Πεντακόσια τρία διαφημιστικά μηνύματα «στήριξαν» οικονομικά με άφθονο διαφημιστικό χρήμα τον Νοέμβριο 2020, την τηλεοπτική σειρά τουρκικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» που μεταδίδεται καθημερινά σε εθνική εμβέλεια από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ (συμφερόντων οικογένειας Βαρδινογιάννη).
Η τουρκική προπαγάνδα του ΣΤΑΡ συνέχισε και τον Νοέμβριο να βρίσκεται σταθερά στις τελευταίες θέσεις τηλεθέασης όλων των εκπομπών, όλων των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας της απογευματινής ζώνης.
Παρ’ όλα αυτά ορισμένες πολυεθνικές – μεγαθήρια, όπως η Procter & Gamble Hellas, επιμένουν να ξοδεύουν τα χρήματα των πελατών τους (η διαφημιστική δαπάνη συμπεριλαμβάνεται στην τιμή πώλησης των προϊόντων), ενισχύοντας με διαφημιστικό χρήμα την τουρκική προπαγάνδα σε πανελλαδική εμβέλεια.
Έτσι τον Νοέμβριο, η παραπάνω πολυεθνική-μεγαθήριο πλήρωσε από την τσέπη των πελατών της εκατόν δώδεκα διαφημιστικά μηνύματα στην εκπομπή τουρκικής προπαγάνδας του ΣΤΑΡ για τα εισαγόμενα προϊόντα της Pampers, Fairy, Always, Ariel, Oral-B, Vicks, Pantene, Swiffer, Lenor και Fixodent. Τον αμέσως προηγούμενο μήνα, είχε πληρώσει άλλα 130 διαφημιστικά μηνύματα στην τηλεοπτική σειρά τουρκικής προπαγάνδας η οποία τον Οκτώβριο συγκέντρωσε συνολικά την οικονομική ενίσχυση 815 συνολικά διαφημίσεων!
Όπως ήταν φυσικό τον Νοέμβριο 2020, τέσσερα από τα πέντε εισαγόμενα προϊόντα που βρέθηκαν στην ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ, ήταν της Procter & Gamble Hellas (Pampers, Always, Fairy, Ariel).
Δυστυχώς για τα προϊόντα της ΜΑΥΡΗΣ ΒΙΒΛΟΥ μηνός ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020 υπάρχουν στην αγορά αντίστοιχα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, φέρουν στην συσκευασία τους την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ», είναι φθηνότερα, διακρίνονται για την εξαιρετική τους ποιότητα και δεν διαφημίζονται στην τουρκοσειρά. Συνεπώς, γιατί π.χ. να αγοράζουμε τα εισαγόμενα Pampers όταν υπάρχουν τα ελληνικής παραγωγής Babylino που δεν ξοδεύουν τα χρήματα των πελατών τους προκειμένου να υποστηρίξουν διαφημιστικά την τουρκική προπαγάνδα στην Ελλάδα;
Γιατί να αγοράζουμε εισαγόμενο Fairy όταν υπάρχουν σε κάθε αλυσίδα λιανικής αντίστοιχα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παράγονται στην Ελλάδα, φέρουν στην συσκευασία τους την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ», είναι φθηνότερα, διακρίνονται για την εξαιρετική τους ποιότητα και δεν διαφημίστηκαν ποτέ σε καμιά τουρκοσειρά; Φυσικά, το ίδιο ακριβώς ισχύει για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ όχι μόνο του Νοεμβρίου 2020, αλλά και όλων των άλλων μηνών.
Η εθνική αναισθησία του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ είναι πιθανόν να οφείλεται στο μπόλικο χρήμα που προσφέρει στον σταθμό η μετάδοση τουρκικής προπαγάνδας από τον συνδυασμό πολλών διαφημιστικών μηνυμάτων παρά την χαμηλή τηλεθέαση, με την απόκτηση χιλίων επεισοδίων (διάρκεια μετάδοσης πέντε περίπου χρόνια) σε «ανταγωνιστικές τιμές», χάρη στις επιδοτήσεις των τούρκων ισλαμοφασιστών, προκειμένου να μεταδίδεται τουρκική προπαγάνδα σε διάφορες χώρες-στόχους όπως η Ελλάδα.
