Από το Άρδην τ. 85, Απρίλιος-Μάιος 2011
Το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί να αναδείξει το ζήτημα της γλωσσικής διδασκαλίας στη μέση τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση (ΤΕΕ) αλλά και να προβάλει τις ιδέες και τους προβληματισμούς των μαθητών και μαθητριών της.
Η συζήτηση γύρω από τη γλωσσική διδασκαλία δεν αφορά μόνο τους ειδικούς επαγγελματίες, αλλά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, καθώς η γλώσσα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της εθνικής παιδείας, του συνολικού πολιτισμού ενός λαού. Για το λόγο αυτό, τις συνέπειες της υποβάθμισης της παιδείας τις υφίσταται ολόκληρο το έθνος, ιδιαίτερα, όμως, τα λαϊκά στρώματα, για λόγους που είναι προφανείς.
Στα κείμενα που περιλαμβάνονται σ’ αυτήν την έκδοση μάς εκπλήσσει η αμεσότητα, η ειλικρίνεια η ανυπόκριτη παραδοχή της προσωπικής ευθύνης αλλά και η δικαιοσύνη με την οποία κρίνουν τους άλλους, το σπίτι, το σχολείο και την πολιτεία. Μέσα από τις γραπτές εργασίες τους έχουμε την ευκαιρία, εμείς οι μεγάλοι, να γνωρίσουμε ένα μεγάλο αλλά άγνωστο κομμάτι της ελληνικής νεολαίας που περιλαμβάνει το παιδί που βασικά δεν «παίρνει τα γράμματα», που δουλεύει γκαρσόνι, στο χωράφι ή στην οικογενειακή επιχείρηση, που δεν πάει φροντιστήριο, ούτε κάνει ξένες γλώσσες ή που αντί να μελετά μπορεί να γυρίζει άσκοπα εδώ κι εκεί.