του Ι. Σαμίρ
Τα χρόνια πέρασαν και τώρα τα δικά μας, τα εβραϊκά, τανκς βρίσκονται σε ξένο έδαφος. Ο δικός μας, ο εβραϊκός, στρατός δολοφονεί πολίτες, κατεδαφίζει σπίτια και επιβάλλει κατάσταση πολιορκίας σε πεινασμένα χωριά. Τα εγκλήματά μας είναι ισάξια με τα εγκλήματα των Ρώσων στην Τσετσενία, στο Αφγανιστάν, με τα εγκλήματα των Αμερικανών στο Βιετνάμ και τα εγκλήματα των Σέρβων στη Βοσνία.
Μήπως άραγε η ισραηλινή διανόηση διαδηλώνει μαζικά στην αντίστοιχη δική μας Πενσυλβάνια Άβενιου ή στην πλατεία Τραφάλγκαρ οι Αμερικανοεβραίοι υψώνουν τη φωνή τους ενάντια στους, εξοπλισμένους με αμερικανικά όπλα, φονιάδες των Παλαιστινίων, ή άραγε οι Ρωσοεβραίοι πρόκειται να φωνάξουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα των υποδουλωμένων μη Ιουδαίων των Αγίων Τόπων; Δεν υπάρχει κανένας φόβος. οι λόγιοί μας είναι απασχολημένοι με το να εκθειάζουν την ανδρεία των Εβραίων στρατιωτών μας, να λατρεύουν το σταθερό χέρι των Εβραίων ελεύθερων σκοπευτών, να δοξάζουν την απέραντη ανθρωπιά της εβραϊκής παράδοσης που, ενώ θα μπορούσε να κονιορτοποιήσει όλους τους μη Εβραίους της Παλαιστίνης, με ευγένεια αυτοπεριοριζόμαστε σε μερικούς εκατοντάδες τραυματίες και ακρωτηριασμένους καθημερινά.
Ο παππούς μου, στη ζώνη εγκατάστασης των Εβραίων (περιοχές στις οποίες επιτρέπονταν να ζουν οι Εβραίοι στη δυτική Ρωσική Αυτοκρατορία), στηλίτευε τους περιορισμούς στην ελεύθερη μετακίνηση των Εβραίων. Για τη δική μας γενιά, ο Ανατόλι Σαράνσκι έγινε σύμβολο του αγώνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όμως, στη δική μας χώρα, οι μη Εβραίοι είναι περιφραγμένοι μέσα σε γκέτο και στρατόπεδα συγκέντρωσης τέτοια που οι ζώνες εγκατάστασης της Ρωσίας ωχριούν μπροστά τους. Ένας Παλαιστίνιος δεν μπορεί να πάει στο διπλανό χωριό χωρίς το ausweis του (άδεια μετακίνησης στη χιτλερική Γερμανία), βρίσκεται πάντα υπό τον έλεγχο των δικών μας ανδρών της “Τσε-Κα”. Μπορεί μόνο να ονειρευτεί τη θάλασσα που βρέχει τις ακτές της προγονικής του πατρίδας –δεν επιτρέπουμε στους Παλαιστινίους να μολύνουν την εβραϊκή αγνότητα των ακτών μας.
Για χρόνια οι Εβραίοι διαμαρτύρονταν ενάντια στις διακρίσεις στην εργασία και στην εκπαίδευση. Και όμως, στο εβραϊκό μας κράτος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα γενικευμένων εθνικών διακρίσεων. Στο δικό μας κράτος, η Επιχείρηση Ηλεκτρισμού που απασχολεί περισσότερους από 13.000 εργαζόμενους, διαθέτει 6 (έξι) μη Εβραίους (0,0004%). Οι μη Εβραίοι αποτελούν το 40% του πληθυσμού που κατοικεί μεταξύ του ποταμού Ιορδάνη και της Μεσογείου αλλά μόνο το ένα τέταρτο από αυτούς έχει δικαίωμα ψήφου. Δεν υπάρχουν μη Εβραίοι στο Ανώτατο Δικαστήριο του Ισραήλ, στην Αεροπορία, στις μυστικές υπηρεσίες. Δεν υπάρχει ούτε ένας μη Εβραίος στην συντακτική επιτροπή της κύριας και, τάχα, φιλελεύθερης εφημερίδας του Ισραήλ, την Χααρέτζ.
