Αρχική » Κ. Μπακογιάννης: Μια πόλη μπάχαλο εξαιτίας των φιλοδοξιών του

Κ. Μπακογιάννης: Μια πόλη μπάχαλο εξαιτίας των φιλοδοξιών του

από Γιάννης Ξένος
Η σημερινή κατάσταση στο Κέντρο της Αθήνας

Του Γιάννη Ξένου

Τις «θετικές επιδράσεις» του πολυδιαφημιζόμενου «Μεγάλου Περιπάτου» οι Αθηναίοι τις βιώνουν από σήμερα. Ουρές χιλιομέτρων και αφάνταστη ταλαιπωρία ήρθαν για να μείνουν μετά το κλείσιμο κατά το ήμισυ της Πανεπιστημίου. Με την εφαρμογή και των υπολοίπων φάσεων του «Μεγάλου Περίπατου», π.χ. κλείσιμο Αθηνάς και Μητροπόλεως, είναι αυτονόητο ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν έτι περαιτέρω.

Ένα σχέδιο που δεν τέθηκε σε συζήτηση από τον δήμαρχο, αφού ήρθε με την μορφή του κατεπείγοντος στο Δημοτικό Συμβούλιο, εν μέσω κορωνοϊού και στηρίχθηκε και από τις τρεις μεγάλες δημοτικές παρατάξεις (Μπακογιάννη – ΝΔ, Ηλιόπουλου – Σύριζα, Γερουλάνου – Κιναλ) απειλεί να τινάξει στον αέρα την Αθήνα. Με την πανδημία του κορωνοϊού να υφίσταται ακόμα στην καθημερινότητά μας και έχει σαν αποτέλεσμα οι πολίτες για λόγους ασφαλείας να επιλέγουν τα οχήματά τους και όχι τα δημόσια Μέσα ήταν η χειρότερη στιγμή για μια τέτοια αλλαγή.

Οι πολίτες της Αττικής που διέρχονται καθημερινά το κέντρο της Αθήνας για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές διαδρομές, άρα η κίνηση θα αυξηθεί περισσότερο στις περιφερειακές διαδρομές. Μιλάμε για ένα φαινόμενο ντόμινο που θα πλήξει όλο το λεκανοπέδιο γιατί έτσι το θέλησε ο δήμαρχος Μπακογιάννης, χωρίς να έχει προηγηθεί μια συνολική μελέτη για το σύνολο της πόλης ή ίσως και του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Ανεπηρέαστοι δεν μένουν και οι μαγαζάτορες του Κέντρου. Μετά από ένα τρίμηνο που έμειναν κλειστοί, αναγκαστικά λόγω πανδημίας, τώρα διαπιστώνουν ότι δεν έχει τέλος η πτώση του τζίρου του, αλλά αυτή την φορά λόγω των μεγαλεπήβολων σχεδίων του δημάρχου. Το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι, λόγω πανδημίας και περιορισμένης χρήσης δημόσιων Μέσων Μεταφορών, είναι σχεδόν το αποκλειστικό μέσο με το οποίο μπορείς να προσεγγίσεις το Κέντρο και άρα να ψωνίσεις. Αν για τους επόμενους μήνες τα αυτοκίνητα περιοριστούν σημαντικά από το Κέντρο, οι μαγαζάτορες δεν θα αντέξουν ένα ακόμα τρίμηνο ή παραπάνω με μειωμένο τζίρο. Ενώ, το κενό που θα δημιουργηθεί στην αγοραστική κίνηση του Κέντρου της Αθήνας, θα το καλύψουν οι γύρω περιοχές που διαθέτουν μεγάλα εμπορικά κέντρα. Το αντιπαράδειγμα του Κέντρου της Θεσσαλονίκης, σε μεγαλύτερη βεβαίως κλίμακα, που λόγω των έργων του Μετρό που ξεκίνησαν πριν 15 χρόνια και κατέστρεψαν την αγορά του Κέντρου θα έπρεπε να μελετηθεί καλύτερα. Τόσο βίαιες αλλαγές, όπως είναι στρεβλά ανεπτυγμένες οι πόλεις μας, δεν τις αναβαθμίζουν αλλά έχουν την αντίθετη κατάληξη. 

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι mpakogiannis-e1592220357373.png
σχετική ανάρτηση του δημάρχου στο facebook

Η μόνιμη απάντηση του δημάρχου και των ΜΜΕ που τον λιβανίζουν καθημερινά, είναι το σλόγκαν «η ταλαιπωρία είναι προσωρινή αλλά η ποδηλατική διαδρομή που δημιουργείται στην Πανεπιστημίου θα αναβαθμίσει την πόλη». Λες και για να μπορούν οι ποδηλάτες να μετακινούνται από το Σύνταγμα ως την Ομόνοια (μια απόσταση 1,5 χλμ.) χρειάζονται τρεις ολόκληρες λωρίδες κυκλοφορίας!

