από το Άρδην τ. 51, Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2004
Αθήνα, 10/10/2004
Συνεχίζουμε! Δεν εκχωρούμε την ιδεολογία και τα οράματα μας. Το ΔΗΚΚΙ είναι εδώ! Δηλώνει ΠΑΡΩΝ στις αγωνίες, στις ελπίδες και τους αγώνες αυτού του τόπου.
Συνεχίζουμε! Εδραιώνουμε την αισιοδοξία μας για ένα νέο ξεκίνημα στην εκτίμηση πως, απέναντι στον μονόδρομο της Νεοκαπιταλιστικής βαρβαρότητας, απέναντι στη σύγχρονη μορφή του καπιταλιστικού συστήματος, η πρόταση του πραγματικού Δημοκρατικού Σοσιαλισμού, αναδεικνύεται, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, περισσότερο επίκαιρη από ποτέ.
Η χρησιμοποίηση του ιστορικού πλεονεκτήματος των μεγάλων τεχνολογικών αλμάτων της ανθρωπότητας για την περιθωριοποίηση της εργασίας, αντί για την αξιοποίηση στην απελευθέρωση των πνευματικών και παραγωγικών δυνατοτήτων του ανθρώπου, και η προοπτική του “πολίτη -υπηκόου” και “επιδοτούμενου δουλοπάροικου”, υπογράφουν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο, και προαναγγέλλουν, το αδιέξοδο της “νέας εποχής”.
Η απαξίωση των στοιχειωδών θεσμών της παραδοσιακής “αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας”, και κατ’ επέκταση η εμπορευματοποίηση της πολιτικής και η μετατροπή της σε άλλοθι των κατεστημένων οικονομικών κύκλων, που συντελείται στις ίδιες τις μητροπόλεις του Δυτικού κόσμου και στη χώρα μας, απαντά πειστικά στο πολιτικό ερώτημα για το μέλλον:
Το Νεοφιλελεύθερο – Νεοκαπιταλιστικό σύστημα αδυνατεί, στο σύνολό του, να προσφέρει στις σύγχρονες κοινωνίες μια άλλη, εναλλακτική πρόταση.
Γενικότερα, η θεοποίηση των τυφλών κανόνων της αγοράς, η αναγωγή των “νόμων της ζούγκλας” σε νόμους της κοινωνίας και πρότυπα του πολιτισμού, καθώς και η καταστροφή των πραγματικών παραγωγικών δυνάμεων της οικονομίας, που συμπληρώνεται με τη, συχνά ανεπανόρθωτη, καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, δεν αποτελούν παρά την μία μόνο πλευρά της κρίσης. Την ορατή πλευρά της κρίσης της πλασματικής χρηματοπιστωτικής οικονομίας και της αδιέξοδης συσσώρευσης υπερκερδών από τους πολυεθνικούς οικονομικούς κολοσσούς.
Η άλλη πλευρά αποτυπώνεται στην πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ, η οποία, παρά τον ρόλο “ατμομηχανής” της παγκόσμιας οικονομίας που της αποδίδεται και τις ελπίδες που εναποθέτουν τα δύο άλλα διεθνή οικονομικά κέντρα (ΕΕ – Ιαπωνία) σε αυτήν, παραμένει η οικονομία με το υψηλότερο εξωτερικό χρέος στον κόσμο, αλλά και μία απ’ τις οικονομίες με τα υψηλότερα δημοσιονομικά ελλείμματα και το υψηλότερο έλλειμμα του ισοζυγίου εμπορικών συναλλαγών. Παράλληλα, το Αμερικανικό Χρηματιστήριο Αξιών όχι μόνο δεν καταφέρνει να ξεφύγει απ’ τις επιπτώσεις της κρίσης του 2002 – 2004, αλλά αναγκάζει και τον επικεφαλής της Κεντρικής Τράπεζας των ΗΠΑ να δηλώνει “αβέβαιος για το μέλλον των αγορών”.
