ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΜΑΚΙΚΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ!
Ἡ ὑποψηφιότητα τῆς Ποµάκας δικηγόρου Γκιουλµπεγιάζ Καραχασάν µέ τό ΠαΣοΚ γιά τήν ὑπερνοµαρχία Ξάνθης – Δράµας – Καβάλας ἦταν σίγουρα τό µεῖζον θέµα πού ἀναδείχτηκε ἀπό τίς κοµµατικές ἐπιλογές γιά τίς ἐκλογές τοῦ φθινοπώρου καί ἀναµφισβήτητα τό πλέον ἀµφιλεγόµενο. Θά τοποθετηθοῦµε λοιπόν κι ἐµεῖς σχετικά, µέ λόγο ὅπως πάντα ἀµερόληπτο καί µέ δεδοµένη τήν ἔγνοια γιά τήν ἀλήθεια καί τήν πατρίδα µας.
Τό µουσουλµανικό ὄνοµα πού ἀκούστηκε στό πανελλήνιο εἶναι ἀλήθεια ὅτι σόκαρε. Ἔτσι, καί σέ συνδυασµό µέ τίς νεοεποχίτικες ἰδέες πού προωθεῖ συστηµατικά ὁ Γιῶργος Παπανδρέου περί πολυπολιτισµικότητας κτλ, πολλές ἀντιδράσεις δέν ὑπαγορεύτηκαν ἀπό τήν κριτική ἱκανότητα ἤ ἀπό τήν πληροφόρηση ἀλλά ἀπό τά στερεότυπα, τήν ἐν γένει γνώση περί τῆς κατάστασης στήν Θράκη καί τήν δικαιολογηµένη καχυποψία. Ἀπό δῶ καί πέρα ὅµως πρέπει νά δεῖ κανείς τόσο τό πρόσωπο στό ὁποῖο ἀναφέρεται, ὅσο καί τήν ἐπιλογή του αὐτή καθαυτή, ἀσχέτως τῶν ὅποιων πρώτων ἀντιδράσεων.
Ἡ κ. Καραχασάν διαθέτει ὄντως τό προφίλ µέ τό ὁποῖο παρουσιάστηκε: νέα, σπουδαγµένη στήν Ἀθήνα, ἐργαζόµενη µητέρα καί µουσουλµάνα. Παρότι εἶναι προφανές πώς µόνο τό τελευταῖο αὐτό χαρακτηριστικό της εἶναι πού συνετέλεσε στήν ἐπιλογή της (γιά λόγους προπαγανδιστικούς ἤ οὐσίας, ἀδιάφορο), τό καθοριστικό γιά µᾶς εἶναι ὅτι πρόκειται γιά Ποµάκα καί µάλιστα ἄσχετη µέ τό τουρκοπροξενικό κύκλωµα ἐξουσίας. Λέµε λοιπόν ναί – καί µπράβο – γιά τήν ἐπιλογή της, ἀκριβῶς γιά τά δύο αὐτά χαρακτηριστικά της, ἀφοῦ τήν ἴδια στιγµή ὑπῆρχαν πάµπολλες ἄλλες µουσουλµάνες ἐπιστήµονες πού ἡ ἐπιλογή τους θά σήµαινε ἐθνική ὑποχώρηση.
Ἔτσι λοιπόν, τόσο ἡ καταγωγή τῆς Καραχασάν ἀπό τό φιλελληνικότερο Ποµακοχώρι τῆς Ξάνθης, ὅσο καί ἀπό µιά οἰκογένεια µέ σταθερό προσανατολισµό στό... ἐσωτερικό τῆς χώρας µας, εἶναι ἕνα ἐχέγγυο γιά τήν µελλοντική της δράση. Τό θέµα εἶναι ἄν θά ἀντέξει στίς πιέσεις τοῦ συγκεκριµένου πεδίου στό ὁποῖο θά κληθεῖ νά κινηθεῖ, ἀντιµετωπίζοντας τόσο τήν δική της ἀπειρία ὅσο καί τήν ἰσχύ τοῦ τουρκόφιλου ρεύµατος πού λυµαίνεται σήµερα τήν µειονοτική ἡγεσία. Καί εἶναι νοµίζουµε προφανές ὅτι µία παταγώδης ἀποτυχία – προεκλογική ἤ µετεκλογική – δέν θά «κάψει» µονάχα τήν Γκιουλµπεγιάζ ἀλλά καί κάθε παρόµοια περίπτωση, ἀποδεικνύοντας ὅτι ὁ µόνος πόλος ἐξουσίας στόν µειονοτικό κόσµο παραµένει ὁ µηχανισµός τῆς Ἄγκυρας.
Ἡ ἐπιλογή τῆς κ. Καραχασάν γέννησε κι ἄλλα ἐρωτηµατικά στόν πολύ κόσµο (καί δέν µιλᾶµε µόνο γιά τά βλακώδη ἤ προβοκατόρικα τοῦ τύπου «δηλώνετε ἑλληνίδα;», «θά ἔρθετε στήν παρέλαση τῆς 25ης Μαρτίου;», κ.ἄ.). Ἀναφορικά µέ τίς ὑπερνοµαρχίες καί τήν ἀναίρεση τοῦ σκεπτικοῦ µέ τό ὁποῖο ἱδρύθηκαν, πρέπει νά ποῦµε ὅτι ἐκτός τοῦ ὅτι ἦταν διοικητικά ἐξαµβλώµατα πού κακῶς διατηροῦνται, εἶναι ἀκριβῶς οἱ «δικοί µας», πλειονοτικοί πολιτευτές, πού προκειµένου νά ἐκλεγοῦν διαλύουν κάθε ἔννοια ἐθνικοῦ συµφέροντος καί δίνουν γῆ καί ὕδωρ στήν Τουρκία*. Σέ σχέση µέ τήν ἐθνοτική καταγωγή της, τήν ὁποία κι ἀποφεύγει νά δηλώσει, εἶναι σαφές ὅτι φυσικά καί δέν χρειάζεται νά αὐτοκτονήσει πολιτικά κάνοντας κάτι πού δέν κάνουν οὔτε οἱ πλειονοτικοί ἄρχοντές µας. Γιά τό σκεπτικό µέ τό ὁποῖο ἐπελέγη µία µουσουλµάνα, χωρίς ἰδιαίτερα προσόντα, νά ἐκπροσωπήσει µία περιοχή κατά 92% χριστιανική, νοµίζουµε ὅτι δέν χρειάζονται σχόλια. Ἡ ἐπιλογή της στόχευε στήν σηµειολογία καί στά ἐξ αὐτῆς ἐπικοινωνιακά ὀφέλη καί (ἴσως) στό ἐθνικό ὄφελος τῆς δηµιουργίας πολιτικῶν στελεχῶν στό ἐσωτερικό τῆς µουσουλµανικῆς κοινωνίας, ἀνεξάρτητα ἀπό τίς βουλές τῆς ὁδοῦ Ἰώνων.
Τί νά κάνουµε; Ὅπως οἱ Χριστιανοί τῆς Θράκης ἀνέχονται συχνά ἀνισότητες σέ βάρος τους (π.χ. ἡ ποσόστωση τῶν ΑΕΙ ἤ ἡ ἐπιλεκτική ἐλαστικότητα τοῦ νόµου) χάριν τοῦ γενικοῦ καλοῦ, ἔτσι ἄς δεχθοῦν καί οἱ Δραµινοί ἤ οἱ Καβαλιῶτες µία «περίεργη» ἐπιλογή, γιά µιά θέση οὕτως ἤ ἄλλως διακοσµητική.
Τέλος, θέλουµε νά σηµειώσουµε τόν δυσανάλογο θόρυβο πού ἔγινε µέ τήν συγκεκριµένη ὑποψηφιότητα. Ἀναδείξαµε µόνοι µας µειονοτικό πρόβληµα, σέ µέρες µάλιστα πονηρές, µέ κάθε πικραµένο νά κραυγάζει τίς ἀπόψεις του σέ κάθε µέσο µαζικῆς ἐνηµέρωσης. Βεβαίως τό πρᾶγµα ἔχει καί τό καλό του, καθώς πολύς κόσµος ἐνδιαφέρθηκε γιά τήν κατάσταση στή Θράκη καί ἀρκετοί κάτι µάθανε (δεκάδες, ἄλλωστε, ἐπικοινώνησαν µαζί µας γιά τό ἴδιο θέµα). Κλείνουµε ἀπαντώντας σέ βουλευτή τοῦ ΠαΣοΚ πού ἐπιτέθηκε σέ τηλεοπτικό κανάλι κατά τῶν ἐναντιοφρόνων, µέ τό ρητορικό ἐρώτηµα «µήπως πρέπει νά δίνουµε καί πιστοποιητικό φρονηµάτων;». Ναί ρέ, θά δίνετε! Ἤ θαρρεῖς ὅτι µπορεῖ ὁ κάθε κοµµατάρχης νά µᾶς φυτεύει ὑποψηφίους π.χ. µέ κεµαλικό φρόνηµα καί ἀλυτρωτική ἰδεολογία, καί ὅλοι ἐµεῖς οἱ ἄλλοι δέν θά τολµᾶµε νά ρωτήσουµε; Τήν ἐπιλογή τήν στηρίζουµε ὄχι λόγῳ τῶν πολυπολιτισµικῶν µπουρδολογιῶν, οὔτε ἐπειδή τήν ἔχρισε ὁ ἡγέτης σας ἀλλά γιατί πρόκειται γιά τήν συγκεκριµένη περίπτωση (κι ἀκόµα καλύτερη ἦταν πρόπερσι ἡ τοποθέτηση τοῦ Μουζαφέρ Καπζά στό εὐρωψηφοδέλτιο).
Εὐχόµαστε στήν κ. Καραχασάν καλή ἐπιτυχία (πρᾶγµα πού δέν σηµαίνει ὑποχρεωτικά τήν ἐκλογή της) καί νά ἔχουµε κατά νοῦ ὅτι γιά τήν ὅποιαν ἔκβαση τοῦ ἐγχειρήµατος θά ἔχουµε ὅλοι µερίδιο εὐθυνῶν...
*Μέ τό ἐφεύρηµα τῆς ὑπερνοµαρχίας Ροδόπης-Ἕβρου φτάσαµε νά κρίνεται ἀπό τήν γείτονα χώρα καί τό κουµάντο στόν σχεδόν ἀµιγή νοµό Ἕβρου!