Από το IHA
Την ώρα που το τουρκικό «Συμβούλιο Ασφαλείας», μέσα σε πλήρη σύγχυση από την συνεχή κατρακύλα της τουρκικής λίρας κάνει την ημέρα-νύχτα κατηγορώντας την Ελλάδα πως με (δήθεν) «επιθετικές ενέργειες κι επιθετική ρητορική επιμένει να μην εφαρμόζει τους όρους καλής γειτονίας και να παραβιάζει τους όρους Διεθνών Συνθηκών επηρεάζοντας αρνητικά τη σταθερότητα και την ηρεμία στην περιοχή» (25/11/2021), την ώρα που οι Τούρκοι απειλούν πως μέσα σε πέντε ώρες θα καταλάβουν την Αθήνα (Μετίν Κιουλούκ, μέλος Κεντρικής Επιτροπής ΑΚΡ 22/11/2021), ο ελληνικός τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ (συμφερόντων οικογένειας Βαρδινογιάννη) συνεχίζει να μεταδίδει καθημερινά, σε πανελλαδική εμβέλεια, την τουρκική γλώσσα και την τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, σαν να μην συμβαίνει τίποτα απολύτως.
Και θα συνεχίζει να το κάνει για ένα ακόμα περίπου χρόνο αφού μεταδίδει πλέον καθημερινά κάθε επεισόδιο της σειράς σε… δύο δόσεις. Η αυθεντική αρίθμηση της σειράς είναι 940 επεισόδια, η «ελληνική αρίθμηση» βρίσκεται ήδη στα 980 επεισόδια (δηλαδή στο Νο 800 της αυθεντικής αρίθμησης), άρα θα συνεχίζει να μεταδίδεται για ένα περίπου ακόμα χρόνο, μέχρι το απίστευτα ανόητο τέλος, με βαρετή ανακύκλωση της ίδιας «συνταγής»: αυτοκινητικό δυστύχημα για την Ελίφ, νέα απαγωγή και φυλάκιση της Μελέκ κ.ο.κ.
Ο πιο πιθανός λόγος εμμονής στην μετάδοση της παμπάλαιας τηλεοπτικής σειράς – τζάμπα πράμα από το ΣΤΑΡ, είναι φυσικά το πολύ χρήμα. Ολόκληρη η τηλεοπτική σειρά υπάρχει ελεύθερα και δωρεάν στο διαδίκτυο και το κόστος της καθημερινής μετάδοσης σε ημίωρα επεισόδια, προκειμένου να στριμωχτούν όσο το δυνατόν περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα, είναι αμελητέο.
Τώρα αν η τηλεθέαση βρίσκεται μονίμως στις τελευταίες θέσεις όλων των εκπομπών, όλων των ιδιωτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας της απογευματινής ζώνης, τι σημασία έχει;
Το Christmas Theater φαίνεται να θαυμάζει το μικρό, σε σχέση με άλλες εκπομπές ίδιας ώρας, target group της τουρκοσειράς μεταδίδοντας μέσα σε τρεις μήνες σαράντα περίπου διαφημιστικά μηνύματα– ακόμα και για την Λίμνη των Κύκνων! Τώρα κατά πόσο το κοινό της Λίμνης των Κύκνων μπορεί να παρακολουθεί τουρκοσειρά, αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν καλύτερα αυτοί που αποφασίζουν την «διοχέτευση» των διαφημίσεων στην τουρκοσειρά.
Τον Νοέμβριο 2021, οι τηλεπωλήσεις («Τηλεφωνήστε τώρα!» κλπ) αναμείχθηκαν με τα εισαγόμενα προϊόντα της Procter & Gamble, τα σήματα Voltarol, Clarins, Septona, Πλαίσιο, Cosmote και πολλά άλλα – ο πλήρης κατάλογος όλων ανεξαιρέτως όσων πλήρωσαν διαφημιστικό χρήμα από την δική μας τσέπη (μη τυχόν και κατέβει η μοναδική τουρκοσειρά της ελληνικής τηλεόρασης), βρίσκεται εδώ.
