Οι τρούλοι των εκκλησιών τους δεσπόζουν στη θορυβώδη πόλη του εμπορίου και της βιομηχανίας. Με τα πρότυπα σχολεία και τις σχολές τους δείχνουν ότι αποτελούν ένα από τα πλέον δημιουργικά κομμάτια του πληθυσμού της συμπρωτεύουσας της Συρίας.
Η φυγή των Αρμενίων
Οι χριστιανοί ηγέτες της Μέσης Ανατολής, παρά τις δογματικές τους διαφορές, είχαν πάντα μεταξύ τους μια σιωπηρή κατανόηση και συνεργασία. Και ο πόλεμος μετέτρεψε αυτή τη σιωπηρή αλληλοκατανόηση σε ηχηρή συνεργασία. Οι απόπειρες δολοφονίας κατά προκαθημένων, οι απαγωγές μοναχών και κληρικών, ο βαρύς φόρος αίματος των χριστιανών δεν άφηναν άλλωστε και πολλά περιθώρια. Πολλοί όμως στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους δεν έκρυβαν τον προβληματισμό και την πικρία τους για το γεγονός ότι οι χριστιανοί ηγέτες της Δύσης, εκτός από κάποιες δημόσιες αναφορές στήριξης προς τους χριστιανούς που δοκιμάζονται στη Συρία, δεν ανέλαβαν άμεσες πρωτοβουλίες ανακούφισής τους. Στην ίδια την Ορθόδοξη Εκκλησία, εάν εξαιρέσει κανείς την ηχηρή παρουσία και επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσοστόμου στη Δαμασκό πριν από περίπου έναν χρόνο, η στήριξη που προσφέρθηκε ήταν μεμονωμένη και ελάχιστη. Και η παρουσία του ρωσικού στρατού, η βοήθεια με επισκέψεις ρώσων αξιωματούχων στη Συρία ενίσχυσε εκ των πραγμάτων τις σφαίρες επιρροής του Πατριαρχείου Μόσχας στο Πατριαρχείο Αντιοχείας. Και ένα κατ’ εξοχήν πατριαρχείο που αποτελούσε επί αιώνες σημείο αναφοράς, τήρησης της ιστορικότητας και της ισορροπίας που υπήρχε μεταξύ των Παλαίφατων Πατριαρχείων – Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια και Ιεροσόλυμα – σήμερα δείχνει να περνά εξ ολοκλήρου στην επιρροή της Μόσχας.
«Είμαστε εδώ και θα παραμείνουμε εδώ» δηλώνει σε κάθε του κήρυγμα, σε κάθε αναφορά του ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιωάννης που προσπαθεί με κάθε τρόπο να περιορίσει τη φυγή των ορθοδόξων. Ομως οι ορθόδοξοι του Χαλεπίου έχουν εγκαταλείψει στην πλειονότητά τους την πόλη από το 2013. Και η θρυαλλίδα για τη φυγή και την έξοδό τους από την πόλη αποτέλεσε η απαγωγή του αδελφού του, Μητροπολίτη Χαλεπίου. Οι περισσότεροι εγκαταστάθηκαν σε συγγενείς και φίλους στη Δαμασκό και σε άλλες περιοχές της Συρίας, σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης, στον Καναδά και στην Αυστραλία.
«Σήμερα διαπιστώνουμε μια πολιτιστική τραγωδία με τους χριστιανούς να εγκαταλείπουν την πατρίδα τους, δηλαδή τη Μέση Ανατολή. Η προτεραιότητα όλων των χριστιανών και ανθρώπων καλής θελήσεως να ανακόψουμε αυτή την πορεία. Σεις, κύριε Πρόεδρε, είσθε ο μόνος στη Μέση Ανατολή χριστιανός αρχηγός κράτους. Τα βλέμματα όλων των αδελφών χριστιανών σας είναι στραμμένα προς το πρόσωπό σας. Ελπίδα ότι στο πρόσωπο αυτό όχι μόνο οι χριστιανοί της χώρας σας, του Λιβάνου δηλαδή, αλλά και οι χριστιανοί ολόκληρης της Μέσης Ανατολής θα έχον έναν σίγουρο προστάτη».
2 ΣΧΟΛΙΑ
Το ζήτημα είναι η ελληνική παρέμβαση στην τραγωδία της Συρίας, μιας χώρας όπου οι μνήμες της παρουσίας των Ελλήνων ΄για πάνω από 20 αιώνες είναι νωπές όχι μόνο στα ερείπια αλλά και τις καρδιές των ανθρώπων. Έχω προσωπική εμπειρία, όπως και εμπειρία της φιλοξενίας των ορθόδοξων της Ταρτούς (Ταρσός καθ’ ημάς) και του Χαλεπιού, ανθρώπων που θεωρούσαν την Ελλάδα δεύτερη πατρίδα και προστάτιδα τους, που οι ιερείς μιλούσαν ελληνικά καλύτερα από πολλούς από μας. Αυτοί εγκαταλείφθηκαν (σφαίρα γαρ επιρροής του “οικουμενικού” Βαρθολομαίου) από την ελλαδίτικη εκκλησία και πολιτεία, κρέας για τα μαχαίρια του ΙΣΙΣ, με μόνη προστασία τους τους Ρώσσους των βάσεων, υπό την σιγή ιχθύος των πολιτικά οικουμενιστών διανοητών μας. Ούτε και ως πρόσφυγες έτυχαν της μεταχείρισης του ομόδοξου, μπήκαν κι αυτοί στον σωρό. Κατά τα άλλα έχουμε πήξει στις ρητορικές περί “δύναμης σταθερότητας” στην περιοχή.
ΑΔΕΛΦΕ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗΡΙΧΤΗΚΕ ΣΕ ΜΑΡΤΥΡΕΣ.
ΠΛΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ “ΙΕΡΑ”ΣΥΝΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΛΑΔΙΤΩΝ ΘΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ.
ΠΟΙΟΣ ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΣ ΛΑΟΣ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ; ΚΡΙΜΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΡΙΜΑ….