Νέες κυκλοφορίες από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις
Τα βιβλία των Εναλλακτικών Εκδόσεων κυκλοφορούν σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία, αλλά μπορείτε να τα παραγγείλετε και από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο των Εναλλακτικών Εκδόσεων με έκπτωση 30%.
Τίτλος: Πέραν της Αριστεράς και της Δεξιάς: Η Υπέρβαση
Συγγραφέας: Γιώργος Καραμπελιάς
Εναλλακτικές Εκδόσεις 2016
Σελ. 240
Τιμή: 10.5 ευρώ στο ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο από 15 ευρώ ονομαστική τιμή.
Ο πολιτικός και οικονομικός φιλελευθερισμός έχει ως αναγκαίο συμπλήρωμά του τον πολιτισμικό φιλελευθερισμό. Νεοφιλελεύθερη Δεξιά και εθνομηδενιστική/πολυπολιτισμική Αριστερά αποτελούν τα δίδυμα αδελφάκια της παγκόσμιας «Νέας Τάξης Πραγμάτων». Η Αριστερά την ιδεολογική προετοιμασία, η Δεξιά την υλοποίηση! Σήμερα, στην Ελλάδα, μετά την άνοδο του Σύριζα στην εξουσία, η Αριστερά ανέλαβε και τα δύο «καθήκοντα»: Παράλληλα με τον πολιτισμικό φιλελευθερισμό –μεταναστευτικός πολυπολιτισμός, κατεδάφιση της εθνικής ταυτότητας στην εκπαίδευση, κ.λπ.–, ολοκληρώνει την εκχώρηση της εθνικής οικονομίας, την αποσύνθεση των εργασιακών δικαιωμάτων, τη μεταβολή της χώρας σε αποικία. Γι’ αυτό και εξαντλείται τελεσίδικα και στην Ελλάδα –όπως είχε ήδη εξαντληθεί οραματικά και πρακτικά κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα– ο ιστορικός ρόλος της Αριστεράς.
Αλεβίτες και μπεκτασήδες κ.ά.
Τίτλος: 1821: Η δυναμική της Παλιγγενεσίας
τόμος β΄ του τρίτομου έργου 1204-1922, Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΝΕΩΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
Συγγραφέας: Γιώργος Καραμπελιάς
Εναλλακτικές Εκδόσεις 2015
Σελ. 708
Τιμή: 25 ευρώ στο ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο από 36 ευρώ ονομαστική τιμή.
Κυκλοφορεί από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις, ο β΄ τόμος του έργου του Γ. Καραμπελιά «1204-1922 η διαμόρφωση του νεώτερου Ελληνισμού», με τίτλο: 1821 η Παλιγγενεσία.
Η απόπειρα μιας ομαλής μετάβασης, από τον βυζαντινό ελληνισμό, στον νεώτερο, η πρώτη ελληνική «Αναγέννηση», την οποία περιέγραψα συνοπτικά στο «1204», θα συνθλιβεί κάτω από τη συντονισμένη πίεση Ανατολής και Δύσης. Ο νεώτερος ελληνισμός θα ζήσει επτά αιώνες –από το 1204 έως το 1922– υπόδουλος, εξ ολοκλήρου ή εν μέρει, στην τουρκική Ανατολή ή τη φραγκο-λατινική Δύση. Η διαμόρφωση του έθνους μας θα μεταβληθεί έτσι σε συγκρότηση εν δουλεία: Υποταγή και αντίσταση, λήθη και μνήμη, συνέργεια και ρήξη, ανάμεσα στις ελίτ και το λαϊκό σώμα.
Εντούτοις, κατά την περίοδο 1700-1922, ο ελληνισμός γνωρίζει μια νέα Αναγέννηση. Ο Β΄ τόμος της Διαμόρφωσης του νεώτερου ελληνισμού, «Η δυναμική της παλιγγενεσίας», διατρέχει την οικονομική, κοινωνική, πολιτική και εκκλησιαστική ιστορία του ελληνικού κόσμου, από την Άλωση έως την Επανάσταση. Δυναμική που θα κορυφωθεί με τις απόπειρες της σύνθεσης, το «Πεδεμόντιο» των Επτανήσων, την «άγρια ανωμαλία» της Σάμου, τη Φιλική Εταιρεία, ως προανάκρουσμα του ’21. Διονύσιος Φιλόσοφος και Λάμπρος Κατσώνης, Βελεστινλής και Λούκαρις, Φαναριώτες και κρυφό σχολειό, Δασκαλογιάννης και Υψηλάντης, Κολοκοτρώνης και Καποδίστριας, ένα παλίμψηστο και μια πηγή γόνιμης αντιπαράθεσης που θα διαμορφώσει το πρόσωπό μας, πολυεδρικό και… ανολοκλήρωτο.
Συγγραφέας: Κώστας Παπαϊωάννου
Σειρά Θεωρία 31
Σελίδες: 144
Τιμή: 8,5 ευρώ στο ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο από 12 ευρώ ονομαστική τιμή
Τα κείμενα που δημοσιεύονται σε αυτόν τον μικρό τόμο ανήκουν στα πρώιμα γραπτά του συγγραφέα – με εξαίρεση τη μελέτη του για τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα, που αποτελεί έργο της «ωριμότητάς» του, στα 35 χρόνια του (!). Ο «θνήσκων Σωκράτης» αποτελεί μάλιστα το πρώτο δημοσιευμένο κείμενο του συγγραφέα (Νέα Εστία, 1942). Ο Παπαϊωάννου ήταν μόλις δεκαοκτώ χρονών όταν το έγραψε.
