Η cineΡήξη θα προβάλλει την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017 στις 19.30 την ταινία του Θόδωρου Μαραγκού «Δεν θα Σωπάσω».
Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη.
στον χώρο πολιτικής και πολιτισμού Ρήγας Βελεστινλής, Ξενοφώντος 4, 2103826319
Λίγα λόγια για την ταινία
2015 | Έγχρ. | Διάρκεια: 99′
Ελληνική ταινία, σκηνοθεσία Θόδωρος Μαραγκός
Η Ελλάδα δέχεται μια τρομακτική επίθεση απο τα αρπακτικά της Ευρωπαϊκής εξουσίας, τους διεθνείς τοκογλύφους.Ο Ελληνικός λαός, προδομένος και απο την ηγεσία του, αιφνιδιάζεται.Προσπαθούν να ξεριζώσουν ακόμα και την καρδιά του.Ο Θόδωρος και ο Θόδωρος από τους Αγίους Θεοδώρους, μαζί με άλλους πέντε, βρίσκουν καταφύγιο σε ένα ξεχασμένο χώρο πολιτισμού, πάνω στο βουνό, δίπλα σε γκρεμό.Θα αυτοκτονήσουν ή θα επαναστατήσουν;Αποφασίζουν να κάνουν αντάρτικο πολιτισμού.
Θόδωρος Μαραγκός
Έγραψε ο ίδιος για την ταινία του:
Η ταινία άρχισε να γυρίζεται στο τέλος του 2014 και ολοκληρώθηκε πριν απο το δημοψήφισμα της 6 Ιουλίου 2015. Ενώ ετοιμαζόμουν να την προβάλλω δημόσια, έρχεται η εξωφρενική πράξη του κ Τσίπρα, το ΟΧΙ του Ελληνικού λαού να το κάνει.. ΝΑΙ!!!. Τότε ακύρωσα όλη την ταινία, πέταξα όλα τα dvd, που είχα τυπώσει και άρχισα να την ξαναφτιάχνω σχεδόν απο την αρχή με ότι συνεπάγεται αυτό. Συμπεριέλαβα στους μνημονιακούς, Γιωργάκη Παπανδρέου, Βενιζέλο, Σαμαρά και τον Τσίπρα!
Η ταινία τελείωσε με την σημερινή τελική μορφή της, γύρω στον Μάρτιο του 2016, εμπλουτισμένη ΚΑΙ με τον ρόλο του ΣΥΡΙΖΑ, ΚΑΙ όλων των ΔΗΘΕΝ. Τον τίτλο “ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΠΑΣΩ” τον έκανα “ΔΕΝ ΘΑ ΣΩΠΑΣΩ” γιατί πιστεύω ότι η παρούσα φάση, έχει ανάγκη περισσότερο το ΔΕΝ ΘΑ ΣΩΠΑΣΩ!
Ο Θόδωρος Μαραγκός (1944) είναι Έλληνας σκιτσογράφος και σκηνοθέτης κινηματογράφου και τηλεόρασης.
Βιογραφικά στοιχεία
Γεννήθηκε το 1944 στα Φιλιατρά Μεσσηνίας και ξεκίνησε την καριέρα του ως σκιτσογράφος- γελοιογράφος για διάφορα περιοδικά, ενώ συγχρόνως σπούδασε ζωγραφική. Έχει ακόμη ασχοληθεί με την τηλεόραση, σκηνοθετώντας τις σειρές Εμμονες ιδέες και Πέρα απ’ τον Ορίζοντα. Τα σενάρια όλων των ταινιών αποτελούν έργο του. Εχει επίσης εμφανιστεί στη ταινία μικρού μήκους Θαύματα Στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας του Στέργιου Νιζήρη το 1998.
Οι ταινίες του έχουν σημείο αναφοράς την καθημερινή ζωή “απλών” ανθρώπων από λαϊκές οικογένειες, οι οποίες πολύ συχνά μοιάζουν να καταρρέουν μέσα από μια – γεμάτη χιούμορ – άγρια πορεία προς την χειροτέρευση των συνθηκών. Μέσα από αυτή την διαρκή σύγκρουση στις ταινίες του με το “κατεστημένο” αγαπήθηκε από το κοινό και ταινίες όπως το Μάθε παιδί μου Γράμματα αποτέλεσαν σταθμό στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Η ταινία Ισοβίτες δεν κατάφερε να προβληθεί στις μεγάλες αίθουσες, διότι σύμφωνα με τον ίδιο τον Σκηνοθέτη[1] πολεμήθηκε από το υπάρχον σύστημα και αποτέλεσε μεγάλη οικονομική ζημία για τον ίδιο και την παραγωγή. Η ταινία υπάρχει ολόκληρη στο youtube, ανεβασμένη από τον ίδιο τον Σκηνοθέτη, σε μια προσπάθεια να φτάσει η ταινία του στην κοινωνία. Παρότι ήταν ουσιαστικά αποκλεισμένη (προβλήθηκε μόνο σε 3 ανεξάρτητους – εκείνη την εποχή – κινηματογράφους), η ταινία είχε εξαιρετικά μεγάλη αποδοχή από το κοινό, για τις αλήθειες που προέβαλλε και το σουρρεαλιστικό χιούμορ της.