Ανάλογη δίψα για το χρήμα φαίνεται να διαθέτουν και πολλοί άλλοι «πρόθυμοι» εκτός Ελλάδος που μεταδίδουν ή υποστηρίζουν την τουρκική γλώσσα και τουρκική προπαγάνδα ανά τον κόσμο, με αποτέλεσμα ο φανατικός ισλαμιστής – υπουργός «πολιτισμού» της Τουρκίας να καυχιέται πως (δήθεν) «Ένας στους δέκα τηλεθεατές σε ολόκληρο τον κόσμο βλέπει τουλάχιστον ένα τουρκικό σήριαλ» (Μεχμέτ Νουρί Ερσοϊ, 11 Νοεμβρίου 2021).
Βέβαια η συνήθως επιδοτούμενη, τουρκική προπαγάνδα των φανατικών ισλαμιστών δεν περιλαμβάνει μόνο την μετάδοση τηλεοπτικών σειρών σαπουνόπερας ή απροκάλυπτης προπαγάνδας, αλλά και «παρεμβάσεις» σε εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων χωρών.
Στην Ελλάδα π.χ. τα πληρωμένα όργανα της ΜΙΤ κλαίνε και οδύρονται όταν αποτυγχάνουν να εκτουρκίσουν με το ζόρι παιδιά μουσουλμανικού θρησκεύματος που ζουν στην Ελληνική Θράκη, αλλά κλείνουν τα μάτια αδιάφορα και τρίβουν τα χέρια τους, όταν Έλληνες χριστιανοί μαθητές υποχρεώνονται σε μειονοτικά σχολεία της Τουρκίας, επί ολόκληρες δεκαετίες, να ορκίζονται καθημερινά πριν από την έναρξη των μαθημάτων τους, πως είναι… Τούρκοι!
Ακόμα και το μακρινό Ουζμπεκιστάν ακύρωσε την μετάδοση μιας σειράς τουρκικών τηλεοπτικών σειρών προκειμένου να αποφύγει τον κίνδυνο της τουρκικής προπαγάνδας και της διάδοσης τουρκικής γλώσσας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 28 τουρκικές τηλεοπτικές σειρές που μεταδίδονται την εποχή αυτή μέσα στην Τουρκία από διάφορους τηλεοπτικούς σταθμούς, πάρα πολλές είναι επιθετικά προπαγανδιστικές (Kuruluş Osman, Teşkilat, Alparslan: Büyük Selçuklu, Aziz, Barbaroslar, Kıbrıs Zafere Doğru, Destan κ.α.) και χρηματοδοτούνται απλόχερα είτε φανερά από το κρατικό κανάλι ΤRΤ, είτε με άλλους τρόπους.
Τον Νοέμβριο του 2020 το ΣΤΑΡ είχε μεταδώσει μέσα από την τουρκοσειρά 503 διαφημιστικά μηνύματα και φέτος, τον Νοέμβριο του 2021, 427 διαφημιστικά μηνύματα. Με άλλα λόγια, δεν είναι μόνο ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ που μεταδίδει την τουρκοσειρά, είναι και πολλές εταιρίες που δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για τις δικαιολογημένες ευαισθησίες των πελατών τους, καταβάλλοντας διαφημιστικό χρήμα στην τουρκοσειρά.
Μπροστά στο διαρκές και επικίνδυνο κρεσέντο τουρκικής επιθετικότητας θα περίμενε κανείς από μικρές και μεγάλες εταιρίες να απέχουν συστηματικά από την πληρωμή διαφημιστικών μηνυμάτων στην μοναδική τουρκοσειρά της ελληνικής τηλεόρασης, η οποία (επί πλέον) βρίσκεται και στον πάτο της τηλεθέασης. Δυστυχώς όμως, αυτές συνεχίζουν να βάζουν το χέρι στην τσέπη των πελατών τους και να πληρώνουν την καθημερινή μετάδοση τουρκικής γλώσσας από το ΣΤΑΡ.