Είναι εμφανές πως η “νέα αυτοκρατορία” δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει τη μοίρα κάθε αυτοκρατορίας, και να στηριχθεί σε μια πολιτική “μονοκρατορίας” στις διεθνείς σχέσεις, για τον έλεγχο των γεωστρατηγικών “ζωνών επιρροής”, των ενεργειακών αποθεμάτων του πλανήτη, και των αγορών που αναδύθηκαν μετά την κατάρρευση του μεταπολεμικού διπολικού συστήματος. Επομένως, σήμερα η Νέα Τάξη με την πολιτική της απονέκρωσης και της διάσπασης του “έθνους – κράτους” στις περιφερειακές χώρες και την εγκληματική “παγκόσμια σύρραξη” στη Γιουγκοσλαβία, το Αφγανιστάν, την Παλαιστίνη, το Ιράκ κ.α., συνιστά όχι μόνον την προέκταση αλλά και το αναγκαίο συμπλήρωμα του Νεoκαπιταλισμού. Απαντάμε κατηγορηματικά:
Ο Νεοφιλελευθερισμός και η Νέα Τάξη δεν μπορούν να αποτελέσουν την προοπτική της ανθρωπότητας και του τόπου μας! Δεν υπάρχουν περιθώρια συναίνεσης απέναντι σε αυτές τις πολιτικές!
Το 2o Συνέδριο του ΔΗΚΚΙ εκτιμά πως, η στρατηγική του πραγματικού Δημοκρατικού Σοσιαλισμού, διαχωρισμένη πλήρως απ’ την αρνητική εμπειρία, της πορείας των σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων και της πορείας των ανατολικών χωρών, χρειάζεται να κατακτήσει το επίκεντρο της προοδευτικής συνείδησης και σκέψης, χρειάζεται να εμπνεύσει και να δώσει την ώθηση για την ανάταξη του ελληνικού και διεθνούς κοινωνικού κινήματος.
Κεντρικό συστατικό του Σοσιαλισμού αποτελεί ο Διεθνισμός, η παγκόσμια κοινότητα συνεργασίας και αλληλεγγύης των εθνών. Ο Διεθνισμός προϋποθέτει την ύπαρξη των εθνών, άρα, απορρίπτει την κατάργησή τους.
Το 2ο Συνέδριο του ΔΗΚΚΙ τοποθετεί στην πρώτη προτεραιότητα τον αγώνα για “εθνική ανεξαρτησία” και υπεράσπιση της υπόστασης του “έθνους – κράτους” από τη Νέα Τάξη, η οποία επιδιώκει την κατάργηση της ιστορικής μνήμης και της συνέχειας των πολιτισμών, την κατάργηση των συλλογικών συνειδήσεων, δικαιωμάτων και κατακτήσεων, με σκοπό την πλήρη ασυδοσία των πολυεθνικών οικονομικών κολοσσών. Ταυτόχρονα επιβεβαιώνουμε την ιδρυτική μας θέση, πως, η μετά το ’90, ισχυροποίηση των διεθνών οργανισμών και η ονομαζόμενη “παγκοσμιοποίηση”, καθώς και η προώθηση ενιαίων αγορών, καθόλου δεν αφορούν κάποια ουδέτερη εξελικτική διαδικασία της οικονομίας, όπως επίσης δεν αφορούν τη δημιουργία πραγματικών υπερεθνικών συνόλων.
Αντίθετα, εκφράζουν την ενδυνάμωση και το πεδίο συνασπισμού και αντιπαραθέσεων των τριών δεδομένων κέντρων (ΗΠΑ, Γερμανογαλλικός άξονας, Ιαπωνία), με διαφαινόμενη προοπτική τη μεσοπρόθεσμη πρωτοκαθεδρία των ΗΠΑ, και κοινό πάντα παρανομαστή τη διάσπαση του “έθνους – κράτους” και τον έλεγχο των ζωνών επιρροής στην περιφέρεια. Κάτω από αυτό το πρίσμα, και χωρίς να οδηγούμαστε σε λογικές αυτοδύναμης μοναχικής πορείας, τοποθετούμε τον στόχο της “εθνικής ανεξαρτησίας” σε μια γενικότερη πολιτική αυτοδιάθεσης και ισότιμης συνεργασίας της χώρας στο διεθνές γίγνεσθαι, απορρίπτοντας κάθε δογματική, “εκ των προτέρων” δέσμευση, απέναντι στο ένα ή το άλλο κέντρο διεθνούς ισχύος. Αρνούμαστε κατ’ επέκταση να ευνουχίσουμε και τα αιτήματα και τη δυναμική του κοινωνικού κινήματος της χώρας μας, τοποθετώντας τα σε μια “προκρούστεια” εξίσωση, με αιτήματα και στόχους άλλων χωρών, διαφορετικού επιπέδου ανάπτυξης, στο όνομα μιας δήθεν “κοινής ομπρέλλας” του ενός ή του άλλου υπερεθνικού οργανισμού.
