Αρχική » Κίνημα «Ως Δαμέ»: Η οπλοποίηση της οικοφοβίας

Κίνημα «Ως Δαμέ»: Η οπλοποίηση της οικοφοβίας

από Λάμπρος Καούλλας

Του Λάμπρου Καούλλα

Υπάρχουν αρκετές παρανοήσεις στον ελλαδικό χώρο για τις κινητοποιήσεις των λεγόμενων «Ως Δαμέ» («ΩΔ») στην Κύπρο. Κατ’ αρχάς, πρέπει να ξεκαθαριστεί πως οι ακροαριστερές και νεοφιλελεύθερες οργανώσεις που συσσωματώθηκαν πίσω από τα ελληνοτουρκικά λάβαρα αυτής της «πρωτοβουλίας» είναι πολύ μυστικοπαθείς για το ποιον τους. Αυτό μάλλον συμβαίνει διότι, αν βγάλουν τις κουκούλες ίσως αποδειχτεί πως δεν είναι μια γνήσια λαϊκή κινητοποίηση, αλλά την λαϊκή αγανάκτηση για τη διαφθορά χειραγωγούν άτομα με άκρες σε συστημικά και κομματικά ΜΜΕ ή που έχουν θητεύσει σε κρατικούς θεσμούς, τους οποίους τώρα κατηγορούν. Θα βρει επίσης τις ίδιες προσωπικότητες που πρωτοστάτησαν στις προβοκατορικές επιθέσεις κατά κληρωτών στρατιωτών και αστυνομικών στο οδόφραγμα της Λήδρας τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2020. Τότε, πολιτικοποίησαν τα μέτρα για την πανδημία λέγοντας πως δεν υπάρχει κορωνοϊός, αλλά «κοροϊδοϊός» και πως δήθεν το προσωρινό κλείσιμο των οδοφραγμάτων ήταν κόλπο της κυβέρνησης Αναστασιάδη (που μαζί του στήριξαν το ΝΑΙ το Σχέδιο Ανάν!) για την… επιβολή διχοτόμησης!
Χαφιεδότσουρμο
Έχει παρατηρηθεί επίσης η παρουσία στις κινητοποιήσεις του γνωστού «χαφιεδότσουρμου» των ύπατων αρμοστειών, των επιδοτούμενων δικοινοτικών «σεμιναρίων» και του σκληρού πυρήνα της ομοσπονδιακής πτέρυγας του ΑΚΕΛ. Ο όρος «χαφιεδότσουρμο» δεν χρησιμοποιείται ελαφρά την καρδία. Τις κινητοποιήσεις των «ΩΔ» στηρίζουν ολόψυχα τα ίδια άτομα που ρουφιάνευαν τις κινητοποιήσεις των μοτοσικλετιστών της «Πρωτοβουλίας Μνήμης Ισαάκ-Σολωμού», στις 17 Οκτωβρίου 2020 στη Δερύνεια.
Για μια βδομάδα όλοι αυτοί κάρφωναν τους μοτοσικλετιστές (που πήγαν να διαμαρτυρηθούν για τα νέα τετελεσμένα της Τουρκίας στην κατεχόμενη Αμμόχωστο) ως «φασίστες», «ρατσιστές» και «τρομοκράτες», στοχοποιώντας στα μάτια του τουρκικού σοβινισμού τους αντικατοχικούς συμπατριώτες τους. Τα «επιχειρήματά» τους εργαλειοποιήθηκαν θαυμάσια από τους Τούρκους έποικους και Τουρκοκύπριους οπαδούς του Ερσίν Τατάρ και των «δύο κρατών» στα κατεχόμενα, αφού χρησιμοποίησαν ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα κατά την παράνομη «εκλογική» διαδικασία των κατεχομένων.

