του Αλέξανδρου Ασωνίτη*
Επιτέλους, λύθηκε η απορία για την διοργάνωση έκθεσης ζωγραφικής του Αλβανού πρωθυπουργού Έντι Ράμα στο Ζάππειο, τέσσερις μέρες πριν από την 25η Μαρτίου. Η έκθεση διοργανώνεται από το υπουργείο Εξωτερικών, με σκοπό να προετοιμάσει την ελληνική κοινή γνώμη για την συμμετοχή του Ράμα στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου, ως τσολιάς μάλιστα!
Είναι μια συμβολική κίνηση αυτοκριτικής του διανοούμενου πρωθυπουργού που ξέρει και το «Περιμένοντας τον Γκοντό» γιατί η πατρίδα του Αλβανία πολέμησε εναντίον της Ελλάδας, και στο πλευρό των Τούρκων:
α) καθ’ όλη την επανάσταση του 1821
β) στην επανάσταση της Θεσσαλίας, το 1854 (και τις δυο φορές μαζί τους πολέμησαν και οι Αιγύπτιοι)
γ) στο πλευρό των Ιταλών του Μουσσολίνι το 1940 κατά την ιταλική επίθεση εναντίον μας, που αποκρούσθηκε και οδήγησε στην γ απελευθέρωση της Βορείου Ηπείρου.
Επίσης, η συμμετοχή του Ράμα στην παρέλαση είναι μια έμπρακτη απολογία:
α) για την δολοφονία του Κατσίφα, Έλληνα πολίτη, απ’ το αλβανικό κράτος και την, στα όρια του βαρβαρισμού, παρακράτηση-αιχμαλωσία της σορού του για 10 μέρες, ενώ ακόμη εκκρεμεί η έκδοση σχετικού βουλεύματος για την δολοφονία του.
β) για την συστηματική καταπάτηση των δικαιωμάτων (αρπαγή περιουσιών στην Χειμάρρα, γκρέμισμα σπιτιών κ.ά.) της εθνικής ελληνικής μειονότητας της Βορείου Ηπείρου, που θυμίζω παραχωρήθηκε στην νεοσύστατη τότε Αλβανία με απόφαση των «Μεγάλων Δυνάμεων» και δη της Ιταλίας
γ) για την κατάργηση της συμφωνίας Ελλάδας-Αλβανίας για την ΑΟΖ, με πρωτοβουλία του ίδιου του ζωγράφου Ράμα το 2010.
δ) για την στήριξη, εκ μέρους όλων των αλβανικών κυβερνήσεων, της προπαγάνδας των φιλοναζιστών Τσάμηδων που συνεργάσθηκαν με Γερμανούς και Ιταλούς στην Κατοχή και κατέφυγαν στην Αλβανία για να αποφύγουν να δικασθούν στην Ελλάδα ως προδότες και δωσίλογοι.