Το ΔΗΚΚΙ, προτείνοντας την πολιτική αυτοδιάθεσης και ισότιμης συνεργασίας, πρώτα και κύρια στον ενιαίο γεωπολιτικά, πολιτιστικά και οικονομικά, χώρο της Βαλκανικής και της ανατολικής Μεσογείου, δηλώνει ταυτόχρονα την κατηγορηματική αντίθεσή του στην ένταξη του υποϊμπεριαλιστικού στρατιωτικού καθεστώτος της Τουρκίας στην ΕΕ. Το τουρκικό καθεστώς, με τον ρόλο του στρατηγικού εταίρου της Νέας Τάξης στην Βαλκανική, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή μέσω του άξονα Τουρκίας – Ισραήλ, εάν ενταχθεί, θα λειτουργήσει αφ’ ενός υπέρ της μεγαλύτερης πρόσδεσης της ΕΕ στο αμερικανικό άρμα, αφετέρου κατά της εθνικής ανεξαρτησίας και ακεραιότητας της χώρας μας.
Τέλος, οργανικό στοιχείο και πρόταγμα του Σοσιαλισμού, οργανικό στοιχείο του αγώνα για την τελική επίτευξη του στόχου μιας κοινωνίας “αυτοδιεύθυνσης των συνεταιρισμένων παραγωγών”, αποτελεί η Δημοκρατία. Από τη φύση της ίδιας της ιδεολογίας του, δεν μπορεί να αναπτυχθεί κόμμα που επαγγέλλεται τον πραγματικό Δημοκρατικό Σοσιαλισμό, εάν δεν εδραιωθεί επάνω στην εσωκομματική δημοκρατία.
Προκρίνουμε την αρχή της “αυτοοργάνωσης και της άμεσης δημοκρατίας” των μελών και της βάσης του κόμματος, όλων των ενεργών αγωνιστών του σοσιαλιστικού – πατριωτικού χώρου, απέναντι στην πολιτικά εκφυλισμένη σήμερα από τον Νεοφιλελευθερισμό αρχή της παραδοσιακής “αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας”.
Θεωρούμε πως η πρόταξη των στοιχείων της “αυτοοργάνωσης και της άμεσης δημοκρατίας”, σε όλους τους θεσμούς του προοδευτικού κινήματος, αποτελεί μια αναγκαία προϋπόθεση για την αναγέννησή του, αποτελεί τον μόνο δρόμο για την απελευθέρωσή του από την επαγγελματική “πολιτική γραφειοκρατία” που το χειραγωγεί στη συναίνεση και την υποταγή.
Συμπερασματικά, η επαναφορά στην ημερήσια διάταξη της πρότασης του πραγματικού Δημοκρατικού Σοσιαλισμού και κατ’ επέκταση η σύζευξη του κοινωνικού – ταξικού αιτήματος με το δημοκρατικό – πατριωτικό αίτημα, μέσα από κινηματικές διαδικασίες “αυτοοργάνωσης και άμεσης δημοκρατίας” της βάσης, αποτελούν τη στρατηγική της “λαϊκής πατριωτικής ενότητας”, τη στρατηγική πρόταση του ΔΗΚΚΙ προς την ελληνική κοινωνία.
Η πρόταση του ΔΗΚΚΙ συγκροτείται στον ιδεολογικοπολιτικό πυρήνα της απ’ τις αδιαπραγμάτευτες αρχές της ελευθερίας, της λαϊκής κυριαρχίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ισονομίας, της ισοπολιτείας, της συλλογικότητας και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αρχές μέσα απ’ τις οποίες μπορούν να πραγματωθούν οι προοδευτικές και διαχρονικές αξίες του ελληνικού πολιτισμού.
