του Στ. Σωτηρίου, από το Άρδην τ. 8 Μάιος-Ιούνιος 1997

Ότι η κρίση στην Αλβανία εἴναι κάτι παραπάνω από οικονοµική, ήταν για τους γνωρίζοντες κοινό µυσιικό, όταν αυτή ξέσπασε. Το ότι θα λάµβανε όµως τέτοιες, τεράστιες, διαστάσεις εθνοπολιτικές, ὦστε να εμπλακούν για τον διαµελισµό των ιµατίων της µια δωδεκάδα κράτη – πλην της Ελλάδας ελάχιστοι το γνώριζαν και παρ΄ ότι προσπάθησαν να το κοινοποιήσουν για να περισώσει και η Ελλάδα ότι θα πρόφταινε, δεν ακούστηκαν. Φωνή βοώντος εν τη ερήµω. Ἑκτός όµως από την κρατική ανυπαρξία στον τοµέα τῆς εξωτερικής πολιτικής, πλήρης ανυπαρξία υπήρξε και στον τοµέα στήριξης του ελληνικού, φιλελληνικού μουσουλμανικού και λοιπού ορθόδοξου στοιχείου. Και σαν να µην έφτανε αυτό, εμφανίστηκαν και µια σωρεία συλλόγων “Βορειοηπειρωτών” που προτείνουν 100 λόγους για να δοθεί βοήθεια σ αυτούς για να την πάνε στο χωριό τους και να µην δοθεί στο σύλλογο του διπλανού χωριού! Αλαλούμ ατελείωτο. Κανένα συλλογικό αποιέλεσµα, Καμιά αναλογική µοιρασιά της ανθρωπιστικής βοήθειας. Άτυχοι αυτοί που δεν έκαναν σύλλογο του χωριούτους στην Αθήνα. Όχι επειδή δεν θα φάνε µόνο, αλλά επειδή θα μείνουν και µε την πίκρα για την μητέρα Ἑλλάδα, που έστειλε καµιόνι στο διπλανό χωριό επειδή είχε σύλλογο στην Αθήνα και έψαξε για βοήθεια.

Ο λύκος που έγινε φίλος: η Ῥουμανία, η Τουρκία και η Ιταλία

Ο Λαονίκης Χαλκοκονδύλης έγραψε για την περίεργη πολιτικήτου Βυζαντίου, που το ίδιο έφερε τους Τούρκους ως μισθοφόρους στα εδάφη του, ότι; “κόψαμε τις φλέβες µας και δώσαµε στον Λύκο να πιει από το αίμα μας, για να τον Κάνουμε φίλο”.

Ἡ Ρουμανία είναι φίλη χώρα. Και ορθόδοξη. Και εγκαταστάθηκε στη Νότιο Αλβανία κατόπιν πρότασης της Ελλάδας που ανέπτυξε αυτό το θεόπνευστο σκεπτικό: αφού εµείς θα πάμε στα Τίρανα, για τους γνωστούς Ιταλικούς (διάβαζε εθνικούς) λόγους, στον Νότο θα πρέπει να Πάει οπῶσδήποτε µια ορθόδοξη χώρα. ΄Ετσι, βρέθηκε η Ρουμανία. ΄Έλα όµως που αυτή, αυτή που ψάχνει για τον ίδιο της τον εαυτό ανθρωπιστική βοήθεια, δεν είχε τα έξοδα παρά µόνο ενός λόχου. Εμφανίζεται λοιπόν η Ελλάς µε το θεόπνευσιο σκεπτικό της και αναλαμβάνει τα υπόλοιπα έξοδα των Ῥουμάνων και ο ένας λόχος γίνονται τρεις. 450 άντρες που, σε συνεννόηση µε τους Ἰταλούς, και χωρίς να επικαλεστούν τους ηλίθιους λόγους που επικαλέστηκε η Ελλάς, θα πάνε στις περιοχές των Ἑλληνοβλάχων, ήτοι: στην Κορυτσά, στον Αυλώνα και ο τρίτος λόχος στο Αργυρόκασιρο!

