του Κ. Γουίλσον
Τώρα ας επιστρέψουμε πάλι στο πρόβλημα των UFO ξεκινώντας από αυτή τη νέα κατανόηση της φύσης της πραγματικότητας. [ ]
Και τι γίνεται με τα πλάσματα που τα ελέγχουν; Είδαμε πολλές φορές πως εκείνοι που βίωσαν “στενές επαφές” αντιλήφθηκαν πως οι δυνάμεις των πλασμάτων ξεπερνούν κατά πολύ τις ανθρώπινες. Στα χέρια τους, τα ανθρώπινα πλάσματα μοιάζουν τόσο αβοήθητα όσο τα μωρά. Προφανώς μας κάνουν ό,τι θέλουν και ύστερα μας σβήνουν τη μνήμη. [ ] Φαίνεται να μας θεωρούν όπως θα θεωρούσαμε εμείς τους ανθρώπους του Νεάντερταλ.
Όμως ένα πράγμα είναι σαφές. Δεν είναι εκείνοι που μας βλέπουν σαν Νεάντερταλ. Είμαστε εμείς που θεωρούμε τον εαυτό μας Νεάντερταλ σε σύγκριση με αυτούς. Αν αυτό το βιβλίο προσπάθησε να διασαφηνίσει κάτι, αυτό είναι ότι τα ανθρώπινα πλάσματα κατέχουν δυνάμεις τις οποίες ούτε καν αντιλαμβάνονται.
Έτσι, από την άποψη των πλασμάτων των UFO, η ανθρώπινη ράτσα βρίσκεται στα πρόθυρα της μετάβασης σε μία κατάσταση που οι επισκέπτες μας έχουν ήδη φτάσει, θα έλεγα πως τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ο σκοπός τους είναι να μας βοηθήσουν να κάνουμε αυτή τη μετάβαση. [ ]
Και πάλι είδαμε σε προηγούμενο κεφάλαιο πως ο Χώκινγκ προέβλεψε πως ο άνθρωπος βρίσκεται στα πρόθυρα ενός νέου “νοητικού άλματος προς το σύμπαν”. Το Νοητικό Άλμα 1 προς την κατανόηση του σύμπαντος ήταν η μυθολογία. Το Νοητικό Άλμα 2 ήταν η πρώιμη αστρονομία. Το Νοητικό Άλμα 3 ήταν η επανάσταση του Κοπέρνικου που υποβοηθήθηκε από την τυπογραφία. Το Νοητικό Άλμα 4 ήταν η σύγχρονη διαστημική εποχή με την απόπειρά της για τη “θεωρία του παντός”. Και το επόμενο νοητικό βήμα, εικάζει ο Χώκινγκ, μπορεί να είναι μία νέα τεχνολογία εξερεύνησης του σύμπαντος ή μία επαφή με εξωγήινους πολιτισμούς. [ ]
Το 1992, σε ένα άρθρο μου για ένα ιαπωνικό περιοδικό, έπρεπε να αποπειραθώ να δώσω μία απάντηση στο πρόβλημα: Περισσότερα από είκοσι χρόνια ψυχικής έρευνας με έκαναν να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μία “ψυχική πραγματικότητα”, παράλληλα με τη δική μας φυσική πραγματικότητα. Τα φαντάσματα, οι δαίμονες, τα πόλτερ-γκάιστ, τα ξωτικά, ακόμη και τα “βαμπίρ” αποτελούν διεισδύσεις αυτής της “άλλης πραγματικότητας” στη δική μας. Όπως η ανθρώπινη ράτσα, έτσι και οι κάτοικοι αυτού του βασιλείου μάλλον αλλάζουν και εξελίσσονται και έτσι οι μέθοδοί τους να προσελκύουν την προσοχή μας επίσης αλλάζουν και εξελίσσονται.
