Του Κώστα Καραΐσκου από την ιστοσελίδα tourkikanea.gr

Προ ημερών το γνωστό κανάλι Al Jazeera του Κατάρ έδειξε και ανέβασε στο You Tube ένα ελεεινό «ρεπορτάζ» κάποιου Γκλέν Έλλις για την «τουρκική εθνική μειονότητα» της ελληνικής Θράκης (Western Thrace, Contested Space: The Turks of northeast Greece) στη σειρά People and Power, που κραύγαζε από χιλιόμετρα πως είναι παραγγελία της Τουρκίας. Το τριμελές συνεργείο δεν είχε λάβει άδεια εξωτερικών γυρισμάτων, δεν είχε σχέδια χρήσης drone, μαγνητοσκόπησε πρόσωπα και πινακίδες αστυνομικών και γενικώς αδιαφόρησε για κάθε δεοντολογία. Κάθε σκηνή και κάθε ατάκα ήταν στημένη για να «τεκμηριωθεί» η τούρκικη προπαγάνδα για την περιοχή και θα αναφέρω μόνο τις πιο κραυγαλέες λαθροχειρίες της εκπομπής.

Πρώτα πρώτα όχι μόνο δεν μίλησε κανένας Έλληνας χριστιανός αλλά ούτε και κανένας αιρετός μειονοτικός στο ρεπορτάζ! Τόσοι νυν και πρώην βουλευτές, δήμαρχοι, σύμβουλοι (μάλιστα κάποιους είδαμε και στα πλάνα της εκπομπής) μα δεν ρωτήθηκε κανένας για την επικρατούσα κατάσταση στη Θράκη! Μίλησαν μόνον όσοι έχουν εργολαβικά αναλάβει τον ρόλο του κατήγορου της χώρας μας – κατά κανόνα στο εξωτερικό – και όσοι πρακτορεύουν τα τουρκικά συμφέροντα στην περιοχή μας: οι άνθρωποι των παρανόμως λειτουργούντων σωματείων, κάποιοι εκδότες – δημοσιογράφοι (λέμε, τώρα…), η πρόεδρος του τουρκοκόμματος DEB, η μόνιμη συκοφάντης της πατρίδας μας από την ΠΕΚΕΜ, ο «συνάδελφός» της από τη Γερμανία και ο τουρκομουφτής Ιμπραήμ Σερήφ. Χωρίς μια λέξη μουσουλμάνου που να κατέχει θεσμικό ρόλο δόθηκε η απολύτως ψευδής εικόνα μιας περιθωριοποιημένης μειονότητας. Δίχως νύξη για τις θετικές διακρίσεις που προβλέπει η ελληνική πολιτεία για τους μουσουλμάνους της Θράκης (σπουδές, εργασία…). Χώρια φυσικά οι μισές αλήθειες και τα ολόκληρα ψέματα που σέρβιραν οι λεγάμενοι…

Ξεκινάει η εκπομπή αντιπαραβάλλοντας μια γαλήνια εικόνα γερόντων σε καφενείο μειονοτικού χωριού σε μια άλλη από νυχτερινή συγκέντρωση της Χρυσής Αυγής (στην Αθήνα!) με δάδες, σημαίες κτλ. Αμέσως περνάει το μήνυμα για τους ακροδεξιούς Έλληνες που καταπιέζουν φιλήσυχους «Τούρκους». Φυσικά αποσιωπάται πως ούτε η Χρυσή Αυγή (ασήμαντη εκλογικά στη Θράκη) άγγιξε ποτέ τρίχα μειονοτικού και ότι ο μόνος νεκρός των εθνοτικών ταραχών εδώ και 40 χρόνια ήταν ένας χριστιανός (ο Άγγελος Σολακίδης το 1991).

Για την φυσιογνωμία της Θράκης λέει πως πέρασε από πολλούς κυρίαρχους αλλά από το 1300 κυριαρχούσαν οι Οθωμανοί που φύγανε πριν 100 χρόνια! Ούτε λέξη για χιλιάδες χρόνια οργανικής ένταξης της Θράκης στον ελληνικό κόσμο, αρχαίο ή βυζαντινό!

