του»!
Πάει η ελληνική Κρήτη, περνάμε σε μια άλλη Κρήτη των «άλλων». Είναι το παλιό σχέδιο των Άγγλων όπως το είχε εκφράσει επί γερμανικής κατοχής πράκτορας τους στον καπεταν-Μπαντουβα «να κατεβάσουμε σίγα-σίγα τις ελληνικές σημαίες, για να γίνει στην αρχή αυτόνομη και μετά να περάσετε στην Βρετανική κοινοπολιτεία!», και φυσικά ο Έλλην καπετάνιος τράβηξε πιστόλα και τον συνέλαβε επιτόπου!!!
Ποιοι είναι όμως οι «άλλοι» που ενδιαφέρονται και δρουν στην Κρήτη;
- Αμερικανοί: με την τεράστια – τη μεγαλύτερη της Μεσόγειου – βάση τους στα Χανιά, αθρόες χρηματοδοτήσεις πανεπιστήμιων Κρήτης για «έρευνα» κ.λπ.
- Γερμανοί, οι οποίοι δεν μπορούν να χωνέψουν ότι άξεστοι χωριάτες, γυναίκες, παιδιά, γέροι θέρισαν τον ανθό του γερμανικού στρατού, προσφέροντας 5.000 νεκρούς αλεξιπτωτιστές στον Χίτλερ, γι’ αυτό έχουν μανία να ανακαταλάβουν το νησί “ειρηνικά”, τουριστικά, πολιτιστικά και οικονομικά.
- Ισραηλινοί – σιωνιστές από παλιά προσπαθούν ν’ αποδείξουν ότι ο Μίνωας δεν ήταν Έλληνας αλλά πολυπολιτισμικός και ολίγον Φοίνιξ-Εβραίος και άρα ότι έχουν ιστορικά δικαιώματα σ’ αυτή τη γη! Βέβαια θέλουν το νησί και για μετόπισθεν που θα ξεφορτώσουν τα γυναικόπαιδα τους όταν θα γίνει το μεγάλο μπαμ του Αρμαγεδδώνα στη Παλαιστίνη.
- Τούρκοι που έκτος από τους τόνους προϊόντων που πουλάνε στο νησί, τηλεσκουπίδια κ.λπ., έχουν τουριστικές εταιρείες ενώ π.χ. ένα από τα κεντρικά… σουβλατζίδικα του Ηρακλείου λέγεται Izmir και όχι Σμύρνη.
- Ιταλοί, λόγω Ενετοκρατίας, η οποία εξιδανικεύεται διότι δήθεν προκάλεσε την κρητική Αναγέννηση (Ελ Γκρέκο, Ερωτόκριτος, αρχιτεκτονική κ.λπ.), ενώ τα πράγματα είναι ακριβώς αντίθετα και η Αναγέννηση στην Ιταλία έγινε με βάση την αρχαία και μεσαιωνική βυζαντινή Ελλάδα. Η Κρητική Αναγέννηση, ήταν η νίκη της αντίστασης του ελληνικού πολιτισμού και λαού ενάντια στους βάρβαρους Γενουάτες και Ενετούς που εξελληνίστηκαν ενώ προσπαθούσαν με σφαγές και βασανιστήρια να μας εκλατινίσουν.
Ας περάσουμε όμως στον πρόλογο της κας Πλεύρη, «Αφιερωμένο σε όλους εκείνους με τους οποίους συνυπήρξαμε σε τούτη την πόλη των πολλών πολιτισμών είναι το φετινό φεστιβάλ… την Δόξα της εζήλωσαν οι κατακτητές της… Αχαιοί και Δωριείς έδιωξαν από τις πόλεις τους τους Μινωίτες ψηλά στα βουνά…».
Συνυπήρξαμε (ποιοι οι Έλληνες;), λοιπόν, με τους κατακτητές που μας έσφαζαν, δεν καταπιεστήκαμε (και ο πάππους σας Ηρως-Αρχικαπετάνιος Πετρακογιώργης συνυπήρξε με τους νάζι κα Πλευρη;). Οι πρώτοι δε κατακτητές των Κρητών ήταν οι… Έλληνες, Αχαιοί και Δωριείς (και συνεπώς οι Μινωίτες δεν ήταν Έλληνες)! Σ’ αυτό συμφωνούν κ άλλοι «πνευματικοί» άνθρωποι του Ηρακλείου! Όμως η Ιστορία τους διαψεύδει όταν στα ιδρυτικά κείμενα του Ελληνικού έθνους, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, υπάρχει κατάλογος νηων-πλοίων όσων συμμετείχαν στην εκστρατεία και ρητά αναφέρονται οι Κρήτες με ηγέτη τον Ραδάμανθυ αδελφό του Μίνωα.
