…Καταγγελία εξέδωσε το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος για τα… γκράφιτι που έκανε ο «Εύρυτος» στον Δήμο Αργυρούπολης-Ελληνικού μετά από πρόσκληση του Δημάρχου. Η ανακοίνωση του επιμελητηρίου χρησιμοποιεί ως αφορμή για την καταγγελία του το γεγονός ότι ο δήμαρχος έδωσε προσωπική άδεια στον Εύρυτο να κάνει τα γκράφιτι –δηλαδή ότι δεν πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο– καθώς και ότι ο ίδιος ο καλλιτέχνης… δεν είναι μέλος του επιμελητηρίου (λες και κάθε δημιούργημα αυτής της τέχνης του δρόμου πρέπει να φέρει σφραγίδα έγκρισης από το «ισνάφι» των εικαστικών).

Φυσικά, στέκεται και στο παρελθόν του Εύρυτου, ο οποίος όντως σε άλλες του, παλαιότερες, τοιχογραφίες έδειχνε μια πολιτική κλίση προς την άκρα δεξιά (κέλτικοι σταυροί, γκράφιτι με τον Βελουχιώτη που καλούσε όλους τους «αριστερούς» να «αυτοκτονήσουν όπως ο Άρης Βελουχιώτης» και τα τοιαύτα). Σημασία όμως έχει ότι ταυτίζει αυτά τα μηνύματα με άλλα γκράφιτι του ιδίου για τα… Ίμια – προσπαθώντας έτσι να ταυτίσει κάθε αναφορά σε αυτά με την ακροδεξιά.

Πού βρίσκεται το ζουμί της ανακοίνωσης; Μα στην ακόλουθη πρόταση: «…δεν μπορούμε παρά να σταθούμε  στην συγκυρία:  Την ίδια ώρα που δημόσιοι λειτουργοί στηρίζουν την αναπαράσταση  της ιστορίας του 1821 με εθνικιστικούς και φασιστικούς συμβολισμούς…»; Ποιοι είναι αυτοί οι συμβολισμοί; Μα οι φιγούρες των ηρώων του 1821 που ο Εύρυτος ζωγράφισε στον Δήμο και οι οποίοι έτυχαν θετικής ανταπόκρισης από τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινής γνώμης.

Αυτό το γεγονός έχει εξοργίσει τα “φέουδα” της ανεθνικοφροσύνης, γιατί ακριβώς δείχνει τάσεις ανάδυσης ενός εθνισμού σε πεδία όπου μέχρι πρότινος ο εθνομηδενισμός ήταν αδιαμφισβήτητα κυρίαρχος. Καταγγέλλουν επομένως, ως «εθνικιστικούς και φασιστικούς συμβολισμούς» τα… σύμβολα του 1821, και σπεύδουν, μ’ ένα φτηνό τέχνασμα, να επικαλεστούν άλλα γκράφιτι –που ο δημιουργός έκανε σε άλλες περιστάσεις, και τα οποία όντως απηχούν ένα εμφυλιακό μήνυμα απορριπτέο από την κοινωνία– προκειμένου να συκοφαντήσουν την εμφάνιση των Αγωνιστών του 1821 στους τοίχους των πόλεων. Ας μην ξεχνάμε, από την άλλη, ότι ο δημιουργός είναι μόλις 18 χρονών, και πάει πολύ ώστε να τον αντιμετωπίζει ένας ολόκληρος εικαστικός χώρος σαν να ήταν κάποιος «κατασταλαγμένος» και «επικίνδυνος» ακροδεξιός.

Μικρή σημασία έχουν όλα αυτά για το επιμελητήριο των εικαστικών, αλλά και για άλλες πιο ακτιβιστικές πρωτοβουλίες που ζητούσαν να εξαφανιστεί κάθε αναφορά στους εθνικούς ήρωες από τους τοίχους την Ελλάδα. Γιατί, στην πραγματικότητα, το πρόβλημά τους είναι να μην υπάρχει καμία αναφορά στον μεγάλο εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, από το πεδίο των “παραστατικών τεχνών”· γιατί, σύμφωνα με την δική τους οπτική, οι τελευταίες θα πρέπει να έχουν ως αποστολή τους μόνον την αποδόμηση, τον διασυρμό και την κοροϊδία κάθε όσιου και ιερού που ενώνει ακόμα αυτήν την κοινωνία.  