Το ΔΗΚΚΙ δεν ιδρύθηκε ως ιδιοκτησία και δεν μεταβιβάσθηκε στην κυριότητα κανενός. Δεν αποτέλεσε και δεν αποτελεί απόσχιση ή διάσπαση άλλου πολιτικού σχηματισμού. Δεν αποτέλεσε και δεν αποτελεί απλά και μόνο καρπό συγκεκριμένων ανεκπλήρωτων ιστορικών και κοινωνικών επιταγών.
Ιδρύθηκε και συνεχίζει να υπάρχει ως πολιτική πρωτοβουλία δημοκρατικής – πατριωτικής άμυνας στη διαφαινόμενη πολιτική διάσπασης του “έθνους – κράτους” στην Βαλκανική και την ευρύτερη περιοχή των ανακατατάξεων που επιχειρεί η Νέα Τάξη, με επίκεντρο την Κεντρική Ασία.
Πολιτική η οποία επαληθεύτηκε με την κρίση στα Ίμια και την απαρχή “της αλλαγής του αμυντικού δόγματος της χώρας, μέσω της Νέας Δομής του ΝΑΤΟ και του Ευρωστρατού, επαληθεύτηκε με τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και τα σχέδια περί μεγάλης Αλβανίας, για να καταλήξει στην προσπάθεια επιβολής του σχεδίου Ανάν και των συμφωνιών του Ελσίνκι, μέσω των οποίων επιχειρείται η υπονόμευση της ζώνης Κύπρος – Αιγαίο – Θράκη. Επιχειρείται η υπονόμευση της μελλοντικής υπόστασης της χώρας.
Ιδρύθηκε και συνεχίζει να υπάρχει ως πολιτικό κίνημα λαϊκής αντίστασης απέναντι στη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα ισοπέδωσης των οικονομικών, εργασιακών, ασφαλιστικών κατακτήσεων, αλλά και των κατακτήσεων στην Παιδεία, την Υγεία και το Κοινωνικό Κράτος, επάνω στις οποίες στηρίχθηκε η μεταπολεμική οικονομική ανάπτυξη στην Ευρώπη και τη χώρα μας.
Ιδρύθηκε και συνεχίζει να υπάρχει στον αντίποδα των συμφωνιών του Μάαστριχτ, του Άμστερνταμ, της Λισσαβώνας, και της γενικότερης πολιτικής των Βρυξελλών, ως μια σύγχρονη συμβολή στην υπεράσπιση και ανόρθωση της εξαρτημένης εργασίας, του “μικρού και μεσαίου μεγέθους” της παραγωγής και της αγροτικής οικονομίας, των πραγματικών αναπτυξιακών δυνάμεων της ελληνικής Οικονομίας, που συρρικνώνονται σήμερα δραματικά.
Ιδρύθηκε και συνεχίζει να υπάρχει για την επανεπεξεργασία και προβολή μιας συνολικής πρότασης οικονομικής ανάπτυξης, σε όφελος του λαού, όταν το οικονομικό κατεστημένο της χώρας, συνδεόμενο με τις προηγούμενες πολιτικές, εγκατέλειψε κάθε σημαντική δραστηριότητα στον τομέα της πραγματικής οικονομίας, για να μετατραπεί σε κερδοσκόπο του Χρηματιστηρίου και αντιπρόσωπο των ξένων οικονομικών κολοσσών, μετατρέποντας σταδιακά και τη χώρα σε “χώρο εμπορικών εισαγωγών”.
Ιδρύθηκε και συνεχίζει να υπάρχει ως ευρύτερη δημοκρατική απάντηση στην κατάργηση και των τελευταίων υπολειμμάτων “αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας”, με τον απόλυτο έλεγχο του νέου οικονομικού κατεστημένου στα μεγάλα Μ.Μ.Ε. και κατ’ επέκταση στην πολιτική, την πολιτιστική και γενικότερα τη δημόσια ζωή.
