Το Άρδην διοργανώνει την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021 στις 19.00 διαδικτυακή εκδήλωση με αφορμή την επιτροπή για το 1821, στην οποία προΐσταται η Γιάννα Αγγελοπούλου, και την πρόσφατη αρθρογραφία της Προέδρου της Δημοκρατίας και με θέμα:
“Κατερίνα Σακελλαροπούλου – Γιάννα Αγγελοπούλου και το ελληνικό έθνος”
Θα μιλήσουν οι:
Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας – επικεφαλής Άρδην
Γιώργος Παπαδόπουλος – Τετράδης, δημοσιογράφος
Μάνος Στεφανίδης, καθ. Πανεπιστημίου
Γιώργος Ρακκάς, Πολιτικός επιστήμονας και Δρ. κοινωνιολογίας
Την εκδήλωση μπορείτε να την παρακολουθήσετε από την ιστοσελίδα του Άρδην και από το κανάλι του Παντελή Σαββίδη στο youtube
Συγχαρητήρια κύριε Καραμπελιά για τις πρωτοβουλίες σας, για τα θέματα, που επιλέγετε προς συζήτηση και για το θάρρος με το οποίο υποστηρίζετε τις τεκμηριωμένες απόψεις σας. Συγχαρητήρια επίσης σε όλους τους καλεσμένους σας.
Οι Γάλλοι έχουν την Ιωάννα της Λωραίνης, εμείς την Γιάννα των επιτροπών. Οι Ρώσοι την Αικατερίνη την μεγάλη, εμείς μια Κατερίνα. Οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί βαθιά ανησυχία.
Πολύ μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη (ανάμεσα στην εκλεκτή τετράδα) ο μεστός, αντικειμενικά δομημένος και έμπλεος ουσίας λόγος του κ . Ρακκά σχετικά με τη σημασία της τήρησης της εθιμοτυπίας από τους πολιτειακούς άρχοντες. Δημιουργεί πραγματικές ελπίδες πνευματικής ανάνηψης το να εκφράζεται η σημασία των συμβόλων από έναν νέο άνθρωπο. Τα έθνη χωρίς σεβασμό στις ιστορικά ηρωικές μορφές τους είναι ασπόνδυλα. Σε κάθε επίπεδο της εθνικής τους κληρονομιάς είτε θρησκευτικής, είτε πολιτιστικής, είτε (κυρίως) πολεμικής, τα εργαλεία τροφοδότησης της ιστορικής τους μνήμης ως παρόχου ψυχικής ενέργειας είναι η σοβαρή και αυστηρή εθιμοτυπία των συμβολικών εκδηλώσεων (τελετές, ορκωμοσίες, παρελάσεις, κ.ά.). Και ο πλέον “εκσυγχρονιστικός” “ειδήμων” όσο ρηξικέλευθος και αν προσπαθήσει να εμφανιστεί το καταλαβαίνει. Δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση. Συνεπώς σοβαρότητα και υπευθυνότητα από τους αξιωματούχους. Η ιδεολογία τους, αν άλλα τους υπαγορεύει, ας αποτραβηχτούν από τα κοινά. Αλλωστε ας ξεκαθαρίσουν πρώτα τι σημαίνει ιδεολογία και μάλιστα εθνική και αν δεν το μπορούν ας τους βοηθήσω. Ιδεολογία σημαίνει βεβαίως προσήλωση προς κάποια ηθική αρχή χωρίς ιδιοτέλεια, όμως ως ηθική αρχή δεν νοείται αυτό που απορρέει από κάποια υποκειμενική αντίληψη, αλλά μάλλον αυτό που η πλειονότητα μιας ορισμένης κοινωνίας αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να γίνει.
5 ΣΧΟΛΙΑ
Πάντα ενδιαφέρουσες οι διαδικτυακές εκδηλώσεις σας κύριε Καραμπελια. Συνεχίστε έτσι!
Συγχαρητήρια κύριε Καραμπελιά για τις πρωτοβουλίες σας, για τα θέματα, που επιλέγετε προς συζήτηση και για το θάρρος με το οποίο υποστηρίζετε τις τεκμηριωμένες απόψεις σας.
Συγχαρητήρια επίσης σε όλους τους καλεσμένους σας.
Πολύ χρήσιμη συζήτηση και διαφωτιστική
Οι Γάλλοι έχουν την Ιωάννα της Λωραίνης, εμείς την Γιάννα των επιτροπών. Οι Ρώσοι την Αικατερίνη την μεγάλη, εμείς μια Κατερίνα. Οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί βαθιά ανησυχία.
Πολύ μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη (ανάμεσα στην εκλεκτή τετράδα) ο μεστός, αντικειμενικά δομημένος και έμπλεος ουσίας λόγος του κ . Ρακκά σχετικά με τη σημασία της τήρησης της εθιμοτυπίας από τους πολιτειακούς άρχοντες. Δημιουργεί πραγματικές ελπίδες πνευματικής ανάνηψης το να εκφράζεται η σημασία των συμβόλων από έναν νέο άνθρωπο. Τα έθνη χωρίς σεβασμό στις ιστορικά ηρωικές μορφές τους είναι ασπόνδυλα. Σε κάθε επίπεδο της εθνικής τους κληρονομιάς είτε θρησκευτικής, είτε πολιτιστικής, είτε (κυρίως) πολεμικής, τα εργαλεία τροφοδότησης της ιστορικής τους μνήμης ως παρόχου ψυχικής ενέργειας είναι η σοβαρή και αυστηρή εθιμοτυπία των συμβολικών εκδηλώσεων (τελετές, ορκωμοσίες, παρελάσεις, κ.ά.). Και ο πλέον “εκσυγχρονιστικός” “ειδήμων” όσο ρηξικέλευθος και αν προσπαθήσει να εμφανιστεί το καταλαβαίνει. Δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση. Συνεπώς σοβαρότητα και υπευθυνότητα από τους αξιωματούχους. Η ιδεολογία τους, αν άλλα τους υπαγορεύει, ας αποτραβηχτούν από τα κοινά. Αλλωστε ας ξεκαθαρίσουν πρώτα τι σημαίνει ιδεολογία και μάλιστα εθνική και αν δεν το μπορούν ας τους βοηθήσω.
Ιδεολογία σημαίνει βεβαίως προσήλωση προς κάποια ηθική αρχή χωρίς ιδιοτέλεια, όμως ως ηθική αρχή δεν νοείται αυτό που απορρέει από κάποια υποκειμενική αντίληψη, αλλά μάλλον αυτό που η πλειονότητα μιας ορισμένης κοινωνίας αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να γίνει.