Για Πομάκους και Ρομά δεν έγινε η παραμικρή αναφορά, μάλιστα ενώ μιλάει διαρκώς για τούρκικο πολιτισμό, δείχνει κάποια στιγμή πομάκικες φορεσιές και λέει για παλιές παραδόσεις, αφήνοντας να εννοηθεί πως κι αυτές είναι τούρκικες. Και βεβαίως δείχνει χορευτικά συγκροτήματα με στολές, χορούς και σκοπούς φερμένους από την Τουρκία, άσχετους παντελώς με τη Θράκη. Έτσι όπως τα έστησε ο προξενικός μηχανισμός στα μέρη μας την τελευταία εικοσαετία…

Αναφέρεται στα 3 σωματεία που καταργήθηκαν από τα ελληνικά δικαστήρια – βασικά στην Τουρκική Ένωση Ξάνθης, που την ονομάζει και ΜΚΟ! – αλλά το 2008 κέρδισαν μία ευνοϊκή απόφαση στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια. Δεν λέει όμως ότι τα σωματεία αυτά απλώς στερήθηκαν το ΑΦΜ και την ταμπέλα τους, ενώ κατά τα άλλα λειτουργούν κανονικά, μάλιστα καλούν και τοπικές Αρχές σε εκδηλώσεις τους! Ο Αχμέτογλου μάλιστα, πρόεδρος της ΤΕΞ, έχει το θράσος να μιλάει και για «πρόβλημα της Ελλάδας με τις εθνικές μειονότητές της», στον πληθυντικό! Εδώ βέβαια η ευθύνη είναι των ελληνικών Αρχών που δεν σφραγίζουν τις σφηκοφωλιές όπως οφείλουν να κάνουν από τον Νόμο.

Ακόμη πιο πρόστυχη παραπληροφόρηση η αναφορά του καναλιού στα μειονοτικά σχολεία. Αναφέρει ότι πέρυσι κλείσανε 5 ακόμα, ανεβάζοντας σε 65 όσα κλείσανε την τελευταία οκταετία (δεν λέει πως λειτουργούν διπλάσια). Αποσιωπά ότι ομοιοτρόπως κλείσανε σχολεία σε όλη τη χώρα για λόγους οικονομίας (με όριο τους 9 μαθητές), δεν λέει ότι τα παιδιά αυτά με έξοδα της ελληνικής πολιτείας πάλι σε μειονοτικά σχολεία μεταφέρονται, μεγαλύτερα και σαφώς καλύτερα από εκείνα τα διθέσια που πήγαιναν. Δίνει μόνο τον λόγο σε ανοησίες περί αφομοίωσης μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης, όπου υποτίθεται ότι καταλήγουν τα παιδιά των μουσουλμανικών χωριών.

Παρακάτω παρουσιάζει τον Ιμπραήμ Σερήφ ως «εκλεγμένο» μουφτή Κομοτηνής, αφού μας λέει ότι «παραδοσιακά» ο μουφτής εδώ εκλέγεται. Μάλιστα κύριοι, είναι μία παράδοση που …την αγνοεί πλήρως όλος ο μουσουλμανικός κόσμος, και η ίδια η Τουρκία, αλλά ισχύει μόνο στα μέρη μας! Παγκόσμια πατέντα, ξένη για το Ισλάμ αλλά βολική για την Άγκυρα!

Κάποια στιγμή το ρεπορτάζ πάει να βάλει ένα ευρύτερο πλαίσιο και αναφέρεται στο Κυπριακό ως αφορμή της σκλήρυνσης της ελληνικής στάσης απέναντι στον μειονοτικό πληθυσμό. Μιλάει για διακοινοτικές ταραχές στο νησί που προκάλεσαν την εισβολή της Τουρκίας, ενώ το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου δεν είχε καμία τέτοια διάσταση. Επίσης κάνει μία αναφορά στα γεγονότα της Βουλγαρίας το 1989 με την εκεί κρατική προσπάθεια αλλαγής των μουσουλμανικών επωνύμων, άσχετη με καθετί ελληνικό αλλά βοηθητικό στο όλο φιλοτουρκικό κλίμα που στήνει η εκπομπή.