Το ΔΗΚΚΙ υπήρξε και συνεχίζει να υπάρχει ως πολιτική πρωτοβουλία απάντησης και διατύπωσης προοδευτικής εναλλακτικής πρότασης, απέναντι στις διεθνείς και εσωτερικές ανακατατάξεις των αρχών της δεκαετίας του ’90, που επέδρασαν και επιδρούν καταλυτικά στη γεωπολιτική θέση, στην οικονομική παραγωγική βάση, αλλά και στην ίδια την πολιτιστική ταυτότητα και την ταξική διάρθρωση της χώρας μας, αλλάζοντας θεαματικά τα μεταπολιτευτικά δεδομένα. Επομένως μπορεί να συνδεθεί με τις νέες ανάγκες και τα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, ανεξάρτητα από την προηγούμενη κοινωνική τους ένταξη, από προηγούμενες ιδεολογικοπολιτικές τοποθετήσεις και διαδρομές.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύουμε πως το ΔΗ.Κ.ΚΙ. μπορεί να διεκδικήσει σήμερα έναν πολιτικό ρόλο αφετηρίας και σημείου αναφοράς για την ενοποίηση και την αναγέννηση του σοσιαλιστικού – πατριωτικού χώρου. Μπορεί να πυροδοτήσει τη συγκρότηση ενός ισχυρού σοσιαλιστικού – πατριωτικού ρεύματος στη στρατηγική της “λαϊκής πατριωτικής ενότητας” και της ανατροπής της Νεοταξικής – Νεοφιλελεύθερης πολιτικής.
Ο σχηματισμός ενός ισχυρού σοσιαλιστικού – πατριωτικού ρεύματος, ανοιχτού στην ισότιμη συμμετοχή και τη συνδιαμόρφωση με όλους τους κοινωνικούς αγωνιστές και τις οργανωμένες εκφράσεις του αντίστοιχου κοινωνικού – πολιτικού χώρου, συνιστά ένα αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής πρότασης που διετύπωσε το 1ο Συνέδριο του ΔΗΚΚΙ, για τη συγκρότηση του προοδευτικού – πατριωτικού Μετώπου, του ριζοσπαστικού πόλου στην πολιτική ζωή.
Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση ενός κύκλου δεκατεσσάρων χρόνων σκληρής μονόπλευρης λιτότητας, η “δημιουργική λογιστική” και τα τεχνάσματα της “ευημερίας των αριθμών” δεν μπορούν πλέον να συγκαλύψουν την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα.
Τα ίδια τα επίσημα στοιχεία των αριθμητικών δεικτών (ελλείμματα, εξωτερικό χρέος, πληθωρισμός) αποδεικνύουν πως η λεγόμενη πολιτική “εξυγίανσης της οικονομίας”, που εφαρμόσθηκε από το ’90, δεν ήταν παρά το πρόσχημα για την επίτευξη μιας γιγαντιαίας, ταξικής αναδιανομής του εθνικού εισοδήματος, με θύματα τα πλατιά λαϊκά στρώματα αλλά και την ίδια την πραγματική παραγωγή. Εάν αφαιρέσει κανείς τους πόρους οι οποίοι, όχι χωρίς αντίτιμο, εισρέουν από την ΕΕ, και τη συγκυρία των Ολυμπιακών Αγώνων, η αύξηση του Α.Ε.Π. παραμένει σε αναιμικά επίπεδα, ωστόσο, και αυτή ακόμη αναδιανέμεται σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων.
Η απώλεια της Συναλλαγματικής και Δημοσιονομικής πολιτικής της χώρας λόγω της Ο.Ν.Ε. οξύνει καθοριστικά και πυροδοτεί περαιτέρω την κρίση. Συνολικά η μικρή και μεσαία, σε εθνική κλίμακα, επιχείρηση, και η αγροτική παραγωγή, που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της Ελληνικής Οικονομίας, εξαρθρώνονται κάτω απ’ το βάρος του Νεοφιλελευθερισμού, ενώ ο πρωτοφανής υπερπλουτισμός και η προκλητική χλιδή συνυπάρχουν με την εξώθηση μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού κάτω από τα όρια της φτώχειας.
Το ΠΑΣΟΚ και η Ν. Δημοκρατία έχουν ολοκληρώσει σήμερα τη μετατροπή τους σε γραφειοκρατικούς διαχειριστικούς μηχανισμούς, περιορίζοντας ολοκληρωτικά τη δραστηριότητά τους στη νομή της κυβερνητικής εξουσίας, στην χωρίς περιεχόμενο εφαρμογή επικοινωνιακών πολιτικών και στις μεταξύ τους δημαγωγικές αντιπαλότητες, μέσω των οποίων εμφανίζονται ως διαφορετικοί πόλοι ώστε να εγκλωβίζουν ριζοσπαστικές κοινωνικές δυνάμεις στον δικομματικό μηχανισμό.