Εδώ τελειώνει η μυθοπλασία της παρέλασης. Αφού, λοιπόν, δεν πρόκειται να παρελάσει και θα αρκεσθεί στην ικανοποίηση για την έκθεσή του, που επισκέφθηκαν ο Μητσοτάκης (ο πατέρας του οποίου είχε δηλώσει το 1991 ότι η Ελλάδα θα απαιτήσει για την Β.Η. ό,τι καθεστώς συμφωνηθεί και για το Κοσσυφοπέδιο) και ο Δένδιας, και δεν ξέρω ποιοι άλλοι, τότε πολλά ερωτήματα απαιτούν απάντηση:
Γιατί η Ελλάδα έκανε έκθεση τις ημέρες της 25ης Μαρτίου στον πρωθυπουργό μιας χώρας που πολέμησε εναντίον μας το ’21;
Μήπως να κάνουμε και έκθεση έργων ζωγραφικών και αρχιτεκτονικών του Χίτλερ και τα άρθρα και τα χειρόγραφα απ’ το πόνημα «Κλάουντια Παρτιτσέλα» του Μουσσολίνι πριν την 28η Οκτωβρίου;
Είναι δυνατόν μια κυβέρνηση, χωρίς καμμιά αντίδραση από όλη την αντιπολίτευση, να προσβάλλει τόσο βάναυσα τον ελληνικό λαό, την ιστορική μνήμη και τις χιλιάδες των νεκρών που έπεσαν για την ελευθερία μας το ’40-’44;
Πού αποσκοπεί η κίνηση αυτή; Στο να καλοπιάσουμε τον Ράμα, δεδηλωμένο σύμμαχο και θαυμαστή του Ερντογάν στον οποίο και παραχώρησε ναυτική βάση στον Αυλώνα;
Είναι δυνατόν να είμαστε τόσο δουλικοί απέναντι σε χώρες (Αλβανία και Σκόπια) τις οποίες προστατεύουμε με την αεροπορία μας και των οποίων προωθήσαμε την ένταξη στο ΝΑΤΟ, και τώρα στην ΕΕ, χωρίς να απαιτήσουμε κανένα αντάλλαγμα;
Ή πρέπει να υποθέσουμε ότι η έκθεση είναι προάγγελος της εκ μέρους ανακήρυξης ΑΟΖ και αποστολής των σχετικών συντεταγμένων στον ΟΗΕ, όπως έκανε η Αίγυπτος με την Λιβύη, ανακήρυξη που θέτει τέρμα στα παρακάλια μας προς την Αλβανία να εφαρμόσει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας -κι αν δεν συμφωνεί να προσφύγει στην Χάγη ή στο Αμβούργο;
Γιατί αν δεν πρόκειται να ανακηρύξουμε ΑΟΖ (την οποία στην ουσία έχουμε ήδη ανακηρύξει αφού τμηματική ανακήρυξη-οριοθέτηση ισοδυναμεί με ολική ανακήρυξη) τότε η έκθεση ισοδυναμεί με γη και ύδωρ προς τον Ράμα, αλλά δυστυχώς η κίνησή μας είναι ατελής:
Έπρεπε να είχαμε καλέσει στα εγκαίνια να τραγουδήσει κι ο άλλος μας σύμμαχος ο Ιμπραήμ Καλίν. Μην το παραλείψουμε την επόμενη, παρακαλώ.
Μέχρι τότε θα ατενίζουμε ενεοί το «παράδοξο» η νόμιμη ελληνική μειονότητα να υποφέρει στα εδάφη της και τα εκατομμύρια των Αλβανών παράνομων μεταναστών να έχουν νομιμοποιηθεί πλέον και να ευημερούν στην χώρα προς την εθνική μειονότητα της οποίας η πατρίδα τους ασχημονεί. Εκκρεμεί βέβαια η ακριβής οικονομική, φορολογική εικόνα για την συμμετοχή των νομιμοποιηθέντων Αλβανών στην χώρα. Κι ας παρακάμψουμε για την ώρα την διάλυση του κοινωνικού ιστού μέσω της εγκληματικότητας στην οποία πρωταγωνιστούν, με ακατανόητο τρόπο.
Το ότι για μια ακόμη φορά διαπιστώνεται κραυγαλέα απόκλιση μεταξύ λαού και της εκάστοτε κυβέρνησης στα εθνικά θέματα, μόνο μελαγχολία προκαλεί. Ατελέσφορη.
Ο Αλέξανδρος Ασωνίτης είναι συγγραφέας. Τελευταίο του βιβλίο, το μυθιστόρημα Καθαρμοί, απ’ τις εκδόσεις Πατάκη. Διευθύνει την σχολή σεμιναρίων Ανοιχτή Τέχνη, στο Σύνταγμα.
3 ΣΧΟΛΙΑ
Σε ποιον αιώνα ζει ο συγγραφέας αυτού του άρθρου;
για πες μου σήμερα για την συλλήψη του Διονύση-Φρέντι Μπελέρη, σε ποιον αιώνα ζείτε/ ζουν οι Αλβανοί καλέ μου άνθρωπε.
Στον αιώνα των επιχειρημάτων, αγαπητέ φίλε