Εμφανίζει την εκδότρια της «Γκιουντέμ» Χουλιά Εμίν, να παραπονιέται για ένα δικαστήριο όπου ο αντίδικος ζητούσε 1.000.000 ευρώ, όμως δεν λέγεται ότι ΠΟΤΕ ούτε αυτή καμία άλλη τουρκόφωνη εφημερίδα έδωσε έστω και ένα ευρώ, κι ας ήταν οι καταδίκες τους από θιγόμενους πολίτες, συχνά μειονοτικούς. Ομοίως και ο άλλος …αναξιοπαθών εκδότης, ο Τζενγκίζ Ομέρ της «Μιλλέτ», μιλάει για μια ποινή 15 μηνών φυλάκισης, αφήνοντας την εντύπωση πως πήγε μέσα ή έστω πλήρωσε! Και μιλάει αυτός για ελευθερία έκφρασης, που αν εφαρμοζόταν ο νόμος θα έπρεπε μετά από σχεδόν κάθε έκδοση της φασιστοφυλλάδας του να τον καθίζουν στο εδώλιο!

Άλλη απάτη ήταν η εμφάνιση της Τσιγδέμ Ασάφογλου, προέδρου του κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ – DEB) που έστησε η Τουρκία στη Θράκη. Σχεδόν γελώντας είπε για απειλές που δέχθηκε κατά της ζωής και της οικογενείας της, οπότε ευλόγως εικάζει κανείς ότι ή επρόκειτο για γελοίες περιπτώσεις ή δυσκολεύεται να πει ψέματα μένοντας σοβαρή η Τσιγδέμ. Άραγε τα κατήγγειλε ποτέ στην Αστυνομία, βρέθηκε κάτι;

Μετά είχαν σειρά τα πολιτιστικά μνημεία: για τη φωτιά στο τέμενος Βαγιαζήτ του Διδυμοτείχου ειπώθηκε πως ο μειονοτικός κόσμος δεν πιστεύει την επίσημη εκδοχή του ατυχήματος, η Περβίν Χαϊρουλά τόνισε πως από τα 3.000 οθωμανικά μνημεία έμειναν μόνο 300 (!!!) γιατί δεν δίνει η Ελλάδα χρήματα για την αναστήλωσή τους και εμφανίστηκαν φωτογραφίες με 1-2 μουσουλμανικούς τάφους βανδαλισμένους στην Αλεξανδρούπολη – από τις συνήθεις προβοκάτσιες, βεβαίως. Όχι, για τους χριστιανικούς τάφους και τα εκκλησάκια που βανδαλίζονται δεν έδειξαν τίποτε. Ούτε από τα ανακαινισμένα τεμένη, ούτε από τα νεόδμητα που τα διακοσμούν με τούρκικες σημαίες (!), ούτε από τα λειτουργούντα σχολεία…

Την τούρκικη γραμμή πάντως το κανάλι την τήρησε παντού. Ακόμα και στην αναφορά του στα πρόσφατα γεγονότα στις Καστανιές είπε για «πρόσφυγες από τη Συρία» στους οποίους οι Έλληνες έριξαν δακρυγόνα και καπνογόνα και μόνο τότε οι Τούρκοι ανταπέδωσαν! Μάλιστα, τόσο αντικειμενικά δεν θα τα περιέγραφε ούτε η ΜΙΤ…

Κι ένα τελευταίο: οι συντελεστές της εκπομπής λένε ότι τους παρακολουθούσε διαρκώς η μυστική Αστυνομία και τελικά συνελήφθησαν για ένα βράδυ. Δεν λένε όμως ότι αυτό ΔΕΝ συνέβη στη Θράκη αλλά στην …Κω, όπου πήγαν επίσης για να δείξουν κι άλλους «καταπιεσμένους ethnic Turks» αλλά τους πιάσανε για φωτογράφιση απαγορευμένων χώρων!

Άραγε η επίσημη Ελλάς θα αντιδράσει σ΄ αυτήν την χοντροκομμένη πρακτοριά, σε μια τόσο ελεεινή προπαγάνδα;

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

elGreek
elGreek