Στην αρχαιότητα, υπήρχαν απλώς φαντάσματα, τα οποία πιστευόταν πως ήταν τα πνεύματα των νεκρών. Το Μεσαίωνα ήρθαν τα πόλτερ-γκάιστ. Το 17ο αιώνα υπήρξαν τα βαμπίρ. Το 19ο αιώνα είχαμε κάθε είδους “πνεύμα-επικοινωνόν”. Το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα είχαμε τα UFO. Τον 21ο αιώνα μάλλον θα έχουμε κάποιο νέο είδος “παράξενων φαινομένων”, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς θα είναι. [ ]
Φανταστείτε ότι είστε ένας Αρειανός ή ένα πλάσμα από ένα άλλο ηλιακό σύστημα, και ότι επισκέπτεστε τη Γη γιανα ελέγξετε την εξέλιξη του πράσινου πλανήτη. Οι προκάτοχοί σας πρόσεξαν την πρόοδο αυτού του δίποδου ανθρωποειδούς όντος, που ήταν πολύ πιο νοήμον από τον κοντινότερο συγγενή του, τον πίθηκο. Η πραγματική διαφορά είναι πως οι άνθρωποι ήταν θρήσκοι. Όλα τα ζωντανά πλάσματα έχουν μία αόριστη αντίληψη για ένα υπερφυσικό βασίλειο, αλλά η αντίληψη του ανθρώπου τον κάνει να βλέπει τον κόσμο ολόγυρα του κατοικημένο από πνεύματα. [ ]
Όταν η κοσμική εξερεύνηση φτάνει στη Γη (κάπου εκατό χιλιάδες χρόνια πριν), οι επιστήμονές της ανακαλύπτουν με ικανοποίηση ότι το ευφυέστερο πλάσμα του πλανήτη είναι ένα είδος ανθρώπου που θα ονομαστεί Νεάντερταλ.[ ] Εξήντα χιλιάδες χρόνια αργότερα, οι Αρειανοί μας επισκέπτονται ξανά. Τούτη τη φορά τα πράγματα μοιάζουν πολύ πιο υποσχόμενα. Ο ήπιος Νεάντερταλ έχει εκδιωχθεί από έναν νεοφερμένο που είναι επιθετικότερος και, το σημαντικότερο, ευφυέστερος. Αυτός είναι ο προγονός μας, ο Κρο Μανιόν, η άνοδος του οποίου ήταν τόσο ταχεία που οι διαστημικοί επισκέπτες αναρωτιούνται αν κάποια προηγούμενη αποστολή πειραματίστηκε λιγάκι με τη γενετική μηχανική.
Το συναρπαστικότερο με το νέο άνθρωπο είναι πως έχει κάνει το ζωτικό βήμα που τον καθιστά πραγματικά ανθρώπινο και ανακαλύπτει την επιστήμη. [ ] Το σημαντικότερο ήταν πως ο άνθρωπος του Κρο Μανιόν είχε αναπτύξει μία νέα στάση ζωής. Τα ζώα νιώθουν αβοήθητα και ευάλωτα, αποδεχόμενα τη μοίρα τους και δεν κάνουν καμία προσπάθεια να ξεφύγουν. Δεν μπορούν ούτε καν να σκεφτούν να ελέγξουν τον κόσμο γύρω τους. Όμως αυτός ο νέος τύπος ανθρώπου πίστευε πως οι σαμάνοι του διέθεταν θαυματουργές δυνάμεις και μπορούσαν να έρθουν σε άμεση επαφή με τους θεούς. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι σαμάνοι έγιναν οι αρχηγοί της φυλής.[ ]Η κατάσταση έμοιαζε τόσο υποσχόμενη που οι επισκέπτες άρχισαν να κάνουν συχνότερες επισκέψεις και να προσφέρουν και κάποιες οδηγίες περιστασιακά. (Οι άνθρωποι βεβαίως τους θεωρούσαν θεούς). [ ]
Αυτό που σχεδόν σίγουρα συνέβη ήταν πως οι σαμάνοι τους είχαν αποκτήσει τόση δύναμη που οι μικρές φυλές απορροφήθηκαν από τις μεγάλες και ο “πολιτισμός” (που σημαίνει πόλεις) έγινε αναπόφευκτος. Όμως εξακολουθούσε να βασίζεται στη θρησκεία και στη μαγεία και οι ηγέτες του δεν ήταν έτοιμοι για πλήρους κλίμακας εξάπλωση, συνεπώς το πείραμα ήταν καταδικασμένο σε αποτυχία. Υπάρχουν στοιχεία που μας κάνουν να υποθέσουμε πως στην πραγματικότητα όλα τελείωσαν με μία γεωλογική καταστροφή που διέσπειρε τους επιζώντες σε όλο τον κόσμο -ιδιαίτερα στην Αίγυπτο και στη Νότιο Αμερική.