Στο φως αυτών των γεγονότων, οι οιμωγές των Εβραίων της διασποράς θα πρέπει να αναθεωρηθούν. Στην πραγματικότητα δεν πολεμήσαμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά για τα δικαιώματα των Εβραίων. Αγωνιστήκαμε για την ελευθερία μετακίνησης και της ελευθερία επιλογής –αλλά μόνο για τους Εβραίους. Μιλήσαμε για καθολικό δικαίωμα ψήφου, αλλά εννοούσαμε το δικαίωμα των Εβραίων να ψηφίζουν. Δεν εννοούσαμε πραγματική εισβολή και κατοχή εφόσον εμείς διαπράττουμε εισβολή και κατοχή. Το θέαμα ενός παιδιού που υψώνει τα χέρια μπροστά από ένα πολυβόλο που ξερνά θάνατο μας θλίβει μόνο αν πρόκειται για εβραιόπουλο. Το μη εβραιόπουλο μπορεί να πυροβοληθεί ελεύθερα.
Προφανώς, όταν ο Μπιαλίκ έγραψε ότι “ο Διάβολος δεν επινόησε ακόμα την κατάλληλη τιμωρία για τον δολοφόνο ενός παιδιού”, εννοούσε στην πραγματικότητα “ενός εβραιόπουλου”. Όταν οι σκηνές από τα πογκρόμ τον γέμιζαν φρίκη, ήταν τρομοκρατημένος επειδή η βία στρεφόταν ενάντια στους Εβραίους. Διαφορετικά, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα με το πογκρόμ καθ’ εαυτό. Πριν από μερικές εβδομάδες, οι Εβραίοι της Άνω Ναζαρέτ διέπραξαν ένα πογκρόμ ενάντια στους μη Εβραίους της Ναζαρέτ· οι ένοχοι της πράξης αυτής ποτέ δεν προσήχθησαν στη δικαιοσύνη. Η ισραηλινή αστυνομία συμμετείχε στη δολοφονία μερικών από τα θύματα του πογκρόμ. Ακόμη χειρότερα, τα πογκρόμ στη Ραμάλα και στη Μπάιτ Τζάλα διαπράχθηκαν με στρατιωτικά ελικόπτερα και τανκς.
Η τσαρική Ρωσία, “η χώρα των πογκρόμ”, ήταν πολύ μισητή από τους παππούδες μας και εν μέρει καταστράφηκε από αυτούς. Όμως ένας αιώνας εβραϊκών πογκρόμ στη Ρωσία προκάλεσε μικρότερες απώλειες από όσους δολοφονούμε εμείς σε μια εβδομάδα. Το τρομερότερο πογκρόμ στο Κισινιόφ προκάλεσε 45 νεκρούς και 600 τραυματίες. Τους τελευταίους τρεις μήνες, 400 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί και πολλές χιλιάδες έχουν τραυματιστεί. Έπειτα από το πογκρόμ στην τσαρική Ρωσία, όλοι οι Ρώσοι συγγραφείς και η διανόηση καταδίκασαν τους υπαίτιους. Στο εβραϊκό κράτος, μόλις μερικές δεκάδες συγκεντρώθηκαν για να διαδηλώσουν στο Τελ Αβίβ, ενώ η Ένωση Εβραίων Συγγραφέων επιδοκίμασε το πογκρόμ των μη Εβραίων.
Το 1991, η πλειοψηφία των Ρωσοεβραίων πήρε θέση ενάντια στον κομμουνισμό και ύψωσε τη σημαία της ατομικής ιδιοκτησίας. Προφανώς, εννοούσαν στην πραγματικότητα την εβραϊκή ατομική ιδιοκτησία, από τη στιγμή που κατάσχουμε την περιουσία των μη Εβραίων με τη μεγαλύτερη ευκολία. Κάνε μια βόλτα στις καλύτερες περιοχές της Ιερουσαλήμ, περπάτησε στην Ταλμπίεχ, την Παλιά Καταμόν, και στις ελληνικές και γερμανικές συνοικίες και θαύμασε τα εκπληκτικά μέγαρα. Όλα αυτά ανήκαν σε μη Εβραίους –Γερμανούς, Αρμένιους, Έλληνες, Βρετανούς, Ρώσους, Παλαιστίνιους– Χριστιανούς και Μουσουλμάνους. Όλα αυτά δημεύτηκαν και δόθηκαν στους Εβραίους. Μόνο στις τελευταίες εβδομάδες, εκατοντάδες στρέμματα μη εβραϊκής περιουσίας δημεύτηκαν και δεκάδες σπίτια μη Εβραίων αρπάχτηκαν ή καταστράφηκαν.
