της Μ. Λοΐζου, από το Άρδην τ. 62, Νοέμβριος 2006 -Ιανουάριος 2007

Κ ανένας ίσως δεν μπορεί να φανταστεί τι σημαίνει για τον εγκέφαλο η παιδική ηλικία. τι ρόλο παίζει ο εγκέφαλος στη μετέπειτα ζωή του ανθρώπου. Ο εγκέφαλος του παιδιού είναι μια εργασία σε πρόοδο, μας λένε οι ειδικοί επιστήμονες. Τρισεκατομμύρια νευρώνες περιμένουν να συνδεθούν με το μυαλό. Οι εμπειρίες στην παιδική ηλικία βοηθούν να σχηματιστούν τα κυκλώματα του εγκεφάλου για τα συναισθήματα, τη μουσική, τα μαθηματικά, τη γλώσσα. Εμείς νομίζουμε ότι παίζουμε όταν αστειευόμαστε με τα μωράκια. Εκείνα όμως μαθαίνουν.
Όταν πλησιάζουμε κοντά στον τοίχο, τα μάτια του προσαρμόζονται κατάλληλα και στέλνουν παραστάσεις στον εγκέφαλο. Το ίδιο όταν του μιλάμε γλυκά ή όταν του τραγουδάμε. Οι νευρώνες μεταφέρουν τα ανάλογα μηνύματα στα αντίστοιχα κέντρα του εγκεφάλου. Ο εγκέφαλος του νεογέννητου δεν είναι τίποτα περισσότερο από ανακατεμένους νευρώνες, που περιμένουν να συνδεθούν με τον εγκέφαλο, αναλόγως των ερεθισμάτων που θα πάρουν. Ελάχιστοι είναι συνδεδεμένοι ήδη από τη γονιμοποίηση με τα κέντρα ελέγχου αναπνοής, καρδιακής λειτουργίας και διατήρηση της θερμοκρασίας.
Από τη γέννηση του παιδιού ως τα τέσσερα χρόνια, αναπτύσσονται τα κέντρα της λογικής σκέψης και των μαθηματικών. Αν οι γονείς θέλουν να τα ενισχύσουν, πρέπει να δείχνουν στο παιδί απλές μαθηματικές σχέσεις. Να τα βάλουν στο οικογενειακό τραπέζι και να τους εξηγήσουν, ότι ένα πιάτο αντιστοιχεί σε ένα πρόσωπο. Και αν βάλουν στο σι ντι να παίξει Μότσαρτ, ακόμη καλύτερα. Όσο πιο πολλές λέξεις ακούσει ένα παιδί ως τα δύο του χρόνια, τόσες περισσότερες μαθαίνει. Και αν θέλετε να μάθει καλά το παιδί ξένη γλώσσα, φροντίστε να αρχίσει σε ηλικία έως 10 ετών. Τα ανακλαστικά του παιδιού αναπτύσσονται έως τα πέντε χρόνια. Ο συναισθηματικός έλεγχος, η όραση και η κοινωνική προσαρμογή ως τα δύο. Η μουσική παιδεία μπορεί να αρχίσει από τριών έως εννέα ετών. Είναι τα πρώτα συμπεράσματα από τη μελέτη μερικών μόνο νευρώνων. Υπάρχουν πολλά κυκλώματα του εγκεφάλου που πρέπει να ερευνηθούν, ακόμη και πολλές εξωτερικές επιδράσεις που πρέπει να μελετηθούν. Όσο πιο νωρίς εκπαιδευτεί ο εγκέφαλος του παιδιού, τόσο καλύτερα θα είναι τα τελικά αποτελέσματα. Και οι έρευνες συνεχίζονται…


Αφήστε το σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

elGreek
elGreek