Πρόσχημα, λοιπόν, το φλερτ του δημιουργού με την εμφυλιακή άκρα δεξιά  προκειμένου να αμαυρωθεί το 1821, τα όσα συμβολίζει, και γενικώς, ο αγώνας για τη λύτρωση του ελληνισμού από την οθωμανική σκλαβιά. Λες και πρέπει να αισθανόμαστε ντροπή και ενοχές που ελευθερωθήκαμε από αυτήν.

Υ.Γ. Αφού όμως ο Εύρυτος προέρχεται από την ακροδεξιά, και εκεί εντοπίζει το πρόβλημα το Επιμελητήριο, εύλογα γεννιέται η απορία το τι πρωτοβουλία έχει πάρει αυτό για να γιορτάσει τα 200 χρόνια από την έναρξη της εθνικοαπελευθερωτικής μας επανάστασης. Στην πρώτη σελίδα του Επιμελητηρίου, βέβαια, μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές (12/03/2021), δεν υπάρχει καμία αναφορά σε αυτήν.

Αντίθετα, για να μην μας μείνει καμία απορία για την οπτική του επιμελητηρίου, διαβάζουμε μεταξύ άλλων στην ιστοσελίδα για μια ανοιχτή διαδικτυακή έκθεση που έχει το κάτωθι θέμα:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, με ομόφωνη απόφασή του κάλεσε, στο τέλος του 2019, τα μέλη του ΕΕΤΕ να συμμετέχουν στην διαρκή Διαδικτυακή Έκθεση Εικαστικών Τεχνών «Για τις πολεμικές εξελίξεις στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, για την ανθρωπιστική κρίση και ενάντια στην «αμυντική» συμφωνία ΗΠΑ – Ελλάδας, με τίτλο: «ΕΛΛΑΔΑ «πεδίο πολέμου» ή θάλασσα Ειρήνης;»

 H έκθεση είναι διαρκής και τα έργα θα παραμείνουν αναρτημένα στο site του ΕΕΤΕ www.eete.gr. Το ΔΣ του ΕΕΤΕ αποφάσισε τη συμμετοχή  στις δράσεις για να υψώσουμε τη δική μας φωνή για το έγκλημα που συντελείται στη θάλασσά μας με τη στρατιωτική επέμβαση στη Συρία από την Τουρκία, με την ανοχή-προτροπή ΗΠΑ-ΝΑΤΟ & Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο των ανταγωνισμών με Ρωσία και Κίνα».

Πεδίο πολέμου ή θάλασσα ειρήνης, λοιπόν, το Αιγαίο, ενώ το έγκλημα που συντελείται στη θάλασσά μας δεν είναι «η Γαλάζια Πατρίδα» και ο επεκτατισμός ενός κράτους – εχθρού της δημοκρατίας και της ελευθερίας όλων των λαών της ευρύτερης περιοχής, αλλά… η στρατιωτική επέμβαση της Τουρκίας στη Συρία, που έγινε με την άδεια των ΗΠΑ, «στο πλαίσιο των ανταγωνισμών με Ρωσία και Κίνα». Τα σχόλια δικά σας…

«Δεκεμβριστής»

2 Σχόλια

  1. Παναγιώτης Καυγάς says:

    Η ευθύνη για την εμφάνιση και ισχυροποίηση των εθνοαποδομητών, πέφτει σε μας, τους μεσήλικες, που αφήσαμε χάριν ενός ευδαιμονικού καταναλωτισμού να επικρατήσει μια σέχτα ανθρώπων με αντεθνικό και ανθελληνικό προσανατολισμό. Κατέλαβαν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, της δικαιοσύνης και εν τέλει την ίδια την εξουσία. Αγώνας τώρα, πολιτικός και πνευματικός, για να τους εκριζώσουμε.

  2. Pingback: Ο «Εύρυτος» και το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας: Ο συνδικαλισμός στην υπηρεσία του εθνομηδενισμού | Προδρομικός

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

elGreek