Σε ελάχιστο χρόνο κατορθώσαμε να υπονομεύσουμε τις μακροπρόθεσμες κατακτήσεις των Εβραίων στη μάχη για τη δημοκρατία, τα ατομικά δικαιώματα και την ισότητα. Τι ακριβώς σιχαινόμαστε στους Γερμανούς Ναζί; Τον ρατσισμό τους; Ο δικός μας ρατσισμός δεν είναι λιγότερο εξαπλωμένος και ενδεχομένως εξίσου βίαιος.
Η ρωσόφωνη εφημερίδα Direct Speech, που εκδίδεται στην Ιερουσαλήμ, ρώτησε εκατοντάδες Ρωσοεβραίους σχετικά με τα αισθήματά τους για τους Παλαιστινίους. Οι τυπικές απαντήσεις ήταν: “Θα ήθελα να σκοτώσω όλους τους Άραβες”, “Όλοι οι Άραβες θα πρέπει να εξαλειφθούν”, “Οι Άραβες πρέπει να εκτοπιστούν” και “Ένας Άραβας είναι ένας Άραβας. Όλοι αυτοί πρέπει να εξαλειφθούν”. Δεν είμαι σίγουρος ότι μια δημοσκόπηση στο Βερολίνο του 1938 θα έδινε περισσότερο καταδικαστικά αποτελέσματα, καθώς η ιδέα των Ναζί για τελική λύση δεν είχε εμφανιστεί μέχρι το 1941.
Οι Ισραηλινοί έχουν υποστεί πλύση εγκεφάλου από το νηπιαγωγείο. Έχουν διδαχθεί ότι ανήκουν στον περιούσιο λαό που είναι über Alles. Είναι εμποτισμένοι με την πεποίθηση ότι οι μη Εβραίοι δεν είναι πλήρεις άνθρωποι και ως εκ τούτου μπορούν και να τους σκοτώνουν και να τους παίρνουν τη γη κατά βούληση. Στο κάτω-κάτω, το Ισραήλ δικαίωσε μια απόφαση του ΟΗΕ, την εξής: αυτή που αποκαλεί τον Σιωνισμό μορφή ρατσισμού. Αυτό που με αναστατώνει είναι ότι η διεθνιστική ανατροφή που δεχτήκαμε όλοι εμείς οι Ρωσοεβραίοι στη Σοβιετική Ένωση δεν μπόρεσε να αντικρούσει τη δηλητηριώδη σιωνιστική προπαγάνδα περί ανωτερότητας των Εβραίων. Γι’ αυτό που λυπάμαι περισσότερο είναι για την ηθική κατάρρευση της δικής μου ρωσικής κοινότητας στους Αγίους Τόπους.
Τώρα, όπως ο άγγελος έγραψε τα πύρινα λόγια του, όπως οι προφήτες κάλεσαν τον λαό να μετανοήσει, έχουμε ακόμη μια επιλογή. Μπορούμε να επιλέξουμε τον δρόμο της Νινευή, να μετανοήσουμε, να επιστρέψουμε την κλεμμένη περιουσία, να δώσουμε πλήρη ισότητα στους μη Εβραίους, να σταματήσουμε τις διακρίσεις και τις δολοφονίες, και ελπίζω ο Θεός να μας συγχωρήσει, αν όχι για χάρη μας τότε για χάρη των γατιών και των σκύλων μας. Ή μπορούμε να επιμείνουμε στις κακές μας επιλογές, όπως έκανε ο λαός των Σοδόμων, και να περιμένουμε τον πύρινο κατακλυσμό και το καυτό θειάφι που θα βρέχουν οι αγριεμένοι ουρανοί της Παλαιστίνης.
Δημοσιεύτηκε στη ρωσόφωνη εφημερίδα του Ισραήλ, Ρώσος Ισραηλίτης.
Μετάφραση από τα αγγλικά: Παναγιώτης Κόρπας