Η επόμενη απόπειρα ανάπτυξης πολιτισμού, που άρχισε πριν από δώδεκα χιλιάδες χρόνια, ήταν πολύ πιο πετυχημένη. Ο άνθρωπος ανακάλυψε ξανά τη γεωργία, έκτισε πόλεις και ανέπτυξε τη γραφή. Η αρχαία Αίγυπτος ήταν ο πιο πετυχημένος πολιτισμός μέχρι στιγμής και αυτό οφειλόταν βασικά στην ιδεοληψία του με τη θρησκεία καθώς επίσης και στις ευνοϊκές γεωγραφικές συνθήκες, αφού από τις τρεις κατευθύνσεις του ορίζοντα η χώρα προστατευόταν από βουνά. [ ]
Αυτό δεν μπορούσε να διαρκέσει πολύ. Ακόμη και το 2000 π.Χ. ο κόσμος κινούνταν πολύ γρήγορα για να αντέξει μία θεοκρατία.
Σε κάποιο σημείο της ιστορίας, ο άνθρωπος ακολούθησε το αριστερό εγκεφαλικό ημισφαίριο, δηλαδή το λογικό μέρος του εγκεφάλου έγινε το κυρίαρχο ημισφαίριο, εκτοπίζοντας το διαισθητικό μέρος σε επικουρικό ρόλο. Ο Τζούλιαν Τζέηνς (Julian Jaynes), στο βιβλίο του Η Προέλευση της Συνείδησης στη Διάσπαση του Δυαδικού Νου (The origin of consciousness in the Breakdown of Bicameral Mind) (1976) [ ] πιστεύει ότι, στη διάρκεια των τρομερών πολέμων που συντάραξαν τη Μέση Ανατολή μετά το 2000 π.Χ., τα ανθρώπινα πλάσματα αναγκάστηκαν να γίνουν ανηλεή και αποτελεσματικότερα προκειμένου να επιβιώσουν. Πιστεύει πως αυτή η “αλλαγή νου” εκδηλώθηκε στη Μεσοποταμία. [ ]
Ο Τζέηνς μπορεί να έχει δίκιο για την ημερομηνία –μπορεί και όχι. Υποψιάζομαι ότι η επίγνωση του αριστερού εγκεφάλου αναπτύχθηκε αργά και αναπόφευκτα με τη δημιουργία των πόλεων. Αυτό που μετρά είναι ότι πάντα έχει το ίδιο αποτέλεσμα. Όταν ο λογικός εγκέφαλος λειτουργεί χωρίς την υποστήριξη του διαισθητικού του συντρόφου, η ζωή χάνει τον πλούτο της και γινόμαστε υποχείρια του εκνευρισμού και της έντασης. [ ]
Έτσι οι διαστημικοί μας επισκέπτες θα πρόσεξαν ότι η ανθρώπινη ράτσα προχωρούσε σε ένα είδος πνευματικού και εξελικτικού αδιεξόδου. Η κυριαρχία του αριστερού εγκεφάλου θα οδηγούσε σε τεχνολογικά επιτεύγματα και στην “κατάκτηση της φύσης”. Όμως θα οδηγούσε επίσης και σε μία γενικότερη αίσθηση εκνευρισμού και απογοήτευσης, δεδομένου ότι ξέρουμε ενστικτωδώς πως η τεχνολογική πρόοδος δεν είναι ο σκοπός της ζωής.