Έχουμε ξαναγράψει ότι το άγχος του Μπακογιάννη να αναγορευτεί γρήγορα «επιτυχημένος» δήμαρχος και μετά να πραγματοποιήσει το επόμενο βήμα στην πολιτική καριέρα τον οδηγεί συχνά σε λάθη. Και αν μέσω καραντίνας η βόλτα της Πρωτοψάλτη στο Κέντρο και ο συνωστισμός στην Ομόνοια για να εγκαινιάσει το νέο σιντριβάνι ήταν απλά παραπτώματα, τώρα ο «Μεγάλος Περίπατος» είναι πολύ μεγαλύτερης κλίμακας σφάλμα. Ουσιαστικά ο δήμαρχος συντάχθηκε με τα συμφέροντα των εταιρειών ριαλ εστέιτ (άρα και των τραπεζών που διαθέτουν πλήθος ακινήτων στο Κέντρο λόγω κατασχέσεων), των μεγάλων ξενοδόχων κ.ά. που επιθυμούν την τουριστική μονοκαλλιέργεια στο Κέντρο της Αθήνας. Για τα δικά τους συμφέροντα θυσιάζονται οι δεκάδες χιλιάδες διερχόμενοι που ταλαιπωρούνται, ο εμπορικός κόσμος και κυρίως οι εκατοντάδες χιλιάδες δημότες που δεν διαμένουν στο Κέντρο, αλλά στα υπόλοιπα έξι δημοτικά διαμερίσματα. Διαπιστώνουν ότι άλλη μια δημοτική αρχή νοιάζεται μόνο για τα ζητήματα των τουριστικών επιχειρήσεων και  των μεγαλοϊδιοκτητών του Κέντρου εγκαταλείποντας την υπόλοιπη Αθήνα.

Γήπεδο στο Βοτανικό

Στον κατηφορικό δρόμο που έχει πάρει ο δήμαρχος[1] ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο λάθος του. Πριν ακόμα αναλάβει επίσημα το δημαρχιακό αξίωμα, πέρυσι τον Ιούλιο, είχε ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό για την ολοκλήρωση του σχεδίου της «Διπλής Ανάπλασης», δηλαδή να ολοκληρωθεί το γήπεδο στον Βοτανικό και μετά να γκρεμιστεί το γήπεδο στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

Το πλάνο που δούλευαν επί μήνες οι υπηρεσίες του δήμου σε συνεργασία με τον Ερασιτέχνη ήταν σε γενικές γραμμές το εξής[2]:

– Ποδοσφαιρικό γήπεδο από 28 έως 32 χιλιάδων θέσεων για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός.
– Γήπεδο μπάσκετ χωρητικότητας από 12.500 έως 14.000 θέσεων, μαζί με 4 βοηθητικά κλειστά γήπεδα για χρήση από τις ακαδημίες του.

– Εγκαταστάσεις για τον Ερασιτέχνη και γήπεδο 1.500 θέσεων.

– Μουσείο του συλλόγου

– Κτηριακές εγκαταστάσεις που θα χρησιμοποιούνταν ως γραφεία.

Για όλα τα παραπάνω δεν θα έπρεπε η συνολική δόμηση να ξεπερνά τα 47.000 τμ  που θεσπίζει το προεδρικό διάταγμα 161 του 2013.

Όσες ενστάσεις και αν έχει κάποιος για να χρεωθεί ο δήμος (γιατί το έργο θα πραγματοποιηθεί με δάνεια που θα λάβει ο δήμος) για να κατασκευάσει γηπεδικές εγκαταστάσεις θα μπορούσαν να ξεπεραστούν από τρία γεγονότα: ο Παναθηναϊκός είναι ο μεγαλύτερος αθλητικός σύλλογος της Αθήνας και άρα οι δραστηριότητες των επαγγελματικών και ερασιτεχνικών τμημάτων απασχολούν την πλειοψηφία των δημοτών. Δεύτερος παράγοντας είναι ότι η υποβαθμισμένη περιοχή του Βοτανικού και οι γύρω δήμοι της δυτικής Αττικής θα αναβαθμίζονταν με ένα τέτοιο έργο. Τέλος, το κέντρο της Αθήνας με την κατεδάφιση του γηπέδου της Αλεξάνδρας θα αποκτούσε ένα πάρκο πρασίνου.