Θεωρούμε πως η αναμενόμενη όξυνση της οικονομικής κατάστασης μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τη μακρόχρονη πλέον εφαρμογή της ΟΝΕ, σε συνδυασμό με τις ανειλημμένες πολιτικές στα κρίσιμα εθνικά θέματα (Ελσίνκι – Ένταξη της Τουρκίας στην ΕE), θα οδηγήσουν σύντομα το δικομματικό σύστημα σε κρίση.
Το 2o Συνέδριο του ΔΗΚΚΙ, εκτιμώντας πως το αίτημα της συγκρότησης του ριζοσπαστικού πόλου, ανατροπής της Νεοφιλελεύθερης – Νεοταξικής επέλασης και ταυτόχρονης προβολής της εναλλακτικής προοπτικής, αποκτά σήμερα χαρακτηριστικά κοινωνικής και πολιτικής αναγκαιότητας, αναλαμβάνει μια νέα πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή.
Αποτιμώντας τη μέχρι τώρα εμπειρία και θεωρώντας πως είναι πλέον αναγκαία η πρόταξη ενός πολιτικού πλαισίου συμφωνίας όλων των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων που ενδιαφέρονται για την υπόθεση αυτή, το 2o Συνέδριο του ΔΗΚΚΙ επαναδιατυπώνει σήμερα την αντίστοιχη θέση του 1ου Συνεδρίου, καταθέτοντας συγκεκριμένη πρόταση εννιά σημείων, με την προσδοκία να αποτελέσουν άμεσα ένα εποικοδομητικό πλαίσιο διαλόγου.
1) Ριζική αλλαγή στην ακολουθούμενη Δημοσιονομική, την Εισοδηματική πολιτική, την πολιτική των Δημοσίων Επενδύσεων και την πολιτική του Χρηματοπιστωτικού συστήματος, με κριτήριο την άμεση αναδιανομή του εθνικού εισοδήματος και την αυτόματη αύξηση των κατώτερων μισθών, ημερομισθίων και του επιδόματος ανεργίας, στα πραγματικά επίπεδα των αναγκών του πολίτη. Έμφαση στην ανάπτυξη Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, Δημόσιας Δωρεάν Υγείας, στα μέτρα καταπολέμησης της Ανεργίας, στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην αποφασιστική επέκταση του Κοινωνικού Κράτους.
2) Επανατοποθέτηση της θέσης της χώρας απέναντι στην Ο.Ν.Ε. και το Σύμφωνο Σταθερότητας της Ε. Ένωσης. Δημόσιος – Κοινωνικός έλεγχος των μεγάλων – στρατηγικών τομέων και μονάδων της οικονομίας. Ριζικός εκδημοκρατισμός και αναβάθμιση των υπηρεσιών του κράτους με σπάσιμο των οικονομικών και κομματικών εξαρτήσεων, ώστε με εργαλείο μια προοδευτική οικονομική πολιτική να εφαρμοσθεί ένα πρόγραμμα πραγματικής Ανάπτυξης, στηριγμένο στην εργασία, στο “μικρό και μεσαίο μέγεθος της οικονομίας” και στην Περιφέρεια.
3) Επανατοποθέτηση της χώρας απέναντι στις δεσμεύσεις της αναθεωρημένης Κ.Α.Π. και της Γ.Κ.Α.Τ.Τ., καθώς και στην πολιτική των μεταλλαγμένων προϊόντων, ώστε να υπάρξουν οι προϋποθέσεις επαναχάραξης της Αγροτικής Πολιτικής σε εθνική βάση, με στόχο την αξιοποίηση των φυσικών ελληνικών αγροτικών και εδαφοκλιματολογικών πλεονεκτημάτων, την αναβάθμιση της αγροτικής οικονομίας και την ανόρθωση της υπαίθρου.