Συνεχίζει: «Φιλοξένησε το Ηράκλειο απάτριδες, Αρμενίους, Εβραίους, ξεριζωμένους Ίωνες από την αντίπερα όχθη». Τους Αρμενίους ποιος τους έδιωξε; Οι Ίωνες δεν είναι 3000 χρόνια τουλάχιστον Έλληνες; Είναι μικρασιατική φυλή; Οι απάτριδες πάλι ποιοι είναι; Είναι τα σημεία που συναντιέται η μεταμοντέρνα εξουσία της Κρήτης με τις δήθεν αντεξουσιαστικές «φυλές του πάρκου». Ο κοινός τους τόπος, δεν υπάρχει ενιαίο και πανάρχαιο Ελληνικό έθνος. Υπάρχουν διάφορες φυλές που απλά συνυπάρχουν. Αν σ’ αυτά προσθέσουμε τα σύγχρονα προσφυγικά-μεταναστευτικά ρεύματα που καθοδηγούν οι πιστοί του Μωάμεθ, ορίστε η έννοια της δήθεν συνύπαρξης και ανοχής που θέλει η εθνομηδενιστική εξουσία, να γίνουμε μειοψηφία στην γη μας: «αποδεχόμενοι την ιστορική πραγματικότητα πως στην συνύπαρξη με τους “ξένους” που την πάτησαν ως κατακτητές ή ως ικέτες, οφείλει πολλά από τη μακρά και σημαντική ιστορία της». Όμως η απάτη τους αποκαλύπτεται αμέσως όταν δούμε ότι στο φεστιβάλ, σημερινοί ικέτες-πολιτικοί προσφυγές όπως οι Κούρδοι δεν υπάρχουν πουθενά!
Το θράσος του πολυπολιτισμού της κας αντιδημάρχου σπάει όλους τους μετρητές όταν κλείνοντας τον πρόλογο της χρησιμοποιεί απόσπασμα του κατ’ εξοχήν σύγχρονου Έλληνα εθνικού ποιητή, διαστρέφοντας το! «Σε τούτον τον κόσμο που ολοένα στενεύει ο καθένας χρειάζεται όλους τους “άλλους”, καταθέτει ο Γιώργος Σεφέρης, στην ομιλία του κατά την απονομή του βραβείου Νόμπελ το 1963. Επίκαιρη πάντα η ρήση του μεγάλου ποιητή μας έδωσε την έμπνευση να αφιερώσουμε το φετινό φεστιβάλ σ’ αυτούς τους “άλλους” που τους οφείλουμε άλλα και μας οφείλουν». Ο ποιητής όμως εννοεί το ακριβώς αντίθετο, ότι οι μεγάλες δυνάμεις της Δύσης, επειδή έφτασαν σε πνευματικό αδιέξοδο πολιτισμού, θυμήθηκαν μια μικρή χώρα και έναν λαό με γλώσσα που μιλιέται από λίγα εκατομμύρια, με τεράστια ιστορία και πολιτιστική δύναμη. Συνεπώς αυτοί μας χρειάζονται, υπαρξιακά, φιλοσοφικά, πολιτισμικά.
“Τώρα καλυτέρα να λησμονήσουμε
πάνω σε τούτα τα χαλίκια
-δε φελά να μιλάμε-
τη γνώμη των δυνατών
ποιος θα μπορέσει να τη γυρίσει;
ποιος θα μπορέσει ν’ ακούσει;
καθένας χωριστά ονειρεύεται
και δεν ακούει τον βραχνά των άλλων
-Ναι όμως ο μαντατοφόρος τρέχει
κι όσο μακρύς κι αν είναι ο δρόμος του
θα φέρει σ’ αυτούς που γύρευαν
ν’ αλυσοδέσουν τον Ελλήσποντο
το φοβερό μήνυμα της Σαλαμίνας
Φωνή Κυρίου επί των υδάτων
Νήσος τις εστί.”
Σαλαμίνα Κύπρος Νοεμβρης’53
Γιώργος Σεφέρης
3 ΣΧΟΛΙΑ
Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση .
Από το εθνομηδενιστικό και πολυπολιτισμικό Βήμα διαβάζουμε :
Απόγονοι των Μινωιτών οι σημερινοί Κρήτες .
http://www.tovima.gr/science/medicine-biology/article/?aid=512580
Σύμφωνα με τον κ Σταματογιαννόπουλο το σενάριο της καταγωγής των Μινωιτών έχει ως εξής: «Πριν από περίπου 9.000 χρόνια, υπήρξε εκτεταμένη μετανάστευση ανθρώπων της Νεολιθικής Εποχής από περιοχές της Ανατολίας που αντιστοιχούν σήμερα σε μέρη της Τουρκίας(κατεχόμενης Μ.Ασίας δηλαδή) και της Μέσης Ανατολής. Τότε έφτασαν στην Κρήτη και οι πρώτοι κάτοικοι του νησιού. Η ανάλυση μιτοχονδριακού DNA που πραγματοποιήσαμε και η σύγκριση με άλλους πληθυσμούς, δείχνει ότι οι Μινωίτες έχουν την ισχυρότερη γενετική συσχέτιση με πληθυσμούς της Νεολιθικής Εποχής καθώς και με αρχαίους αλλά και σύγχρονους Ευρωπαίους και ιδιαίτερα με τον πληθυσμό της Κρήτης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας, ο Μινωικός πληθυσμός αναπτύχθηκε πριν από 5.000 χρόνια στην Κρήτη από προγόνους που κατοικούσαν στο νησί ήδη και είχαν φτάσει εκεί 4.000 χρόνια νωρίτερα».
Με δύο λόγια είμαστε αυτόχθονες αποδεδειγμένα στην Κρήτη από το 7000 π.χ. και όχι μόνο αυτό αλλά αποδεικνύεται και η παρουσία ελληνικών πληθυσμών ή προγόνων μας στα βάθη της Μικράς Ασίας (Κιλικία , Συρία κλπ)από την 7η χιλιετία .
Άρα και επιστημονικά και όχι μόνο ιστορικά είναι θεμιτές οι διεκδικήσεις μας στην Μικρά Ασία μας .
Καλημέρα. Ο δήμαρχος και η αντιδήμαρχος του Ηρακλείου σε ποιό κόμμα εντάσσονται;Ποιό τους
υποστήριξε;
Υ.σ. Μπράβο ΑΚΡΙΤΑ για το : κατεχόμενη Μικρά Ασία!
Να τα λέμε όπως είναι. Κατεχόμενη. Και Μικρά Ασία,
όχι Ανατολία.
Αρμένηδες λέγεται (πιθανολογείται) ότι εγκαταστάθηκαν πρώτη φορά στην Κρήτη το 10ο αιώνα, μετά την ανακατάληψή της από τους Άραβες, ως μέλη της στρατιωτικής φρουράς που άφησαν οι βυζαντινοί για να αποκρούσουν τυχόν νέα αραβική επίθεση. Κάποιοι μελετητές διακρίνουν αρμενικές ρίζες σε ονόματα μερικών χωριών της Κρήτης (δεν υπάρχει κάπου στο νησί κι ένα Αρμενοχώρι; Ή μπερδεύω με άλλο νησί;).
Οι δε μινωίτες είναι μεγάλο θέμα, και ασφαλώς επειδή μιλάμε για πολύ πολύ βαθιά αρχαιότητα μάλλον μας λείπουν πληροφορίες. Νομίζω ότι πολιτισμικά στοιχεία όπως η λατρεία της θεάς με τα φίδια και ο Μινώταυρος, που δεν απαντώνται στον κυρίως ελλαδικό χώρο, προσιδιάζουν μάλλον προς ημι-αιγυπτιακές επιρροές.
Η ουσία βέβαια είναι ότι ο Δασκαλογιάννης δεν πήρε τα όπλα για τη θεά με τα φίδια, ούτε στο όνομα ενός μετανεωτερικού πολυπολιτισμικού – “μηπολιτισμικού” χυλού. Λέω το Δασκαλογιάννη ως πιο εμβληματικό, υπάρχουν και πάρα πολλοί άλλοι που οι φίλοι οι κρητικοί τους ξέρουν καλύτερα από εμένα. Οπότε ας μην εκληφθούν οι σκέψεις που έγραψα παραπάνω ως προσπάθεια υποστήριξης της συγκεκριμένης εκδήλωσης ή των ιδεών που προωθεί. Κι εγώ με τους “από δω” είμαι! Αλλά κι εμείς οι “από δω”, καλό είναι να συζητάμε μεταξύ μας και να μοιραζόμαστε σκέψεις, γνώσεις και γνώμες.