Ο προβληματισμός του πάνω στον αρχαιοελληνικό φιλοσοφικό «κένταυρο», Σωκράτη και Πλάτωνα, θα συνεχιστεί μερικά χρόνια αργότερα, με την έκδοση ενός εκτενέστερου κειμένου, στο οποίο αποπειράται μια αποτίμηση του πλατωνικού έργου. Ο «Πλάτων ο ειδώς», γράφτηκε μετά την αποχώρησή του από την Ελλάδα, στο Παρίσι, και δημοσιεύτηκε το 1947 στο περιοδικό Νέα Εστία.
Το τρίτο και το τέταρτο κείμενο που δημοσιεύονται για πρώτη φορά, για την «Διαλεκτική του Τραγικού», αποτελούν ανέκδοτες δοκιμές πάνω στο ζήτημα της «θεατροκρατίας» , της σχέσης της με τη γέννηση της αθηναϊκής δημοκρατίας, σε σύγκριση με τον κόσμο της νεωτερικότητας.
Τέλος, μαζί με τα κείμενα τα εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα, δημοσιεύεται και μια μελέτη για τη… νέα Ελλάδα, δηλαδή το έργο του ζωγράφου Χατζηκυριάκου-Γκίκα που δημοσιεύτηκε στον Ζυγό, τχ. 58, το 1960.
Στις μελέτες του, ο συγγραφέας επικεντρώνεται στη σχέση ανάμεσα στην ελληνική φιλοσοφία και την αρχαιοελληνική κοινωνία με τον νεωτερικό κόσμο και τον Διαφωτισμό, που αποτέλεσε ένα από τα βασικά αντικείμενα του προβληματισμού του σε όλη του τη ζωή και στο συγγραφικό του έργο.
Τίτλος: Σύγχρονα Ψέματα και Αρχαίες Αλήθειες,
Για μια οντολογική αναθεώρηση της Δύσης
Συγγραφέας: Μαρία Μαγγιώρου*
Εναλλακτικές Εκδόσεις, Θεωρία 30
Σελ. 220
Τιμή: 10,5 ευρώ στο ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο από 15 ευρώ ονομαστική τιμή
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Σύγχρονα ψέματα: ο καθένας μας θα μπορούσε να απαριθμήσει αρκετά, όχι όμως τα σχετικά με το «τι είναι το Είναι;». Αρχαίες αλήθειες: μήπως τις αναγνωρίζουμε αλλά δυσκολευόμαστε να τις παραδεχτούμε ή τις αγνοούμε εντελώς; Με το βιβλίο της Σύγχρονα Ψέματα και Αρχαίες Αλήθειες, η Μαρία Μαγγιώρου επιχειρεί μια ανάλυση του σήμερα μέσα από το οντολογικό πρίσμα του «επιπέδου-τρόπου ύπαρξης» των τριών πολιτισμικών παραδόσεων της Δύσης: της ελληνικής, της λατινικής και της γερμανικής. Σε συνέχεια του βιβλίου της Λόγος και Αυτονομία, υποστηρίζει ότι το χάσμα που επικρατεί ανάμεσα στις ελληνικές σημασίες και τις δυτικές αξίες είναι απόλυτο, με δεδομένο ότι «ο ελληνικός ανθρωπισμός δεν είναι ιδεώδες αλλά ο τρόπος του να ζεις στο επίπεδο της Αυτό-δημιουργίας. Είναι μια Κοσμολογία-Οντολογία-Ψυχολογία».
Τίτλος: Νεωτερικότητα και Μεταμοντέρνο στη βυζαντινή τέχνη
Σελ. 272
Σειρά: Δοκίμιο 32
Τιμή: 14 ευρώ στο ηλεκτονικό μας βιβλιοπωλείο από 20 ονομαστική τιμή
Ἡ ἀνάγνωση τῆς αἰσθητικῆς τῆς Βυζαντινῆς Τέχνης, ἀποδεικνύει στὴν ἱστορική της διαδρομὴ ἐπὶ τόσους αἰῶνες ὅτι ἦταν παραγνωρισμένη.
Στὸ βιβλίο αὐτό, Nεωτερικότητα καί μεταμοντέρνο στή βυζαντινή τέχνη τοῦ Ν. Κακαδιάρη, ἐξυψώνεται ἡ βυζαντινὴ ζωγραφικὴ στὸν χῶρο τῆς ὑψηλῆς Τέχνης κι ἐξαγνίζεται ἡ γνώση ὡς πεποίθηση, ὅτι δὲν ἀποτελεῖ χῶρο μιᾶς τυποποιημένης ἁγιογραφίας –ὅπως ἔχει καταντήσει σήμερα– ἀλλὰ εἶναι ἡ ἐξελικτικὴ πορεία τῆς ἑλληνικῆς ζωγραφικῆς. Ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα ὥς τὴν πτώση τῆς Κωνσταντινούπολης, ἀλλὰ καὶ στὴ συνέχεια –ἀκόμα κι ὥς τὸ τέλος τοῦ Μεσοπολέμου– συνεισέφερε στὸν παγκόσμιο πολιτισμὸ τὴν ξεχωριστὴ προσφορά της, κυρίως ὡς θρησκευτικὴ ζωγραφικὴ ἀλλὰ καὶ κοσμικὴ καὶ λαϊκὴ συνάμα, μέσα ἀπ’ τὶς ἱστορικὲς διακυμάνσεις της.