του Κ. Καραΐσκου, από το Άρδην τ. 66, Αύγουστος-Οκτώβριος 2007
Τὸ προεκλογικὸ κλίμα τῶν φετεινῶν ἐκλογῶν ἦταν πολὺ ὑποτονικὸ σὲ ὅλη τὴ χώρα. Λίγο οἱ πυρκαγιές, λίγο ἡ μικρὴ (καὶ καλοκαιρινή) προεκλογικὴ περίοδος, λίγο ἡ γενικευμένη ἀπογοήτευση ἀπὸ τὸ ἀδιέξοδο πολιτικὸ σύστημα, καὶ οἱ Ἕλληνες φτάσανε στὴν κάλπη χωρὶς φανατισμοὺς καὶ ἀκρότητες. Ὅλοι; Ὄχι. Οἱ μουσουλμάνοι καὶ τουρκόφρονες τῆς μειονότητας ΛΥΣΣΑΞΑΝ νὰ ἐκλέξουν «δικούς τους» βουλευτές, κόντρα στὴ θέληση τῶν ἁπλῶν ἀνθρώπων της. Ὁ στόχος ἦταν σαφῶς διακηρυγμένος: νὰ ἐκλέξουν στὴν Ξάνθη τὸν Τσετὶν Μάντατζη καὶ στὴν Ροδόπη τὸν Ἀχμὲτ Χατζηοσμὰν καὶ τὸν Ἰλχὰν Ἀχμέτ. Μόνο μία σύμπτωση τοὺς στέρησε τὸν ἕναν ἀπὸ τοὺς τρεῖς στόχους: Οἱ 125 ψῆφοι διαφορᾶς τῶν δύο μεγάλων κομμάτων, ποὺ ἔφεραν τὴν πρωτιὰ τοῦ ΠαΣοΚ στὴ Ροδόπη (καὶ τὸν Γιῶργο Πεταλωτὴ στὴ Βουλὴ ἀντὶ τοῦ Ἰλχάν, ποὺ εἶχε τὶς διπλάσιες περίπου ψήφους). Οἱ μεταφερόμενοι ἀπὸ τὴν Τουρκία ψηφοφόροι δὲν ἔδειξαν νὰ ἐπηρεάζουν, στὴ Ροδόπη τουλάχιστον.
Στὴν Ξάνθη ἡ πόλωση γύρω ἀπὸ τὸ πρόσωπο τοῦ Μάντατζη καὶ ἡ ἐκλογὴ του διὰ τοῦ ΠαΣοΚ μὲ τὴν ὑπόδειξη τοῦ Προξενείου, ἀντὶ νὰ συσπειρώσει τοὺς χριστιανοὺς τῆς ΝΔ, πυροδότησε συζήτηση μεταξύ τους γιὰ τὸ γιὰ ποιὸν λόγο δὲν κατέβασαν κι αὐτοὶ ἕναν ἐξίσου φανατικὸ καὶ προξενικὸ ὑποψήφιο, ὥστε νὰ μὴ χάσουν τὴν ἕδρα! Ὅμως τίποτε δὲν ἐκφράζει καλύτερα τὸν φανατισμὸ τῆς μειονοτικῆς ἡγεσίας ἀπὸ τὴν συγκέντρωση ποὺ διοργάνωσε ἡ κίνηση «Ἰσότητα στὸν δῆμο Ξάνθης», στὶς 3-9-2007 στὸ χωριὸ Ζυγός, στὸ κέντρο «Χρυσὴ Φωλιά». Μεταφράζουμε ἀπὸ τὴν τουρκόφωνη φυλλάδα «Μιλλὲτ» τῆς 6ης Σεπτεμβρίου: «Σὲ συγκέντρωση ποὺ ὀργάνωσε ἡ κίνηση συμμετεῖχαν ἡ μουφτεία Ξάνθης, ἡ Τουρκικὴ Ἕνωση Ξάνθης, ὁ Σύλλογος Ἐπιστημόνων, ὁ Σύλλογος Τούρκων Δασκάλων Δ. Θράκης καὶ ἄλλοι σύλλογοι. Περίπου 400 ἄτομα. Ὁ (ψευδο)μουφτὴς Ξάνθης Α. Μέτε ἀνέφερε πὼς ἐπὶ μῆνες προσπαθεῖ νὰ προσθέσει δυὸ δωμάτια γιὰ τοὺς ξένους στὴ μουφτεία καὶ πὼς ἡ Ἀστυνομία ἦρθε πολλὲς φορὲς καὶ ὁ ἴδιος ἐκλήθη νὰ καταθέσει. Εἶπε: “Ἂν λοιπὸν δώσουμε τὴν ψῆφο μας σὲ αὐτοὺς ποὺ δὲν ἐπιτρέπουν νὰ φτιάξουμε δυὸ δωμάτια, τότε νὰ πάρουμε τὰ μπογαλάκια μας καὶ νὰ φύγουμε. Ἔρχομαι ἀπὸ τὸ χωριὸ Γκέτσεν, ὅπου μὲ πλησίασε ἕνας ὁμοεθνὴς καὶ μοῦ εἶπε πὼς πάλι δὲν θὰ μπορέσουμε νὰ βγάλουμε βουλευτή. Ἀπὸ μῆνες κάποιοι ἄρχισαν νὰ λειτουργοῦν σὰν φερέφωνα τοῦ Σγουρίδη καὶ τοῦ Κοντοῦ. Ὄχι, ἀδέρφια μου! ΤΟΥΡΚΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΛΑΣΠΗ!”»