Δυστυχώς, η παρωπιδική επίγνωση του αριστερού εγκεφάλου δεν διακρίνει άλλο σκοπό. Παρακινημένη από την ίδια της την αδράνεια, πέτυχε τεράστια τεχνολογική εξέλιξη μαζί με όλα τα προβλήματα που συνδέονται με αυτή: υπερπληθυσμός, ατέλειωτη εξάπλωση των πόλεων και ρύπανση του περιβάλλοντος. [ ]
Από την άλλη πλευρά, η θρησκεία έχει μία παράδοση συνείδησης υψηλής πίεσης. Γι’ αυτό οι γιόγκι στέκονται σταυροπόδι, αυτοσυγκεντρωνόμενοι και εστιάζοντας την προσοχή τους. Γι’ αυτό οι μοναχοί περνούν ώρες ολόκληρες γονατιστοί και προσευχόμενοι. Γι’ αυτό οι ασκητές αφιερώνουν τη ζωή τους στην αυτοσυγκέντρωση. Έχουν εκλάμψεις από ανώτερα επίπεδα δύναμης που καθιστούν την κανονική ζωή μάταιη συγκριτικά.
Τώρα φαίνεται ξεκάθαρο πως οι “εξωγήινοι” επισκέπτες μας έχουν εδώ και καιρό ανέλθει πέρα από το στάδιο του πολιτισμού στο οποίο παγιδεύτηκε η ανθρωπότητα. Πολλοί επαφικοί είχαν την εντύπωση της παρουσίας μίας υψηλά αναπτυγμένης μορφής ζωής. Φαίνεται επίσης λογικό να υποθέσουμε ότι, σε κάποια φάση, οι εξωγήινοι πέρασαν το στάδιο στο οποίο βρίσκεται τώρα η ανθρώπινη ράτσα. Αν μπορούσαμε να διακρίνουμε ένα τρόπο με τον οποίο εκείνοι κατάφεραν να βρουν το δρόμο πιο πέρα, θα μπορούσαμε να ανακαλύψουμε και την έξοδο από το αδιέξοδό μας.Όποια και να είναι η εξήγηση, οι συνέπειες παραμένουν οι ίδιες: ότι ο νους –χωρίς να το γνωρίζει συνειδητά– ασκεί κάποιο είδος ελέγχου στο υλικό σύμπαν.
Όμως πώς θα μπορούσαν τα ανθρώπινα πλάσματα να αρχίσουν να ασκούν συνειδητά αυτό τον έλεγχο;
Πρέπει να προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε τι πάει στραβά προς το παρόν: η ανθρώπινη συνείδηση λειτουργεί συνήθως με τη μισή πίεση και συνεπώς χάνει τη μισή της ενέργεια από “διαρροές”. Όταν λειτουργούμε με πλήρη πίεση –όπως για παράδειγμα όταν κάποια επείγουσα κατάσταση μας γαλβανίσει και μας κάνει να καταβάλουμε συνειδητή προσπάθεια– αρχίζουμε να αντικρίζουμε τις πραγματικές δυνατότητες της συνείδησης. [ ]
Θα πρότεινα το εξής: όχι μόνο πολλοί από τους εξωγήινους που συναντήσαμε σε αυτό το βιβλίο είναι όντα που έχουν περάσει πολύ πιο πέρα από την κατάσταση στην οποία η ανθρωπότητα ξοδεύει τον καιρό της, αλλά ότι αρχικά απομακρύνθηκαν απ’ αυτήν ανακαλύπτοντας το μυστικό του κλεισίματος των διαρροών και ζώντας σε ένα επίπεδο υψηλότερης εσωτερικής πίεσης. Και πάλι όμως, το ίδιο φαίνεται να ισχύει για κάποια από τα πιο ασυνήθιστα ανθρώπινα πλάσματα· για παράδειγμα τον Θιβετιανό λάμα Νυάνγκ-Πας που συνάντησε ο Τζων Κηλ, ο οποίος μπορούσε να διεξάγει συζήτηση αιωρούμενος και να διαβάσει το νου του Κηλ. Εξήγησε επίσης στον Κηλ πώς να ασκεί αυτό που σε άλλα μέρη του βιβλίου αποκαλούμε τηλοψία.
Στην πραγματικότητα, οι “θαυματουργές δυνάμεις” είναι τόσο κοινές μεταξύ των Ινδών αγίων που ο Ραμακρίσνα προειδοποίησε τους μαθητές τους να μην τους προσάψουν καμία σπουδαιότητα, δεδομένου ότι είναι πολύ εύκολο να επιτευχθούν και μπορεί να αναστείλουν την περαιτέρω πρόοδο.
Έτσι ισχυρίζομαι ότι τα όντα των UFO –ή κάποια απ’ αυτά– έχουν ξεπεράσει το στάδιο του πολιτισμού που χαρακτηρίζεται από τη “διαρροή” και έχουν αρχίσει να μαθαίνουν τι μπορεί να επιτευχθεί όταν η συνείδηση λειτουργεί σε πλήρη πίεση –η οποία όφειλε να είναι η “φυσιολογική” πίεση. Και σίγουρα υπάρχουν αρκετά παραδείγματα ανθρώπων που ήρθαν σε επαφή με τα UFO και βίωσαν κάποιο μετασχηματισμό. Ας θυμηθούμε την επαφή του μηχανικού του Βαλλέ που πέρασε τρεις ώρες σε ένα UFO και ανακάλυψε ότι έλειπε δεκαοχτώ μέρες. Είπε στον Βαλλέ ότι οι δυνάμεις της μνήμης και της συγκέντρωσής του είχαν αυξηθεί αλματωδώς και πως ήταν πλέον πεπεισμένος ότι κάποια τεράστια αλλαγή επρόκειτο να συμβεί στη Γη. [ ]
Υπάρχουν επίσης σημαντικά στοιχεία που στηρίζουν τη θεωρία του Μπαντ Χόπκινς ότι τα πλάσματα εμπλέκονται σε κάποιο είδος πειραμάτων αναπαραγωγής. Ο Χόπκινς κατηγορήθηκε ότι πέρασε ο ίδιος αυτή τη θεωρία διαστρεβλώνοντας το υλικό του. Όμως υπάρχουν τόσες άλλες περιπτώσεις. για παράδειγμα η περίπτωση της Σέην Κουρτς που αναφέρει ο Χανς Χόλζερ, την παρθένα που το 1967 έμεινε έγκυος ύστερα από μία περίπτωση απαγωγής και έπειτα έπαψε να είναι έγκυος. Το ίδιο περιγράφηκε και από τις Μπεθ Κόλλινγκς και Άννα Τζέημερσον. Η μεταλλαγή της ανθρώπινης ράτσας φαίνεται πως αποτελεί ακόμη μία μέθοδο πρόκλησης εξελικτικής αλλαγής.
Άλλες περιπτώσεις –όπως αυτή της Λίντα Κορτάιλ– επισημαίνουν μία ακόμη πιο εκπληκτική προοπτική: το ότι πολλά ανθρώπινα πλάσματα μπορεί να είναι διπλές προσωπικότητες, των οποίων ο καθημερινός εαυτός απλώς δεν γνωρίζει ότι διαθέτει ένα εξωγήινο alter ego. Σίγουρα θα αποτελούσε ενδιαφέροντα τρόπο πρόκλησης μεταβολής στο ανθρώπινο είδος μέσω απαγωγής χιλιάδων ατόμων και “τροποποίησης” του νου τους ώστε αυτά τα άτομα να μετατρέπονται σε “εν μέρει εξωγήινους”.