Αντικρατικός κυπροκεντρισμός

Είναι γι’ αυτό τον λόγο που, παρά τον νεοκυπριωτισμό τους (ο οποίος κατευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά κατά των Ελλήνων της Κύπρου), έχουν καταργήσει τις σημαίες της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ). Γιατί αυτό;
Πρώτα να σημειωθεί πως η υπόσκαψη της ελληνικής ή/και ρωμαίικης ταυτότητας των Κυπρίων και η προώθηση μιας χαζοχαρούμενης αεθνικής «κυπριακής ταυτότητας» του «τζιαι» και του «hade» ήταν «πρότζεκτ» της βρετανικής αποικιοκρατίας προς υπονόμευση της πολιτικής βούλησης για Ένωση με την Ελλάδα. Βεβαίως απέτυχε, γι’ αυτό άλλωστε και στο δοτό Σύνταγμα της ΚΔ γίνονται σεβαστές όλες οι εθνικές, κοινωνικές, θρησκευτικές και γλωσσικές ιδιαιτερότητες και ευαισθησίες και των Κυπρίων Ελλήνων και των Κυπρίων Τούρκων.
Μετά την τουρκική εισβολή του 1974, υπήρξε μια τάση ενίσχυσης του «κυπροκεντρισμού» (από τις κυπριακές κυβερνήσεις), μαζί με αυτού και της κυπριακής σημαίας, με στόχο τον θετικό προσεταιρισμό των Τουρκοκυπρίων και την ενίσχυση της κρατικής οντότητας της ΚΔ.
Γιατί λοιπόν οι «ΩΔ» και οι συνιστώσες τους, αφού έκαψαν τις ελληνικές σημαίες, τώρα καταχώνιασαν και τις κυπριακές; Είναι απλό. Διότι, υπό τον μανδύα των -καθόλα κατανοητών- αντικυβερνητικών συνθημάτων, προωθούν αντικρατικά αφηγήματα. Διχοτομικός στόχος (μασκαρεμένος με σφυροδρέπανα και μαρξιστικά τσιτάτα) είναι ο υποβιβασμός της ΚΔ σε «κράτος του νότου» και η αναβάθμιση και αναγνώριση της αποσχιστικής «ΤΔΒΚ» σε «κράτος του βορρά». Η κυπριακή σημαία συμβολίζει την ανεξαρτησία, την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Κύπρου και του κράτους της. Οι «ΩΔ», που ολημερίς βρίζουν τους θεσμούς της ΚΔ, ιδιαίτερα αυτούς που έχουν να κάνουν με άμυνα, ασφάλεια και διεθνείς σχέσεις, δεν τη θέλουν αυτή τη σημαία, όπως δεν θέλουν ούτε την ελληνική σημαία, για άλλους λόγους πολιτικής αλλεργίας. Η αντικρατική τους ιδεολογία, ιδιαίτερα τα αντιαστυνομικά «ACAB» και τα αντιμιλιταριστικά σύνδρομα κατά της λαϊκής Εθνικής Φρουράς, δεν διοχετεύεται εξίσου και κατά των αντίστοιχων θεσμών Τουρκίας και ψευδοκράτους, που είναι εξόχως ρατσιστικοί και διεφθαρμένοι. Είναι από αυτά τα «μικρά» που καρφώνονται.