Βεβαίως εἶπε κι ἄλλα, ποὺ δὲν τὰ ἔγραψε ἡ καλὴ ἐφημερίδα, ὅπως ὅτι «ὁ Τοῦρκος μόνο μὲ Τοῦρκο γίνεται φίλος» καὶ ἄλλα συνυπαρξιακά. Στὸ ἴδιο φύλλο ὁ γνωστὸς γιὰ τὸν μισελληνισμό του ἀρθρογράφος Τζενγκὶς Ὀμὲρ ἔγραφε: «Ἂς μὴ μᾶς παρεξηγήσουν, ἀλλὰ τὴ στιγμὴ ποὺ δὲν μᾶς δίνουν αὐτοὶ ψήφους, τὸ νὰ ἔρχονται νὰ μᾶς ζητᾶνε καὶ ἐμεῖς νὰ ψηφίζουμε αὐτοὺς τοὺς ξεδιάντροπους, αὐτὸ εἶναι ἀβλεψία, λάθος, ἀκόμα καὶ προδοσία. Ἐμεῖς μποροῦμε νὰ δώσουμε στοὺς Ρωμιοὺς μόνο ὅσες ψήφους μᾶς δώσουν..
Αὐτὲς οἱ ἐκλογὲς εἶναι μιὰ μεγάλη εὐκαιρία γιὰ μᾶς. Ὅλοι μαζί, σκεπτόμενοι ὑγιῶς αὐτὴ τὴ φορά, νὰ κρατήσουμε μιὰ ἔντιμη στάση. Μποροῦμε νὰ ποῦμε “ὄχι” στὴν ὁμαδική μας αὐτοκτονία. Μὴν ξεχνᾶτε ὅτι ἡ ἱστορία δὲν θὰ συγχωρήσει ὅσους ὑπὸ αὐτὲς τὶς συνθῆκες δίνουν ψήφους στοὺς Ρωμιούς. Καὶ νὰ ξέρετε κι αὐτό, πὼς οὔτε ὁ θεὸς θὰ τοὺς συγχωρέσει. Διότι στὴ θρησκεία μας μία ἀπὸ τὶς πιὸ μεγάλες ἁμαρτίες εἶναι νὰ προδίδεις τοὺς θρησκευτικούς σου ἀδελφούς. Τὸ νὰ δίνονται ψῆφοι στοὺς χριστιανοὺς τὴ στιγμὴ ποὺ μιὰ τουρκομουσουλμανικὴ μειονότητα ἀντιμετωπίζει τὸν κίνδυνο νὰ ἐξαλειφθοῦν οἱ θρησκευτικὲς καὶ ἐθνικές της ἀξίες, εἶναι μιὰ κίνηση ἔξω ἀπὸ τὰ ὅρια τῆς θρησκείας».
Καὶ γιὰ ὅποιον δὲν τὰ πολυκατάλαβε, ὁ ἀγαπημένος θαμώνας τῶν ἀθηναϊκῶν καναλιῶν, ὁ Ἀμπντουλχαλὴμ Ντεντέ, μὲ τὸ γνωστό του ὕφος ἀπευθύνθηκε στὸ ἀκροατήριο τοῦ Ζυγοῦ λέγοντας: «Τὸ 2004 φτάσαμε νὰ δώσουμε σὲ μειονοτικοὺς 12.000 ἀπὸ τὶς 33.000 τουρκικὲς ψήφους. 30 χρόνια λέμε τὰ ἴδια: “Ὁ Τοῦρκος νὰ ψηφίσει τὸν Τοῦρκο”, ὅμως ὅταν πᾶμε στὴν κάλπη ψηφίζουμε τὸν γκιαούρη. Τουλάχιστον ἐγὼ μπορῶ νὰ χρησιμοποιήσω τὴ λέξη “γκιαούρη”, ὁ μουφτὴς ὄχι. Κατάρα στὸν Τοῦρκο ποὺ ψηφίζει χριστιανό! Θαυμάζω τὸ ΡΚΚ γιατί, ὅταν βάζουν ἕναν στόχο, τὸν ἀκολουθοῦν πιστά, κι ὅποιο μέλος ἀλλάζει δρόμο τὸν δέρνουν. Στὰ χωριά μας ξέρουμε ποιοὶ ψηφίζουν τοὺς γκιαούρηδες. Γιατί δὲν τοὺς ἀπομονώνουμε κοινωνικά, νὰ δοῦμε ἂν θὰ τολμήσουν νὰ ξαναμιλήσουν γιὰ τὸν Σγουρίδη, τὸν Κοντὸ καὶ τὸ μ...ί τῆς μάνας τους;!»
Ναί, τόσο καλά!
Κώστας Καραΐσκος,
Ἐκδότης τοῦ Ἀντιφωνητῆ