Είναι γεγονός κι ίσως αυτό κάποτε στο μέλλον απασχολήσει τους ειδικούς ότι το Παλαιστινιακό συγκινεί και κινητοποιεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο διεθνές ζήτημα, από οποιαδήποτε άλλη σύγκρουση εθνικού χαρακτήρα και το, πιο ενδιαφέρον, ακόμη και χώρους που θα απέρριπταν χωρίς δεύτερη συζήτηση την ύπαρξη εθνικών προβλημάτων ως εθνικιστικών. Άνθρωποι και πολιτικοί χώροι που δεν πιστεύουν σε πατρίδα, ζητούν πατρίδα για τους Παλαιστίνιους ενώ άλλοι που τοποθετούνται στην ακριβώς αντίθετη πλευρά υιοθετούν ακόμη και το αίτημα για διάλυση του κράτους του Ισραήλ ακόμη κι αν αυτό σημαίνει την πλήρη επικράτηση του Ισλάμ και μάλιστα στην πιο φανατική εκδοχή του.
Ούτε το ιρλανδικό, ούτε το κουρδικό, ούτε το βασκικό, ούτε οι Αρμένιοι, καλά καλά δε συζητάμε για τα ελληνικά εθνικά ζητήματα, όπως η τουρκική κατοχή στην Κύπρο, οι απειλές σε Αιγαίο και Θράκη και η αναγνώριση της γενοκτονίας του μικρασιατικού ελληνισμού, ούτε η Ουκρανία. Μόνο και μάλιστα διαχρονικά και ανεπιφύλακτα η Παλαιστίνη.
“Στο Ντορέ και στη Σελήνη [ιστορικά μπαράκια της Θεσσαλονίκης], η αδιαφορία σου με πνίγει. Παλαιστίνη” ήταν γραμμένο σε τοίχο της συμπρωτεύουσας στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Μάλλον μάταια θα αναζητούσε κανείς μετά το 1974 ανάλογο σύνθημα για την εθνοκάθαρση στη βόρεια Κύπρο και το συνεχιζόμενο έγκλημα της κατοχής, του εκτοπισμού και παράνομου αποικισμού των κατεχομένων.
Όλα τα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα και όλες οι ένοπλες οργανώσεις ελέγχονται και συχνά καταδικάζονται για άσκηση τρομοκρατίας, για εγκλήματα, για δολοφονίες αθώων. Ειδικά η ΕΟΚΑ που σε σύγκριση με τα περισσότερα γνωστά ένοπλα κινήματα ήταν σωστό …κατηχητικό, έχει την τιμητική της ως προς την ανάδειξη και τον τονισμό των μετρημένων στα δάκτυλα δολοφονικών ενεργειών της σε βάρος πολιτών.
Αντίθετα, οι φοβερές τρομοκρατικές επιθέσεις των Παλαιστινίων αντιμετωπίζονταν ανέκαθεν με συγκατάβαση. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Η υπαρκτή (το τονίζω, γιατί κάποιοι ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν ή υστερούν στην κατανόηση κειμένου) καταπίεσή τους αρκούσε πάντοτε για να δικαιολογήσει και τα πιο αποτρόπαια εγκλήματα.
Εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι: κανείς δεν μπορεί να είναι αδιάφορος απέναντι στην εθνική καταπίεση, την εθνοκάθαρση, τις δολοφονίες αμάχων. Καλώς υπάρχει ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση για την αποτροπή μίας τρομερής ανθρωπιστικής καταστροφής. Η υπεράσπιση των θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων δεν μπορεί να είναι επιλεκτική. Άρα, και το Παλαιστινιακό πρέπει να επιλυθεί στη βάση αυτή. Χωρίς ναι μεν, αλλά. Αυτό όμως πρέπει να ισχύει συνολικά και απόλυτα και σε κάθε περίπτωση, αλλιώς αποτελεί μία ακόμη εμμονή, μία ακόμη υποκριτική επιλεκτική “ευαισθησία” και μάλιστα χωρίς κόστος.
Γιατί κακά τα ψέματα: εάν μία ομάδα θερμοκέφαλων Κυπρίων έμπαινε στα κατεχόμενα πραγματοποιώντας ένοπλες επιθέσεις και μετά η Τουρκία εισέβαλε με τα τεθωρακισμένα της βομβαρδίζοντας με τα αεροπλάνα της την ελεύθερη Κύπρο για να υποτάξουν και να εκδιώξουν τους Έλληνες του νησιού, πόσοι σημερινοί υποστηρικτές των Παλαιστινίων διεθνώς και στην Ελλάδα θα ήταν αλληλέγγυοι και πόσοι δε θα έλεγαν: «ε, βέβαια, τι δουλειά είχαν να χτυπήσουν τους Τούρκους; Ας πρόσεχαν».
Με συγχωρείτε, δεν άντεξα, ήθελα να το πω. Αρέσει δεν αρέσει σε κάποιους.