Όλα όμως άλλαξαν μετά την συνάντηση του δημάρχου με τον πρόεδρο της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, Γιάννη Αλαφούζο (και φυσικά ιδιοκτήτη του Ομίλου Σκάι, που πρωτοστατεί στο λιβάνισμα του δημάρχου) στις αρχές Ιουνίου[3]. Μετά από αυτή την συνάντηση ο Μπακογιάννης προσανατολίζεται στην δημιουργία γηπέδου ποδοσφαίρου 40.000 θέσεων, άρα το αρκετά μεγαλύτερο γήπεδο ποδοσφαίρου θα απορροφήσει  σχεδόν το σύνολο του οικοδομήσιμου χώρου και δεν θα υπάρχει χώρος για γήπεδο μπάσκετ και εγκαταστάσεις του ερασιτέχνη Παναθηναϊκού. Η εξέλιξη αυτή ήταν η τελευταία σταγόνα για να αποχωρήσει από την ΚΑΕ και τον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος. Μετά τον κουρνιαχτό ο δήμαρχος μέσω facebook δήλωσε ότι θα ανακοινώσει το σχέδιό του τον Ιούλιο. Φυσικά και δεν έχει ενημερώσει για τίποτα από όλα αυτά το κατεξοχήν αρμόδιο όργανο, που είναι το δημοτικό συμβούλιο.

από το facebook

Χωρίς να θέλουμε να μπούμε στις επιχειρηματικές αντιζηλίες Αλαφούζου – Γιαννακόπουλου, ο δήμος αν είναι να προχωρήσει στην «Διπλή Ανάπλαση» και να χρεώσει τους δημότες του για κάποιες δεκαετίες θεωρούμε αυτονόητο ότι θα πρέπει να αποκτήσει εγκαταστάσεις και ο Ερασιτέχνης που εκφράζει το πιο ζωντανό και υγιές κομμάτι του αθλητισμού. Αλλιώς αν κατασκευαστεί μόνο γήπεδο ποδοσφαίρου θα μας γίνει ξεκάθαρο ότι ο κος Μπακογιάννης είτε ξεχρεώνει κάποια γραμμάτια προς τον κο Αλαφούζο είτε φροντίζει για το πολιτικό μέλλον του ή και τα δύο μαζί, σε βάρος των πολιτών της Αθήνας. 


[1] Αναφερόμαστε συχνά αποκλειστικά στον δήμαρχο γιατί επισκιάζει πλήρως τη δημοτική πλειοψηφία, η οποία σχεδόν ποτέ δεν εκφράζεται. Αλλά ο δήμαρχος έχει καταφέρει, ως ένα βαθμό, το ίδιο να συμβαίνει και με τις μεγάλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης και ιδίως με τους επικεφαλής αυτών (Ηλιόπουλο – Γερουλάνο) που τον ακολουθούν πιστά σε όλα τα σημαντικά ζητήματα.   

[2] Οι μακέτες δείχνουν και γήπεδο μπάσκετ «εντός σχεδίου», https://www.sdna.gr/podosfairo/730624_apokalypsi-gia-ton-botaniko-oi-maketes-deihnoyn-kai-gipedo-mpasket-entos-shedioy

[3] Κώστας Γουλής,  «Παναθηναϊκός: Τα δύο ραντεβού του Μπακογιάννη και το γήπεδο του μπάσκετ»,  https://www.sport24.gr/football/omades/Panathinaikos/panathhnaikos-ta-duo-rantevou-toy-mpakogiannh-kai-to-ghpedo-toy-mpasket.5719690.html

ΣΧΕΤΙΚΑ

3 ΣΧΟΛΙΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΔΑΡΗΣ 15 Ιουνίου 2020 - 15:26

Πρόκειται περί απαράδεκτης και αυθαίρετης παρεμβάσεως μη μελετημένης με αποτέλεσμα απίστευτη ταλαιπωρία των πολιτών όχι μόνον στο κέντρο αλλά και στο ύψος του Παναθηναϊκού σταδίου όπου από την περασμένη Πέμπτη υπήρχε το αδιαχώρητο αφού δεν υπήρχε πρόβλεψη διοχετεύσεως των οχημάτων.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος 15 Ιουνίου 2020 - 21:34

Κάποιοι βιάζονται να μεγαλώσουν…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΦΑΝΗΣ ΒΟΡΕΙΝΑΚΗΣ 16 Ιουνίου 2020 - 12:09

δεν έχω αυτοκίνητο, κινούμαι με ποδήλατο και περιμένω πως και πως τους ασφαλείς ποδηλατόδρομους, όπως συμβαίνει σε κάθε πολιτισμένο τόπο. Όσο για το μετρό της Θεσσαλονίκης της γενέθλιας πόλης μου, τώρα πια είμαι Αθηναίος, τα έχει πει ο Γιάννης Ιωάννου “στην Αθήνα οι νόμοι ψηφίζονται, στη Θεσσαλονίκη εφαρμόζονται”!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