4) Κατάργηση των αντιεργατικών, αντιασφαλιστικών νόμων και διεθνών δεσμεύσεων, σταθερή 35/ωρη – 5/νθήμερη – 7/ωρη εργασία, στροφή προς την προστασία της εργασίας, την υγειονομική ασφάλεια στους εργασιακούς χώρους και τα μέτρα κοινωνικής προστασίας των ανέργων. Αποφασιστικά μέτρα και θεσμοί εκρίζωσης της “μαύρης εργασίας” με την απόδοση των αναγκαίων ευθυνών στην εργοδοσία, και τον καθοριστικό έλεγχο των συνδικαλιστικών οργάνων, με στόχο την προστασία των οικονομικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και τη στοιχειώδη αποκατάσταση του φαινομένου της λαθρομετανάστευσης. Θέσπιση μεταναστευτικής πολιτικής με βάση τον πανελλαδικό προγραμματισμό των αναγκών, και ταυτόχρονη προστασία όσων αλλοδαπών εντάσσονται στο ελληνικό εργατικό δυναμικό.
5) Υιοθέτηση δημοκρατικού Αμυντικού Δόγματος στην αμυντική πολιτική της χώρας, με την προϋπόθεση της πλήρους απαλλαγής από συμφωνίες υπονόμευσης της εθνικής κυριαρχίας, όπως η νέα δομή του ΝΑΤΟ, ο Ευρωστρατός, οι ρυθμίσεις για το F.I.R. Αθηνών και η συμμετοχή των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στις εγκληματικές επιδρομές της Νέας Τάξης. Πολιτική δραστήριας υπεράσπισης των μορφωτικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων του Ελληνισμού σε ολόκληρο τον κόσμο.
6) Αλλαγή της ακολουθούμενης εξωτερικής πολιτικής στους διεθνείς οργανισμούς. Υπεράσπιση των δικαιωμάτων της αυτοδιάθεσης των λαών και αναστολή των στρατιωτικών διευκολύνσεων που παρέχει η χώρα, στις περιπτώσεις επιδρομών της Νέας Τάξης. Απεγκλωβισμός από πολιτικές και συμφωνίες υπονόμευσης της εθνικής κυριαρχίας, όπως ο διάλογος με το στρατιωτικό – επεκτατικό καθεστώς της Άγκυρας, η συμφωνία του Ελσίνκι, το σχέδιο Ανάν, το αντιδραστικό πολιτικό μόρφωμα του Ευρωσυντάγματος κ.α. Δημιουργία προϋποθέσεων φιλίας και συνεργασίας με τους λαούς και τις κυβερνήσεις των χωρών που αποτελούν φυσικούς συμμάχους και ισότιμους οικονομικούς εταίρους στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής και της Α. Μεσογείου.
7) Εκδημοκρατισμός και προάσπιση των ατομικών και συλλογικών δημοκρατικών δικαιωμάτων του πολίτη. Κατάργηση του πλέγματος των αντιδημοκρατικών νόμων και θεσμών και κάθε μορφής παραβίασης των προσωπικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων και των σχετικών διμερών ή άλλων διεθνών συμφωνιών (Σένγκεν, Ελληνοαμερικανικό πρωτόκολλο κ.α.). Πλήρης λαϊκός και κοινωνικός έλεγχος στα μεγάλα Μ.Μ.Ε. και τους θεσμούς του πολιτισμού.
8) Προτεραιότητα εφαρμογής μιας επιθετικής οικολογικής πολιτικής, σε όλες τις πτυχές της ακολουθούμενης κυβερνητικής πολιτικής, σε αντιδιαστολή με την προτεραιότητα της “λογικής του κέρδους” και της “κατασπατάλησης των φυσικών πόρων”. Απόρριψη των μεταλλαγμένων προϊόντων. Μέτρα αντίστασης στην προσπάθεια ελέγχου και κερδοσκοπίας επάνω στην υγεία και την ζωή των πολιτών από τα διεθνή οικονομικά κέντρα, μέσω της επιβολής μεταλλαγμένων, χημικών και πυρηνικών – κατά βάση – προϊόντων.
9) Καθιέρωση, χωρίς προϋποθέσεις και όρους, του συστήματος της γνήσιας Απλής Αναλογικής, ως πάγιου εκλογικού συστήματος της χώρας.
ΤΟ ΔΗ.Κ.ΚΙ. είναι εδώ. Αντιστέκεται και αποκρούει την πολιτική αποστασία