Ο Λύκος δεν έγινε φίλος. Έκανε μάλιστα και αγέλη!

Την Μεγάλη Δευτέρα 21 Απριλίου, οπρόεδροστης Ελλάδας κ. Σπεφανόπουλος, μιλώντας στο Συμβούλιο της Ευρώπης στο Στρασβούργο, δέχτηκε αήθη επίθεση από το σύνολο των Γάλλων βουλευτών, για την καταπίεση τῆς ρουμανικής μειονότητας της Ἑλλάδος. Κατηγορήθηκε επίσης για την προπαγάνδα που ασκεί η Ελλάς στους Βλάχους τῆς Αλβανίας! (Ο ελληνικός τύπος ανέφερε µόνο την επίθεση από Τούρκους βουλευτές. Κατανοητό, τους Ῥουμάνους τους πληρώνουμε εμείς στην Αλβανία).

Την ίδια µέρα, ομάδα Ῥουμάνων αξιωματικών που επισκέφτηκε στρατόπεδα στο νομό Κορυτσάς, για επόπτευση του χώρου όπου θα εγκατασταθούν, έγινε δεκτή από Βλάχους ενός χωριού µε σφάγια και όργανα. Ἡ Ρουμανία στέλνει αδιαλείπιως βοήθεια στις περιοχές των Ἑλληνοβλάχων όλη την περίοδοτης κρίσης, Και μαζί µε την βοήθεια, πάνω από 60 υποτροφίες νέων από την Κορυτσά για να σπουδάσουν θεολογία στο Βουκουρέστι και να γυρίσουν στην Κορυτσά να γίνουν παπάδες! Ταυτόχρονα, τόνοι εφημερίδων από το Βουκουρέστι, τη Ρώμη και το Παρίσι βομβαρδίζουν τους Ἑλληνοβλάχους! Μιλάμε φυσικά για 320-350.000 Ελληνοβλάχους, το 90% της ελληνικής μειονότητας!

Και ο λόχος που θα Πάει στον Αυλώνα,για τους Βλάχουςθ α πάει. Γιατι όλοι αυτοί που μιλάνε ιταλικά στον Αυλώνα και τους θαυμάζουµε στην TV, Βλάχοι είναι. Βλάχοι που Προσηλύτιζαν µε αντάλλαγμα το καρβέλι που µοίραζαν µήνες τώρα καθολικοί παπάδες και Αμερικανοί µισιονέροι. (Εφημερίδα Εξουσία 1/3/ 1997). Τη στιγµή που εμείς στην Ἑλλάδα νομίζαµε πως  Έλληνες ζουν µόνο στους Άγιους Σαράντα…

Πολλούς µήνες πριν, ένας Βλάχος, απτη μεγάλη βλάχικη κοινότητα του Ελμπασάν, ο Αριάν Κόγια, χειροτονήθηκε αρχιμανδρίτης απ’ τον Ῥουμάνο πατριάρχη Θεόκτισιο και ήρθε στο Ελμπασάν. Εκεί, µαζί µε άλλον Βλάχο, τον Νικόλαο Μάρκου που τον χειροτόνησε ο σχισµατικός αρχιεπίσκοπος των. Σκοπίων Μιχαήλ, κατέλαβαν ναούς και κήρυξαν το αυτοκέφαλο τῆς αλβανικής Ορθοδόξου εκκλησίας µε κέντρο το Ελµπασάν. Η διαμαρτυρία του Αναστάσιου και του οικουμενικού πατριάρχη Προςτον Θεόκτισιο έκανε τον Κόγια να σταματήσει για λίγο καιρό την δραστηριότητά του. Σήµερα, Σκοπιανοί και Ρουμάνοι, µε τη βοήθεια της Ιταλίας, κάνουν κουμάντο σε όλη την περιοχή… Να γιατί πάει η Τουρκία σιο Ελμπασάν και όχι πιο βόρεια στους συγγενείς της Τουρκαλβανούς!

