Ως Δημοτική Παράταξη Αθήνα για την Ελλάδα ασκήσαμε από την αρχή έντονη κριτική στο έργο του «Μεγάλου Περιπάτου» στο Δήμο της Αθήνας. Κριτική, λόγω μιας στενής αντίληψης αναβάθμισης του κέντρου της πόλης σε μια κατεύθυνση μονοδιάστατα τουριστικής, εις βάρος των υπολοίπων διαμερισμάτων, των μικρών επιχειρήσεων και με μεγάλες κυκλοφοριακές επιβαρύνσεις σ’ ένα σύνολο αρτηριών πέριξ του κέντρου. Ενώ όλα αυτά παρουσιάστηκαν με την ρητορεία της Πράσινης, Οικολογικής και φιλικής προς τον πεζό πόλης, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα κοστοβόρα, υλοποιήθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες, -παρακάμπτοντας μια ευρύτερη διαβούλευση με την επιστημονική κοινότητα, τους κοινωνικούς φορείς και τους πολίτες- και δεν τηρήθηκαν τα απαιτούμενα των διαγωνιστικών διαδικασιών.

Η αιτιολόγηση όλων αυτών από την πλευρά του Δημάρχου κου Μπακογιάννη εστιάστηκε στον κατ επείγοντα χαρακτήρα των παρεμβάσεων λογω κορωνοιού. Η σημερινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας καταρρίπτει με τον πλέον ηχηρό τρόπο αυτόν την ισχυρισμό, αφού το έργου του «Μεγάλου Περιπάτου», βάση της Δ1α/ΓΠ.οικ.31688/21.5.2020 κοινής υπουργικής απόφασης, επ ουδενί δεν συνέβαλε στην αποτροπή του συγχρωτισμού και άρα των κινδύνων στη δημόσια υγεία λόγω της πανδημίας. Η απόφαση κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική καθότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην χρησιμοποίηση της επιδημιολογικής κρίσης για την μεθόδευση έργων και πολιτικών που ουδεμία σχέση έχουν με αυτή. Απομένει το επίμαχο και ρητορικό ερώτημα ποιος θα επωμιστεί το κόστος των έργων της πιλοτικής εφαρμογής που υπολογίζονται στα 2 εκατ €;

Νίκος Ντάσιος

Από την Ναυτεμπορική

Ακυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας η κοινή υπουργική απόφαση για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας» η ισχύς της οποίας λήγει την 21η Νοεμβρίου 2020.

Οι σύμβουλοι με την υπ΄ αριθμ. 1992/2020 απόφασή τους έκαναν δεκτή την αίτηση Αθηναίου δικηγόρου που ζητούσε την ακύρωση  της επίμαχης Δ1α/ΓΠ.οικ.31688/21.5.2020 κοινής υπουργικής απόφασης  καθώς «δεν ευρίσκει εξουσιοδοτικό έρεισμα στις διατάξεις των ΠΝΠ της 25.2.2020 και της 20.3.2020, κατ’ επίκληση των οποίων εξεδόθη, και πρέπει, ως εκ τούτου, να ακυρωθεί, όπως και η υ.α. 179/21.8.2020, με την οποία παρατάθηκε η ισχύς της».

Οι σύμβουλοι τονίζουν ότι «μολονότι, τα μέτρα αυτά θεσπίσθηκαν κατ’ επίκληση των ανωτέρω εξουσιοδοτικών διατάξεων των ΠΝΠ της 25.2.2020 και της 20.3.2020, για την αντιμετώπιση επιτακτικών λόγων δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID -19, δεν συνιστούν πράγματι μέτρα περιορισμού της ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων και μέσων μεταφοράς, κατά την έννοια των εξουσιοδοτικών διατάξεων των εν λόγω ΠΝΠ, δηλαδή επί σκοπώ άμεσης και επιτακτικής ανάγκης αποφυγής του συγχρωτισμού, προκειμένου να αντιμετωπισθεί ο κίνδυνος εμφάνισης της νόσου και να περιορισθεί η διάδοσή της, αλλά αποτελούν αμιγώς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κατά την έννοια του ΚΟΚ, οι οποίες, όπως προκύπτει από την 250/11.5.2020 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, εντάσσονται στη νέα πολιτική αναβάθμισης του δημόσιου χώρου στην Αθήνα, θεσπίζονται δε επ’ ευκαιρία της αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης στη χώρα».

Πηγή

Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

elGreek
elGreek