Οι πέντε κορυφαίες σε διαφημιστικά μηνύματα εταιρίες που «τροφοδότησαν» την τουρκική προπαγάνδα τον μήνα Νοέμβριο 2020 (ακόμα και στον πάτο της τηλεθέασης) ήταν οι εξής:
Α/Α | Εταιρία | Αριθ. διαφημίσεων |
1 | Procter & Gamble Ελλάς Μ.Ε.Π.Ε. | 112 |
2 | Diamant (τηλεπωλήσεις διαφ. προϊόντων) | 40 |
3 | Glaxo Smith Kleine | 22 |
4 | COSMOTE | 16 |
5 | ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ | 14 |
Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων σε Τουρκοσειρές της Ελληνικής Τηλεόρασης
Τα διάφορα προϊόντα / υπηρεσίες που διαφημίστηκαν με 5 τουλάχιστον διαφημιστικά μηνύματα κατά την διάρκεια μιας εβδομάδας τον Νοέμβριο 2020, βρίσκονται στην ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ που ακολουθεί:
Όλες ανεξαιρέτως οι εταιρίες και τα προϊόντα που διαφημίστηκαν τον μήνα Νοέμβριο στην μοναδική τουρκική, προπαγανδιστική σειρά της ελληνικής τηλεόρασης περιλαμβάνονται αναλυτικά στο Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών σειρών στην Ελληνική τηλεόραση στην ενότητα «Χρονική περίοδος: Νοέμβριος 2020».
Το International Hellenic Association, ένας μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός και μη κομματικός οργανισμός, κάνει μια ακόμα έκκληση στις εταιρίες οι οποίες συνεχίζουν να διαφημίζονται στην τηλεοπτική σειρά τουρκικής προπαγάνδας του ΣΤΑΡ, να δώσουν οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρίες ώστε να εξαιρούν από την προβολή των διαφημιστικών τους μηνυμάτων την τουρκική σειρά. Αυτό θεωρείται αναγκαίο για λόγους στοιχειώδους εθνικής ευαισθησίας, όχι μόνο τώρα που η σειρά τουρκικής προπαγάνδας βρίσκεται στον πάτο της τηλεθέασης, αλλά ακόμα και αν τους προσφέρονταν τζάμπα!
Οι διάφορες εταιρίες που δαπανούν τα χρήματα των πελατών τους συνειδητά «χρηματοδοτώντας» την τουρκική προπαγάνδα που μεταδίδεται στην Ελλάδα από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ, είναι βέβαιο πως αργά ή γρήγορα θα προκαλέσουν την αντίδραση ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού ευαισθητοποιημένων πελατών τους οι οποίοι προσβάλλονται βάναυσα όταν συνειδητοποιούν πως από τα χρήματα που πληρώνουν για το αγαπημένο τους προϊόν, «χρηματοδοτείται» η τουρκική προπαγάνδα μέσα στην Ελλάδα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε μια περίοδο που το τουρκικό καθεστώς εντείνει ένα εξαιρετικά επικίνδυνο υβριδικό πόλεμο εναντίον της Ελλάδος και της Κύπρου που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019 και συνεχίζεται ασταμάτητα με ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις.
Μόλις τις τελευταίες μέρες, ο κατά διάσημο Τούρκο μπασκετμπολίστα του ΝΒΑ, ψυχοπαθής της Άγκυρας, διαβεβαίωσε σε ομιλία του (21/11/2020) προς συνέδριο μελών του κυβερνώντος κόμματος (ΑΚΡ) πως «Δεν βλέπουμε τον εαυτό μας κάπου αλλού, αλλά μέσα στην Ευρώπη, το μέλλον μας το σχεδιάζουμε να το χτίσουμε μαζί με την Ευρώπη» την οποία βέβαια, στο όχι μακρινό παρελθόν, έχει χαρακτηρίσει «ναζιστική» η οποία «δεν έχει τίποτα να προσφέρει στην Τουρκία!»