Ο ίδιος κίνδυνος είναι Πλέον ορατός για το Μπεράτι, την Κορυτσά, Μοσχόπολη, Αυλώνα, Πόγραδετς… Ἡ Ἱιταλία έδιωξε οὐσιαστικά από το παιχνίδιτην Αθήνα και ο ελληνισμός της Αλβανίας χάνεται οριστικά.

Τα Σκόπια και οι Βούλγαροι, οι άσπονδοι οµοεθνείς

Λόχο θα στείλουν και οι Βούλγαροι, αμέσως μόλις ψηφίσει σχετικά το επανεκλεγέν κοινοβούλιο. Και των Βουλγάρων τα έξοδα, δήλωσε περήφανοςο Τσοχατζόπουλος, απ΄ το Σαντάνσοκι στις 15 Απριλίου, θα τα αναλάβει η Ελλάς. Το σκεπτικό ίδιο: οἱ ορθόδοξοι, για τον ορθόδοξο νότο! Τι µεγαθυµία αυτό το Υπουργείο Ἐξωτερικών! Εξυπηρετείτα συμφέροντα όλων, εκιός της Ελλάδος και των Βορειοηπειρωτών. Γιατί να πάνε και οι Βούλγαροι στην Κορυτσά; Η περιοχή, που δεν είναι χαρακτηρισµένη ὡς μειονοτική ελληνική, δεν θα αποτελούσε εμπόδιο για τη εγκατάσταση Ἑλλήνων στην Κορυτσά. Ὁµως η Αθήνα δεν θέλησε…

Το περίεργο όμως είναι, και ακούστηκε πάλι από τον Τσοχατζόπουλο, ότι και ο Ερυθρός Σπαυρός των Σκοπίων εφοδιάζει µε βοήθεια περιοχές ελληνοβλάχων και, μαζί µε τα τρόφιμα, µε σκοπιανούς παπάδες και προπαγανδιστικό υλικό. Πόγκραντς, Μελίκη και Γκολομπντρό τελούν υπό τον πλήρη έλεγχο των Σκοπιανών. Γιατί η σπουδή των Βουλγάρων όµως; Διότι η Σόφια, από το 1991, έχει χορηγήσει δεκάδες υποπροφίες σε σλαβόφωνους νεαρούς από τον νομό Κορυτσάς και Λο και βλέπειτα οχυρά της να χάνονται απ’ την τωρινή επέμβαση των µακεδονιστών των Σκοπίων. Σημειώστε πως οι σλαβόφωνοι δεν ξεπερνούν τις 5.000 άτοµα αλλά, προκειµένου για υποτροφία σπουδών και άλλα ωφελήµατα, πολλοί Ἑλληνόβλαχοι οδηγούνται για σπουδές και στα Σκόπια!

Αθήνα και Ομόνοια Αργυροκάστρου: οι ωραίοι κοιμώμενοι

Όπως η Αθήνα, έτσι και η Ομόνοια μοιάζουν εντελώς χαμένοι. Χαιρέτησαν την επιλογή Φίνο στη θέση του πρωθυπουργού. Λες κιο Μέξη δεν ήταν από το Λόμποβο Αργυροκάστρου και μάλιστα ελληνικής καταγωγής. Χαιρέτησαν τον παλικής καπαγωγής (απ΄ τον Ιταλό στρατιώτη πατέρα του που έμεινε στο Αργυρόκαστρο και εντάχτηκε στους παρτιζάνους το 1941) καθολικό Φίνο ως σωτήρα της μειονότητας. Ἡ “Ὁμόνοια” και το κόμμα της φαίνεται ότι κανένα ρόλο δεν μπορούν να παίξουν τελικά. Αφού κατάφεραν να διασπάσουν τον ελληνισµό τόσα χρόνια, φροντίζοντας µε άστοχες Κινήσεις να απομακρύνουν τους βλαχόφωνους Έλληνες απ’ τα κοινά των Βορειοηπειρωτών, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα της διάλυσής των και της ριζικής αναδιοργάνωσης της διαχείρισης των κοινών των Ἑλλήνων της Αλβανίας.

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

elGreek
elGreek