Του Μάνου Στεφανίδη

Τύχη αγαθή (;) συνέβαλε ώστε η έναρξη του Μεγάλου Περιπάτου να συμπέσει με την επαναλειτουργία των πορνείων. Έτσι εγώ π.χ. που μένω Π. Φάληρο, αν θέλω να τα επισκεφθώ, παίρνω το τραμ απ’ την Παναγίτσα για Σύνταγμα και κατεβαίνω υποχρεωτικά Κασομούλη επειδή το τραμ εδώ και δύο χρόνια δεν φτάνει στην αφετηρία του, δηλαδή το Σύνταγμα, λόγω κακού – κάκιστου – σχεδιασμού. Οι μελετητές ανακάλυψαν εκ των υστέρων και μετά υπερδεκαετή λειτουργία του ότι η κοίτη του θαμμένου Ιλισσού δημιουργεί προβλήματα καταβύθισης στους συρμούς του. Κι όλα αυτά λίγο μετά την αποπεράτωση και της δεύτερης τροχιάς στο Σύνταγμα, γεγονός που κάλυψε την συγκεκριμένη, ζωτικής σημασίας, λεωφόρο κατά το ήμισυ!


Έτσι έχουμε μεν Μεγάλο Περίπατο αλλά δεν έχουμε τραμ ενώ πάλι τα λεωφορεία υπολειτουργούν αφού το ένα τρίτο εξ αυτών τα ‘φτυσε λόγω παλαιότητας. Ε, και; Θα πάρουμε όλοι ποδήλατα.


Εγώ πάλι επιμένω να πάω μπουρδελότσαρκα – όπως λέγαμε στη βάναυση, γυμνασιακή μας διάλεκτο την θλιβερότατη επίσκεψη στους οίκους ανοχής – στην Λεωνίδου και την Φυλής. Άρα θα κατηφορίσω από την Κασομούλη προς Χαμοστέρνας και θα πάρω το μετρό από το ΦΙΞ. Από εκεί θα πάω Σύνταγμα και θα αρχίσω ευτυχής τον Μεγάλο Περίπατο ως την Ομόνοια. Οι οδηγοί θα βρίζουν, οι πεζοί όπου φύγει φύγει αλλά εγώ έχω τον στόχο μου!
Μέσω Αθηνάς θα βρεθώ στους δρόμους των ονείρων μου, γύρω από το Γκάζι. Εκτός κι αν πάρω τον ηλεκτρικό για Βικτωρίας κι από εκεί εν μέσω όλων των φυλών της γης, οδεύσω προς Αριστοτέλους και Αχαρνών όπου και τα κόκκινα φανάρια. Αν έχω ποδήλατο, ακόμη καλύτερα!
Ευτυχώς που δεν μένω Πειραιά. Γιατί εκεί το τραμ μετά από πολύχρονα έργα που κατέστρεψαν το κέντρο της πόλης, τελικά ΔΕΝ θα λειτουργήσει! Καλά διαβάσατε. Οι μελετητές, σχεδιαστές, ειδικοί κλπ. έκαναν και εδώ λάθος! Το τραμ είναι και στον Πειραιά επικίνδυνο! Πάλι λόγω καταβυθίσεων (κυρίως στην Ηρώων Πολυτεχνείου). Η άλλη πάλι γραμμή Σύνταγμα – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, δηλαδή ΣΕΦ (άσχετο: ο απόλυτος πασοκισμός στον τίτλο) τερματίζει κυριολεκτικά στο πουθενά. Σε μη κατοικημένη περιοχή!

photo: Eurokinissi


Θα μου πείτε κι αυτοί που τα σχεδίασαν, τα υπουργεία που τα ενέκριναν, οι ειδικοί που τα πρότειναν, οι εργολάβοι και οι εταιρείες που τα κατασκεύασαν; Οι πρωθυπουργοί και οι υπουργοί που τα εγκαινίασαν; Θα λογοδοτήσει κανείς για τα τρελά λεφτά που δαπανήθηκαν εις μάτην; Για την διαρκή παράνοια των αβίωτων πόλεων μας; Για τον πολίτη που πληρώνει αγόγγυστα την κάθε “ευφυή” μπίζνα των πολιτικών (που πάντως γίνεται για το καλό μας); Λόγου χάρη τις μπάρες στο ιστορικό κέντρο του Αβραμόπουλου που ουδέποτε λειτούργησαν ή την μεγάλη απάτη των διαδρόμων των τυφλών. Δεν έχω απάντηση.
Ελπίζω πάντως αυτοί που σχεδίασαν τόσο γρήγορα και μάλλον πρόχειρα τον Μεγάλο Περίπατο, να μην είναι οι ίδιοι που κατασκεύασαν το τραμ του Πειραιά και το μετρό της Θεσσαλονίκης. Επειδή δικαιούμαι να είμαι καχύποπτος! Επίσης νόμιζα ότι τέτοια έργα τόσο μεγάλης έκτασης μελετώνται επισταμένως από την κεντρική διοίκηση, το Υπουργείο Δημοσίων Έργων, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και αποφασίζονται μετά από ενημέρωση της Βουλής. Εν προκειμένω ο πρωθυπουργικός ανιψιός, ο οποίος όντως θέλει να αλλάξει την Αθήνα, δρα κυριολεκτικά με carta bianca. Εν λευκώ.
Όσο για σας… πληρώνετε που πληρώνετε τις κακοτεχνίες τους, σάς χρησιμοποιούν που σάς χρησιμοποιούν σαν υποζύγια χωρίς να λαμβάνουν υπ’ όψη την εξακολουθητική ταλαιπωρία σας, γιατί δεν πάτε μια μπουρδελότσαρκα, έτσι για αλλαγή;

Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες

ΥΓ. 1 Το κείμενο μοιάζει αστείο αλλά δεν είναι. Είναι μάλλον προϊόν θυμού και διαρκούς απογοήτευσης για τα “έργα” που μάς ταλαιπωρούν κι για εκείνους που τα πραγματοποιούν τόσο επιπόλαια. Ούτε πρόκειται για αντιπολιτευτική μπροσούρα. Απεναντίας. Εκτιμώ ότι ο νέος δήμαρχος θέλει να αναπληρώσει την τεράστια αδράνεια της δεκαετίας Καμίνη όμως το timing των έργων είναι, τουλάχιστον, εντελώς άστοχο. Όπως και οι χρωματισμοί της λεωφόρου Όλγας δίπλα ακριβώς στον περικαλλή ναό του Ολυμπίου Διός. Επειδή θυμίζει μάλλον Λας Βέγκας. Ή, καλύτερα Ελλάς Vegas.
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συμβουλευόταν για τις παρεμβάσεις του τον Δημήτρη Πικιώνη και τους διασήμους πολεοδόμους Κωνσταντίνο Δοξιάδη και Γεώργιο Κανδύλη. Ποιά αρχιτεκτονική προσωπικότητα, διερωτώμαι, βρίσκεται δίπλα στο νέο δήμαρχο αλλά και στο νέο πρωθυπουργό;

ΥΓ. 2 Όσο για τα πορνεία οφείλω να πω ότι τρέφω απέραντο σεβασμό για την κοινωνική προσφορά των κοριτσιών που δουλεύουν σ’ αυτά αλλά και τεράστια απέχθεια για την όλη “διαδικασία” που γίνεται κυριολεκτικά με την συνέργεια της επίσημης πολιτείας.
Επειδή γνώρισα από κοντά το απίστευτο αυτό κύκλωμα την δεκαετία του ’90 όταν κατήγγειλα ως αφελέστατος στο αστυνομικό τμήμα της Ομόνοιας τα αίσχη που γίνονταν στους οίκους ανοχής του Μεταξουργείου με το trafficking των γυναικών του πρώην ανατολικού μπλοκ. Κατήγγειλα τους βιασμούς, τους ξυλοδαρμούς, τις απόπειρες αυτοκτονίας, την κατακράτηση διαβατηρίων, την με τη βία εξώθηση σε πορνεία των δυστυχισμένων πλασμάτων που ερχόνταν από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Γεωργία, τη Ρουμανία κλπ. σε αυτούς που ήταν τα κατεξοχήν αφεντικά εκείνων των μαγαζιών! Αστυνομικοί, υπάλληλοι του Υπουργείου Δικαιοσύνης, μπράβοι πολιτικών, τελωνειακοί κλπ.
Σήμερα δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει με το “σύστημα”. Γνωρίζω όμως πως σε αυτά τα λαϊκά χαμαιτυπεία η ταρίφα είναι 10 ευρώ και τα κορίτσια μπορεί στη βάρδια τους να δεχτούν ακόμα και 60 πελάτες! Η επίσκεψη κρατάει λίγα μόλις λεπτά της ώρας και το κορίτσι περιφέρεται ημίγυμνο από δωμάτιο σε δωμάτιο προς τέρψη του φιλοθεάμονος κοινού (αυτό σημαίνει κατά βάση “μπουρδελότσαρκα”. Δηλαδή το “μάτι” κι όχι η επίσκεψη).
Σήμερα δεν είναι πια οι πελάτες μαθητές, παρεπιδημούντες επαρχιώτες, φαντάροι, ή φοβισμένοι μικροαστοί αλλά κυρίως νεαροί μετανάστες, πρόσφυγες ή όπως αλλιώς θέλετε να τους πείτε. Τα φαινόμενα της βίας και οι τραυματισμοί είναι πάντα κοινός τόπος στην καθημερινότητα αυτών των υπάρξεων. Και βέβαια μην περιμένετε καταγγελίες ή τιμωρία. Για αυτό και δεν μπορώ να γελάσω με όσους διασκέδασαν με τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν και τα οποία πρέπει να ακολουθούν εργαζόμενες και πελάτες των οίκων ανοχής. Όποιος έχει την παραμικρή αίσθηση της πραγματικότητας εκεί, δεν μπορεί παρά να μελαγχολεί βαθιά.

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

elGreek
elGreek