Οι TOP-10 διαφημιζόμενοι στην τουρκοσειρά του ΣΤΑΡ τον μήνα Νοέμβριο 2021, ήταν οι εξής:
ΣΤΑΡ – ΟΙ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Α/Α | ΕΤΑΙΡΙΕΣ | Διαφ/σεις |
1 | Procter & Gamble Ελλάς | 127 |
2 | Diamant (Δίλεπτες Τηλεπωλήσεις) | 68 |
3 | Glaxo Smith Kline | 24 |
4 | Christmas Theatre | 22 |
5 | COSMOTE/ΓΕΡΜΑΝΟΣ | 20 |
6 | ΠΛΑΙΣΙΟ | 16 |
7 | ENERGY | 11 |
8 | FERRERO | 10 |
9 | GALENICA | 8 |
10 | BEKO | 8 |
Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών ΙΗΑ – Στην καταμέτρηση δεν υπολογίζονται διαφημίσεις με κοινωνικό μήνυμα
Tο Ιnternational Hellenic Association (μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός, μη κομματικός οργανισμός με έδρα το Delaware) απευθύνει για πολλοστή φορά έκκληση στις διάφορες εταιρίες που τροφοδοτούν με διαφημιστικά μηνύματα την τουρκική προπαγάνδα στην ελληνική τηλεόραση από χρήματα των πελατών τους, να επιδείξουν στοιχειώδη ευαισθησία σταματώντας κάθε διαφημιστική παρουσία στην τουρκοσειρά, με ρητές οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρείες ή στα media shops με τα οποία συνεργάζονται.
Εμείς στο ΙΗΑ θα συνεχίσουμε να μην παρακολουθούμε κανένα πρόγραμμα του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ μέχρι να σταματήσει την καθημερινή μετάδοση τουρκικής γλώσσας μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι. Ήδη ο σταθμός βρίσκεται πλέον τακτικά στις τελευταίες θέσεις (πριν από Open και ΕΡΤ) των εβδομαδιαίων καταστάσεων μεριδίων τηλεθέασης της Nielsen.
Εμείς στο ΙΗΑ θα συνεχίσουμε να μην αγοράζουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πληρώνουν από την δική μας τσέπη διαφημιστικό χρήμα στην τουρκοσειρά του ΣΤΑΡ, μελετώντας προσεκτικά τους μηνιαίους καταλόγους των διαφημιζομένων που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΙΗΑ.
Η μετάδοση τουρκικής γλώσσας και ύπουλης τουρκικής προπαγάνδας για τον «γενναίο Τούρκο στρατιώτη» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, θα σταματήσει οριστικά μόνο όταν ολοένα και περισσότεροι τηλεθεατές / καταναλωτές αρχίσουν να ευαισθητοποιούνται με πράξεις όπως η επιλογή άλλου καναλιού και η αποχή από την αγορά διαφημιζόμενων προϊόντων!
Σ η μ ε ι ώ σ ε ι ς: (1) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ για την μετάδοση χιλίων «επεισοδίων» τουρκικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στα τηλέφωνα 211 18 91 000, 211 18 92 000 και 211 18 91 004 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού (pr@star.gr) (2) Όλες οι εταιρίες, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που διαφημίζονται σε τουρκοσειρά, συμπεριλαμβάνονται κάθε μήνα σε ειδικές καταστάσεις που αναρτώνται στο Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρών του ΙΗΑ. (3) Στην καταμέτρηση των διαφημίσεων δεν συμπεριλαμβάνονται όσες διαφημίσεις περιέχουν κοινωνικά μηνύματα (Εμβολιαζόμαστε, Χαμόγελο του παιδιού, Καθαρές θάλασσες, Αδέσποτα, Missing Alert κ.ο.κ.) (4) Η επόμενη ανακοίνωση μηνός Δεκεμβρίου, θα εκδοθεί την Δευτέρα, 3 Ιανουαρίου 2022.
Επιτροπή «Τουρκοσειρών» του ΙΗΑ
Περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020/21
International Hellenic Association
Delaware U.S.A
www.professors-phds.com
ihahellas@gmail.com