Uncategorized, Πολιτική, Ρήξη φ. 154

Η αποψίλωση των συριζαίικων Μέσων

του Γιάννη Ξένου

Ο πρόσφατος ενδοσυριζαϊκός καβγάς για την ΕΡΤ μεταξύ Τσακαλώτου και Πολάκη, κρύβει τον εκνευρισμό εντός Σύριζα ότι με τον τρόπο που χειρίστηκαν τα Μέσα τα προηγούμενα χρόνια και ιδιαιτέρως την Δημόσια Τηλεόραση και Ραδιοφωνία μέσω του Νίκου Παππά,  άφησε το κόμμα εκτεθειμένο τόσο απέναντι στα Μέσα, όσο και απέναντι σε μια μερίδα ψηφοφόρων τους που άλλα περίμεναν.

Ο Σύριζα, την άνοδό και τη διατήρησή του για 4,5 χρόνια στην εξουσία την οφείλει σε μεγάλο βαθμό στην προνομιακή αντιμετώπιση που του επιφύλαξαν τα Μέσα. Τον στήριξαν τα παραδοσιακά Μέσα, όχι κραυγαλέα, αλλά σταθερά, όπως οι τηλεοπτικοί σταθμοί Σταρ και Άλφα (ιδιοκτησίας Βαρδινογιάννη πια και τα δύο) ή ο Αντέννα της εποχής Χατζηνικολάου, το ραδιόφωνο του Ρίαλ (συνιδιοκτησία Χατζηνικολάου και υιού Κουρή) κ.ά. Δημιουργήθηκαν όμως τα προηγούμενα χρόνια πλήθος Μέσων που στήριζαν αναφανδόν τον Σύριζα, λαμβάνοντας βέβαια και γενναίο μερίδιο από την κρατική διαφήμιση. Πρώτα από όλα ο όμιλος Μάρη με τις πολλές ιστοσελίδες (π.χ. news247.gr), δημιούργησε πριν δύο χρόνια το ραδιόφωνο News 24/7 με σαφή φιλο-Σύριζα γραμμή. Ο Ιβάν Σαββίδης ανέστησε το Έθνος για να υπάρχει και μια καθημερινή εφημερίδα με «βαρύ όνομα», που να στηρίζει την κυβέρνηση, ενώ και ο τηλεοπτικός σταθμός Όπεν, με προεξάρχουσα την Έλλη Στάη στο κεντρικό δελτίο, χάιδευε τα αυτιά των πρώην ενοίκων του Μαξίμου. Το Ντοκουμέντο του Βαξεβάνη ως κυριακάτικη εφημερίδα ήταν και είναι το «κίτρινο» φιλοσυριζαίικο Μέσο, εκσυγχρονίζοντας την παράδοση της παλιάς Αυριανής. Η Νέα Σελίδα, του Ηλία Λιβάνη, επίσης κυριακάτικη εφημερίδα, με διευθυντικό δίδυμο την Κατερίνα Ακριβοπούλου και τον Σωτήρη Καψώχα, ήταν στο ίδιο κλίμα. Σε αυτά τα Μέσα να προσθέσουμε τις παραδοσιακές εφημερίδες του χώρου, Εφημερίδα των Συντακτών και Αυγή, την ΕΡΤ με τα τέσσερα πανελλαδικά κανάλια και τα ραδιόφωνά της, αλλά και δεκάδες ιστοσελίδες που υπεράσπιζαν σταθερά τον Σύριζα.
Αμέσως μετά τις εκλογές όμως έχουν αρχίσει να φυλλοροούν, αποδεικνύοντας ότι μοιράζοντας μόνο κρατική διαφήμιση δεν μπορείς να φτιάξεις φιλικά Μέσα μακροπρόθεσμα. Μια εβδομάδα μετά τις εκλογές, ο Ι. Σαββίδης έκλεισε την καθημερινή έκδοση του Έθνους, διατηρώντας μόνο την κυριακάτικη, ενώ από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων απομακρύνθηκε η Έλλη Στάη και τη θέση της πήρε η Νίκη Λυμπεράκη, με καθαρά φιλοκυβερνητικό προφίλ. Το ραδιόφωνο του news247 έκλεισε δύο εβδομάδες μετά τις εκλογές της 7ης Απριλίου. Από τη διοίκηση της Νέας Σελίδας απομακρύνθηκε η Κ. Ακριβοπούλου και η ιδιοκτησία της επιθυμεί πια ίσες αποστάσεις μεταξύ ΝΔ και Σύριζα. Χάθηκε και η ΕΡΤ, ενώ και τα μεγάλα κανάλια και ραδιόφωνα, που τον στήριζαν τηρούν πια ίσες αποστάσεις μεταξύ ΝΔ – Σύριζα, αν δεν ρίχνουν γέφυρες με τη νέα κυβέρνηση, για να διατηρήσουν μερίδιο στην κρατική διαφήμιση. Απέμειναν λοιπόν στον Σύριζα από τηλεοπτικά κανάλια, το αθηναϊκό Κόντρα, από ραδιόφωνα το απαξιωμένο, πρώτα από τον ίδιο τον Σύριζα, κομματικό Κόκκινο, από εφημερίδες η Αυγή, το Ντοκουμέντο και η Εφημερίδα των Συντακτών. Αλλά και από αυτά τα Μέσα πόσα μπορούν να συντηρήσουν τα οικονομικά του κόμματος, όταν δεν υπάρχουν πια Σαββίδης, Μάρης κ.λπ.;

One Comment

  1. Σπύρος Καναβός

    Συγχαρητήρια για το άρθρο σας, κυρίως διότι γράφετε ονόματα! Γράφετε συγκεκριμένα και όχι γενικολογίες.

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*