Στο ίδιο κλίμα παραπληροφόρησης, ο (πρώην φυλακισμένος) Υπουργός Εθνικής Άμυνας της Τουρκίας ισχυρίζεται διαρκώς πως «Η Ελλάδα παραβιάζει διεθνείς συμφωνίες στο Αιγαίο», «Ζητά διάλογο» (φυσικά υπό καθεστώς συνεχών προκλήσεων), ενώ το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ισχυρίζεται ξεδιάντροπα πως «Τα καλοπροαίρετα βήματα της Τουρκίας δεν έχουν ανταπόκριση από την Ελλάδα!»
Δηλαδή, ο βιασμός των αποφάσεων του ΟΗΕ για την Αμμόχωστο, ο βιασμός του Διεθνούς Δικαίου στην Κυπριακή ΑΟΖ και στην Ελληνική υφαλοκρηπίδα, οι προκλητικές τουρκικές ΝΑFTEX για αποστρατικοποίηση ελληνικών νησιών ώστε να είναι εύκολο το έργο της τουρκικής «Στρατιάς του Αιγαίου» που καραδοκεί στα Μικρασιατικά παράλια και τόσα άλλα, αποτελούν «καλοπροαίρετα βήματα» κατά την ασύστολη, τουρκική προπαγάνδα παραπληροφόρησης!
Επί πλέον, οι σύμφωνα με την Άγκυρα «εγγυημένες θρησκευτικές ελευθερίες για όλα τα θρησκεύματα στην Τουρκία» (Τουρκικό ΥΠΕΞ, 11/11/2020) κατεξευτελίζονται επιδεικτικά όχι μόνο με την μετατροπή Χριστιανικών εκκλησιών – Βυζαντινών μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς σε τζαμιά, αλλά και με την χάραξη σταυρού σε πέτρες πάνω στις οποίες θα πατήσουν υποχρεωτικά οι εισερχόμενοι σε τέμενος! Η αρχή έγινε από το παλιό τέμενος Αλαεντίν της Άγκυρας που επισκευάστηκε πρόσφατα (Νοέμβριος 2020) και άρχισε να λειτουργεί, με μια μεγάλη πέτρα, χαραγμένη με σταυρό, να βρίσκεται τοποθετημένη στην είσοδο του τεμένους από την οποία θα περάσουν υποχρεωτικά όλοι οι «πιστοί»!
Μην αδιαφορείτε, μην επαναπαύεστε, μην υποτιμάτε την σοβαρότητα της τουρκικής απειλής – εκφράστε και εσείς την αντίδραση σας έστω και συμβολικά!
Σημειώσεις: (1) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ για την μετάδοση χιλίων «επεισοδίων» τουρκικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στα τηλέφωνα 211 18 91 000, 211 18 92 000 και 211 18 91 004 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού (pr@star.gr) (2) Στην ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ δεν συμπεριλαμβάνονται προϊόντα τηλε-πωλήσεων, τηλε-αγορών, διαφημίσεις κοινωνικής φροντίδας καθώς και συγκυριακές διαφημίσεις όπως δημόσιες εγγραφές κ.α. (3) Τα προϊόντα / υπηρεσίες που συμπληρώνουν μέσα στον ίδιο μήνα 15 εκπομπές της μοναδικής τουρκικής σειράς της ελληνικής τηλεόρασης χωρίς καμιά διαφημιστική παρουσία, αφαιρούνται αυτόματα από την ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ. (4) Η επόμενη ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ μηνός Δεκεμβρίου, θα εκδοθεί την Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021.
Επιτροπή «Τουρκοσειρών 2020» του ΙΗΑ
Περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020
ΠΗΓΗ: International Hellenic Association