*Δρ Ιστορίας
1 ΣΧΟΛΙΟ
Απορεί ο συγγραφέας γιατί κανείς δέν μιλάει «για την εθνοκάθαρση στη βόρεια Κύπρο και το συνεχιζόμενο έγκλημα της κατοχής, του εκτοπισμού και παράνομου αποικισμού των κατεχομένων». Μά η απάντηση είναι απλή. Διότι το ελλαδικό κατά πρώτον λόγο (καί το Κυπριακό κατά δεύτερον) πολιτικό-οικονομικό κατεστημένο ΔΕΝ ΜΙΛΆΕΙ γι’ αυτά. Ενώ θα έπρεπε καθημερινά νά καταθέτει αυτά στήν διαπασών, νά δημιουργεί θόρυβο στην ΕΕ, στο ΝΑΤΟ, στον ΟΗΕ καί όπου αλλού μπορεί καί νά τά κρατάει πάντα στην διεθνή επικαιρότητα, δέν κάνει τίποτα απ’ αυτά. Αντ’ αυτού, τά αποποιείται καί αλλάζει το ζήτημα από αυτό της παράνομης εισβολής, εθνοκάθαρσης καί του συνεχιζόμενου εγκλήματος πολέμου του παράνομου εποικισμού σε υπόθεση «διαφορών» των δύο κοινοτήτων καί συναινεί σε δήθεν δικοινοτικές συνομιλίες για λύση ΔΔΟ. Δηλαδή, μεταθέτοντας το πρόβλημα από την ουσία του, παραιτείται εμμέσως όλων των διεθνών νομικών καί πολιτικών δικαίων. Εάν ένας δικηγόρος έπραττε κατ’ αυτό τον τρόπο σε ιδιωτική υπόθεση, ο πελάτης του θα τον μήνυε δικαίως για εξαγορά. Η συμπεριφορά τού ελλαδικού κατεστημένου γίνεται ακόμη πιο ακατανόητη εάν κάποιος σκεφθεί τά πλεονεκτήματα πού θα εισέπραττε η Ελλάδα εάν η κυβέρνησή έκανε χρήση όλων των ατού πού της παρέχει το Διεθνές Δίκαιο αλλά καί η συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα μπορούσε, μεταξύ άλλων, νά έχει επιβάλλει διαρκές οικονομικό κόστος στην Τουρκία μπλοκάροντας τουλάχιστον ένα μέρος της οικονομικής ενίσχυσης της Τουρκίας από την ΕΕ, καθώς καί εμποδίζοντας σε μεγάλο βαθμό τίς εξαγωγές της Τουρκίας στην ΕΕ. Αυτά θα είχαν αρνητική επίδραση στα οικονομικά της Τουρκίας καί κατ’ επέκταση καί στους στρατιωτικούς της εξοπλισμούς με τούς οποίους απειλεί τήν Ελλάδα. Φαίνεται λοιπόν ακατανόητο το γιατί η Ελλάδα δέν πράττει κατ’ αυτόν τον τρόπο.
Τροφή για σκέψη: Μήπως αυτή η παντελώς ακατανόητη στάση της Ελλάδος απέναντι στην Τουρκία, τουλάχιστον όσον αφορά τήν Κύπρο, έχει άλλη εξήγηση; Μήπως ξένα κέντρα, άς πούμε υπερατλαντικά κέντρα, εζήτησαν από τό ελλαδικό κατεστημένο νά μην δημιουργεί μεγάλη φασαρία για τήν Κύπρο γιατί έτσι θίγονται υπερατλαντικά σχέδια στην περιοχή; Καί μήπως το ελλαδικό κατεστημένο, πάντα έτοιμο νά εξυπηρετήσει ξένα συμφέροντα, συμφώνησε; Άς σκεφθεί κάποιος τι θα γινόταν εάν η Ελλάδα έκανε χρήση όλων των ατού πού της προσφέρονται για τήν Κύπρο. Τον αντίκτυπο πού θα είχε μία τέτοια στάση της Ελλάδος σε μία παρόμοια περίπτωση λίγα χιλιόμετρα νοτιότερα της Κύπρου, στην κατεχόμενη Παλαιστίνη. Καί εκεί, όπως καί στην Κύπρο, έχουμε παράνομη κατοχή, εκδίωξη του γηγενούς πληθυσμού καί το έγκλημα πολέμου του παράνομου εποικισμού. Εάν, πχ., η ΕΕ υπεχρεούτο από τήν Ελλάδα νά επιβάλλει κυρώσεις στην Τουρκία, δέν θά εχρησιμοποιήτο αυτό το γεγονός από τους Παλαιστίνιους καί άλλους; Θα έλεγαν «πώς ΕΕ βάζεις κυρώσεις στην Τουρκία καί εδώ στην Παλαιστίνη κάνεις το εντελώς αντίθετο»; Η σύγκριση δίπλα-δίπλα δύο περιπτώσεων τόσο ομοίων μεταξύ τους, θα έκανε τά πράγματα πολύ πιο δύσκολα για το Ισραήλ καί τά αφεντικά του. Επομένως, η στάση του ελλαδικού κατεστημένου στην περίπτωση της Κύπρου αποτελεί μεγάλη εξυπηρέτηση προς το Ισραήλ. Μάλιστα, το γεγονός ότι η ελλαδική πλευρά (Ελλάς καί Κύπρος) είναι διατεθειμένες νά δεχθούν πρός συζήτηση «νομιμοποίηση» των παράνομων Τούρκων εποικιστών στην κατεχόμενη Κύπρο, αποποιούμενες έτσι του Διεθνούς Δικαίου, έχει δώσει στο Ισραήλ τήν ευκαιρία νά ομιλεί για κάτι παρόμοιο καί στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη. Ώς εκ τούτου, η τελείως ακατανόητη ελλαδική συμπεριφορά στο Κυπριακό μπορεί νά εξηγηθεί λογικά μόνον ώς σκοπούσα στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του Ισραήλ καί του πατρώνων του στην περιοχή. Εάν κάποιος έχει μία άλλη εξήγηση είμαι πρόθυμος νά την ακούσω.
Όσον αφορά στις «φοβερές τρομοκρατικές επιθέσεις των Παλαιστινίων» στις οποίες αναφέρεται ο συγγραφέας, αυτές ωχριούν μπροστά στα διαχρονικά εγκλήματα του Ισραήλ είς βάρος των Παλαιστινίων.