του Ν. Κον, από το Άρδην τ. 35, Απρίλιος 2002
Η ναζιστική φαντασίωση μιας παγκόσμιας εβραϊκής καταστροφικής συνωμοσίας στέκει σε πολύ μικρήν απόσταση από την μεσαιωνική δαιμονολογία.
Το παράξενο είναι ότι η φαντασίωση αυτή ήρθε στην Γερμανία από την Ρωσία και στην Ρωσία οι σχέσεις Εβραίων και μη Εβραίων παρέμειναν σε μεγάλο μέρος, μέχρι και κατά τον 20ό αιώνα, όπως ήταν στην μεσαιωνική Ευρώπη, το ίδιο και οι διαδεδομένες απόψεις των μη Εβραίων για τους Εβραίους. Ως μέρος ακριβώς του βιβλίου του για την επικείμενη έλευση του Αντίχριστου δημοσίευσε, το 1905, ο Ρώσος θρησκευόμενος εκκεντρικός Νείλος τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών -με πλήρη καλοπιστία και αγνοώντας πως τα είχε χαλκεύσει η τσαρική μυστική αστυνομία. Και όταν ο Χίτλερ και ο Ρόζενμπεργκ επανερμήνευσαν τα Πρωτόκολλα με ορολογία φυλετικού δόγματος, η Αποκαλυψιακή ατμόσφαιρα παρέμεινε ισχυρή όπως πάντα. Οι Εβραίοι είναι οι δαιμονικές στρατιές και, χρόνο με τον χρόνο, η τυραννία τους πρέπει να μεγαλώνει, μέχρι την ημέρα τελικής μάχης, τότε που θα ανατραπεί η εξουσία τους κι ο κόσμος θ’ ανανεωθεί-η παμπάλαιη φαντασίωση δεν εκφράστηκε ποτέ καλύτερα απ’ όσο στα σχόλια του Ρόζενμπεργκ για τα Πρωτόκολλα, που δημοσιεύτηκαν το 1923: “Μέσα στην κατάρρευση ενός ολόκληρου κόσμου, αρχίζει μια νέα εποχή… Ένα από τα σημάδια προχωρήματος του επερχόμενου αγώνα για την καινούργια οργάνωση του κόσμου είναι η κατανόηση του δαίμονα, που μας έφερε στην παρούσα ελεεινή μας κατάσταση. Έπειτα, ο δρόμος είναι ανοιχτός για μια νέα εποχή”.
Εξ ίσου Αποκαλυψιακή είναι η γλώσσα του Χίτλερ στο έργο Ο Αγών μου: “Αν ο λαός μας … πέσει θύμα αυτών των εβραίων τυράννων των εθνών με τον πόθο τους για αίμα και χρυσάφι, όλη η γη θα βουλιάξει, στραγγαλισμένη απ’ αυτόν τον πολύποδα- αν η Γερμανία ελευθερωθεί από τον εναγκαλισμό αυτόν, ο παραπάνω μέγιστος κίνδυνος για τους λαούς μπορεί να θεωρηθεί ότι εξαφανίστηκε για ολόκληρη τη γη… (Ο Εβραίος) προχωρεί στον απαίσιο δρόμο του ως την ημέρα που θα σταθεί απέναντι’ του μια άλλη δύναμη και, έπειτα από έναν ισχυρόν αγώνα, θα ξαναρίξει στον Εωσφόρο αυτήν την θύελλα των ουρανών”. Αυτή η οπτική εξηγεί την αλλιώς ακατανόητη απόφαση να προβεί στην σφαγή κάπου έξι εκατομμυρίων Εβραίων, ανδρών, γυναικών και παιδιών, εν μέσω ενός απεγνωσμένου πολέμου και με τεράστιο κόστος σε εργατική δύναμη, υλικά και μεταφορικά μέσα. Και συνδέεται εμφανώς με το όραμα, που συγκίνησε πριν από τόσους αιώνες, τον Εμίκο του Λάινινγκεν και τον Κύρη της Ουγγαρίας.
*Από το βιβλίο Αγώνες για την έλευση της Χιλιετούς Βασιλείας του Θεοί/ Επαναστάτες χιλιοστές και μυστικιστές αναρχικοί του Μεσαίωνα, μετάφραση Βασίλης Τομανάς (στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νησίδες, Αθήνα 1999, οι οποίες μας παραχώρησαν το απόσπασμα, σσ. 302-303).