Φιλμογραφία
- 1969 Τσουφ Ταινία μικρού μήκους, κινουμένων σχεδίων. (πρώτο βραβείο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης).
- 1971 Σσσστ! Ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων. (πρώτο βραβείο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης).
- 1971 Οικόπεδο Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους. (πρώτο βραβείο πανελλήνιου φεστιβάλ μικρού μήκους).
- 1973 Λάβετε θέσεις Ταινία μεγάλου μήκους. (τέσσερα πρώτα βραβεία φεστιβάλ Θεσσαλονίκης).
- 1975 Ο Αγώνας Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. (δεύτερο βραβείο και βραβείο κοινού φεστιβάλ Θεσσαλονίκης).
- 1978 Από που πάνε για τη χαβούζα Ταινία μεγάλου μήκους. (η εμπορικότερη ταινία της χρονιάς – συμμετοχή παραγωγής).
- 1980 Θανάση σφίξε κι άλλο το ζωνάρι Ταινία μεγάλου μήκους. (πρώτο βραβείο σεναρίου στο Σαν Ρέμο). (δεύτερη εμπορικότερη ταινία της χρονιάς).
- 1981 Μάθε παιδί μου γράμματα Ταινία μεγάλου μήκους. (τέσσερα πρώτα βραβεία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης). (εμπορικότερη ταινία της χρονιάς).
- 1984 Τι έχουν να δουν τα μάτια μου Ταινία μεγάλου μήκους.
- 1989 Έμμονες Ιδέες Κινηματογραφημένη τηλεοπτική σειρά.
- 1990 Πέρα απ’ τον Ορίζοντα Κινηματογραφημένη τηλεοπτική σειρά.
- 1993 Ο Δραπέτης του Φεγγαριού Ταινία μεγάλου μήκους. (βραβείο β’ ανδρικού ρόλου φεστιβάλ Θεσσαλονίκης).
- 1998 Φιλιατρά, Ιδιαίτερη Πατρίδα Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους.
- 2000 Κοιτάζοντας τον Υμηττό Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους.
- 2002 Η οδύσσεια του Π. Ηλιόπουλου Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους.
- 2004 Ο Θεός είναι αόρατος γιατί είναι μικροσκοπικός Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους.
- 2005 Black μπεε… Ντοκιμαντέρ με fiction και animation, έγχρωμο, 77΄. (βραβείο β’ καλύτερης ταινίας τεκμηρίωσης στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης).
- 2008 Ισοβίτες[1] Ταινία μεγάλου μήκους
- 2015 Πως να Σωπάσω Ντοκιμαντέρ
1 ΣΧΟΛΙΟ
Ο κ. Μαραγκός κάνει λάθος. Πρέπει να βρει άλλους τρόπους για να γίνει γνωστός και να διαπρέψει στην τέχνη και όχι να χρησιμοποιεί τον λαϊκισμό. Και καλά σε εποχές που τα δανεικά και οι επιδοτήσεις έρρεαν στην Ελλάδα αφειδώς από την ΕΕ. Τώρα κάνει ζημιά με το να λαϊκίζει. Διότι πρέπει να ξέρει ότι παίρνει κόσμο στο λαιμό τους. Όλοι μιλάνε για τοκογλύφους της ΕΕ, όταν είναι γνωστό, ότι τα επιτόκια δανεισμού των Ευρωπαϊκών Κοινοβουλίων (αλλά και και του ΔΝΤ), το 2010 ήταν κατά μέσον όρο το 1/10 και σήμερα των 1/7 των επιτοκίων των αγορών. Καλό θα είναι οι καλλιτέχνες να σκέφτονται πριν λαϊκίζουν. Εκείνοι, που πήραν θέση υπέρ του ΟΧΙ το καλοκαίρι του 2015, και ο αρχηγός του το έκανε ΝΑΙ πρέπει να ζητήσουν συγνώμη. Αν βέβαια έχουν καταλάβει από ποιόν κίνδυνο διέφυγε η Ελλάδα – χάρις στους Αμερικανούς – το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου του 2015. Αν ξεσπούσε τον Ιούλιο του 2015 η άτακτη χρεοκοπία η Αστυνομία δεν θα αρκούσε για την προστασία των τραπεζών και super markets. Η Ελλάδα θα έμπαινε σε αχαρτογράφητα νερά με ανάμιξη και άλλων πόλων εξουσίας, που ευτυχώς λόγω ΕΕ είναι ξεχασμένοι. Καλό είναι οι καλλιτέχνες να ασχοληθούν με σοβαρή Τέχνη και αν μπορούν να δώσουν ένα αισθητικό αποτέλεσμα και κυρίως το βαθύτερο νόημα της ζωής. Με το να γράφουν λαϊκίστικα έργα, δεν παράγουν έργο και ό,τι κάνουν έχει την σφραγίδα του απολύτως εφήμερου, για το οποίον και θα μετανοιώνουν όταν το ξαναβλέπουν ύστερα από χρόνια. Ή να αλλάξουν δουλειά.