Αλτουνάκια & οικοφοβία

Στην τελική, ποιους εξυπηρετούν οι κινητοποιήσεις και το ρουφιανιλίκι των «ΩΔ»; Μα βεβαίως την Τουρκία. Ορθά-κοφτά.
Η πολιτική γραμμή και φρασεολογία που διακινούν βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με το αφήγημα που προωθεί ο διευθυντής επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας, Φαχρεττίν Αλτούν. Από την κρατική προπαγάνδα μέχρι τους παρακρατικούς «στρατούς των τρολ». Παρόμοια τακτική και πρακτική.
Επιπλέον, η χρήση του όρου «κυβέρνηση στον νότο» και η δημόσια άρνηση της ηγεσίας των «ΩΔ» να ονομάσει τα κατεχόμενα ως τέτοια (Τρίτο Πρόγραμμα ΡΙΚ, 30/03/2020) δεν είναι καθόλου τυχαία και βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με το βιβλιαράκι Λέξεις που έχουν σημασία: Γλωσσάριο για τη δημοσιογραφία στην Κύπρο που εκδόθηκε το 2018. Οι συντάκτες του Γλωσσαρίου είναι άλλωστε υποστηρικτές των «ΩΔ».
Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, άριστα τη τεχνική «φωνάζει ο κλέφτης να φοβηθεί ο νοικοκύρης», οι «ΩΔ» φωνάζουν πως η κυβέρνηση της ΚΔ προωθεί τη λύση «δύο κρατών», δυναμιτίζοντας συνεχώς το κλίμα πριν από την επερχόμενη Άτυπη Πενταμερή για το Κυπριακό στις 27-29 Απριλίου στη Γενεύη. Η πραγματικότητα είναι πως οι «ΩΔ» και σχεδόν όλο το υποσύστημα φυσικών και ψηφιακών κουκουλοφόρων που συναποτελούν την ηγεσία του έχουν ήδη αποδεχθεί τη διχοτομική λογική των «δύο κρατών» στα πλαίσια μιας συνομοσπονδιακής φύσης «Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας».
Η ρητορική μεμονωμένων στελεχών ή υποστηρικτών των «ΩΔ» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκαλύπτει τα σύνδρομα οικοφοβίας τα οποία τους κατατρύχουν. Ο όρος «οικοφοβία» υποδηλώνει το μίσος που έχει κάποιος για τον οίκο του και οτιδήποτε έχει να κάνει με την πατρίδα του. Κινητήριος δύναμη για κάποιους από αυτούς είναι το μίσος για την κοινωνία που τους γέννησε, την ιστορία και την παράδοσή της, για άγνωστους προσωπικούς και ψυχολογικούς λόγους. Πιστεύουν με έναν αφελή μεσσιανικό παροξυσμό πως, αν μεταβληθεί το πολιτειακό καθεστώς της Κύπρου προς μια διζωνική ομοσπονδία, με στρατιωτικές εγγυήσεις της Τουρκίας, τότε ως εκ θαύματος θα λυθούν και τα δικά τους προσωπικά ή/και οικονομικά προβλήματα.
Σε μια κανονική χώρα, χωρίς τη στρατιωτική κατοχή της Τουρκίας, οι πολιτικές θέσεις τέτοιων προσωπικοτήτων θα κοσμούσαν το κοινωνικό περιθώριο. Στην Κύπρο όμως, η οικοφοβία αυτών των ανθρώπων οπλοποιείται μαεστρικά από την προπαγάνδα και τις πληροφοριακές επιχειρήσεις της Τουρκίας. Ως «χρήσιμοι ηλίθιοι» μετατράπηκαν σε «αλτουνάκια του νότου», διοχετεύοντας στις ελεύθερες περιοχές τα αφηγήματα του τουρκικού υβριδικού πολέμου.
Οι Τούρκοι πήραν χαμπάρι την οικοφοβία τους και την εκμεταλλεύονται δεόντως. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως «αντιφασίστες», «κομμουνιστές» και «αντιρατσιστές» πρωτεργάτες των «ΩΔ» ενίσχυσαν με την παρουσία και τα επιχειρήματά τους το προπαγανδιστικό «ντοκυμανταίρ» του κρατικού «TRT» που προβλήθηκε στις 20 Ιουλίου 2020 (επέτειο της εισβολής στην Κύπρο) με τίτλο «The Neo-Nazis of the Mediterranean», παρουσιάζοντας την ΕΟΚΑ, τον ενωτικό εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και την κυπριακή παιδεία ως… «νεοναζιστική». Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που πολλοί τέτοιοι έσπευσαν να «μοιραστούν» τη νέα προπαγανδιστική «τηλεοπτική σειρά», πάλι του «TRT», με τίτλο «Μια φορά και ένα καιρό στην Κύπρο», η οποία είναι γεμάτη ανύπαρκτα γεγονότα για το 1963-64, με στόχο να παρουσιάσει τους Έλληνες ως τέρατα…
Τέλος, η χρήση συνθημάτων κατά της διαφθοράς, όταν γίνεται μονομερώς και επιλεκτικά, φανερώνει άλλες σκοπιμότητες, ιδίως όταν γίνεται εν μέσω προεκλογικής περιόδου για τις βουλευτικές. Άλλωστε, χαρακτηριστικό των πληροφοριακών επιχειρήσεων υβριδικού πολέμου είναι και η εκμετάλλευση εκλογικών διαδικασιών…
Στους «Ως Δαμέ» απαντάμε: «Εμείς τζιαμαί ελιές τζιαι τερατσιές πάνω στο ρότσον τους». Hade γεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